Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

ICA-hemma paketet är i stan men antar att deras företagspost är snabbare och pålitligare än de andra. Ska hämta upp saker på lager idag. Inet paketen kommer förhoppningsvis efter 14:00.

Permalänk

Hämtar mitt Switch + Zelda om 1timme och 40min på Gamestop! Skönt då jag bokade så sent som i Februari 2017.

Det jag köpt: Switch+Zelda, 2m Usbladdkabel, 128GB minneskort. Sen blor det nog att köpa snipperclips också.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Inaktiv

110a"]
Aj då om Ginza.

Fick mitt mail från dom igår 10:59

Enligt postnord så är mitt paket i uddevalla vid 07:14

Du kanske skall kontakta dom?
[/quote]

Blir spela för din del då.

Mailade igår kväll men inte fått svar. Ringer och skäller på dom på lunchen om jag fortfarande inte hört något.

Rätt illa om de inte meddelat om jag skulle ha blivit helt utan. Förhoppningsvis så är den på väg ändå. Men har inga höga förhoppningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag beställde från CDON, helt klart ett misstag, min Switch verkar inte ha lyckats lämna deras lager fastän den var klar för leverans kl 9 igår (kolli id registrerat). 1-2 switch som jag också beställde är inte packad än. Zelda har de lyckats skicka, men paketet är i Örebro just nu, så jag kommer inte få det innan helgen. De skickade även Switch Carrying case som ett brev, jag skulle tro att jag får den idag, så jag kommer ha en tom väska att öppna och stänga i helgen

Någon fler som beställt från CDON?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pinkified:

Har du möjlighet att köpa spelet i fysisk butik om det inte kommer fram? Vore tråkigt om du bara hade en konsol att pilla på, även om det kanske är bättre än enbart spelet

Är 99% säker på att min Switch dyker upp idag och spelet likaså. Känner mig som en liten pojk igen haha.

Elgiganten ser ut att ha spelet i lokal butik, gillar dock inte den butiken. Får se hur sugen jag är i eftermiddag.

Jag har 30% rabatt i eShop då jag fyllde år i helgen som var så hoppas detta gäller för Switch spel med. Switch + Zelda var för övrigt sen födelsedagspresent från mig själv.

Hoppas du får kul med Switch och Zelda i eftermiddag!:D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har spelat Zelda sedan igår på Wii U. Den får en del ganska ordentliga fps drops på ställen med mycket gräs och när du zoomar ut kameran. Något jag även såg hände på Switch på någon youtube-video? Men det är inte jätteofta och det är fullt spelbart skulle jag säga. Ser även i princip likadant ut.

Dock bör det rimligtvis vara bättre fps på switchen överlag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponzi:

Bojkottar Nintendo av flera skäl http://metroid2remake.blogspot.se/ deras konsoll är betydligt dyrare än PS4 och konsollen verkar inte ens klara nya zelda i usel upplösning (900p). Att köpa en konsoll dyrt för endast ett spel är fett ovärt(dessutom kommer nya zelda till WII U om man ska slösa tid på sånt).

Du pratar om 900p som om det är 144p. Dom flesta ser ej någon skillnad på 900p och 1080p, det är i stort sätt samma sak. Jättemånga spel på både XBONE och PS4 är i 900p men du kanske inte visste det, du verkar vara okunnig. Switchen klarar BOTW hur bra som helst, WiiU har det betydligt tuffare.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

Hämtar min Switch på Elgiganten om en timme

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

Min Switch+Zelda befann sig igår alldeles i närheten av där jag bor. Imorse vaknade jag till en statusuppdatering som påstår att paketet befinner sig i Danmark. PostNord har tydligen strulat till det. Hoppas jag lyckas få tag på en i butik nu istället

Permalänk
Medlem

Mitt paket ligger nu i Hägersten (bor i Stockholm) så känns definitivt som man borde få de idag )

Permalänk
Medlem

Blev en Nintendo Switch Neon ifrån ToysRUs (i Japan):
http://www.toysrus.co.jp/s/dsg-572186500

Är lite osäker på om nätadaptern fungerar i Sverige, men den lär gå att ladda fint med en vanlig USB-laddare (Har även 230V-120V konverter ifall det skulle behövas):

Assuming 5V across the board.....

~0.7A -> Will hold charge while idle on the home screen
~1.0A -> Enough to slowly charge while idle on the home screen
~1.5A -> Will slowly lose charge while playing an intensive game (like Zelda)
~1.7A -> Holds charge while playing an intensive game
~2.0A -> Will slowly charge while playing an intensive game
~2.5A -> Enough to fairly comfortably charge it in any game
most USB chargers out there are either 1A, 1.5A or 2A.

Känns bra att även mina powerbanks klarar över 2.0A

Någon som vet om Zelda i Japan har stöd för engelska? Spelen sägs som sagt vara regionsfria, men avvaktar tills någon bekräftar hur det ligger till.

Permalänk
Skrivet av walkir:

Blev en Nintendo Switch Neon ifrån ToysRUs (i Japan):
http://www.toysrus.co.jp/s/dsg-572186500

Är lite osäker på om nätadaptern fungerar i Sverige, men den lär gå att ladda fint med en vanlig USB-laddare (Har även 230V-120V konverter ifall det skulle behövas):

Assuming 5V across the board.....

~0.7A -> Will hold charge while idle on the home screen
~1.0A -> Enough to slowly charge while idle on the home screen
~1.5A -> Will slowly lose charge while playing an intensive game (like Zelda)
~1.7A -> Holds charge while playing an intensive game
~2.0A -> Will slowly charge while playing an intensive game
~2.5A -> Enough to fairly comfortably charge it in any game
most USB chargers out there are either 1A, 1.5A or 2A.

Känns bra att även mina powerbanks klarar över 2.0A

Någon som vet om Zelda i Japan har stöd för engelska? Spelen sägs som sagt vara regionsfria, men avvaktar tills någon bekräftar hur det ligger till.

Nyfiken! Varför beställde du från Japan? Vad blir slutpriset med moms & tull tro?

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem

SÅDÄR JA! TREVLIG HELG ALLIHOPA!

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

@Lathranir:
Åker dit på måndag Switchen väntar redan på mig hos min sambos föräldrar Då jag kommer använda den under min vistelse i Japan, så känner jag mig inte speciellt orolig för tull och moms.

Permalänk
Skrivet av walkir:

@Lathranir:
Åker dit på måndag Switchen väntar redan på mig hos min sambos föräldrar Då jag kommer använda den under min vistelse i Japan, så känner jag mig inte speciellt orolig för tull och moms.

Sweeet! Sicket guldläge

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk

Det känns förbaskat synd att det egentligen bara är Zelda som motiverar ett köp nu och att det är så oklart om vad som kommer vara Nintendo-exklusivt förutom nya Mario, vilket man får vänta på till i höst.
Är det nån som har grepp om huruvida det är knepigt att få tag i en i butik nu om de inte förbokats?

Jag har en liggande på Webhallen m Zelda, men är väldigt osäker på om jag kommer hämta ut den...frågan är om det kommer raka upp i sinnessjuka priser på andrahandsmarknaden så det är värt att flippa den där...?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Inaktiv

Ginza misslyckades brutalt. 30 mars, kanske. Avbokade och lämnar ett negativt omdömme av butiken senare idag. Antingen bokar jag om hos annan butik eller tar mig till elgeggan i eftermiddag. Urusel hantering från Ginza.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Har spelat Zelda sedan igår på Wii U. Den får en del ganska ordentliga fps drops på ställen med mycket gräs och när du zoomar ut kameran. Något jag även såg hände på Switch på någon youtube-video? Men det är inte jätteofta och det är fullt spelbart skulle jag säga. Ser även i princip likadant ut.

Dock bör det rimligtvis vara bättre fps på switchen överlag!

Har suttit hela morgonen och kikat en massa streams på Twitch, frame drops sker regelbundet även på Switchen tyvärr. Zelda i sig ser fantastiskt ut men spelet/konsolen klarar inte ens av att hålla en konstant, redan låga 30fps. Lite tråkigt, men inget att göra åt, bara att bita i det sura äpplet och försöka njuta utav spelet så gott man kan!

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Har hunnit lekt lite med Switchen. Super bra kvalite på alltihopa. Känns rejält och påkostat. Någon som nämnde att det var dålig kvalite tidigare i tråden, verkligen inte!

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Skrivet av Loffemega:

Har suttit hela morgonen och kikat en massa streams på Twitch, frame drops sker regelbundet även på Switchen tyvärr. Zelda i sig ser fantastiskt ut men spelet/konsolen klarar inte ens av att hålla en konstant, redan låga 30fps. Lite tråkigt, men inget att göra åt, bara att bita i det sura äpplet och försöka njuta utav spelet så gott man kan!

Aj då...en sån sak kombinerat med priset och brist på bra spel kan knäcka den rätt snart...synd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffemega:

Har suttit hela morgonen och kikat en massa streams på Twitch, frame drops sker regelbundet även på Switchen tyvärr. Zelda i sig ser fantastiskt ut men spelet/konsolen klarar inte ens av att hålla en konstant, redan låga 30fps. Lite tråkigt, men inget att göra åt, bara att bita i det sura äpplet och försöka njuta utav spelet så gott man kan!

Inget slår Witcher 3 i dålig framerate

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

Phu! Elgiganten i byn har sålt alla switch dom hade i lager.
Hade nog inte kunnat hålla mig från att åka bort och köpa Switch + Zelda paketet på lunchen.
Får nöja mig med att spela Zelda på wiiU i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldanielsson:

Inget slår Witcher 3 i dålig framerate

Okej, duly noted. (Vet inte riktigt vad Witcher 3 har med denna diskussion att göra)

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Skrivet av joeldanielsson:

Inget slår Witcher 3 i dålig framerate

Näe, det är ju grymt krävande, men kör man PC så kan man ALLTID fixa det, uppgradera en av flera komponenter...på en konsol är man rökt. Det är det som dragit mig ifrån konsoler mer och mer till förmån för PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem

Yeees tack Cdon, tvivlade ett tag men nu finns Switch på mitt postombud!
Nu måste man till jobbet dock

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har hämtat upp det mest nu köpte ett spel (superbombman det var det sista de hade) på elgiganten med vid 10 var ett fåtal som ryckte åt sig det mesta. De tog Zelda + konsol. Fanns konsoller kvar och prokontroller.

Hämtat på ICA-hemma, fick Zelda på brevlådan från inet, amiibo från spelbutiken samt hämtat ut Zelda + konsol + 2 pro kontroller på retro spelbutiken. Väntar på en konsol från inet och ett zelda paket med konsol, väska pro kontroller + spel.

Lan adpetern kommer inte än men spelar inte så stor roll för mig.

Permalänk
Medlem

Har inte fått något sms eller något kolli på att mina är skickade... börjar bli orolig. Nu ser jag även att konsolerna finns på lager i lokala varuhus... snart känns det meningslöst att förboka och skicka när man kan åka och hämta själv... hoppas Webhallen har skickat och inte posten slarvat.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Har spelat Zelda i drygt en timme nu, framerates är stabila, droppar ibland med väldigt sällan precis som i vilket annat spel som helst.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

Det har dykt upp ett par Switch på Blocket redan. Priserna variera mellan 4500-5000:-

Hoppas Nintendo klarar av att leverera dessa så vi slipper ett Nes Mini scenario med priser på 200-300% över butikspris igen.