Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Ganska kul det där med hundar och katter. Mina (få) observationer är att dom faktiskt går rätt bra ihop. Kommer ihåg en hunduppfödare jag besökte för många år sen. Hon hade en väldig massa hundar och katter och det fanns ett rätt intressant socialt samspel mellan dom. Såg en ung "odåga" till katt som sturskade sig mot en äldre hund. Hunden ignorerade katten, men en äldre katt kom farande som en blixt från klar himmel och dängde till den yngre katten. Uppfödaren menade på att de äldre individerna liksom uppfostrade sina unga och att det funkade åt båda hållen, dvs de äldre hundarna lärde valparna hur "man uppför sig" och de äldre katterna gjorde likadant med de unga katterna.

Visst är det så & det är en skröna att dom aldrig går ihop.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Rekordmedlem

Jag fick hjälp med att kolla om det fanns nya bilder på nån snygg katt i tråden, mjääeeee blev betyget

Katten blev uttråkad för det var så lite nya bilder och ville bli kelad i stället...

@Bascule666: så randig är svansen på min, din ser mer enfärgad ut på svansen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@AMD-FX: Lustigt att artikeln säger "Världens" i headern, Jake perry i USA har haft två katter där båda blev över 30, en blev 36 och en 38 - dem flesta av hans katter gick bort långt över 20 år strecket. Än så länge, vad jag vet, har ingen annan katt nått så långt.

Still, 30 år är ändå en jädra bra siffra.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

@AMD-FX: Lustigt att artikeln säger "Världens" i headern, Jake perry i USA har haft två katter där båda blev över 30, en blev 36 och en 38 - dem flesta av hans katter gick bort långt över 20 år strecket. Än så länge, vad jag vet, har ingen annan katt nått så långt.

Still, 30 år är ändå en jädra bra siffra.

Man kan undra vad för mat dessa katter fick för att leva så länge. När dom säger världens äldsta så måste dom mena levande katt för tillfället?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Mmmm, snor...

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

@Bascule666: så randig är svansen på min, din ser mer enfärgad ut på svansen.

Yes, Karas svans är enfärgad. Förutom det vita så har Kara bara en färg till, typ röd. Enligt stamtavlan är beteckningen röd, oddögd eller på engelska auburn, odd eyed. Tycker det stämmer bättre på engelska då auburn betyder kastanjebrunt.

Din kisse är uppenbarligen tvåfärgad utöver det vita vilket gjort att den fått den fina randiga svansen.

Min andra katt Zelda har däremot en väldigt randig svans.

PS! Roliga bilder!

PPS! Kom igen nu alla Catclockers, mera fina bilder till tråden!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Yes, Karas svans är enfärgad. Förutom det vita så har Kara bara en färg till, typ röd. Enligt stamtavlan är beteckningen röd, oddögd eller på engelska auburn, odd eyed. Tycker det stämmer bättre på engelska då auburn betyder kastanjebrunt.

Din kisse är uppenbarligen tvåfärgad utöver det vita vilket gjort att den fått den fina randiga svansen.

Min andra katt Zelda har däremot en väldigt randig svans.

http://i.imgur.com/JcFLXXe.jpg

PS! Roliga bilder!

PPS! Kom igen nu alla Catclockers, mera fina bilder till tråden!

Jag försökte ta en bild men det vart katastrof istället för katt. Hon blev rädd när jag skulle fota henne med jobbmobilen så allt blev en suddig röra bara

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag försökte ta en bild men det vart katastrof istället för katt. Hon blev rädd när jag skulle fota henne med jobbmobilen så allt blev en suddig röra bara

He, he,, katter kan vara notoriskt svåra att plåta. För varje bild jag postat i denna tråden så har jag nog tagit 30 som jag kasserat. Jäkla tur vi inte sitter med analoga kameror längre...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

He, he,, katter kan vara notoriskt svåra att plåta. För varje bild jag postat i denna tråden så har jag nog tagit 30 som jag kasserat. Jäkla tur vi inte sitter med analoga kameror längre...

Det hade blivit dyrt ja

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Vill verkligen visa bilder på Ebba men hon är förvånansvärt skygg så det är svårt att ta, snart 2 veckor sedan hon kom och äter samt dricker minimalt, till och med dagar där hon inte konsumerar alls. Har mat och dricka nära henne och vattennivån har inte direkt sänkts med tiden, hoppas inte hennes organ tar stryk av hennes rädsla. Vill försöka ha fysisk kontakt men är rädd för att det blir ruta ett.

Kan inte lägga pengar på Feliway just nu, lite kärv månad och vet inte hur många dagar maten räcker till. Katterna har så det räcker och blir över, men det är lite också det som blev extrautgift utöver adoptionsavgiften på Ebba. Och nyligen uppdaterat min ID-handling som gick på 400kr, orkade inte raka mig heller så kameran fick mig se ut som en väldigt ljus arab Men det får duga.

SKa försöka blixtfota henne under soffan, är enda alternativet just nu.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

@Bascule666: Vill verkligen visa bilder på Ebba men hon är förvånansvärt skygg så det är svårt att ta, snart 2 veckor sedan hon kom och äter samt dricker minimalt, till och med dagar där hon inte konsumerar alls. Har mat och dricka nära henne och vattennivån har inte direkt sänkts med tiden, hoppas inte hennes organ tar stryk av hennes rädsla. Vill försöka ha fysisk kontakt men är rädd för att det blir ruta ett.

Kan inte lägga pengar på Feliway just nu, lite kärv månad och vet inte hur många dagar maten räcker till. Katterna har så det räcker och blir över, men det är lite också det som blev extrautgift utöver adoptionsavgiften på Ebba. Och nyligen uppdaterat min ID-handling som gick på 400kr, orkade inte raka mig heller så kameran fick mig se ut som en väldigt ljus arab Men det får duga.

SKa försöka blixtfota henne under soffan, är enda alternativet just nu.

Jobbig sits, du har mina sympatier (för vad det nu kan vara värt). Om du kan skaka fram pengar skulle jag föreslå ett veterinärbesök där du frågar efter aptitökande medicin. När Zelda Finakissen var febersjuk i somras och matvägrade ett par dygn (hon låg inlagd med dropp ett dygn) så fick jag två fjärdelar av Mirtazapin-tabletter med mig hem. De skulle öka aptiten och få igång matlusten. Nu behövde jag inte använda dem då det gick att få Zelda att börja äta igen genom att ge henne Dreamies som hon älskar.

Etiskt gråzon: jag har kvar de två fjärdedelarna av Mirtazapin jag fick, kan skicka dem i ett kuvert till dig.... PM i så fall.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

@Bascule666: Vill verkligen visa bilder på Ebba men hon är förvånansvärt skygg så det är svårt att ta, snart 2 veckor sedan hon kom och äter samt dricker minimalt, till och med dagar där hon inte konsumerar alls. Har mat och dricka nära henne och vattennivån har inte direkt sänkts med tiden, hoppas inte hennes organ tar stryk av hennes rädsla. Vill försöka ha fysisk kontakt men är rädd för att det blir ruta ett.

Det är inget ovanligt att en katt gömmer sig i flera veckor, dock! en katt är inte lika tålig som en hund eller oss människor att vara utan mat, deras tarmsystem behöver konstant flöde. Äter hon alldeles för lite måste du göra något, ett alternativ är att smeta mat på hennes tassar, det tvingar henne att tvätta sig och få i sig maten. Prova servera räkor, skinka eller leverpastej under soffan, har de väl ätit ordentligen en gång brukar det släppa.

Rådgör med veterinär hur mycket/lite hon äter.

Vänta med att köra upp en blixt i ögonen på henne också.

Permalänk
Medlem

Mina två fd. hemlösa katthemskatter, Tjejen (som ska få nytt/riktigt namn) och Lilla My. Har bott hos mig i ett år nu och gått ifrån att ligga och skaka tänder i en bur på katthemmet så fort någon gick förbi, till att man får skeda med dom på soffan. En bit kvar tills de är helt sociala men det har gått över förväntan, speciellt med Lilla My (till höger).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

Mina två fd. hemlösa katthemskatter, Tjejen (som ska få nytt/riktigt namn) och Lilla My. Har bott hos mig i ett år nu och gått ifrån att ligga och skaka tänder i en bur på katthemmet så fort någon gick förbi, till att man får skeda med dom på soffan. En bit kvar tills de är helt sociala men det har gått över förväntan, speciellt med Lilla My (till höger).

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/13305137_240203593038250_2291561557322471260_o.jpg?oh=9c33db5b81ddf5e797eaf66656ce1182&oe=58FFF637

Fina katter! Om du har lust att spendera lite pengar på något som kanske ger högvinst eller inget alls så skulle jag rekommendera Feliway syntetiska feromoner. Den vanliga varianten om katterna har problem med omgivningen eller Friends-varianten om de har problem med varandra.

För en vecka sedan var min gamla katt Zelda dödsfiende med min nya katt Kara. Pluggade in två Feliway Friends och en vecka senare är de bästa kompisar och ligger sked.

Jag hade dock ingen möjlighet att blindtesta detta så det är mycket möjligt att det hade gått lika bra utan dyra feromoner.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Efter att ha upptäckt källan till invasionen av klädesmal, katträdet, så fick det bli ett nytt.

Potatisbilder ...

Skiss i SketchUp.

Nästan färdig..
LITE mer lindande och sen nån typ av mattor på hyllplanen.

Ångrar nästan mitt val klätterämne. Sisalrep.
Efter en liten snabb fuskräkning så kom jag fram till att jag behövde ca 6 rullar för att täcka stammen.
Stammen är 90*95mm tjock och 2465mm
En rulle, 8mm x 15meter, runt stammen räckte till 300mm.
Har 2165mm kvar att linda (ca 7,2 rullar)
Saknar 2,2 rullar

Dold text
Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Fina katter! Om du har lust att spendera lite pengar på något som kanske ger högvinst eller inget alls så skulle jag rekommendera Feliway syntetiska feromoner. Den vanliga varianten om katterna har problem med omgivningen eller Friends-varianten om de har problem med varandra.

För en vecka sedan var min gamla katt Zelda dödsfiende med min nya katt Kara. Pluggade in två Feliway Friends och en vecka senare är de bästa kompisar och ligger sked.

Jag hade dock ingen möjlighet att blindtesta detta så det är mycket möjligt att det hade gått lika bra utan dyra feromoner.

Har kört med vanliga sedan de kom hem men ska börja fasa ut.

Båda har haft en tuff tid, de föddes troligen som hemlösa och blev inlämnade först till polisen och sedan till katthemmet. Lilla My vågade inte ens gå ut buren på hemmet när de fick vara lösa, hon kom in som dräktig men var så rädd att hon inte kunde ta hand om ungarna ordentligt. Tjejen vågade sig ut lite men var fräs/panik rädd för allt och alla. De satt dock i samma bur och blev bästisar och har haft varandra sedan dess. De pussas och ligger brevid varandra varje dag. Är de ifrån varandra i olika rum för länge börjar de skrika tills de hittar varandra igen. Det är som sagt en bit kvar tills de är helt "normala" men de har båda gjort stora framsteg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

Efter att ha upptäckt källan till invasionen av klädesmal, katträdet, så fick det bli ett nytt.

Potatisbilder ...

Skiss i SketchUp.
http://oi66.tinypic.com/2d79dah.jpg

Nästan färdig..
LITE mer lindande och sen nån typ av mattor på hyllplanen.
http://oi65.tinypic.com/2dv3960.jpg

Ångrar nästan mitt val klätterämne. Sisalrep.
Efter en liten snabb fuskräkning så kom jag fram till att jag behövde ca 6 rullar för att täcka stammen.
Stammen är 90*95mm tjock och 2465mm
En rulle, 8mm x 15meter, runt stammen räckte till 300mm.
Har 2165mm kvar att linda (ca 7,2 rullar)
Saknar 2,2 rullar
http://oi67.tinypic.com/11kkyus.jpg

Dold text

Snyggt ändå..!

Själv har jag gått på latmans-linjen.. Rör som jag klätt med heltäckningsmatta, där jag limmat och skruvat med bricka i kanterna.
Det är klart på nolltid och fungerar ypperligt för katterna att klättra i...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

Efter att ha upptäckt källan till invasionen av klädesmal, katträdet, så fick det bli ett nytt.

Potatisbilder ...

Skiss i SketchUp.
http://oi66.tinypic.com/2d79dah.jpg

Nästan färdig..
LITE mer lindande och sen nån typ av mattor på hyllplanen.
http://oi65.tinypic.com/2dv3960.jpg

Ångrar nästan mitt val klätterämne. Sisalrep.
Efter en liten snabb fuskräkning så kom jag fram till att jag behövde ca 6 rullar för att täcka stammen.
Stammen är 90*95mm tjock och 2465mm
En rulle, 8mm x 15meter, runt stammen räckte till 300mm.
Har 2165mm kvar att linda (ca 7,2 rullar)
Saknar 2,2 rullar
http://oi67.tinypic.com/11kkyus.jpg

Dold text

Seriöst bygge! Imponerad!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Ha, ha, satt lite och funderade ikväll. Numera bor jag ensam i min lägenhet på Eriksberg i Gbg (har även en "strandlägenhet" på Fotö ihop med min före detta flickvän men där är jag väldigt sällan nu för tiden, är mer som en investering) och kom fram till att mina katter har blivit ett surrogat för familj.

Jag har blivit en "galen kattgubbe" utan att ens märka det. Kommer på mig själv med att snacka med katterna (var ju bara en katt fram tills förra fredagen) och betraktar dem som en del av familjen. Mina polare har än så länge inte tyckt att jag blivit knasig men man vet ju aldrig.

Knepigt...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Jag delar ut tidningar på nätterna och möter en hel del katter vid ingångar. De flesta är väldigt keliga. Såg en väldigt snygg katt jag aldrig sett förut. Har ingen aning vad det var för ras (har ingen koll på sånt heller) tjock päls och svansen var kortare än normalt. Om jag ser den någon mer gång så kan jag ta en bild med mobilen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Ha, ha, satt lite och funderade ikväll. Numera bor jag ensam i min lägenhet på Eriksberg i Gbg (har även en "strandlägenhet" på Fotö ihop med min före detta flickvän men där är jag väldigt sällan nu för tiden, är mer som en investering) och kom fram till att mina katter har blivit ett surrogat för familj.

Jag har blivit en "galen kattgubbe" utan att ens märka det. Kommer på mig själv med att snacka med katterna (var ju bara en katt fram tills förra fredagen) och betraktar dem som en del av familjen. Mina polare har än så länge inte tyckt att jag blivit knasig men man vet ju aldrig.

Knepigt...

Jag pratar alltid med Mowitz, tänk på ett av kattens budord "Tala med mig fast jag inte förstår orden. Jag blir glad av att höra din röst."
Mowitz förstår ju förstås vad jag säger, men alla är ju inte som han är.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jobbig sits, du har mina sympatier (för vad det nu kan vara värt). Om du kan skaka fram pengar skulle jag föreslå ett veterinärbesök där du frågar efter aptitökande medicin. När Zelda Finakissen var febersjuk i somras och matvägrade ett par dygn (hon låg inlagd med dropp ett dygn) så fick jag två fjärdelar av Mirtazapin-tabletter med mig hem. De skulle öka aptiten och få igång matlusten. Nu behövde jag inte använda dem då det gick att få Zelda att börja äta igen genom att ge henne Dreamies som hon älskar.

Etiskt gråzon: jag har kvar de två fjärdedelarna av Mirtazapin jag fick, kan skicka dem i ett kuvert till dig.... PM i så fall.

Ja jag har intill veckovis inconveniences som bara dyker upp och gör det jobbigt för mig, och när saker är planerade och händer ändå så är man lite "distraught" för dagen. Låter intressant med med medicinen, men just nu har jag inte Ebbas tillit att röra och försöker jag så smiter hon

Jag tar gärna emot som försök men jag vill först prova Feliway, fick en slant tillbaka som jag kan använda.

I övrigt hörde jag henne tugga på torrfodret, av Tures skål >.<

Skrivet av Vact:

Det är inget ovanligt att en katt gömmer sig i flera veckor, dock! en katt är inte lika tålig som en hund eller oss människor att vara utan mat, deras tarmsystem behöver konstant flöde. Äter hon alldeles för lite måste du göra något, ett alternativ är att smeta mat på hennes tassar, det tvingar henne att tvätta sig och få i sig maten. Prova servera räkor, skinka eller leverpastej under soffan, har de väl ätit ordentligen en gång brukar det släppa.

Rådgör med veterinär hur mycket/lite hon äter.

Vänta med att köra upp en blixt i ögonen på henne också.

Just nu har inte Ebba någon tillit för mig, engagerar jag eller kommer "mot henne" så smiter hon och vidare gömmer sig på andra platser. Jag provade en laxbit men tyvärr fick den /ignore den med.

Hon har egna skålar med samma innehåll som Ture men snyltar från hans istället.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Just nu har inte Ebba någon tillit för mig, engagerar jag eller kommer "mot henne" så smiter hon och vidare gömmer sig på andra platser. Jag provade en laxbit men tyvärr fick den /ignore den med.

Hade exakt samma "problem" med Kapten, han HATADE mig i flera veckor och stack som en avlöning om jag ens närmade mig hans gömställen.

Det jag kan säga är att, även om det låter tråkigt, lämna katten ifred helt enkelt. Var bara i samma rum som katten och gör de grejer som du brukar göra så kommer katten lugna ner sig och komma fram mer och mer.

Nu blir jag inte lämnad ifred av Kapten ens när jag vill, haha. Till och med när jag duschar ska han sitta på andra sidan draperiet och jama tills jag går ut ur duschen.

Kapten var dessutom ett extremfall, de sa på katthemmet där jag hämtade honom att han suttit inlåst i ett källarförråd förmodligen i veckor innan någon hittade honom, och han är dessutom VÄLDIGT rädd för hastiga rörelser, till exempel om man höjer handen för snabbt, så jag gissar att han tyvärr åkt på stryk av människor också.

Men till och med Kapten blev det katt av till sist, så misströsta inte.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

@Krabbtumme: Jag har varit med om katter är svårflörtade, men inte så här mycket. Märkte också precis att hon har ätit helt ur sin skål med mat och vatten OCH en del av Tures, så nog var hon hungrig.

Precis beställt Feliway som man kopplar i vägguttaget, får säkert den på tisdag.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Assimilering klar!

Det tog en vecka för min gamla katt Zelda Finakissen och nya katten Kara Storakissen att bli kompisar. Det gick från fräs, morr, slagsmål och jagande genom lägenheten till kattmys på sju dagar, är själv förvånad över hur bra det gick.

Kattmys:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

För bra för att inte visas ;=)

Har ju även en vanlig bild ..

Snällaste katten som finns, satt under min bil i -10 c:a 8 år sedan, som kattunge, mina kära somaliska grannar lessnade efter sommaren och dumpade katten utanför porten. Aldrig använt sina klor och följer med på promenader som en liten hund ;=)

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av sleepyoh:

För bra för att inte visas ;=)

https://minfil.org/P355v1b7b9/1_001.JPG

Har ju även en vanlig bild ..

https://minfil.org/S650vcbcb5/35.jpg

Snällaste katten som finns, satt under min bil i -10 c:a 8 år sedan, som kattunge, mina kära somaliska grannar lessnade efter sommaren och dumpade katten utanför porten. Aldrig använt sina klor och följer med på promenader som en liten hund ;=)

Öööhhhh... vad var det jag tittade på ???? Annorlunda.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Öööhhhh... vad var det jag tittade på ???? Annorlunda.

Verkligen annorlunda...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Halvbra bild på nya kissen Kara Storakissen, mest för att påminna alla läsare om att ladda upp sina bilder!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Halvbra bild på nya kissen Kara Storakissen, mest för att påminna alla läsare om att ladda upp sina bilder!

http://i.imgur.com/hnXPm8X.jpg

Jaja, jag försöker ladda upp bilder men har fortfarande inte fått till det.
Jag har provat med Onedrive och Googledrive.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10