Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Smartwatch till OnePlus One

Permalänk
Inaktiv

Smartwatch till OnePlus One

Hejhej!
Jag äger en OnePlus One och är sugen på smartwatch.
Mina krav är att den ska vara vattentät, snygg, funktionell och iaf av hyfsad kvalité, finns det någon som inte är allt för dyr? Vilken skulle ni rekommendera?

Jag kommer använda den till att se vad klockan är, kunna checka notifikationer snabbt, byta låt osv när man lyssnar på musik och kanske nån liten tränings timer eller liknande

MVH

Permalänk
Medlem

Har hört Moto 360 är en bra smartklocka. Inget jag använder själv dock.
Vet att den är vattentålig iaf. Ingen aning om man kan byta låt och sånt däremot.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Sony Smartwatch 3 för 3 veckor sedan på NetonNet, det enda jag saknar på den är pulsmätare. Men annars är där allt annat du letar efter och det är inte dyr heller, betalade 999kr för den svarta versionen (finns i lime också för 799kr).

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Inaktiv

Aa började gymma nu får några dagar sedan, märker nu att jag skulle tycka det var intressant att kunna mäta min puls utan att behöva räkna själv Har tittat lite gällande Sony Smartwatch 3, den lockar. @tobbzzen Ser man väldigt tydligt där skärmen på sony smartwatch 3 går över till bara klockan(När skärmen är av), ser ganska fult ut på bilder jag har sett men kanske inget man märker lika mycket i verkligheten?

Ska titta lite mer på Moto 360

MVH

Edit: Moto 360 verkar ligga på runt 2000kr, är det korrekta priser? ISF Tror jag det är lite för hög prisklass för mig :/

Permalänk
Medlem

Jag har en Xiaomi Mi Band 2. Inte direkt en smartklocka, men den kan visa tiden, ta puls, visa ikoner när du får meddelanden osv också. Fixar du ett Mi Band så rekommenderar jag också appen "Mi Band Tools"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon273333:

@tobbzzen Ser man väldigt tydligt där skärmen på sony smartwatch 3 går över till bara klockan(När skärmen är av), ser ganska fult ut på bilder jag har sett men kanske inget man märker lika mycket i verkligheten

För mig ser det tydligt ut, men det är ju från person till person. Vet inte riktigt din budget men Fitbit Charge 2 kostar inte så mycket mer än SmartWatch 3 och den har en pulsmätare.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Inaktiv

Om jag skulle välja mellan Fitbit Charge 2 och SmartWatch 3 skulle jag nog välja smartwatch 3 eftersom designen, jag ska ha klockan vardagligen som en vanlig klocka. Jag var inte så tydlig på att nämna det (my bad)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon273333:

Om jag skulle välja mellan Fitbit Charge 2 och SmartWatch 3 skulle jag nog välja smartwatch 3 eftersom designen, jag ska ha klockan vardagligen som en vanlig klocka. Jag var inte så tydlig på att nämna det (my bad)

Skickades från m.sweclockers.com

Annars har ju LG kommit med nya smartklockor, dock finns de ej i Sverige än. Men borde ju inte vara några problem att importera en, dock kostar ju de en aning mer än SmartWatch 3.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon273333:

Ska titta lite mer på Moto 360

MVH

Edit: Moto 360 verkar ligga på runt 2000kr, är det korrekta priser? ISF Tror jag det är lite för hög prisklass för mig :/

Begagnat ligger dem väl runt 900kr?? Eller du kanske snackade om v2?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DozeN:

Begagnat ligger dem väl runt 900kr?? Eller du kanske snackade om v2?

Ah, jag tittade omedvetet på v2, är v1 fortfarande något att ha då? Den säljs ju endast av wevhallen vad jag hittar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Om jag skulle strunta i pulsmätare och mer satsat på en snygg, vilken skulle ni rekommendera? Försöker googla runt själv men får inget riktigt bra resultat

MVH

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Skulle nog föredra lite billigare, kan ju alltid förhandla.
Men tack för tipset.

Permalänk
Lego Master

EDIT:
Mitt förslag verkar ligga lite utanför tankebubblan gällande pris, men jag låter det ligga kvar ändå.

Jag gillar Vector Smart Watch design, men vet för lite om funktionen, egentligen.
http://vectorwatch.com/
Tydligen har de joinat Fitbit med, om det spelar nån roll.

Dold text
Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv

Har blivit lite ändrade behov här, jag söker en snygg smartwatch till android. Helst vattentät. Eftersom de flesta(?)använder androidwear så har jag inga andra behov.

Billig är ju också ett stort plus men jag är enda intresserad av alla förslag.
m.sweclockers.com