Telefonförsäljning, varför är så många emot det?

Permalänk
Avstängd

Har absolut noll över för telefon försäljare och kör truecaller, nix hela baletten och vill jag köpa nått så gör jag det men inte av nån som ringer och försöker kränga nått skit och vore det upp till mig så borde det vara förbjudet att trakassera folk som tele försäljare gör

samma med jehovas och annat jävla patrask som springer och knackar dörr och ogillar dom flesta som försöker packa på en religion eller annat skit även rädda barnen idioter som står på affärer och är irriterande ibland

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ondrejkaas:

Jag jobbar som säljare idag, telefonförsäljare för att vara exakt. Och jag förstår inte riktigt varför det är så otroligt många som inte gillar försäljning över telefon?

Jag kommer till oändligt många som vägrar göra avtal via telefon. Med förklaringen "av den princip".
Hur kommer det sig att man inte gör avtal på telefon? Även fast vi har personuppgifterna framför oss?
Inte ens om det är hos ett företag man är kund hos idag?

Vad har ni för erfarenheter av telefonförsäljare?
Skulle ni någon gång ta något från en försäljare utan att vara kund hos företaget?
Klickar ni försäljare direkt eller lyssnar ni på vad vi har att säga?
Och helt enkelt era personliga åsikter och försäljare och försäljning?

Mvh, Säljare

Jag personligen hatar telefonförsäljare pga:
* Jag har inte bett dom ringa mig. - Vilket gör mig väldigt negativt inställd till företaget de ringer för/från.
* De är ofta påstridiga, typisk babbla på försäljarsmörja så man inte själv får en syl i vädret att säga nej tack. - Resulterar i "klick" om de inte lyssnar på ens nej.
* Svarar man inte på första samtalet så fortsätter det och fortsätter ringa, i tid och otid. - Resulterar också i att jag ser företaget som något negativt.

Antar att telefonförsäljarföretagen vet detta då dom inte ens vågar stå med namn på "numret".

Oseriös skitbransch helt enkelt, tycker synd om de som ofrivilligt måste arbeta med det.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ondrejkaas:

Jag jobbar som säljare idag, telefonförsäljare för att vara exakt. Och jag förstår inte riktigt varför det är så otroligt många som inte gillar försäljning över telefon?

Jag kommer till oändligt många som vägrar göra avtal via telefon. Med förklaringen "av den princip".
Hur kommer det sig att man inte gör avtal på telefon? Även fast vi har personuppgifterna framför oss?
Inte ens om det är hos ett företag man är kund hos idag?

Vad har ni för erfarenheter av telefonförsäljare?
Skulle ni någon gång ta något från en försäljare utan att vara kund hos företaget?
Klickar ni försäljare direkt eller lyssnar ni på vad vi har att säga?
Och helt enkelt era personliga åsikter och försäljare och försäljning?

Mvh, Säljare

Vänligen sluta störa min fritid.

Hur skulle det vara om jag kom hem till dig mitt i natten med 500kg grus.
Jag tänker inte gå förrän du skriver på ett blankt kontrakt.
Enligt kontraktet kommer det sen 500 nya kilo överaskningsgrus varje söndag och det är 3års uppsägningstid.
Skulle du bli nöjd?
Ps det är världens bästa grus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

Negativa med telefon försäljare:
1, lurad! Jag blev lurad på en telefon som jag inte ville ha jag sa ja vad är det för en telefon och då berätta han och jag sa nej tyvärr jag är inte intresserad av den. två dagar senare låg en räkning på min nya telefon... När jag ringde och skällde ut företaget sa dem att han Nicklas som sålde den till mig nyss slutat och att jag helt enkelt fick betala för mobilen... ( Sålde den och betalade hela i en klumpsumma)

Nu är jag några år äldre men det där hade jag bestridit på en gång. Hade absolut inte accepterat att betala för något jag ej beställt för att "säljaren har slutat"

Bestred en 2:a på bilbesiktningen om att mina dämpare var helt stumma, vilket de inte är. De är hårda men inte stumma. Fick rätt och den gick igenom Har senare besiktigat med samma dämpare utan problem.

Permalänk
Medlem

Det är helt sonika förlegad metodik, dagens köpare är uppsökande och vill inte bli uppsökta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ondrejkaas:

Jag kommer till oändligt många som vägrar göra avtal via telefon. Med förklaringen "av den princip".
Hur kommer det sig att man inte gör avtal på telefon? Även fast vi har personuppgifterna framför oss?
Inte ens om det är hos ett företag man är kund hos idag?

Jag har snarare otroligt svårt att förstå varför telemarketingbolagen inte ids fixa ett mailsystem som skickar ut offert och låter den presumtiva kunden acceptera densamma, om de inte vill att man skall missa detaljer och villkor i avtalet förstås.
Man skall _aldrig_ ingå ett avtal man inte läst igenom. Att inte gå med på villkor man inte känner till är en mycket bra princip att leva efter.
Jag menar, tänk om det finstilta låter företaget sätta ihop dig och andra människor till en human centiPad?

Permalänk
Medlem

För att säljare i annat än proffsnischer, som jag i så fall själv söker upp, inte är värda min tid. Telefonförsäljare speciellt har ju ingen koll på vem jag är och vad jag behöver.

Och nej, att köpa på telefon är inte bekvämt för någon annan än säljaren. Denne sitter på all info på en skärm framför en. Själv har man fått höra detaljerna muntligt och bes ingå i något slags verbalt kontrakt direkt. Så går det ju inte till längre, vi vill alla göra research och rådfråga vänner. Inget får gå så fort.

Jag är inte otrevlig mot telefonförsäljare men jag har fått bli jävligt snabb och kort då dom aldrig verkar ge upp direkt utan försöker nästla in en i en sidokonversation om inget annat. Det slutar oftast med att jag klickar dem, men skriker inte på dem eller något liknande. Ett jobb är ett jobb.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Ringer man mig på dagen så jobbar jag och har inte tid att prata. Ringer man på kvällen så vill jag inte prata då dom få timmarna man har med 2 st små barn är ovärderliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För att jag är en alldeles för medveten konsument. Om jag kan få ett erbjudande i telefon kan jag i nio fall av tio få samma erbjudande via andra kanaler efteråt ha hunnit göra jämförelser med andra alternativ. Och om jag inte kan få det så är vetskapen om att jag inte handlade ogenomtänkt värd det.

Däremot är jag alltid trevlig och säger att jag inte är intresserad och aldrig ingår avtal via telefon då jag vill kunna jämföra alternativ. De flesta tackar för sig och är trevliga tillbaka. De som börjar protestera klickar jag däremot, likaså personer som inleder med att presentera sig och i samma andetag drar igång sitt minutlånga manus utan att ge gehör för mina försök att få en syl i vädret och berätta att hen slösar både sin och min tid.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Jag har inte mycket för försäljare heller, men det är extremt lätt att slippa telefonförsäljare i dagens läge om man inte tycker om det. Truecaller t.ex.

Hellre att folk sitter och jobbar med "sämre" jobb så som telefonförsäljning, får lön och betalar skatt än att leva på soc och andras pengar.

Vet inte om jag skulle kalla telefonförsäljare som sämre jobb jämfört mot mycket annat, speciellt om man ser till arbetsmiljön.

Permalänk
Medlem

Enkelt svar är; jobbar du i butik är du kvar där dagen efter och vill inte blåsa en kund, sitter du bakom en lur "existerar" du inte.

Telefonförsäljare använder också vädligt vaga termer och jag som kund vill gärna se det jag köper framför mig, även ha ett skriftligt avtal.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Företag ringer upp en i tid och otid och försöker smöra och sälja produkter som man inte ens kan få en klar bild av via telefon, och du klagar på att folk är emot detta? Skojar du nu?

Enda telefonförsäljaren jag svarar är "Microsoft Computer"

Kan tipsa om Truecaller btw, mycket användbart.

Haha, jag satt i bilen i 20 minuter på vägen hem förra veckan och och fejkade medans "supporten" på Microsoft skulle "hjälpa" mig att bli av med felet....
Made my day!
/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Jag har haft nytta av bredbandsbolagets säljare ett tag då jag hade bett om att inte bli uppringd och de gjorde det i alla fall. Efter ett antal samtal så hade de totalt gett mig 15 månader fri surf. Det blev ändå för jobbigt och bytte.
Jobbade tidigare på Xerox och fick samtal av en som ville sälja toner. Jag kunde sälja honom billigare än han erbjöd mig, han köpte inte.
Allt som skrivits i tråden borde förklara för dig vad som är fel med uppsökande försäljning.
Om man vill jävlas (och orkar) så kan man lyssna ett tag, ställa ett par frågor och ursäkta sig och se hur länge man kan få dem att vara kvar. "Det ringer på dörren. Ungen skriker..."

Permalänk
Medlem

Känner att jag varken har tid eller lust att lägga på något jag inte efterfrågat. Usch och tvi! Sedan att de inte respekterar NIX och de kommer förbi NIX om man haft någon relation någonsin är också helt sjukt. Som sagt, usch och tvi.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Det är ofta brådskande att göra ett beslut över telefon och avtalet har man inte framför sig utan man måste förlita sig på vad säljaren säger och det stämmer inte alltid. T.ex. en gång när ringde Miljonlotteriet ringde så påstod säljaren efter ett tag att man i genomsnitt vann 145kr på en lott, där varje lott kostade 30kr. Det var förstås helt befängt och just sådana saker gör ju att man inte riktigt vill lita på telefonförsäljare. Visst kan man alltid häva köp/avtal efteråt, men det tar alltid tid och ibland måste man betala för returfrakt etc vilket gör det till en ovärd risk.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Rekordmedlem

De flesta är oseriösa på något sätt.
Det saknas krav på att man måste godkänna att de får ringa och/eller vilka branscher som får ringa.
Det saknas krav att man måste ge skriftlig bekräftelse på det avtal man kommit överens om.
Det är för många kriminella/bedragare som använder metoden.
En del företag behandlar sina anställda som skit.

Telemarketingbranschen som helhet är ren dynga och i de flesta fall djupt oseriös och de gör själva inget för att förbättra sig, vi får hoppas att politikerna verkligen har kommit på bättre tankar och ändrar på lagstiftningen som de pratar om, en majoritet av branschen kommer då förhoppningsvis att dö och då kan de seriösa kanske få det lättare om inte alla är less på de oseriösa.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Ondrejkaas: Min tid, mitt liv osv.
Gå å lek me andra, inte de minsta intresserad av massa dravel till överpriser.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Telemarketingbranschen som helhet är ren dynga och i de flesta fall djupt oseriös och de gör själva inget för att förbättra sig, vi får hoppas att politikerna verkligen har kommit på bättre tankar och ändrar på lagstiftningen som de pratar om, en majoritet av branschen kommer då förhoppningsvis att dö och då kan de seriösa kanske få det lättare om inte alla är less på de oseriösa.

Jovisst är det så

Men hur svårt kan det vara om de allra flesta bara sa "Nej Tack jag är INTE intresserad, Adjö!" (gör jag själv)

Det måste ju vimla av lättlurade konsumenter därute!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Man blir ju så satans trött när dom inte fattar efter femtielfte gången man förklarar att man inte är intresserad. Då kommer det massa ursäkter och orsaker varför man ändå ska köpa eller lyssna eller bäst av allt, förklara varför man inte är intresserad!!

Men de håller ju på för att det tydligen fungerar.

Visa signatur

E8400@4.0--4GB@890--4850x2@700/1055++4850@700/1043--EP45DS3R--Nesteq620--P182--Raptor74--Vantage X9869 =)

Permalänk
Medlem

Som så många andra säger, vill jag ha något söker jag upp det själv. Jag fattar inte beslut över telefonen utan att kunna läsa finstilt på avtal och betalningsplaner. När det ringer är man oftast i farten med andra saker vilket gör att fatta beslut om något någon vill pracka på mig har noll intresse oftast. De enda jag inte artigt men hastigt avvisar är från företag jag redan har tjänster hos, te.x Telia och Halebop med mera. Har de något kul att erbjuda på de tjänster jag redan tecknat mig kan det vara av intresse - allt annat. Nej tack, aldrig äver telefon, men skicka gärna över lite papper som jag kan läsa igenom eller om jag kan kolla eran hemsida på erbjudandet? Svaret? Inte överraskande är det. Tyvärr, bara via en kampanj när vi ringer upp er.
Nej, tack. Blir det då.

Jag har undanbett mig säljare via Nix men skiten ringer ändå och stör. Finns redan för mycket skit i vardagen som hela tiden pockar på ens uppmärksamhet vilket gör telefon-, gatu-, golv- säljare av alla de slag till irritationsmoment.

Permalänk
Medlem

Hela grejen är ju sinnesrubbad. Att bli uppringd av en idiot som vill tillskansa sig min tid och uppmärksamhet för att kränga nåt som jag inte vill ha!?!? Samma sak med idioter som står å tjatar om mobil-abonnemang i affärsgallerior. Hatar dessa innerligt. Skulle inte få för mig att lägga en spänn, någonsin. Fan nu blev jag förbannad av bara farten!!!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av plunn:

Jovisst är det så

Men hur svårt kan det vara om de allra flesta bara sa "Nej Tack jag är INTE intresserad, Adjö!" (gör jag själv)

Det måste ju vimla av lättlurade konsumenter därute!

Det har ju gång på gång visats att det inte räcker att säga nej, en del företag drivs av rent kriminella och de skiter i det mesta som sägs under samtalet och sedan finns det de som är oerhört påstridiga och attackerar "svaga" tex kundgruppen äldre skogsägare är ju oerhört ofta inblandade i affärer av oetisk typ men där företaget kanske inte beter sig brottsligt utan bara totalt respektlöst.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Nu svarar jag aldrig när det ringer försäljare men den gången jag gör det så kommer jag säga något i stil med Tom Cruise i denna film

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Hur kan man ens komma på tanken att söka ett jobb som försäljare? Önskar den yrkeskategorin kunde få dö ut.

Man är desperat för att få ett jobb? Har själv suttit i den sitsen och jobbat som telefonförsäljare under ett sommarlov. Det var min värsta upplevelse någonsin och jag kommer aldrig göra det igen, men det gav i alla fall pengar i fickan och en erfarenhet att skriva på CV:t.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det har ju gång på gång visats att det inte räcker att säga nej, en del företag drivs av rent kriminella och de skiter i det mesta som sägs under samtalet och sedan finns det de som är oerhört påstridiga och attackerar "svaga" tex kundgruppen äldre skogsägare är ju oerhört ofta inblandade i affärer av oetisk typ men där företaget kanske inte beter sig brottsligt utan bara totalt respektlöst.

Tidigare i tråden var det någon som skrev att det var längesedan någon telefonsäljare hörde av sig och samma sak är det för mig. Tackar man konsekvent NEJ utan att diskutera så stryks man nog ur listorna på presumtiva kunder.

Frågan är då hur man lär de här "svaga" att säga NEJ? Men det är ju ungeför samma sak som att någon luras att köpa ett GTX 1070 kort på Blocket för 1000:- eller att ha vunnit en iPhone...

Ökade skaran som säger blankt Nej utan diskussion så självdör ju den här sunkiga branschen

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ondrejkaas:

Jag jobbar som säljare idag, telefonförsäljare för att vara exakt. Och jag förstår inte riktigt varför det är så otroligt många som inte gillar försäljning över telefon?

Jag kommer till oändligt många som vägrar göra avtal via telefon. Med förklaringen "av den princip".
Hur kommer det sig att man inte gör avtal på telefon? Även fast vi har personuppgifterna framför oss?
Inte ens om det är hos ett företag man är kund hos idag?

Vad har ni för erfarenheter av telefonförsäljare?
Skulle ni någon gång ta något från en försäljare utan att vara kund hos företaget?
Klickar ni försäljare direkt eller lyssnar ni på vad vi har att säga?
Och helt enkelt era personliga åsikter och försäljare och försäljning?

Mvh, Säljare

Jag har jobbat med telefonförsäljning vid flera olika företag och för en del olika kunder. Visst är majoriteten ärliga personer som ringer men skulle ljuga om jag sa att jag inte sett många som kör oärligt även på stora/kända företag. Så jag personligen brukar lägga på ganska omgående om en säljare ringer för vet själv att då slipper den personen lägga energi på mig, för via telefon skulle jag aldrig köpa nåt pga att jag vet hur det funkar. Vill jag ha nånting så skaffar jag det själv, oavsett vad det än gäller. Det är förmodligen fler som känner så när en försäljare ringer.

Gäller även dörrfösäljare, säljare på stan osv. Dåliga erfarenheter från sånt både via jobb och privat.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Det största problemet med telefonförsäljare är nog den som "utbildat" dem.
(vad jag menar med det är att det är INTE många som tar ett Nej, utan det ska tjatas minst 4 gånger.)

För övrigt, om man skulle slå ihop alla timmar jag har fått lov att avbryta mitt jobb pga att en försäljare ringer, så motsvarar det nog många tusenlappar.

Dom försäljarna som jag skulle vilja ge en ros, är dom som ringer och berättar att man tex, betalar för mycket i det abonnemang man har hos det företaget och erbjuder något bättre.
Tex Telia brukar göra så när Mobilabonnemanget blivit föråldrat, det är BRA.

Men när tex "Hallon" ringer och vill erbjuda mig ett abonnemang för halva priset, men "glömmer" att nämna att jag inte kommer ha någon täckning där jag bor så blir det ju bara jobbigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ondrejkaas:

Jag jobbar som säljare idag, telefonförsäljare för att vara exakt. Och jag förstår inte riktigt varför det är så otroligt många som inte gillar försäljning över telefon?

Jag kommer till oändligt många som vägrar göra avtal via telefon. Med förklaringen "av den princip".
Hur kommer det sig att man inte gör avtal på telefon? Även fast vi har personuppgifterna framför oss?
Inte ens om det är hos ett företag man är kund hos idag?

Vad har ni för erfarenheter av telefonförsäljare?
Skulle ni någon gång ta något från en försäljare utan att vara kund hos företaget?
Klickar ni försäljare direkt eller lyssnar ni på vad vi har att säga?
Och helt enkelt era personliga åsikter och försäljare och försäljning?

Dold text

Mvh, Säljare

om jag behöver / vill ha nånting letar JAG upp det och tar kontakt, inte tvärtom. avskyr när folk vill pracka på en massa skit

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av plunn:

Tidigare i tråden var det någon som skrev att det var längesedan någon telefonsäljare hörde av sig och samma sak är det för mig. Tackar man konsekvent NEJ utan att diskutera så stryks man nog ur listorna på presumtiva kunder.

Frågan är då hur man lär de här "svaga" att säga NEJ? Men det är ju ungeför samma sak som att någon luras att köpa ett GTX 1070 kort på Blocket för 1000:- eller att ha vunnit en iPhone...

Ökade skaran som säger blankt Nej utan diskussion så självdör ju den här sunkiga branschen

De svaga kan tex vara dementa men ändå vara myndiga, det är ju ganska vanligt att man ringer och lurar äldre som har skogsfastigheter eftersom man för det mesta räknas som företagare i det läget, det gör ju även att andra lagar gäller än för privatpersoner och det utnyttjas helt samvetslöst av en del.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt varför det är så otroligt många som försöker sälja över telefon.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB