Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

NAS - Synology DS216play eller Asustor 3102T - Chromecasr

Permalänk
Medlem

NAS - Synology DS216play eller Asustor 3102T - Chromecasr

Läst o läst o läst men kan inte komma fram till vad som är bäst/enklast för mig. 1080p streaming är ju självklart, men 4k är ju ett plus..även om det ej kan utnyttjas hemma för stunden.

Vill ha en NAS för backuplagring av bilder OCH rippade barnfilmer till grabben. Filmer som enkelt skall kunna spelas upp via chromecast i TVn (vet att Asustor har HDMI men vill ha NASen på undanstoppad plats och INTE i närheten av TVn).

Vilken av dessa tror ni funkar bäst/enklast?

Tack för hjälpen av en icke datorkunnig..:) Va många år sen man lekte med datorer nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jochen84:

Läst o läst o läst men kan inte komma fram till vad som är bäst/enklast för mig. 1080p streaming är ju självklart, men 4k är ju ett plus..även om det ej kan utnyttjas hemma för stunden.

Vill ha en NAS för backuplagring av bilder OCH rippade barnfilmer till grabben. Filmer som enkelt skall kunna spelas upp via chromecast i TVn (vet att Asustor har HDMI men vill ha NASen på undanstoppad plats och INTE i närheten av TVn).

Vilken av dessa tror ni funkar bäst/enklast?

Tack för hjälpen av en icke datorkunnig..:) Va många år sen man lekte med datorer nu...

Jag tittar själv på en ds216+II som verkar vara det som funkar bäst för mig. kolla in testet som PC för alla gjort NAS Test
jag har en Netgear readynas nv+ med 4 bays men söker nu en snabbare NAS och behöver inte 4 bays längre nu när diskarna är mycket billgare än de var förut.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte köpt nån men börjat kolla på DS216+II eller 3202T istället. Men är "rädd" att jag lägger på 1000-1500kr mer helt i onödan på något jag inte behöver
Tillägg på NASen är att jag även skall köra övervakningskameror på den, då ingår 1st licens på Synology och 4st Asustor....men så har Asustor stöd för 500+ kameror och Synology för 5000+ kameror
Äh, e nog skitsamma vad jag än väljer, e bara om man ska lägga 1000kr mer på 3202T/DS216+II eller om modellen innan räcker.