Extern hårddisk med ethernet

Permalänk
Medlem

Extern hårddisk med ethernet

Nu tänker alla att jag slagit en tankevurpa, att det är en simpel NAS jag frågar efter...

Men det är det inte riktigt. Jag är ute efter en USB-hårddisk som jag också kan komma åt via nätverket. De NAS:ar jag har sett har en USB-kontakt för att ansluta den till en annan USB-hårddisk, eller att den fungerar som en skrivarserver. Däremot kan man inte koppla in den i datorn via denna USB-kontakt. Så har jag i alla fall uppfattat det.

Hoppas att ni kan rätta mig om jag har fel, eller leda mig i rätt riktning för det jag söker.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläckman:

Nu tänker alla att jag slagit en tankevurpa, att det är en simpel NAS jag frågar efter...

Men det är det inte riktigt. Jag är ute efter en USB-hårddisk som jag också kan komma åt via nätverket. De NAS:ar jag har sett har en USB-kontakt för att ansluta den till en annan USB-hårddisk, eller att den fungerar som en skrivarserver. Däremot kan man inte koppla in den i datorn via denna USB-kontakt. Så har jag i alla fall uppfattat det.

Hoppas att ni kan rätta mig om jag har fel, eller leda mig i rätt riktning för det jag söker.

Hej

Jaaa jag vet vad du menar, jag hade en sådan för länge länge sedan
om jag bara kunde komma på vad den heter (googlar frenetiskt nu

tror det var verbatim som hade den förr, 25gig eller liknande.
hittar inte den nu.

Annars finns ju store and go med wlan nu från tex seagate,
ansluter via wlan eller skapar ett eget wlan, det kan du dock även ansluta till med usb.

Edit var det inte Iomega Home Media Network hard drive?

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.