Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Billig mindre platt-tv 22 till 24 tum, köpråd

Permalänk
Inaktiv

Billig mindre platt-tv 22 till 24 tum, köpråd

Hej,
Funderar på att köpa en ny platt-tv i mindre format 22 till 24 tum. Då jag redan har en större 32 tum tjock-tv. Jag har kollat runt lite på netonnet och hittade dessa:
Andersson LED22511FHD PVR
Andersson LED24511HD PVR
Vilken av dem är bäst? De andra med högre pris har inbyggd DVD-spelare. Jag vet inte riktigt om det är någon bra idé, då jag tror att de inbyggda DVD-spelarna kan gå sönder rätt fort, eller tror jag fel? Är märket Andersson ett bra märke att satsa på? Eller är det för billigt? Ge gärna förslag på andra platt-tv och märken på 22 till 24 tum.

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha den till? Se på TV?

Om inte. Kanske kan en datorskärm med chromecast göra jobbet till bättre bildkvalitet till lägre prislapp?

Hade ju lätt övervägt å köpa en beg u2411 för tusenlappen och en chromecast

---
Har du DVD filmer? Om inte, varför då köpa en enhet som har det. För mig är DVD filmer lika starkt säljargument som att den hade inbyggd VHS

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PlogarN97:

Vad ska du ha den till? Se på TV?

Om inte. Kanske kan en datorskärm med chromecast göra jobbet till bättre bildkvalitet till lägre prislapp?

Hade ju lätt övervägt å köpa en beg u2411 för tusenlappen och en chromecast

---
Har du DVD filmer? Om inte, varför då köpa en enhet som har det. För mig är DVD filmer lika starkt säljargument som att den hade inbyggd VHS

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, nej. Inte se på Tv Det är inte mitt intresse i detta fallet. Skulle skrivit det först. Det som är intressant för mig är att det finns flera olika ingångar på tvn: vga, av-kontakter, scart och hdmi kontakter. Då kan jag koppla in några av mina gamla plug & play tv-konsoler med av-kablar. Använda tvn som datorskärm också. DVD-filmer har jag att spela med annan DVD-spelare isådanafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon144494:

Hej,
Funderar på att köpa en ny platt-tv i mindre format 22 till 24 tum. Då jag redan har en större 32 tum tjock-tv. Jag har kollat runt lite på netonnet och hittade dessa:
Andersson LED22511FHD PVR
Andersson LED24511HD PVR
Vilken av dem är bäst? De andra med högre pris har inbyggd DVD-spelare. Jag vet inte riktigt om det är någon bra idé, då jag tror att de inbyggda DVD-spelarna kan gå sönder rätt fort, eller tror jag fel? Är märket Andersson ett bra märke att satsa på? Eller är det för billigt? Ge gärna förslag på andra platt-tv och märken på 22 till 24 tum.

Jag har själv FHD TV:n du länkar att spela äldre tv-spel på. Det fungerar för ändamålet. Kan ibland märka att när jag spelar Wii/N64/Playstation/Xbox så blir det liiite ghosting i de snabbaste rörelserna på skärmen. Tänk svinga en Wii mote fram och tillbaka i Wii meny. Med tanke på priset kan jag rekommendera den för tv-spel. Men man får ju oftast vad man betalar för när det kommer till TV. Juste, märker inga konstigheter på Snes.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Napster91:

Jag har själv FHD TV:n du länkar att spela äldre tv-spel på. Det fungerar för ändamålet. Kan ibland märka att när jag spelar Wii/N64/Playstation/Xbox så blir det liiite ghosting i de snabbaste rörelserna på skärmen. Tänk svinga en Wii mote fram och tillbaka i Wii meny. Med tanke på priset kan jag rekommendera den för tv-spel. Men man får ju oftast vad man betalar för när det kommer till TV. Juste, märker inga konstigheter på Snes.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det var tv-spel jag tänkte ha tvn till mest. Min gamla 22 tum datorskärm har inte alla portar såsom audio video, scart, antennuttag. Men datorskärmen har hdmi, dvi och vga.

Permalänk
Medlem

För bäst resultat köp en u2412m beg och en https://m.sweclockers.com/forum/trad/1317602-rgb-and-the-fram...

En skräptv från andersson är chanslös mot en sån konfiguration

Permalänk
Inaktiv

Kanske är likabra att försöka hitta en billig enkel platt-tv på någon loppmarknad för mitt ändamål. Så jag kan koppla in några av mina gamla plug & play tv-konsoler med audio video kablar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon144494:

Kanske är likabra att försöka hitta en billig enkel platt-tv på någon loppmarknad för mitt ändamål. Så jag kan koppla in några av mina gamla plug & play tv-konsoler med audio video kablar

Tänk på att bildkvaliten är väldigt dålig för många tvapparater har riktigt dålig hårdvara för att konvertera den analoga signalen till digital

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PlogarN97:

Tänk på att bildkvaliten är väldigt dålig för många tvapparater har riktigt dålig hårdvara för att konvertera den analoga signalen till digital

Skickades från m.sweclockers.com

Så det blir bättre bild då jag kopplar in audio video signalen till min 32 tums tjocktv? Den är väl analog den tvn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon144494:

Så det blir bättre bild då jag kopplar in audio video signalen till min 32 tums tjocktv? Den är väl analog den tvn?

Troligen mycket bättre bild!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon144494:

Så det blir bättre bild då jag kopplar in audio video signalen till min 32 tums tjocktv? Den är väl analog den tvn?

Yes, mycket bättre.

Att plugga in en n64 eller snes i en platt-tv lär även den minst kräsna tycka ge dålig bild. Du kan ju läsa i tråden som jg länka om mesitern.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Ja, då är ju saken löst. Likabra att fortsätta använda audio video plug & play tv-spelen till min 32 tums tjocktv. Där vet jag att det fungerade senast med godkänd bild. Tack för alla svar