Telefonförsäljning, varför är så många emot det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ondrejkaas:

Jag jobbar som säljare idag, telefonförsäljare för att vara exakt. Och jag förstår inte riktigt varför det är så otroligt många som inte gillar försäljning över telefon?

Jag kommer till oändligt många som vägrar göra avtal via telefon. Med förklaringen "av den princip".
Hur kommer det sig att man inte gör avtal på telefon? Även fast vi har personuppgifterna framför oss?
Inte ens om det är hos ett företag man är kund hos idag?

Vad har ni för erfarenheter av telefonförsäljare?
Skulle ni någon gång ta något från en försäljare utan att vara kund hos företaget?
Klickar ni försäljare direkt eller lyssnar ni på vad vi har att säga?
Och helt enkelt era personliga åsikter och försäljare och försäljning?

Mvh, Säljare

Skulle aldrig ens överväga att köpa nånting som erbjuds via telefon eller annan form av reklam.
Inte ens om det är en makalös deal och ett helt ärligt erbjudande så skulle det bli en affär.
(Gbit Internet för 1:- i månaden i 15 år? Nej tack, nåt är lurt).
Och skulle en försäljare slinka förbi mina "filter" (NIX, lapp på brevlåda och dörr etc.) så får h*n ett "Nej" och ett klick som svar.
F.ö. helt makalöst att man fortfarande i Sverige 2017 får ingå avtal utan att identifiera sig, vilket man ju inte kan över telefon.

Brevlådereklam löses med att jag har brevlådan nere vid ingången till trapphuset och vicevärden lämnar en brännbart låda under den.
Så pappersreklam sorteras bort redan där.
Skulle tro att vi i trapphuset fyller en flyttlåda i veckan, så typ 25-30 kilo reklam/vecka.
Detta trots att alla brevlådor har "ingen reklam" lapp.

Gör även mitt bästa för att blockera all nätreklam (inte på Sweclockers såklart!) MHA. filter i routern och ibland hosts filen.
Skulle aldrig, ens om det är nånting jag faktiskt borde vara intresserad av, klicka på banners m.m.
Då går jag hellre direkt via deras site eller söker fram tillverkaren.

Det värsta jag råkat ut för var en försäljare som ringde endast minuter efter att jag lagt in en beställning på en site.
Försäljarens ursäkt var att han "visst fick ringa för jag var kund hos dom", han ville sälja strumpor....
Blev så jä-la förbannad att jag skickade tillbaka prylen (c:a 15000:-) när den dök upp och gjorde väldigt klart för deras kontaktperson exakt varför dom fick tillbaka den dyra prylen.
Dom hade tydligen sin site på ett webhotell, och hotellet i fråga hade såklart avtal med reklamare.
Och då inbillade sig reklamaren att alla som var kunder till kunderna på hotellet per automatik var fritt fram att kontakta NIX eller inte.
Så den reklamaren gjorde att ett företag förlorade ett knippe tusingar, och förhoppningsvis så sipprade den informationen vidare till de ansvariga.

Reklambranschen förtjänar all förakt dom får.
Dom har helt själva försatt sig i denna situation tack vare den extrema mängden oseriösa försäljare och oärliga avtal.
Den lilla procenten reklamare som faktiskt är seriösa och ärliga drunknar helt i bruset av allt annat dravel vi måste stå ut med.

Permalänk

TrueCaller spärrar alla er automatiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

På olika jobb jag har haft så har jag sett säljare ringa upp olika företag på måfå för att eventuellt sälja våra produkter.
Men som jag förstått det så har det aldrig handlat om att ingå avtal direkt via telefon, utan det har alltid handlat om att skicka offert. Det är så som seriösa företag arbetar, för att kunna skapa förtroende för långtgående samarbeten på sikt.
Varför ska det vara annorlunda när företag säljer till privatpersoner?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag inte gillar telefonförsäljare är för att de alltid ringer i fel tid. Vanliga svenssons jobbar under dagarna och så länge det inte har något med jobbet att göra så blir man störd. Dessutom ska de göra sina sales-pitches för att kränga något på en, som tar en massa tid.

Senaste erfarenheten var från ett Svenskt rakhyvel-företag som ville ställa fyra frågor. Fine, sure. Svarade på frågorna och killen säger att "Som tack vill vi skicka ett paket värt 400kr till dig", och fine, det låter ju trevligt så samtalet gick på lite. Efter en stund började han prata om ett paket med nya hyvlar som skulle komma efter en månad eller två och jag kände då direkt att det var något konstigt.

Så jag frågade, "Så om jag går med på att ta emot detta paket gratis, då går jag alltså samtidigt med på ett abonnemang där nya hyvlar kommer varannan månad?", och ja, så var det ju. Inget av detta framgick alls förrns hela samtalet nästan var över.

Därför ogillar jag telefonförsäljare. De luras bara.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Vill man köpa en vara så kontaktar man företaget man vill köpa det ifrån, man behöver inte bli uppringt och vill sälja massa varor som man inte ens är intresserad av telefonförsäljare är ett yrke som borde vara fängelse på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PROSPECT-GRIPEN:

TrueCaller spärrar alla er automatiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är att teleförsäljare har börjat ringa från okänt nummer eller så byter de nummer hela tiden. Väldigt oseriös bransch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Skulle vägrat betala, det är ju knappast lagligt att sitta i telefon och rakt uppochner ljuga om vad som gäller.

Det tänkte jag med först. Men orkade inte tjaffsa om det. 99kr i månaden för c-more är väl ändå "OK" med tanke på utbudet. Så har det i ett år och säger upp det sen.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Enkelt, jag vill bilda mig en egen uppfattning vilket jag inte får göra när någon förklarar bara utvalda delar. tex sist jag beställde över telefon. Bredband via BBB och sa att jag inte ville ha någon router för jag har en bättre själv. Säljaren sa att dom inte skulle skicka någon men ändå hade jag ett paket att hämta ut med en jäkla router veckan efter.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

telefonförsäljare brukar ha bra deals ibland, brukar alltid lyssna vad de har för deal. Men hör jag att det är någonting lurt att det är någonting de försöker dölja brukar jag pressa säljaren. Älskar när säljare ringer, tyvärr händer det bara några gånger om året.

Efter att ha jobbat med kundservice åt ett större telebolag har jag lyssnat igenom säkert 300 muntligaavtal. Någonting som var gemensamt i alla dessa avtal är att kunden blivit lurad på något sätt och vart missnöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem

För att det är jobbigt, det är inte så att du TS är den ända unika "snöflingan" som ringer och stör, utan det är massor och dom vill tracka på en kalsonger och allt skit man kan tänka sig. Många är också störigt envisa att prata med som "DET är ju GRATIS, gillar du inte GRATIS?" Fast man även måste betala portot o frakt samt ett abb som måstes sägas upp sig inom viss tid etc etc. Och svarar man inte, kan dom ringa 5ggr på en dag, i en VECKA! jag hatar försäljare som ringer. Skulle dom vilja att jag ringde hem till dom och försökte kränka grejjer? "köpa min bil? "köp mina kalsonger, eller du får dom gratis? VILL DU INTE HA GRATIS?" och göra så 10ggr i veckan till en försäljare så kanske dom förstår. xD

Permalänk
Medlem

Har Truecaller och andra appar installerade då får nästan aldrig samtal från säljare längre men jag avskyr det. Man hör riktigt hur dom gör sig till för att vara överdrivet trevliga. Mår illa när jag hör det.

Men det värsta måste ändå varit när WWF ringde (är månadsgivare) och ville att jag skulle donera mer pengar varje månad.
Trots att jag sa nej flera gånger och att jag var nöjd med de hundralapparna jag ger så skulle den jäveln ändå försöka hela tiden med "Men det är ju bara 35kr" och "tänk på djuren så mycket mer du kan hjälpa". Var riktigt jävla nära jag tog bort hela skiten helt och hållet.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

vill jag ha strumpor, abb, fixa lån osv osv osv så går jag till butiken,banken,hemsida you name it och fixar själv.

att någon ringer och försöker kränga över telefonen är jag helt emot.
vill jag något, då tar jag tag i det själv.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Därför att alla avtal som bara gäller nu och man inte får någon betänketid till är inte värda att skriva på, utan undantag. Och att bli uppringd stör en så otroligt.

Efter att ha läst den här tråden har jag kommit till en insikt, blir mina föräldrar glömska och lättlurade när de blir gamla är det mobiltelefon med whitelist som gäller för dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sen till festen.

Men för att det är så uppenbart att telefonförsäljarens enda syfte är att sälja. Försäljaren skiter i mig och vad jag vill ha, den bryr sig endast om att sälja. Det spelar ingen roll vilket företag som ringer, de har alltid bästa erbjudandet oavsett.

Själv bor jag fortfarande in min studentlägenhet. Bostadsbolaget har av någon anledning ett avtal med comhem så huset är ett "comhem-hus". Så det ringer folk från comhem hela tiden och vill kränga dyra "nät/tv-paket", de ger sig inte ens när jag förklara att jag har studentföreningens nät via sunet för 300kr/halvåret, 100/100.

Senaste gången ville säljaren få mig att förklara vad som gjorde det jag har nu så mycket bättre än hans 100/10 med tv-paket(som jag förklara att jag inte ville ha) för 300kr/månad. Sjukt.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Sen till festen.

Men för att det är så uppenbart att telefonförsäljarens enda syfte är att sälja. Försäljaren skiter i mig och vad jag vill ha, den bryr sig endast om att sälja. Det spelar ingen roll vilket företag som ringer, de har alltid bästa erbjudandet oavsett.

Själv bor jag fortfarande in min studentlägenhet. Bostadsbolaget har av någon anledning ett avtal med comhem så huset är ett "comhem-hus". Så det ringer folk från comhem hela tiden och vill kränga dyra "nät/tv-paket", de ger sig inte ens när jag förklara att jag har studentföreningens nät via sunet för 300kr/halvåret, 100/100.

Senaste gången ville säljaren få mig att förklara vad som gjorde det jag har nu så mycket bättre än hans 100/10 med tv-paket(som jag förklara att jag inte ville ha) för 300kr/månad. Sjukt.

Har samma problem. Varit kund tidigare hos Comhem i en gammal lägenhet. De ringer flera gånger och försöker sälja på sitt nya "fiber bredband" som ska vara såå bra. Förklarar att jag redan har fiber. De tackar och sen ringer de veckan efter och försöker sälja samma skit..

Permalänk
Medlem

Påminner när jag fick ett samtal från en säljare på telenor som ville sänka mina månadskostnader på mobil. Har ett bra abb på tre som visserligen kostar mycket pengar men jag själv som valt det efter mina behov.
I vilket fall så hade de ringt ett antal gånger men jag hade vänligen men bestämt sagt nej. Men denna killen gav sig verkligen så tänkte att jag spelar med trots att jag redan sagt nej även till honom.
Han undrade vad jag betalade per månad och jag svarade, han berättade då kaxigt att han minsann kunde sänka min månadskostnad med hela 100kr/mån men med mycket sämre abonnemang. Förklarade då återigen att jag inte var intresserad, då började idioten gapa och skrika om hur jag kunde vara så dum som inte ville byta och betala 100 kr mer i månaden.

Börjar hålla på och räkna på vad jag kunde göra för pengarna som jag kunde spara, börjar bli riktigt förbannad och förklarade att vad jag gör med min privata ekonomi är helt min ensak inte hans.
Han började kalla mig diverse saker så sa helt enkelt att pengar är inget problem för mig och att jag gärna betalar mer för att slippa idioter som han. Sen la jag helt enkelt på, ringde telenor och förklarade att om de någonsin ringer mig igen utan att jag bett om det kunde de förvänta sig en polisanmälan för trakasserier. Fick aldrig mer nått samtal efter det😂

Permalänk
Medlem

Jag jobbar själv på ett callcenter. Inte med att sälja (tack och lov!), utan med teknisk support.

Av någon märklig anledning tycker IT-avdelningen att våra utgående samtal ska dyka upp som "dolt nummer" hos mottagaren. Jag har flera gånger påpekat hur dumt det är men vem fan lyssnar på en "floor worker"..

Många kunder svarar inte p.g.a detta. Vi ringer endast upp de som tidigare kontaktat oss för att få hjälp med datorn/skärmen/plattan/etc. Våra chefer ligger på oss för att vi ska lösa och avsluta våra ärenden så fort som möjligt.

Det har hänt att folk lägger på innan jag hunnit presentera vilket företag jag ringer ifrån (funderar på att börja med företagsnamnet men nu sitter det liksom i ryggmärgen att jag tar mitt namn först och sedan företaget).

My point is... man märker verkligen hur den oseriösa säljarbranschen sipprat sitt gift ner i folks medvetande. Många låter misstänksamma eller avvaktande och man känner stressen att presentera sitt ärende så fort som möjligt (för att visa att man är legitim).

Permalänk
Medlem

Om jag är intresserad av att köpa något - så går jag till en affär och köper det, eventuellt beställer det på en butik online.

Jag vill inte bli uppringd av någon och bli förfrågad av att köpa något. Utan det är upp till mig som konsument att själv bestämma när jag vill och ska köpa något.

Sen så är det även ett väldigt störigt moment.

Jag avskyr konceptet.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av BalleR:

Påminner när jag fick ett samtal från en säljare på telenor som ville sänka mina månadskostnader på mobil. Har ett bra abb på tre som visserligen kostar mycket pengar men jag själv som valt det efter mina behov.
I vilket fall så hade de ringt ett antal gånger men jag hade vänligen men bestämt sagt nej. Men denna killen gav sig verkligen så tänkte att jag spelar med trots att jag redan sagt nej även till honom.
Han undrade vad jag betalade per månad och jag svarade, han berättade då kaxigt att han minsann kunde sänka min månadskostnad med hela 100kr/mån men med mycket sämre abonnemang. Förklarade då återigen att jag inte var intresserad, då började idioten gapa och skrika om hur jag kunde vara så dum som inte ville byta och betala 100 kr mer i månaden.

Börjar hålla på och räkna på vad jag kunde göra för pengarna som jag kunde spara, börjar bli riktigt förbannad och förklarade att vad jag gör med min privata ekonomi är helt min ensak inte hans.
Han började kalla mig diverse saker så sa helt enkelt att pengar är inget problem för mig och att jag gärna betalar mer för att slippa idioter som han. Sen la jag helt enkelt på, ringde telenor och förklarade att om de någonsin ringer mig igen utan att jag bett om det kunde de förvänta sig en polisanmälan för trakasserier. Fick aldrig mer nått samtal efter det😂

Nu påminde din story mig lite om nån idiot som ringde en jobbarkompis. Den som ringde upp honom gapade och skrek iofs inte men han körde med det vanliga att min jobbarkompis kunde spara si och så mycket i månaden och om hur mycket han skulle spara per år osv osv, bla bla bla. Jobbarkompisen, som är alldeles för trevlig mot telefonförsäljare, lät honom hållas och säger sen att han inte tror på honom att han kan sänka hans telefonräkningar. Den hjärndöda idioten till telefonförsäljare frågar inte förrens just då vad min jobbarkompis har för abonnemang. Jobbarkompisen förklarar då att vi på jobbet har mobiltelefoner från jobbet och vi betalar inte en krona för att använda det. Sen tog samtalet slut.
Otroligt att det finns folk som försvarar att den här idiotin ska fortsätta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Jag jobbar själv på ett callcenter. Inte med att sälja (tack och lov!), utan med teknisk support.

Av någon märklig anledning tycker IT-avdelningen att våra utgående samtal ska dyka upp som "dolt nummer" hos mottagaren. Jag har flera gånger påpekat hur dumt det är men vem fan lyssnar på en "floor worker"..

Många kunder svarar inte p.g.a detta. Vi ringer endast upp de som tidigare kontaktat oss för att få hjälp med datorn/skärmen/plattan/etc. Våra chefer ligger på oss för att vi ska lösa och avsluta våra ärenden så fort som möjligt.

Det har hänt att folk lägger på innan jag hunnit presentera vilket företag jag ringer ifrån (funderar på att börja med företagsnamnet men nu sitter det liksom i ryggmärgen att jag tar mitt namn först och sedan företaget).

My point is... man märker verkligen hur den oseriösa säljarbranschen sipprat sitt gift ner i folks medvetande. Många låter misstänksamma eller avvaktande och man känner stressen att presentera sitt ärende så fort som möjligt (för att visa att man är legitim).

hehe. Jag höll på att be en polis dra åt helvete av en liknande anledning som du berättade. Jag blev uppringd av en okänd person som alldeles för trevligt började ställa kontrollfrågor typ om jag var jag etc. (Folk som ringer mig brukar veta vem dom ringer). Känner irritationen börja koka när han säger att han ringer från polisen för att jag hade gjort en polisanmälan och att det var därför han ringde för att fråga efter mer info. Jag hade sett någon slå sönder ett fönster 3-4 månader tidigare och hade helt glömt bort den polisanmälan.
Det finns få saker jag hatar mer än telefonförsäljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Svarar inte ens på telefonförsäljare <3 TrueCaller, mest är det p.g.a den erfarenhet jag har haft av tidigare försäljare då de oftast försöker övertala en att köpa deras tjänst.

Vad hade du annars tänkt att de skulle göra?

Substantiv

Försäljare

  1. någon som säljer något (eller, snarare, försöker att sälja något)
    Besläktade ord: försäljning, salu, saluföra, sälja, säljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Har Truecaller och andra appar installerade då får nästan aldrig samtal från säljare längre men jag avskyr det. Man hör riktigt hur dom gör sig till för att vara överdrivet trevliga. Mår illa när jag hör det.

Men det värsta måste ändå varit när WWF ringde (är månadsgivare) och ville att jag skulle donera mer pengar varje månad.
Trots att jag sa nej flera gånger och att jag var nöjd med de hundralapparna jag ger så skulle den jäveln ändå försöka hela tiden med "Men det är ju bara 35kr" och "tänk på djuren så mycket mer du kan hjälpa". Var riktigt jävla nära jag tog bort hela skiten helt och hållet.

Jag är likadan, jag ger till massa olika välgörenhetsorganisationer varje månad, men jag är supernoga med att förklara att de åker ut med ändan först så fort de kontaktar mig. Får jag ens ett tackbrev en gång om året så stänger jag av.

Senast var det naturskyddsföreningen som inte kunde bete sig. De skickade ut brev till mig (hugga ned träd, bleka papper, skicka med lastbil, köra ut med mindre lastbil) om att de ville ha mer pengar. Och när jag sagt upp det, av ovan nämnda skäl, så fick jag "erbjudande" om att köpa en bok också. Haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Problemet är att teleförsäljare har börjat ringa från okänt nummer eller så byter de nummer hela tiden. Väldigt oseriös bransch!

För din info, man kan välja att Truevaller också ska blockera okänt/dolt nummer samtal

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

För din info, man kan välja att Truevaller också ska blockera okänt/dolt nummer samtal

Kan vara värt också att tänka på att läkare/vårdcentral etc alltid ringer från okänt/skyddat nr, så har man det aktivt bör man tänka på att man kan missa samtal därifrån
Missade själv ett oerhört viktigt besked pga det, sen dess så har jag av-aktiverat det men det är för att jag måste kunna nås av läkaren då och då, tog ett tag innan man räknade ut den biten^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothxx:

Vad hade du annars tänkt att de skulle göra?

Substantiv

Försäljare

  1. någon som säljer något (eller, snarare, försöker att sälja något)
    Besläktade ord: försäljning, salu, saluföra, sälja, säljare

Ja men det jag försöker säga är att även ifall jag säger "tack men nej tack" så fortsätter de. Jag kan svenska, jag vet vad en säljare är för något... Men att försöka sälja något och försöka tvinga på en person något är två olika saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ondrejkaas:

Jag jobbar som säljare idag, telefonförsäljare för att vara exakt. Och jag förstår inte riktigt varför det är så otroligt många som inte gillar försäljning över telefon?

Jag kommer till oändligt många som vägrar göra avtal via telefon. Med förklaringen "av den princip".
Hur kommer det sig att man inte gör avtal på telefon? Även fast vi har personuppgifterna framför oss?
Inte ens om det är hos ett företag man är kund hos idag?

Vad har ni för erfarenheter av telefonförsäljare?
Skulle ni någon gång ta något från en försäljare utan att vara kund hos företaget?
Klickar ni försäljare direkt eller lyssnar ni på vad vi har att säga?
Och helt enkelt era personliga åsikter och försäljare och försäljning?

Mvh, Säljare

BYT JOBB!!! Man jobbar inte som teleförsäljare eller P-f***a (parkeringsvakt)!

Automatiskt Uppringare så det är tyst när man svarar och någon timme ringer det igen och då är det en telesäljare. Ingen respekt för kunden!
Får jag ringa upp telefonförsäljaren när den är ledig? Åhh, inte! Varför ska den ringa och störa mig när jag är ledig?
Ringer för ofta om samma sak, under de senaste åren har först Combort och sedan Bredbandsbolaget ringt en gång i månaden om TV och jag är helt ointresserad. Ofta ringer de under falsk flagg "vi vill veta att du är nöjd som kund...och vi har detta erbjudande".
Kan inbland vara snäll och lyssna men oftast slår jag av direkt och blockar numret.
Svarar aldrig på hemliga nummer
Jag gör dessutom aldrig avtal per telefon, man kan bli lurad. Ska jag köpa något så vill jag undersöka i lugn och ro.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

För din info, man kan välja att Truevaller också ska blockera okänt/dolt nummer samtal

Ja det stämmer. Men de ska inte ens ringa från dolt nummer. Sen ringer sjukhus, polis osv från okänt nummer. Vill inte riskera att missa sådant samtal

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Ja det stämmer. Men de ska inte ens ringa från dolt nummer. Sen ringer sjukhus, polis osv från okänt nummer. Vill inte riskera att missa sådant samtal

Det förstår jag. Tänkte mer om du inte visste om att det fanns

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

För att det går emot den fria viljan.
Bara de med mest pengar kan göra reklam för sina produkter oavsett om de är bra eller dåliga.
Människan exponeras alltså för produkter och tjänster som inte egentligen behöver vara till deras fördel.

Vi lever också på 2020-talet soon och det innebär att det inte är 1920-talet längre när telefonväxeln uppfanns och folk börja svara i telefoner. Det innebär också att människan söker produkten / tjänster. Ett företags uppdrag är att tillhandahålla den bästa produkten och låta den produkten inspirera människan.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Jag brukar säga att de kan prata på men att jag slår på taxametern och fakturerar för min arbetstid.. då blir det korta samtal

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------