Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Konsolgrävare

Nu blev man lite nojjig!

Har fortfarande inte fått mitt bekräftelsemail från webhallen om att kunna plocka upp sin Switch så gick in på webhallen.com och kollade läget, Såg nu att min order är helt borta

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Får ju en PS4 för 2400 kr och en hel drös med spel för samma peng.

Slitna klyschor och ej likvärdiga jämförelser kommer man inte långt med.

Såg att Elgiganten nu skickat ut min order; håller tummarna för att den landar hos ombudet i rimlig tid imorgon.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Nu blev man lite nojjig!

Har fortfarande inte fått mitt bekräftelsemail från webhallen om att kunna plocka upp sin Switch så gick in på webhallen.com och kollade läget, Såg nu att min order är helt borta

wtf? du skojar eller?

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arditi:

Slitna klyschor och ej likvärdiga jämförelser kommer man inte långt med.

Såg att Elgiganten nu skickat ut min order; håller tummarna för att den landar hos ombudet i rimlig tid imorgon.

2400 kr för PS4.
UncharteD collection (3 spel) för 300 kr, Uncharted 4 för 300 kr.
Det är 4 spel, du hamnar på 3000 kr.

Spendera 2000 kr till så har du nästan 10 spel.
Och ej likvärdiga? Båda är konsoller.

Switch tekniskt är väl stenålders.
Zelda i Dockat läge körs väl fortf i 720p 30.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk

Blir nog några sena kvällar med Zelda

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem

Min gråa Switch finns nu att hämta på webhallen.
Bokade iof 2016-10-20

Tror dock att jag skiter i den, tappat suget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Min gråa Switch finns nu att hämta på webhallen.
Bokade iof 2016-10-20

Tror dock att jag skiter i den, tappat suget.

är du säker? http://www.metacritic.com/game/switch/the-legend-of-zelda-bre...

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Står tullavgifter också så antog det!

Tittade lite närmare och jo, priset drar nog iväg något. Snyggt fodral dock, hade inte skadat i samlingen.

Skrivet av tyvar1:

Nu blev man lite nojjig!

Har fortfarande inte fått mitt bekräftelsemail från webhallen om att kunna plocka upp sin Switch så gick in på webhallen.com och kollade läget, Såg nu att min order är helt borta

Väldigt udda, känns som Webhallen inte varit speciellt smidig med denna lansering. Tänker även på de som fått brutala fakturor också, som personen ovanför.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lothbrok:

2400 kr för PS4.
UncharteD collection (3 spel) för 300 kr, Uncharted 4 för 300 kr.
Det är 4 spel, du hamnar på 3000 kr.

Spendera 2000 kr till så har du nästan 10 spel.
Och ej likvärdiga? Båda är konsoller.

Switch tekniskt är väl stenålders.

But... but..... Zelda...

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Skrivet av hultron:

Min gråa Switch finns nu att hämta på webhallen.
Bokade iof 2016-10-20

Tror dock att jag skiter i den, tappat suget.

Tappade också suget men tittade på indiespelen som kommer så mitt schema blir såhär: Zelda, indies, mariokart, indies sen mario odessy.

Skrivet av tyvar1:

@SimpanDirr: Tror Snipperclips skulle passa er perfekt!

https://www.youtube.com/watch?v=HSp-4OYElS0

Det ser kul ut, ser ut att finnas endel bra multiplayer indies med men dom kommer ju ut i sommar/höst

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Sätt er närmare TVn så försvinner problemet ni har med Joyconsen.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Tappade också suget men tittade på indiespelen som kommer så mitt schema blir såhär: Zelda, indies, mariokart, indies sen mario odessy.

Kan komma fler spel framöver som Nintendo inte gått ut med ännu. Donkey Kong, Yoshi, Lugis Mansion 3 etc

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

Men grafiken är typ samma som Wii U?
Känns som man blir blåst isf.

Permalänk
Skrivet av joeldanielsson:

Sätt er närmare TVn så försvinner problemet ni har med Joyconsen.

Eller starta om konsollen med dom i så uppdateras dom väl? Är ju lite jobbigt att krympa rummet.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Men grafiken är typ samma som Wii U?
Känns som man blir blåst isf.

Switch är mycket vassare än WiiU. Zelda ser sjukt mycket bättre ut på Switch och ligger på 30FPS medans WiiU versionen kämpar för att mer eller mindre klara av 20FPS

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av korbevel:

wtf? du skojar eller?

Skrivet av anon5930:

Tittade lite närmare och jo, priset drar nog iväg något. Snyggt fodral dock, hade inte skadat i samlingen.

Väldigt udda, känns som Webhallen inte varit speciellt smidig med denna lansering. Tänker även på de som fått brutala fakturor också, som personen ovanför.

Fick smått panik där! Men fick nyss mail om att jag kan hämta Switch + Zelda! Dock ingen Pro kontroll eller Super Bomberman så gick in och bokade att hämta i butik på mediamarkt och hoppas man har tur och får dom imorgon!

Jag som kör stenhårt på att köra fysiskt så kommer det bli nog rätt dyrt med visa titlar till Switchen nu när den är inte regionslåst!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldanielsson:

Switch är mycket vassare än WiiU. Zelda ser sjukt mycket bättre ut på Switch och ligger på 30FPS medans WiiU versionen kämpar för att mer eller mindre klara av 20FPS

Får sova på saken... Zelda-fan som man är verkar detta vara en titel man inte ska hoppa över iaf.

Permalänk

Tycker nog Switch är vassare i grafiken. Tänkte först köpa Zelda till mitt WiiU men det blir nog att vänta ett tag och köpa Switch istället.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX | AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | 32GB Corsair Vengance RGB DDR4 3600Mhz | WD Black SN850X 1TB Gen 4 | Samsung 980 1TB | RADEON RX6800XT Red Devil | Corsair PSU RM750x | Samsung LC49G95T 5120x1440 49" | CORSAIR H150i Elite LCD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joeldanielsson:

Zelda ser sjukt mycket bättre ut på Switch

Nej.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

vad negativ du är i tråden ang switch. fick du ingen vid launch eller?

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Fick smått panik där! Men fick nyss mail om att jag kan hämta Switch + Zelda! Dock ingen Pro kontroll eller Super Bomberman så gick in och bokade att hämta i butik på mediamarkt och hoppas man har tur och får dom imorgon!

Jag som kör stenhårt på att köra fysiskt så kommer det bli nog rätt dyrt med visa titlar till Switchen nu när den är inte regionslåst!

ouff, härligt!

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk

Hur snabbt minneskort behöver man tro? Räcker 90mb/s read 20mb/s write eller bör man statsa på ett ultramaxlol kort tro?

https://m.prisjakt.nu/product/2508306/properties

Detta har ju trevligt pris men undrar om 30 / 30mb/s räcker?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av korbevel:

ouff, härligt!

jarrå! Kommer bli mycket springande i stan imorgon för att få ihop allt man vill ha. Hahaa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Jo! och framerates på WiiU versionen är förjävlig.
Läs på!

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

@korbevel: Kan verkligen inte förstå människans kontrollbehov, vad spelar det för roll om vi som vill köper ett Switch och njuter av det? Det är ingen som skäller på honom om han vill gå och köpa ett PS4.

Kanske bara är förbi hans läggdags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Dåligt troll?

2400 kr för PS4.
UncharteD collection (3 spel) för 300 kr, Uncharted 4 för 300 kr.
Det är 4 spel, du hamnar på 3000 kr.

Spendera 2000 kr till så har du nästan 10 spel.
Och ej likvärdiga? Båda är konsoller.

Switch tekniskt är väl stenålders.
Zelda i Dockat läge körs väl fortf i 720p 30.

Zelda körs i 900p i dockat läge, och rent tekniskt så är Switch bra mycket modernare än både PS4 och Xbox One. Dock så måste folk börja fatta att Switch är en bärbar konsol som omöjligt kan mäta sig med stationära konsoler rent prestandamässigt. Nintendo hade lugnt kunnat skruva upp klockfrekvenserna för att nå upp till åtminstone samma prestanda som Xbox One, men då hade man fått en värmeutveckling och energiförbrukning som gjort det omöjligt att använda som bärbar konsol.

Och att PS4 är billigare gör det inte till en bättre konsol. Jag har ägt PS4 sen release, och kan lugnt säga att det är den tråkigaste Playstation-konsolen någonsin. Uncharted 4, Bloodborne och nyligen släppta Horizon Zero Dawn, that's it. Resten av spelen är antingen gamla PS3-spel, mediokra eller så finns de på PC.

Har man ingen spelduglig PC (en som åtminstone klara medium-inställningar) så visst, då är PS4 ett bra köp då man får den bästa spelupplevelsen i multiplattformar. Men har man en spelduglig PC så är det ganska poänglöst att köpa ett PS4.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Ska tagga med en bra film, chips och dip samt en iskall Dr Pepper. Försöker tänka på annat än Zelda och Nintendo Switch med det är tufft. Hoppas jag kan sova inatt.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

Jippi! Spelbutiken skickar som vanligt ut förbokade grejor en ynkans dag innan släppdatum för att inte dom stora stygga företagen skall bli arga på dom för att dom eventuellt kan råka bryta mot släppembargot.

Bättre då att kunden får sina grejor 3 dagar för sent, han har ju ändå inget att säga till om.

Beräknad leverans enligt postnord: Måndag den 6/3! Tack och bock.

Då får det bli plan B, Torment: Tides of Numenera i helgen iställe

redigerade lite grovt språkbruk...
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Zelda körs i 900p i dockat läge, och rent tekniskt så är Switch bra mycket modernare än både PS4 och Xbox One. Dock så måste folk börja fatta att Switch är en bärbar konsol som omöjligt kan mäta sig med stationära konsoler rent prestandamässigt. Nintendo hade lugnt kunnat skruva upp klockfrekvenserna för att nå upp till åtminstone samma prestanda som Xbox One, men då hade man fått en värmeutveckling och energiförbrukning som gjort det omöjligt att använda som bärbar konsol.

Och att PS4 är billigare gör det inte till en bättre konsol. Jag har ägt PS4 sen release, och kan lugnt säga att det är den tråkigaste Playstation-konsolen någonsin. Uncharted 4, Bloodborne och nyligen släppta Horizon Zero Dawn, that's it. Resten av spelen är antingen gamla PS3-spel, mediokra eller så finns de på PC.

Har man ingen spelduglig PC (en som åtminstone klara medium-inställningar) så visst, då är PS4 ett bra köp då man får den bästa spelupplevelsen i multiplattformar. Men har man en spelduglig PC så är det ganska poänglöst att köpa ett PS4.

Switch är en Hybrid konsol. I dockat läge borde den ha varit någorlunda i närheten av PS4/One. Det hade gjort priset betydligt mer acceptabelt. Undrar hur fånigt Skyrim kommer se ut på Switch. 900p, i dockat läge.. lul!

Vad är då Nintendo spel? Mario Mario Mario Mario Mario, Smash Smash Smash Smash, Zelda Zelda Zelda Zelda. Liksom, väldigt lite "nytt" egentligen.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joeldanielsson:

Jo! och framerates på WiiU versionen är förjävlig.
Läs på!

Nej. Du skrev att spelet såg SJUKT mycket bättre ut på Switch än Wii.

"Zelda ser sjukt mycket bättre ut på Switch"

Skrivet av korbevel:

vad negativ du är i tråden ang switch. fick du ingen vid launch?

Läste du ens det han skrev?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M