Permalänk
Medlem

Ska köpa en laptop

Behöver en halvbillig laptop som klarar av League of Legends utan stora problem samt Minecraft. Körde med en Thinkpad något innan, men den har några år på sig nu och har böjat ge upp, lär ominstallera den ca 2 gånger i månaden för den bara ger upp och det är det enda som fungerar. Och nu fungerar inte det =(

Permalänk
Medlem

@Lalapoo Hur billig är "halvbillig" ?

Permalänk
Medlem

@izzeww: ca 6-7 tusen

Permalänk
Medlem

Denna för 4995 kr vara ett alternativ. Här har du en video hur en liknande laptop presterar i league of legends. Ytterligare ett steg upp i prestanda och dessutom IPS skärm är denna för 5990.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Är en custom stationär dator ett no-no?

EDIT:
Plockade ihop något som är värt en titt hos inet.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10261449/

Skippar du Windows 10 licensen och kör icke-licensierat (som fungerar utmärkt) så landar det på din budget.

Hoppas jag var till hjälp!
Mvh.

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~

Permalänk
Medlem

@Legit Lax: Tack men, endast en laptop är för min sambo, hon vill inte ha en stationär men tack ändå.

Permalänk
Medlem

@bsk!: Tackar, vad är skillnaden på en ISP skärm och en vanlig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalapoo:

@bsk!: Tackar, vad är skillnaden på en ISP skärm och en vanlig?

En IPS-skärm har bättre färger och bättre betraktningsvinklar än TN-paneler vilka är standard på billigare laptops eftersom de är lite billigare att producera. Det kan vara trevligt om du ska se på film eller bildredigera på laptopskärmen men skillnaden är inte jättestor. Den största skillnaden på den dyrare laptopen är bättre grafikkort och processor.

Jag ser nu att priserna på båda laptops har höjts efter helgen . Acer Aspire E5-575G har höjts från 4995 till 6290 och är därmed inte längre prisvärd enligt min åsikt. Däremot är Lenovo 700-15ISK som höjts från 5990 till 6490 relativt prisvärd fortfarande. Om du inte redan köpt en laptop än skulle jag vänta tills det blir helg igen för att se om det dyker upp någon bra deal på en laptop med 940mx/950m grafikkort.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Skulle precis tipsa om en HP jag fick hem i fredags. Core i3 gen 7, 256GB SSD, 9h batteritid och 14" FullHD IPS i kompakt och smidigt alu-chassi för 3500kr. Såg precis nu att dom justerat upp priset en tusenlapp, men det kan vara värt att kolla igenom deras produkter om man står ut med deras sega websida. Den hanterar enklare eller lite äldre spel förvånansvärt bra. Generellt sett bör man undvika att spela på laptops.

Permalänk
Medlem

@bsk!: Okej, tror jag kör på den med ISP skärmen då. Har inte lust att vänta haha Tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/251997-...

Om någon har något annat förslag så posta gärna det. Annars tackar jag för mig Och tack för tipsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalapoo:

Ser ut att bli https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/251997-...

Om någon har något annat förslag så posta gärna det. Annars tackar jag för mig Och tack för tipsen.

En mycket kompetent dator för det priset. Det kommer att gå utmärkt att spela LoL och byggkvalitén på den datorn är god.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd

Kan du lägga några tusenlappar till så gör det på en riktigt gaminglaptop som har hyffsad kylning.

Permalänk
Medlem

@gabriel15: Lust att länka någon?

Permalänk
Avstängd

för 5000 tusen, https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...
Dock inget separat grafikkort, utan bara den inbyggda.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

@Lalapoo: nej, den från webhallen är bättre.