Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Medlem

Fick precis mail ifrån Ica att min order är skickad!
Grymt glad just nu! Och för priset man betalade också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Fick precis mail ifrån Ica att min order är skickad!
Grymt glad just nu! Och för priset man betalade också

Skickades från m.sweclockers.com

Roligt att höra!

Själv fick jag mitt exemplar för några vändor sedan. Följdfrågan blir ju om det kommer bli samma besvär att komma över en extra original kontroll? Det verkar ju inte bättre just nu

Permalänk
Medlem

Fick tag i min från Toysrus veckan innan jul, men har fortfarande inte lyckats få tag i en original kontroll till. Vet inte om man ska vara tvungen att beställa en till NES mini för att få tag i den?

Permalänk
Medlem

Jag har också en order hos Dustinhome sedan 12/9-2016 på konsol + extra kontroll.. Senaste budet är i slutet på april..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer dyka upp fler hos toysrus och ICA? Missade förra leveransen hos ICA med några minuter bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Någon som vet om det kommer dyka upp fler hos toysrus och ICA? Missade förra leveransen hos ICA med några minuter bara.

INGEN vet till 100% det är bara att uppdatera sidan på morgon, dan och kväll för att se om det har kommit in några nya. De får in nya spontan

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Roligt att höra!

Själv fick jag mitt exemplar för några vändor sedan. Följdfrågan blir ju om det kommer bli samma besvär att komma över en extra original kontroll? Det verkar ju inte bättre just nu

https://www.amazon.de/gp/product/B01N2P0WOI/ref=ox_sc_act_tit...

vet inte om den är original?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Roligt att höra!

Själv fick jag mitt exemplar för några vändor sedan. Följdfrågan blir ju om det kommer bli samma besvär att komma över en extra original kontroll? Det verkar ju inte bättre just nu

Jag har inte lyckats. Har försökt på massor av ställen. Fick lösa det genom att betställa en extara konsol och plocka kontrollen ifrån det paketet (jo, man är ju lite nörd).

Nu väntar jag bara på förlängningskablar ifrån Media Markt, så blir det snart lite smidigare att spela också.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Nej, tyvärr inte.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

vet ej om detta varit uppe tidigare, men första gången jag såg länken på Netonnet.
De bekräftar att det inte finns ett officiellt besked från Nintendo angående framtiden!

https://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/ContactCu...

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av moonblase:

vet ej om detta varit uppe tidigare, men första gången jag såg länken på Netonnet.
De bekräftar att det inte finns ett officiellt besked från Nintendo angående framtiden!

https://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/ContactCu...

Det finns redan officiella besked sedan innan detta skandinaviska trams startade, och de har sedan kommenterat igen:
http://www.nintendolife.com/news/2017/02/dont_worry_nintendo_...

Produktionen ska öka, innan ryktena startade: http://www.nintendolife.com/news/2017/02/tatsumi_kimishima_ap...

Finns fortfarande inget som faktiskt pekar på eller bevisar att produktionen skulle upphöra. Det är något skandinaviska handlare och fz fått för sig.

Permalänk
Medlem

DustinHome

Jag fick mail av DustinHome 2017-02-11 att varorna skulle komma 2017-04-24 respektive 2017-04-04:

5010970203 Nintendo Classic Mini Ink. 30 Games 0GB 1 2017-04-24
5010970205 Nintendo Classic Mini: Nes Controller 1 2017-04-04

(La beställningen 2016-09-08)

Provade att ringa dem igår för att dubbelkolla om datumen fortfarande gäller, kunde inte få direktsvar via telefon men fick sedan ett mail:

Hej XX!

Vi kan dessvärre inte se om er order täcks eller inte av leveranserna från Nintendo, så allt vi kan göra i dagsläget är tyvärr att avvakta.

Vi beklagar att vi inte kan ge er ett klarbesked i nuläget.

Vänliga hälsningar / Best regards

Permalänk
Inaktiv

Och hur lång tid tror ni att jag ska behöva vänta med min order från Inet av NES konsolen? Flera månader till? De på Inet kunde inte svara på det själva. Jag har köplats 776 för ordern fick jag veta iaf av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon144494:

Och hur lång tid tror ni att jag ska behöva vänta med min order från Inet av NES konsolen? Flera månader till? De på Inet kunde inte svara på det själva. Jag har köplats 776 för ordern fick jag veta iaf av dem.

Om inte Inet kan, tror du verkligen att en simpel lekman på Sweclockers kan besvara det? Det är nog lönlöst att köa, faktiskt. Köp inom EU, eller ha god koll på Toys 'r Us, Ica och Ellos.

Edit: Lider verkligen med alla leverantörer som ständigt måste besvara alla väntande köpare.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

Om inte Inet kan, tror du verkligen att en simpel lekman på Sweclockers kan besvara det? Det är nog lönlöst att köa, faktiskt. Köp inom EU, eller ha god koll på Toys 'r Us, Ica och Ellos.

Edit: Lider verkligen med alla leverantörer som ständigt måste besvara alla väntande köpare.

Ja, jag tycker också det känns lönlöst att köa faktiskt, med köplats 776 på Inet. Nu kunde ju "en simpel lekman på Sweclockers" besvara min fråga. Och varför klaga på att "alla leverantörer som ständigt måste besvara alla väntande köpare"? Det är deras arbetsuppgift att svara på mejl. Kan och vill de inte det, är det inte särskilt seriöst av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

vet ej om detta varit uppe tidigare, men första gången jag såg länken på Netonnet.
De bekräftar att det inte finns ett officiellt besked från Nintendo angående framtiden!

https://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/ContactCu...

Klippte ut en del av mailet från Netonnet jag fick häromdan

Bäste kund,

Vi kontaktar dig rörande din order av NES Classic Mini. Efterfrågan har varit enormt stor och över all förväntan, inte bara för oss utan även för Nintendo och därav är tillgången på enheter begränsad. Som vi informerat om tidigare så får vi in små och få leveranser sporadiskt. Den senaste informationen som vi fått ifrån vår leverantör är att vi kommer få in en liten leverans i maj och därefter har vi inte fått några nya bekräftade leveransdatum. Vi skickar ordrarna enligt ett kösystem (först in, först ut) och just nu står ordrar som förhandsbokades i augusti näst på tur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R6 | Intel i7 14700K | Arctic Liquid Freezer II 360
ASUS Prime Z790-A WIFI | ASUS GeForce RTX 4070 Ti 12GB ROG
Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Samsung 990 Pro 1TB
Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ted72:

Klippte ut en del av mailet från Netonnet jag fick häromdan

Bäste kund,

Vi kontaktar dig rörande din order av NES Classic Mini. Efterfrågan har varit enormt stor och över all förväntan, inte bara för oss utan även för Nintendo och därav är tillgången på enheter begränsad. Som vi informerat om tidigare så får vi in små och få leveranser sporadiskt. Den senaste informationen som vi fått ifrån vår leverantör är att vi kommer få in en liten leverans i maj och därefter har vi inte fått några nya bekräftade leveransdatum. Vi skickar ordrarna enligt ett kösystem (först in, först ut) och just nu står ordrar som förhandsbokades i augusti näst på tur.

Skickades från m.sweclockers.com

I maj? Herregud vad dåligt detta är av nintendo som inte tänker längre än näsan räcker och ser till att det finns enheter för att möta efterfrågan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Till Nes Classic Edition:

(orkade inte förminska bilden från Webhallen...)
https://www.webhallen.com/se-sv/spel/ovrigt/264363-8bitdo_nes_mini_receiver

Finns på Webhallen för förbokning nu, slippa köpa från utlandet : ]

Receiver Firmware v1.05 (March 8th, 2017)
- Adds Nintendo Switch Joycon compatibility
- Adds Nintendo Switch Pro controller compatibility

http://www.8bitdo.com/retro-receiver-nes-classic/support.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag är fullkomligt förstummad över hur ni (som har skaffat eller tänker skaffa en) kan försvara prislappen på en NES Classic Edition när ni kan sätta ihop en själva för en avsevärd lägre prislapp. Nätet är för fan flottigt av en massa howtos.

Men jag gissar på att ni kommer försvara er med något i stil med att det är en "äkta" Nintendo produkt när det enda ni egentligen gör, är att betala premium pris ala Apple för en Raspberry Pi.

Utöver att få en ARM-masking för emulatorändamål och korrekta kontrollrar så betalar man ju även för de 30 spelen.
Jag ser inget konstigt i det.
Jag kan tänka mig att köpa Mega Man Collection för Steam och det hade jag såklart kunnat spela gratis på andra vis. Liksom nästan alla PC-spel med förövrigt ..

Permalänk
Medlem

Vet inte hur man kan kalla det premiumpris oavsett, 300-400 för en rpi, 50-100 för ett minneskort, 50-100 för ett chassi, 100+ för en handkontroll.

Så 500+ typ gör att göra det själv, mot en mini för 700 där även spelen ingår. (Lagligt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanH79:

Utöver att få en ARM-masking för emulatorändamål och korrekta kontrollrar så betalar man ju även för de 30 spelen.
Jag ser inget konstigt i det.
Jag kan tänka mig att köpa Mega Man Collection för Steam och det hade jag såklart kunnat spela gratis på andra vis. Liksom nästan alla PC-spel med förövrigt ..

Du kan väl ändå inte kalla dom kontrollerar som du får med i NES Mini paketet för "korrekta" när A och B knapparna är inte de samma som på orginalet? Sedan ser jag bara fler fördelar med att bygga sin egen om ändåmålet är emulering.

Jag gillar att du försöker liksom klämma in något om piratkopering där, fast det faller rätt platt.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det finns redan officiella besked sedan innan detta skandinaviska trams startade, och de har sedan kommenterat igen:
http://www.nintendolife.com/news/2017/02/dont_worry_nintendo_...

Produktionen ska öka, innan ryktena startade: http://www.nintendolife.com/news/2017/02/tatsumi_kimishima_ap...

Finns fortfarande inget som faktiskt pekar på eller bevisar att produktionen skulle upphöra. Det är något skandinaviska handlare och fz fått för sig.

Jo, det vet jag att det har kommit ut, men man vet ju inte vad Bergsala fått för sig och det är första butiken som kommit ut med info

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Du kan väl ändå inte kalla dom kontrollerar som du får med i NES Mini paketet för "korrekta" när A och B knapparna är inte de samma som på orginalet?

Nu har jag inga NES-original 80-talskontrollers, men som mitt minne så ser och känns de helt identiska.

Vad är skillnaden (mitt minne är säkert inte helt att lita på)?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nu har jag inga NES-original 80-talskontrollers, men som mitt minne så ser och känns de helt identiska.

Vad är skillnaden (mitt minne är säkert inte helt att lita på)?

Anslutningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Anslutningen

Exakt. Samt längden på kablarna som är, konstigt nog, om möjligt ännu kortare.

Var mer förvånad om att det skulle skilja något på själv handkontrollerdelen, med tanke på kommentaren som jag undrade över, som @Solaris gjorde ovan: "A och B knapparna är inte de samma som på orginalet".

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

Du kan väl ändå inte kalla dom kontrollerar som du får med i NES Mini paketet för "korrekta" när A och B knapparna är inte de samma som på orginalet? Sedan ser jag bara fler fördelar med att bygga sin egen om ändåmålet är emulering.

Jag gillar att du försöker liksom klämma in något om piratkopering där, fast det faller rätt platt.

Visst finns det fördelar med att bygga en egen, kanske framför allt att man kan emulera (i princip) alla spel och även andra konsoller. Men piratkopiering lär det väl bli i de allra flesta fall om du inte redan äger alla spel du ska emulera i original, men då är det väl inte så stor mening att emulera dem liksom? Det är förstås mycket bättre att spela dem i original än emulerat. Eller om du menar att du ska köpa alla NES-spel som du vill emulera i original, då är det förstås inte piratkopiering men samtidigt lär det kosta rejält mycket mer än denna liksom. Om vi räknar lågt, att spelen begagnade i original kostar en hundring styck, och du bara är intresserad av tio av dessa 30 spel så blir det ändå en tusing bara för spelen liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Tittar man på tradera verkar marknaden ha mättats av ordentligt. Ligger säkert 20+ där. Men du kan säkert få något hundring extra men inte 1000kr över ordinarie pris som tidigare.

Sålde 4 st för 1500-1600/st i tisdags så visst går de att kränga

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Visst finns det fördelar med att bygga en egen, kanske framför allt att man kan emulera (i princip) alla spel och även andra konsoller. Men piratkopiering lär det väl bli i de allra flesta fall om du inte redan äger alla spel du ska emulera i original, men då är det väl inte så stor mening att emulera dem liksom? Det är förstås mycket bättre att spela dem i original än emulerat. Eller om du menar att du ska köpa alla NES-spel som du vill emulera i original, då är det förstås inte piratkopiering men samtidigt lär det kosta rejält mycket mer än denna liksom. Om vi räknar lågt, att spelen begagnade i original kostar en hundring styck, och du bara är intresserad av tio av dessa 30 spel så blir det ändå en tusing bara för spelen liksom.

Precis, de enda som ha anledning att bygga en egen är de som piratkopierar...

(Hoppas Nintendo slutar snåla på NES Classic snart så man kan gå in på Game och bara ta en!)

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

Om inte Inet kan, tror du verkligen att en simpel lekman på Sweclockers kan besvara det? Det är nog lönlöst att köa, faktiskt. Köp inom EU, eller ha god koll på Toys 'r Us, Ica och Ellos.

Edit: Lider verkligen med alla leverantörer som ständigt måste besvara alla väntande köpare.

Skrivet av tuxuser:

Ja, jag tycker också det känns lönlöst att köa faktiskt, med köplats 776 på Inet. Nu kunde ju "en simpel lekman på Sweclockers" besvara min fråga. Och varför klaga på att "alla leverantörer som ständigt måste besvara alla väntande köpare"? Det är deras arbetsuppgift att svara på mejl. Kan och vill de inte det, är det inte särskilt seriöst av dem.

Då är jag uppenbarligen tillbaka igen...
Vad tycker ni här i forumet? Skulle behöva råd: Ska jag avboka ordern från Inet, då jag har köplats 776 på Inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nu har jag inga NES-original 80-talskontrollers, men som mitt minne så ser och känns de helt identiska.

Vad är skillnaden (mitt minne är säkert inte helt att lita på)?

När jag fingrade på ett examplar så var A och B knapparna lätt ovala, vilket förde tankarna till knapparna på en SNES handkontroller men knappast en NES kontroller. Knapparna på en O.G. NES kontroller ska vara platta så om det var ett måndagsex eller inte kan jag inte svara på men jag kan iallafall säga så pass mycket att min upplevelse inte var den "korrekta".

Skrivet av martinot:

Exakt. Samt längden på kablarna som är, konstigt nog, om möjligt ännu kortare.

Var mer förvånad om att det skulle skilja något på själv handkontrollerdelen, med tanke på kommentaren som jag undrade över, som @Solaris gjorde ovan: "A och B knapparna är inte de samma som på orginalet".

Min upplevelse kan du läsa om ovan.

Skrivet av snajk:

Visst finns det fördelar med att bygga en egen, kanske framför allt att man kan emulera (i princip) alla spel och även andra konsoller. Men piratkopiering lär det väl bli i de allra flesta fall om du inte redan äger alla spel du ska emulera i original, men då är det väl inte så stor mening att emulera dem liksom? Det är förstås mycket bättre att spela dem i original än emulerat. Eller om du menar att du ska köpa alla NES-spel som du vill emulera i original, då är det förstås inte piratkopiering men samtidigt lär det kosta rejält mycket mer än denna liksom. Om vi räknar lågt, att spelen begagnade i original kostar en hundring styck, och du bara är intresserad av tio av dessa 30 spel så blir det ändå en tusing bara för spelen liksom.

Det har inte hindrat Nintendo att direkt hyckla om piratkopering och sedan är jag avsikten att det är upp till var och en hurvida man vill emulera eller köpa spelkassetterna. Vad du gör på din fritid berör mig typ inte.

Skrivet av xpanterx:

Precis, de enda som ha anledning att bygga en egen är de som piratkopierar...

Du ska vara försiktig med att direkt insinuera utan att du har belägg för det, för man kan ju tolka det som att du piratkopierar, trots allt så har du byggt en dator och med ditt inlägg i åtanke så piratkopierar du. Det blir lätt problematiskt förstår du.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.