Postnord - lång tid

Permalänk

Postnord - lång tid

Köpte ett par hörlurar av en användare här på Sweclockers förra veckan, de skickades förra måndagen som ett "brev", alltså inte spårbart och har fortfarande inte kommit fram. Gissar på att postnord har tappat bort paketet eller något vid det här laget men vad bör jag göra?

Permalänk
Medlem

Avsändaren har något sorts kvitto han har presenterat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _5H4D0WR34P3R_:

Köpte ett par hörlurar av en användare här på Sweclockers förra veckan, de skickades förra måndagen som ett "brev", alltså inte spårbart och har fortfarande inte kommit fram. Gissar på att postnord har tappat bort paketet eller något vid det här laget men vad bör jag göra?

Det du bör göra är att vänta

När skickades brevet? "Förra veckan" kan ju vara allt ifrån måndag till söndag...
1 vecka är dessutom alldeles för kort tid för att göra något.

PostNord är knappast kända för att vara snabba, troligtvis ligger det kvar på sorteringen och väntar, alternativt att du kommer få hem en avi pga det inte fick plats i brevlådan.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Det du bör göra är att vänta

När skickades brevet? "Förra veckan" kan ju vara allt ifrån måndag till söndag...
1 vecka är dessutom alldeles för kort tid för att göra något.

PostNord är knappast kända för att vara snabba, troligtvis ligger det kvar på sorteringen och väntar, alternativt att du kommer få hem en avi pga det inte fick plats i brevlådan.

"De skickades förra måndagen" -som jag skrev, men då väntar jag! tänkte bara se hur länge jag borde vänta så jag tackar för feedback!

Permalänk
Medlem

Kan det hända att säljaren försöker blåsa dig?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av _5H4D0WR34P3R_:

"De skickades förra måndagen" -som jag skrev, men då väntar jag! tänkte bara se hur länge jag borde vänta så jag tackar för feedback!

Missade det Såg bara att du skrev förra veckan, då ber jag om ursäkt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Jag beställde två paket från två olika leverantörer i söndags. Paketen skickades på måndag och jag har heller inte fått dem idag. Jag har faktiskt inte fåt någon post eller reklam i min brevlåda på 3 dagar, och det känns som att postnord inte levererar post varje dag eftersom andra i min fastighet har haft liknande problem. Nog faen har postnord problem med alla typer av leverans då flera haft samma återkommande problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag beställde två paket från två olika leverantörer i söndags. Paketen skickades på måndag och jag har heller inte fått dem idag. Jag har faktiskt inte fåt någon post eller reklam i min brevlåda på 3 dagar, och det känns som att postnord inte levererar post varje dag eftersom andra i min fastighet har haft liknande problem. Nog faen har postnord problem med alla typer av leverans då flera haft samma återkommande problem!

Beställde i söndags från webhallen och komplett. Hade prylarna vid kl 11 igår tisdag

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Jag som skucksde hörlurarna! Har sålt en del här och skicksde 2 andra saker samma dag som har kommit fram till anvöndare här på swec samt själv väntat på ett paket i 1 1/2 vecka så förstår din frustration.
Samt skickades som brev med frimärken för han ville jag skulle skicka lurarna billigate sätt om de ej kommit fram till helgen så får vi höra av oss till posten! De är inte postnords fel som mångaaaa tror för dem är bara en 3e part. Det är posten sorterings lager saker strulas till i! Skickade en sak för 3 veckor sedan med efter 1v fick personen ett avi att han skulle hömta ut paketet.... hos ett ombud 30mil ifrån honom..

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Gäller det ett vanligt brev från en privatperson så lovar PostNord leverans dagen efter. Detta gäller vardagar. Så du borde ha fått det för länge sedan.

(stavfel)

Visa signatur

Fractal Design R3 Black Pearl|FD Edison M 750W|ASRock P67 Pro3|Intel Core i7 2600K|Corsair Vengeance 32GB|MSI GeForce GTX 760 2GB|ASUS Xonar DG|2 x Intel 530 240GB SSD RAID 0|HGST 1TB HDD|Samsung BD|EIZO FlexScan 27"|Logitech Combo mx800|ASUS RT-N66U|ASUS PCE-AC68|Compal CBN CH 7486E|2 x WD MyBook Studio II 2TB RAID 1|WD My Passport 1TB|WD My Passport Ultra 2TB|WD Red 1TB i alu-ask|Det finns inget "för mycket back-up"|Win10Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Beställde i söndags från webhallen och komplett. Hade prylarna vid kl 11 igår tisdag

Jag kan inte säga att det glädjer mig då det är som salt på såret....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

Jag som skucksde hörlurarna! Har sålt en del här och skicksde 2 andra saker samma dag som har kommit fram till anvöndare här på swec samt själv väntat på ett paket i 1 1/2 vecka så förstår din frustration.
Samt skickades som brev med frimärken för han ville jag skulle skicka lurarna billigate sätt om de ej kommit fram till helgen så får vi höra av oss till posten! De är inte postnords fel som mångaaaa tror för dem är bara en 3e part. Det är posten sorterings lager saker strulas till i! Skickade en sak för 3 veckor sedan med efter 1v fick personen ett avi att han skulle hömta ut paketet.... hos ett ombud 30mil ifrån honom..

Låter lite som min farsas paket Hans har hamnat i Sundsvall medans vi bor i Stockholm. Vi är inte så sugna på o åka till Sundsvall för att hämta ett paket

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av FEA:

Gäller det ett vanligt brev från en privatperson så lovar PostNord leverans dagen efter. Detta gäller vardagar. Så du borde ha fått det för länge sedan.

(stavfel)

Beror ju på vilken tjänst du skickar det med:

http://www.postnord.se/online-verktyg/verktyg/sok/sok-leveran...

Tror hur som helst att det vanligtvis tar längre tid än så. Så snabbt har jag aldrig fått ett brev någonsin.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Tror hur som helst att det vanligtvis tar längre tid än så. Så snabbt har jag aldrig fått ett brev någonsin.

Jag har skickat fler än 100 brev de senaste två månaderna och samtliga har kommit fram på en (1) vardag, så du verkar vara undantaget som bekräftar regeln

Visa signatur

Fractal Design R3 Black Pearl|FD Edison M 750W|ASRock P67 Pro3|Intel Core i7 2600K|Corsair Vengeance 32GB|MSI GeForce GTX 760 2GB|ASUS Xonar DG|2 x Intel 530 240GB SSD RAID 0|HGST 1TB HDD|Samsung BD|EIZO FlexScan 27"|Logitech Combo mx800|ASUS RT-N66U|ASUS PCE-AC68|Compal CBN CH 7486E|2 x WD MyBook Studio II 2TB RAID 1|WD My Passport 1TB|WD My Passport Ultra 2TB|WD Red 1TB i alu-ask|Det finns inget "för mycket back-up"|Win10Pro|

Permalänk
Skrivet av Powerjimmy:

Jag som skucksde hörlurarna! Har sålt en del här och skicksde 2 andra saker samma dag som har kommit fram till anvöndare här på swec samt själv väntat på ett paket i 1 1/2 vecka så förstår din frustration.
Samt skickades som brev med frimärken för han ville jag skulle skicka lurarna billigate sätt om de ej kommit fram till helgen så får vi höra av oss till posten! De är inte postnords fel som mångaaaa tror för dem är bara en 3e part. Det är posten sorterings lager saker strulas till i! Skickade en sak för 3 veckor sedan med efter 1v fick personen ett avi att han skulle hömta ut paketet.... hos ett ombud 30mil ifrån honom..

Löser sig säkert, var bara lite osäker på hur länge man skulle vänta innan man bör kontakta postnord, hade en känsla av att det kan vara ett tag kvar!

Permalänk
Medlem

Postmord levererar som vanligt med andra ord.
Snacka om att det enbart blivit sämre sen dom tog över, hade inga direkta problem med vanliga posten.
Visst fanns det snabbare alternativ, men dom i motsats till postnord struntade... eller struntar inte ska man väl säga då man fortfarande ser många posten lastbilar ute på gatorna, åtminstone inte i att leverera paketen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Handlade ett 970 av en kille i söndags, han bodde i stockholm nån stans. Kom till mig idag (boråstrakten)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

Pratat med posten ang mitt egna väldigt försenade paket. Dem kunde inte ge mig ett svar för de har med skickats som brev med frimärken. Dem sa de kan vara så att de ligger hos mitt ombud men blivit något fel med avi utskick eller att adressen rill mig har avsändaren skrivit fel men skulle iaf vönta i 9 dagar till o om de ej dykt upp då så skulke låmna in reklamation...

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Proffsmobbare

53 SEK (1kg 90cm L+B+H) kostar det att skicka "Brev Skicka Lätt" med Postnord, då får man även trackingnummer. Det är framme nästa vardag, två vardagar till norra Sverige.

Har man trots detta valt att skicka ett par hörlurar med brev utan spårning så är det bara att gratulera.

Permalänk
Medlem

Att skicka med 1:a klass eller ekonomibrev ska INTE vara anledning till att leveranser tar mer än 1 dag (1:a klass) eller mer än 3 dagar (ekonomibrev). För mindre grejor så är 1:a klass det enda valet och mitt självklara val när jag skickar mindre grejer som har lågt värde.

För övrigt fick jag ett paket idag, dvs. 3 dagar efter att den skickats, men mitt andra paket har jag inte fåt ännu. Jag är irriterad eftersom Postnords service är ett skämt. Borta är tiderna då man beställde innan klockan 13:00 eller 15:00 och paketet skickades samma dag och var framme nästa dag i brevlådan eller hos ombudet. Nu så får man räkna med att vänta typ 1 vecka efter att paketet skickats, vilket är u-lands nivå enligt mig.

Jag kan ge mig fan på att brevbäraren inte bryr sig om att gå up och lämna paketet om det är för stort för att få plats i postlådan, eller inte bryr dig om att öppna postlådan med nyckel och lämna paketet (jag bor i hyreshus och brevbäraren brukar ibland ha nyckel till alla lådor för att lämna större paket). Något logistiskt problem verkar det vara i mitt fall. Inte heller brukar man få avi per post om paketet inte kan lämnas till ens bostad. Vem vet, kanske mitt paket ligger hos ombudet och har fått ett kollinummer, men inget brev via post har skickats ut?

Nästa gång när jag ser postbilen vid mitt område ska jag ställa mig framför den och be om att gå igenom posten för att se till att mina större paket inte skickas tillbaka.

Permalänk
Inaktiv

De skall tydligen vara strul över hela landet. Jag fick själv ett paket från Kina, (rekommenderat brev).
Anlände i måndags hos Stockholms utrikersterminal, och har fortfarande inte uppdaterats ännu. Talade med dem och de var säkra på att paketet försvunnit.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas inte att mitt andra paket har försvunnit eftersom grejerna är värda 800 kr samt finns inte i lager någon annan stands i sverige (köpte sista ex). Så för mig handlar det inte bara om pengar utan om tid också.

Permalänk

Postnord har nu gått ut med på deras sida att dem har 3000 försensde paket i hela landet!!

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Skrivet av Powerjimmy:

Postnord har nu gått ut med på deras sida att dem har 3000 försensde paket i hela landet!!

Det är ju positivt Betyder iallafall att de inte har tappat bort det! Jag har ju redan ett par likadana hörlurar så tiden är ju inte ett större problem haha

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med postnord vart bor ni? Personligen upplever jag nästan aldrig några problem, dock bor jag väldigt nära Veddesta där posten har ett av sina huvudkontor "jätteterminal".

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk

@TheBodyLotion: Linköping, men jag brukar sällan ha problem. Saker kommer generellt dagen efter.

Permalänk

Jag bor på landet ljungbyhed

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

Postnord har nu gått ut med på deras sida att dem har 3000 försensde paket i hela landet!!

Länka till detta, jag vill läsa vad mördarna har skrivit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Ni som har problem med postnord vart bor ni? Personligen upplever jag nästan aldrig några problem, dock bor jag väldigt nära Veddesta där posten har ett av sina huvudkontor "jätteterminal".

Samma här, har väldigt sällan problem med PostNord. Bor i Bromma

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att det är mindre orter som har stora problem, de som bor på landet eller i småländska skogarna som mig hehe. Inte heller idag fick jag mitt paket, vilket är lagom kul. Postmord skulle kontakta mitt lokala brevkontor och reda ut varför post är så försenad där jag bor, men jag tvivlar på att något kommer hända. I bästa fall så har någon anställd knipt paketet till sitt barn då har den i alla fall kommit till användning....