Smartphone för gaming med bra batteritid

Permalänk
Medlem

Smartphone för gaming med bra batteritid

Hej! Min nuvarande telefon, en Oneplus Two, är nu nere på 10h batteritid, och jag har tröttnat på att alltid ha med mig laddaren. Jag spelar ganska mycket spel på mobilen och då tar ju batteriet slut ännu snabbare. Jag är nöjd med min Oneplus Two's prestanda, så jag känner inte direkt att jag behöver någon uppgradering där, sålänge det inte är sämre. Jag har inte så bra koll på hur olika processorer står sig mot varandra eller vad som är tillräckligt för mina behov.

Spel jag spelar är t.ex. Vainglory, Hearthstone, Arcane Legends, emulatorer, Pokemon GO, Clash Royale. Inga monsterspel alltså, men de flesta online och drar mycket batteri.

Skärmstorlek får gärna vara stor, sålänge det finns funktion att minska skärmen för att simulera en mindre skärm, jag vill nämligen kunna spela Pokemon GO med en hand. Jag tycker att min nuvarande 5,5 är för stor för enhandsanvändande, så allt över 5' behöver en skärmförminskningssimuleringsfunktion.

De telefoner jag har kollat på är:
Lenovo P2
Moto Z Play
Zuk Z2
Xiaomi Mi Max
Xiaomi Redmi note 4
Oneplus 3T

Prio: Batteritid, pris.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Enligt GSMArena batteri tester så ligger Lenovo P2 i topp: http://www.gsmarena.com/battery-test.php3?idPhone=8310#show

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Hedersmedlem

Köp ett nytt batteri istället om du är nöjd med nuvarande prestanda men batteriet börjar bli uttjänt.
Bättre för plånboken och bättre för miljön.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Lenovo P2 är den jag är inne på mest just pga batteritiden, frågan är om den är tillräckligt bra på allt annat och som helhet? Samt hur t. Ex. Xiaomis mobiler står sig mot den. Kommer gärna så billigt undan som möjligt.

Vad gäller batteribyte på Oneplus 2 är det väl jättedyrt då man måste köpa batteri direkt från fabriken och betala importskatt och hela köret, så det känns mer värt med ny telefon. Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem

Trött på att ha med dig laddaren, gäller det även en powerbank? Det hade varit kanske intressant i ditt fall?

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Hittade det här, verkar vara original också. http://www.mytrendyphone.se/shop/oneplus-2-batteri-187922p.ht...
Sen verkade det vara ganska lätt att byta, https://www.ifixit.com/Guide/OnePlus+2+Battery+Replacement/51...

Klart billigare än en ny lur.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

@Kokefa: Jag kör med powerbank nu, och det är det jag är trött på. Jag vill kunna dra fram mobilen, använda den, stoppa den i fickan, utan att behöva gå runt med en powerbank i ena fickan och en dinglande sladd. Med det sagt så är det ingen direkt brådska med att skaffa nytt, om det är lönt att vänta på en framtida modell så kan jag göra det.

Permalänk
Medlem

Tycker mobiler oavsett vilken det är inte direkt är bra för att spela längre, batteriet räcker inte länge alls tycker jag, du borde satsa på en surfplatta istället. Men annars Xiaomi ska vara rätt så bra, dom kör med energisnåla chip och har stora batterier i sina telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joak:

Lenovo P2 är den jag är inne på mest just pga batteritiden, frågan är om den är tillräckligt bra på allt annat och som helhet? Samt hur t. Ex. Xiaomis mobiler står sig mot den. Kommer gärna så billigt undan som möjligt.

Vad gäller batteribyte på Oneplus 2 är det väl jättedyrt då man måste köpa batteri direkt från fabriken och betala importskatt och hela köret, så det känns mer värt med ny telefon. Rätta mig om jag har fel.

Lebovo P2 kör med "budget" Snapdragon 625 som är energisnålt chip och prestandan är inte direkt i topp. Jämfört med Xiaomi Mi5 Plus som har SD 821 och har överkomligt pris.

Mi5 Plus utan tull och moms ca 3700:-
mi5 Plus 6GB RAM/128GB

Mi5 Plus 4GB RAM/64GB ROM ca 3169:-
Mi5 Plus 4GB/64GB

Beställde nyligen MiMax 3GB/64GB för 2218:- från Goldway åt en vän med SD 650 som är snäpet snabbare än SD625 , tog ca 2 veckor utan tull/moms men med posten dumma leverans alternativ, kan inte hämtas ut förrän på Mån.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|