Permalänk
Medlem

Windows 10 - Behörighet

Hallå!

Sitter här framför datorn och brinner snart hetare än en överklockad, okyld bulldozer processor..

Det är så att jag satt och skulle installera ett mod till spelet FM17 och för att göra detta så ska man ta bort några filer ur spelet originalmapp. Inget konstigt med detta tänkte jag, då jag gjort samma sak tidigare på min stationära dator.

Jag navigerar mig till mappen och klickar sedan på "ta bort". Givetvis kommer det upp en ruta som säger att jag behöver administratör behörigheter, även detta såg jag inget konstigt med. Däremot när jag redan trycker på knappen fortsätt (Som också har den lilla windowssköld ikonen) så kommer nästa ruta upp och även problemet.
"Du måste ha behörighet att utföra den här åtgärden.
Du måste ha behörighet från NAMN för att ändra mappen" (NAMN = Kontot jag är inloggad på.)

Har googlat runt och försökt med olika tips jag kan hitta, men inget fungerar.. Så nu hoppas jag det finns någon här som kanske sitter på lösninge!

(Och ja, jag är inloggad Administratör, lokalt konto)

Mvh,
Max.

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Vila i frid

Inaktivera UAC. Det virus som inte tar sig förbi UAC idag kan väl knappast kallas för ett virus. Vem orkar trycka "Ja, det vill jag" i tid och otid. Händer det något (inte om) återställer man med senaste backup.

Permalänk
Medlem

@hasenfrasen: Det hjälper inte

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inget av detta fungerar heller

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Skrivet av Yazem:

Inget av detta fungerar heller

Får du samma meddelande när du äger filen och försöker att ta bort den? Och vad säger Unlocker? Har aldrig varit med om att Unlocker misslyckats att radera en fil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Får du samma meddelande när du äger filen och försöker att ta bort den? Och vad säger Unlocker? Har aldrig varit med om att Unlocker misslyckats att radera en fil.

Ser exakt lika ut som innan. Unlocker säger väl inte så mycket. När man "tar över" filen så öppnas kommandotolken och man ser alla filer den tar över.

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Skrivet av Yazem:

Ser exakt lika ut som innan. Unlocker säger väl inte så mycket. När man "tar över" filen så öppnas kommandotolken och man ser alla filer den tar över.

Om du inte kan ta över filen så kan Unlocker radera dem.

Du startar Unlocker, du pekar till en map/fil, sedan väljer du delete. Mappen/filen tars bort, om inte så står det att du ska starta om datorn. Om du inte får en av de två meddelandena så är något fel.