Bästa VPN eller anonymitetstjänst (främst för torrent)

Permalänk

Ett tips till er som testar bandbredden över VPN är att INTE testa med bredbandskollen eller speedtest.net. Har testat purevpn, torguard, ovpn, airvpn (openvpns egna klient) och får i runda slängar 200/200 detta på en 100/100-lina! Pratade med ovpns support och de kommenderade speedof.me istället. Där får jag mer tillförlitliga värden dvs aldrig över 100mbits.

Permalänk
Inaktiv

Har också ovpn.se som VPN leverantör. Har börjat flörta lite med andra för att testa, då ovpn har en väldigt ojämn hastighet här när man kör hastighetstester. Letar efter någon som ger maximalt på 250/100 men ändå stabilt.

Skrivet av SebbesApa:

Ett tips till er som testar bandbredden över VPN är att INTE testa med bredbandskollen eller speedtest.net. Har testat purevpn, torguard, ovpn, airvpn (openvpns egna klient) och får i runda slängar 200/200 detta på en 100/100-lina! Pratade med ovpns support och de kommenderade speedof.me istället. Där får jag mer tillförlitliga värden dvs aldrig över 100mbits.

Den sidan kör jag också, och för det mesta går det riktigt uruselt. Är lite osäker på om det är routern som flaskar, eller vad problemet är. Har en 6700K och någon skitrouter ifrån ISP ingen kan namnet på. Kör ju VPN Klient programmet direkt på datorn. Vad är din erfarenhet av speedof.me?

Permalänk
Skrivet av Klanders:

Har också ovpn.se som VPN leverantör. Har börjat flörta lite med andra för att testa, då ovpn har en väldigt ojämn hastighet här när man kör hastighetstester. Letar efter någon som ger maximalt på 250/100 men ändå stabilt.

Den sidan kör jag också, och för det mesta går det riktigt uruselt. Är lite osäker på om det är routern som flaskar, eller vad problemet är. Har en 6700K och någon skitrouter ifrån ISP ingen kan namnet på. Kör ju VPN Klient programmet direkt på datorn. Vad är din erfarenhet av speedof.me?

Med Integrity VPN så klarade min klena AMD kabini 80-90Mbits så din 6700k flaskar definitivt inte Routern bör inte flaska heller efter som du kör klienten direkt på datorn. speedof.me verkar visa korrekt hastighet, får alltid 95/95 på 100/100-lina utan VPN med den. Annars går det att testa mot Tele2s och Bahnhofs speedtest-servrar manuellt i webläsaren: http://speedtest.tele2.net/ http://speedtest.bahnhof.net/

Krypteringen på VPN-tjänsternas verkar inte spela någon roll gällande hastigheten heller. Testat att köra utan kryptering på de tjänster som stödjer det och får samma "låga" hastighet.

Har hittills testat PureVPN, AirVPN, PIA, Torguard, OVPN och Integrity VPN. Integrity VPN ger faktiskt bäst hastighet, dock så saknar integrity port forwarding :/

Permalänk
Medlem

Sitter o botaniserar bland olika VPN:er.
Hittar 2 där sidorna var väldigt lika(olika färger),
https://anonine.com/sv/order/signup och https://vpntunnel.com/sv/order/purchase
Har samma antal länder, samma antal servarar mm samt samma företagsnamn men olika namn på sina webbsidor (båda går att få på svenska).

Priset, anonine 39 kr/mån och vpntunnel 2.99 euro/mån(ca 30 kr/mån)
Det kanske finns fler kloner men vet inga fler just nu.

Permalänk
Medlem

Jag kör PIA och får ut..

Download Speed: 184.64 Mbps
Upload Speed: 110.99 Mbps
6 latancy

.. på Speedof.me

Jag har aldrig testat en annan tjänst men detta duger gott och väl för mig.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Om en timme ska jag testa skillnaden mellan bbk och speedof.me med min 500/50 lina. Ska bli intressant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Jag kör PIA och får ut..

Download Speed: 184.64 Mbps
Upload Speed: 110.99 Mbps
6 latancy

.. på Speedof.me

Jag har aldrig testat en annan tjänst men detta duger gott och väl för mig.

Kör du openvpn klient mot sweden.privateinternetaccess.com ? Eller kör du PIAs egna program?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbesApa:

Kör du openvpn klient mot sweden.privateinternetaccess.com ? Eller kör du PIAs egna program?

Detta vill jag också veta då det endast är av intresse mewd openvpn på linux.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Via mitt bredbandsbolag är jag krypterad med MS-CHAPv2 men för en extra kostnad så kan jag uppgradera till Blowfish tycker ni att det är värt det? samt vad är det för skillnad på dom två?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Jag tycker Integrity funkar bra. Verkar få full hastighet (100 Mbit) mot t.ex. Steam.

Jag vet inte om det funkar med torrents då jag inte kör det.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Jag använder OVPN men får när jag testar bredbandskollen/speedtest nästan dubbla hastigheten med VPN på vs utan, någon som vet vad det kan bero på?

Gissningsvis för att det är komprimering inbyggt i så gott som alla krypteringsprotokoll. Testa en annan tjänst som skickar mer slumpmässig data.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testade lite nu med min 500/50 lina. Blir helt klart olika resultat mellan BBK och speedof.me

Utan VPN

Med VPN

Utan VPN

Med VPN

Edit: Testade ladda ner en fil genom torrent. Max hastighet var 30MB/s (240Mbit) och genomsnitt 27MB/s (216Mbit). PIA VPN med kryptering aktiverad

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbesApa:

Kör du openvpn klient mot sweden.privateinternetaccess.com ? Eller kör du PIAs egna program?

Skrivet av moire:

Detta vill jag också veta då det endast är av intresse mewd openvpn på linux.

Jag kör deras egna program. Är det något jag bör annorlunda?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av SpeedRebirth:

Testade lite nu med min 500/50 lina. Blir helt klart olika resultat mellan BBK och speedof.me

Utan VPN
http://mazdaspeed.se/board/img/uploads/391/1488241308_bbk2.png
Med VPN
http://mazdaspeed.se/board/img/uploads/391/1488241322_bbk3vpn.png
Utan VPN
http://mazdaspeed.se/board/img/uploads/391/1488241376_speedof.me.jpg
Med VPN
http://mazdaspeed.se/board/img/uploads/391/1488241478_speedof.me_vpn.jpg

Edit: Testade ladda ner en fil genom torrent. Max hastighet var 30MB/s (240Mbit) och genomsnitt 27MB/s (216Mbit). PIA VPN med kryptering aktiverad

I ditt fall verkar inte speedof.me vara tillförlitligt, med tanke på den hastighet du får när du kör torrent...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om tillfälle ges ska jag testa openvpn med en icke komprimerbar fil.
Är det ingen som kan köra iperf?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Köpte lifetime Subscription på PureVPN för 69$ på XDA. Det erbjudandet har nu gått ut men det finns ett likadant erbjudande på OneVPN för 50$
https://depot.xda-developers.com/sales/onevpn-lifetime-subscr...

Permalänk
Medlem

Erbjudandet på PureVPN verkar fortfarande gälla, står "ending in 4 days" på mitt internet i alla fall men det brukar kunna ljuga för mig ibland. Är det någon som har PureVPN och kan berätta om hastigheter för streaming, torrents mm?

Permalänk

Har testat OVPN i 6 månader nu, det går ut om 6 dagar, så jag tror nog jag skall ge PIA ett test efter vad jag läst i tråden...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

azirevpn är klockers. Mycket nöjd

Visa signatur

word

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Har testat OVPN i 6 månader nu, det går ut om 6 dagar, så jag tror nog jag skall ge PIA ett test efter vad jag läst i tråden...

Har varken testat andra eller är kräsen, men PIA har funkat hur bra som helst och väldigt prisvärd också.
Jag använder inte VNP när jag spelar så vet inte hur det påvärkar då, annars har jag inte haft några bekymmer med hastighet.
https://www.privateinternetaccess.com/

Permalänk
Medlem

Jag har testat lite vpn sista 2 veckorna men började kolla på en seedbox igår. Har för ett gäng år sedan kört med dediseedbox när jag hade ADSL och funderar att köra med dom igen. Ladda hem/seeda där och sen dra hem allt med ftp/sftp. Bara jag som tänkt så?
Har 1000/500mbit fiber via Bredband2 men med vpn är det max 200ish mbit åt båda hållen. En seedbox borde lösa anonymiteten och hastigheten men kostar dock en slant mera.
Vad tycker ni om mina tankar?

Permalänk
Medlem

Är det ingen som kör med Ipredator eller har någon synpunkt om denna tjänst?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Verkar vara väldigt blandade åsikter här kring olika VPNs...

Om man ställer sig frågan så här då (i detta fall till Er), vad skulle då rekommenderas?:

Att endast används VPN vid en viss typ av surf, exempelvis torrents, Tor m.m. För att vara krypterad och säker, helt enkelt. Dock ej används vid spelande eller annat.
Utan mest, största tänkbara säkerheten vid specifika tillfällen?... Vad skulle då rekommenderas?.

Gratis eller prenumerationstjänst spelar ingen roll i mitt fall.

Permalänk
Medlem

@Chrazey: Då verkar Proxy din grej. Går bara på Torrent-programmet. Resten går på det vanliga Internet. Hade det innan innan jag gick över till egen seedbox i Linuxservern. https://torguard.net/anonymousbittorrentproxy.php hade jag och var nöjd.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Openvpn med bredband 2 100/100, för dåligt fart anser jag om jag har 100/100.

http://speedof.me/show.php?img=170312150825-7395.png

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Någon som använder sig av privateinternetaccess.com ? Läste lite om det verkar fungera fint men vill få lite info om någon använder det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rethua:

Någon som använder sig av privateinternetaccess.com ? Läste lite om det verkar fungera fint men vill få lite info om någon använder det?

Finns några inlägg om det i tråden, japp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Någon som testat "CyberGhost" och/eller "NordVPN"? På datorn eller kanske sin iPhone?... Då jag är på jakt efter en VPN för båda.

NordVPN verkar vara ha fått bra betyg och recensioner av olika parter, dock måste man registrera ett konto. Vilket känns lite så där... CyberGhost behövs det ej, men vet ej om det finns till PC.

Samt att NordVPN uppenbarligen krypterat data två gånger och inte bara en gång, som verkar vara "standarden" på marknaden.

Någon som möjligen har erfarenhet av dessa etc?...

Permalänk
Medlem

Har läst lite och vissa rekommenderar att göra egen VPN med en rpi. Rent spontant tänker jag att detta inte kan vara säkert? Visserligen kan jag ingenting om nätverk osv. Har endast använt Anonine i ett år och den tar slut om någon vecka, så sitter och letar nytt nu. Använder VPN vid viss typ av surf, samt torrents. Ska jag kika på VPN, proxy, seedbox..?

Permalänk
Medlem

Har testat ett gäng vpn:s nu och även att ställa in proxy i utorrent då det ingår i PIA. Känner att jag inte är nöjd med hastigheten då jag max med tptest kommit upp i straxt över 200mbit på min 1000/500 lina. Rätt ok ändå men skaffade seedbox på feralhosting.com (billigaste 1tb sloten för 10euro) och seedade i ca 150mb/s megabyte that is och inte megabit. Sftp hem med 3 filer samtidigt låg sen på ca 10-15megabyte/s st. Inget om man vill ha för dold surf förstås.

Skickades från m.sweclockers.com