Microsoft stäms av användare för Windows 10-uppgradering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Ofta man behöver köpa en *ny dator* p.g.a en misslyckad mjukvaruinstallation...
Visst kan man ha åsikter om hur Microsoft skötte uppgraderingen (ett nej betyder NEJ, Microsoft), men att det skulle fysiskt förstöra datorer tror jag inte på...

Du tänker på mobiler eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Som @Söderbäck säger så sker det, och jag har också råkat ut för samma sak. Satt och spelade och plötsligt skulle Windows 10 installera uppdateringar. Därför har jag nu tvingats döda WU och köra det manuellt.

Så frågan är väl mer... är det ni som inte vill tro på det för det vore ju hemskt om det sker, eller att ni inte ens tittat efter om det sker, trots att det nämnts lite här och var i olika Windows 10 trådar?

Säg det till @murzoo Som här blev av med 8TB data.... Där finns i tråden länkar till fler som råkat ut för liknande också.

Så det är tillbaka till, vill ni inte tro något illa om Windows 10, eller är det bara för ni inte upplevt det än?

Bästa citatet kommer också från den tråden, från @Crockett
"Microsoft shits on a plate, you complain, yet continue looking up the asshole waiting for something else to come out. wtf is wrong with you people?"

När ska folk reagera på att det inte är trams/struntprat, utan att Windows 10 verkligen har dessa problem? Blir väl den dagen ni själva sitter där och inser att inget fungerar som det ska, skapar en tråd på forumet och alla tycker att ni är tramsiga...

Har för mig att med Home versionen av Windows 10 så kan man inte styra dessa uppdateringar så bra, Jag som kör Pro versionen har ställt in så den bara laddar ner och installerar när jag tycker det är lämpligt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ggustavsson:

Har för mig att med Home versionen av Windows 10 så kan man inte styra dessa uppdateringar så bra, Jag som kör Pro versionen har ställt in så den bara laddar ner och installerar när jag tycker det är lämpligt.

I mitt fall hjälpte det inte att ha w10 pro.

Aja, som sagt vad jag vet så har det kommit uppdateringar till windows som har taggat ner agressiviteten en aning sedan dess så förhoppningsvis hör det till historien

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Har för mig att med Home versionen av Windows 10 så kan man inte styra dessa uppdateringar så bra, Jag som kör Pro versionen har ställt in så den bara laddar ner och installerar när jag tycker det är lämpligt.

För mig var det Pro versionen som detta skedde på. Har inte haft Home sedan... typ ... aldrig?
Win 2000 Pro, Win XP Pro, Win 7 Pro, Win 8 Pro, Win 10 Pro... är det enda jag kört på egna maskiner.

Notera också att Pro vs Home i Windows 10 AU och senare... är mer eller mindre samma sak. Du har nästan lika lite kontroll i båda, och även om du har tillgång till policy editor mm så är det mycket av det som är verkningslöst i Pro med AU versionen. De gjorde detta för att du är numera en hemanvändare och "pro för företag" är numera "Enterprise".

Jag har dock sedan dessa alltid kört manuell WU, så om detta är bättre nu eller inte vågar jag inte svara på, men efter detta skedde 2 gånger på 2 maskiner så är det inte direkt en slump och jag fick nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Bästa citatet kommer också från den tråden, från @Crockett
"Microsoft shits on a plate, you complain, yet continue looking up the asshole waiting for something else to come out. wtf is wrong with you people?"

När ska folk reagera på att det inte är trams/struntprat, utan att Windows 10 verkligen har dessa problem? Blir väl den dagen ni själva sitter där och inser att inget fungerar som det ska, skapar en tråd på forumet och alla tycker att ni är tramsiga...

Win10 är Microsoft's största misstag och är den största enskilda händelse sista åren som fått en hel flock att säga 'Fuck u microsoft, Linux here we go'!

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Lycka till Går säkert bra... Microsoft som är så fattiga lär ju knappast ha råd med bra advokater heller

Ont: De vill alltså stämma Microsoft för att de själva klantat sig och inte gjort backup innan uppgradering? Lyckat.

Och detta med att man blivit "påtvingad" är ju som de själva skriver bara trams, det går göra rollback. Jag har själv testat och det fungerar felfritt.

På vilket sätt blev jag inte påtvingad Windows 10 när Microsoft bestämde sig för att uppdatera min HTPC som ingen hade rört till Windows 10? Som dessutom blåskärmade så fort man loggade in pga av icke kompatibla AMD drivrutiner? Nu kunde jag boota safemode och byta drivrutinerna (som byttes tillbaka varje gång Microsoft tyckte det var dags för update och tillbaka till bluescreen osv). Att förvänta sig att en icke datorkunnig ska göra det är ett skämt, och det är ett SKÄMT att det ens händer. Skäms på dig som försöker försvara detta beteende.

Men du har ju testat, så då måste det ju fungera för alla andra miljontals Windowsanvändare? Öppna hjärnan en cm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Win10 är Microsoft's största misstag och är den största enskilda händelse sista åren som fått en hel flock att säga 'Fuck u microsoft, Linux here we go'!

Jag börjar gå åt samma håll.

En av mina maskiner hemma ska få Linux (lutar än åt Ubuntu då jag har pillat med det förr), och hoppas kunna bli min väg över. Tar ju tid att lära sig allt, och inte allt fungerar (tänker på spel), så jag har en spel maskin med Win 8 kvar ett tag till iaf.

Permalänk
Medlem

Själv sitter man kvar på gamla hederliga och stabila Windows 7 Ultimate fortfarande.
Jag har inte haft någon tillräcklig orsak att uppdatera ännu, möjligen när någon mer intressant speltitel än Battlefield 1 släpps men då krävs det nog lite bättre hårdvara också.

Visa signatur

PC: | Asus TUF Z370-Plus Gaming | Intel Core i5-8600K | Corsair Hydro H60 v2 | 32GB Corsair Vengeance LPX | Intel M.2 512GB | 12TB HDD | Asus ROG Strix RTX 3070 Ti OC Edition 8GB GDDR6X | Fractal Design Define R5 Blackout | Corsair RM750x White | Lenovo G34w-10 34" 3440x1440 | Logitech Z623 THX | Sennheiser G4ME One |
HP Notebook | AMD Ryzen 5 2500U | 16GB | 256GB M.2 SSD | Radeon Vega 8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

På vilket sätt blev jag inte påtvingad Windows 10 när Microsoft bestämde sig för att uppdatera min HTPC som ingen hade rört till Windows 10? Som dessutom blåskärmade så fort man loggade in pga av icke kompatibla AMD drivrutiner? Nu kunde jag boota safemode och byta drivrutinerna (som byttes tillbaka varje gång Microsoft tyckte det var dags för update och tillbaka till bluescreen osv). Att förvänta sig att en icke datorkunnig ska göra det är ett skämt, och det är ett SKÄMT att det ens händer. Skäms på dig som försöker försvara detta beteende.

Men du har ju testat, så då måste det ju fungera för alla andra miljontals Windowsanvändare? Öppna hjärnan en cm.

Jag gillar Windows 10 och vill att så många som möjligt skall köra det, så vad ska jag skämmas för? Det spelar förresten ingen roll. Vad du tycker att jag skall skämmas för och inte påverkar inte mina åsikter ett dugg. Vilket tramsargument alltså.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Det viktigaste är ju att användaren inte störs eller påverkas, och detta har fungerat bra med tidigare OS (tycker jag) med att OSet installerar detta när man ändå stänger av datorn. Visst blir det lite segare uppstart gången efter, men i de flesta fall kan en enkel SSD göra så det problemet "försvinner".

Och man har kunnat förbereda en större uppdatering eller Service Patch med tekniker redo att testa, felsöka och fixa saker med 3:e part mjukvaror så att allt går smärtfritt när man skiftar.

Men med Windows 10 verkar något ha slagit slint på MS. För de är mer rädda för en hacker, eller ett virus, än att göra användaren sur/ledsen. Så man struntar nästan totalt i vad användaren håller på med, har datorn till, eller vill göra och bara "gör vf de vill". Detta är vad som börjar nu irritera folk, och kommer bli Windows 10s undergång.

Och jag säger det med tanke på att det håller på att tappa användare igen. Tittar man på bla Steam så har det tappat till lägre nivå än för 6 mån.. det är åter under 50% igen. Och Windows 7... ökar. Har fått över 2% fler användare bara sen i julas.

Så MS har nu fått panik, och bokstavligt försöker låsa ut folk från att använda Win 7/8 på nyare system, med dåliga ursäkter som att Skylake fungerar... men Kaby Lake som är typ samma CPU, inte gör det.

Så problemet i mina ögon är att många har utan att tänka, bara uppgraderat, och jag förstår varför. I grunden om man tar bort WU/Drivrutinsproblemen, tar bort MS spionerande och tar bort Bing/Cortana/ModernUI (på desktop), så är det ett bra OS. Det är faktiskt smidigt, snabbt och bra.

Problemet är att man inte kan det. Man kommer få ny version var 6:e månad vare sig man vill eller ej, och man kommer att agera betatestare för resten av Windows tiden enligt hur det ser ut nu. Man kommer tvingas plocka bort, hitta sätt att blocka eller fixa dessa problem, eller så får man bryta mot EULA och köra Enterprise som privatperson (då det endast är företag).

Är väl lite som att köpa en lott... du kan få nit-lott efter nit-lott, men en dag kommer en överraskning. Problemet är ju att OS mm ständigt behövs uppdateras pga säkerhetsfel osv. Så man "tvingas" köpa dessa förbenta lotterna vare sig man vill eller ej.

Sen är det ju en skillnad mellan en person som kanske bara slösurfar och en som har det som arbetsredskap, men för "irritationen i sig", är de lika viktiga.

De tvångsuppdaterar inte för att de är rädda för att hackers och virus ska göra något. De är rädda för att användaren ska ha ett val.

Permalänk

Bra att Failsoft får lite på rumpan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarkov2:

Vänta nu lite här.. Gör Windows 10 spontana omstarter som inte kan stängas av? Stämmer verkligen det? Konstigt man inte hört mer om den showstoppern i så fall.

Jodå. Det är högst verkligt, och precis så urbota korkat som det låter. Jag kan inte förstå att det tolereras.

Skrivet av Söderbäck:

Yes!
Min dator startade om medan jag satt och lirade Elite dangerous i höstas, haha. Då var jag måttligt imponerad. Windows 10 strikes again!
Sedan dess tror jag de har mjukat upp omstartkraven lite så riktigt så illa är det inte längre.
However, man kan ju ställa in servicefönster men dessa fick fortfarande inte vara kortare än 16 timmar per dygn sist jag kollade vilket fortfarande är så korkat! Låt service windows vara 2 timmar per dygn om så önakas, det bör räcka långt på hemdatorer!

Jag har fått renderingar och andra beräkningar förstörda.

Jag har fortfarande problem med att ta in det faktum att Microsoft implementerade den här extremt korkade idén.
Att det sedan verkar som att det accepteras luktar masspsykos.

Det har fortfarande inte korrigerats säger du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Microsoft har ju redan fått betala ut ersättningar tidigare för uppgraderingen till Windows 10, nu lär det ju inte bli nog så de får dessa pengar om det inte är bokförning eller andra superviktiga grejer som slutat fungera, där folket kan bli skatteskyldiga i landet för bokförningen är förstörd pågrund av Microsoft då lär de kunna bli riktigt saftiga cash.

Det är EXAKT vad som händer. Men utöver det så har företag (utan centralserver för uppgraderingar) PLC maskiner som inte stödjs i windows 10 påtvingats sagda operativsystem. Vissa företag har förlorat en mille per dag eller mer för att datorerna inte funkat.
Detta kommer som sagt kosta microsoft STORKOVAN då det inte längre bara är privata individer som stämmer utan miljardföretag.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag gillar Windows 10 och vill att så många som möjligt skall köra det, så vad ska jag skämmas för? Det spelar förresten ingen roll. Vad du tycker att jag skall skämmas för och inte påverkar inte mina åsikter ett dugg. Vilket tramsargument alltså.

Det man ska skämmas för i ditt fall är helt enkelt försäljningen av personlig data till tredje part. (kan vara regeringar, företag eller andra organisationer)

Vill du även att folk ska sluta söka på duckduckgo och börja använda bing istället?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Det man ska skämmas för i ditt fall är helt enkelt försäljningen av personlig data till tredje part. (kan vara regeringar, företag eller andra organisationer)

Vill du även att folk ska sluta söka på duckduckgo och börja använda bing istället?

Det argumentet förstår jag helt enkelt inte. Google, Facebook och så gott som varenda större tjänst gör det redan, men när Microsoft gör samma sak med samma syften så blir det ett liv om det? Jag får inte ihop det. Vore kanske logiskt om det var så att det var Microsoft man hatade och inte hanteringen av data, men nu påstår ju alla att det handlar om hur deras data hanteras, så då förstår jag inte vad det är att bli upprörd över, när detta redan är ett välkänt och inte alls nytt fenomen.

Dessutom söker väl de flesta varken på Duckduckgo eller Bing utan Google, och Google är som sagt inte heller oskyldiga till de kritiserade metoderna som folk tydligen är helt OK med, bara det inte är Microsoft som gör det.

Oavsett vem som gör det, så har jag inget alls emot att mina avpersonifierade surfvanor säljs vidare i syfte att förbättra en produkt eller rikta reklamen bättre. Måste man stå ut med reklam kan den lika gärna få vara relevant.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det argumentet förstår jag helt enkelt inte. Google, Facebook och så gott som varenda större tjänst gör det redan, men när Microsoft gör samma sak med samma syften så blir det ett liv om det? Jag får inte ihop det. Vore kanske logiskt om det var så att det var Microsoft man hatade och inte hanteringen av data, men nu påstår ju alla att det handlar om hur deras data hanteras, så då förstår jag inte vad det är att bli upprörd över, när detta redan är ett välkänt och inte alls nytt fenomen.

Dessutom söker väl de flesta varken på Duckduckgo eller Bing utan Google, och Google är som sagt inte heller oskyldiga till de kritiserade metoderna som folk tydligen är helt OK med, bara det inte är Microsoft som gör det.

Oavsett vem som gör det, så har jag inget alls emot att mina avpersonifierade surfvanor säljs vidare i syfte att förbättra en produkt eller rikta reklamen bättre. Måste man stå ut med reklam kan den lika gärna få vara relevant.

Du vill alltså på riktig, trotts att det är kontroversiellt/dåligt ansett från alla parter, ha detta i en dators operativsystem?! Inte konstigt ingen tar dig seriöst längre. Microsoft hade all chans i världen att tjäna good will genom att kalla Windows säkert från datatracking och jobba därefter. Istället agerar de värre än resten av konkurrensen kombinerat. Det är och kommer aldrig vara acceptabelt, det ska kritiseras och förhoppningsvis börjar även myndigheter gräva i det i framtiden.

Konkurrenterna går av och till heller inte fria från denna kritik, som det ska vara. Det är ingen som går emot bara Microsoft här, de var bara en safe haven från den här monetära metoden förr och nu är de inte de längre.

Du förstår alltså inte att folk inte vill ha något genuint dåligt i sina datorer. Det i sig är fascinerande faktiskt.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har själv testat och det fungerar felfritt.

Jag har kört bil många gånger utan att krocka.

Permalänk
Avstängd

Jag fattar inte varför folk kan tycka om Windows 10.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Du vill alltså på riktig, trotts att det är kontroversiellt/dåligt ansett från alla parter, ha detta i en dators operativsystem?! Inte konstigt ingen tar dig seriöst längre. Microsoft hade all chans i världen att tjäna good will genom att kalla Windows säkert från datatracking och jobba därefter. Istället agerar de värre än resten av konkurrensen kombinerat. Det är och kommer aldrig vara acceptabelt, det ska kritiseras och förhoppningsvis börjar även myndigheter gräva i det i framtiden.

Konkurrenterna går av och till heller inte fria från denna kritik, som det ska vara. Det är ingen som går emot bara Microsoft här, de var bara en safe haven från den här monetära metoden förr och nu är de inte de längre.

Du förstår alltså inte att folk inte vill ha något genuint dåligt i sina datorer. Det i sig är fascinerande faktiskt.

genuint dåligt behöver det inte vara, det beror ju på vad man anser det vara värt. "There's no such thing as a free lunch"... Om man inte kör någon lämplig linuxdist med fokus på integritet då, vilket folk borde göra om de tycker att det är så farligt med riktad reklam och anonymiserad telemetridata.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Speciellt gamla laptops är fulla med enheter som saknar nya drivare i w10, så känns ju ganska logiskt att det finns maskiner därute som blev obrukbara av w10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Det är EXAKT vad som händer. Men utöver det så har företag (utan centralserver för uppgraderingar) PLC maskiner som inte stödjs i windows 10 påtvingats sagda operativsystem. Vissa företag har förlorat en mille per dag eller mer för att datorerna inte funkat.
Detta kommer som sagt kosta microsoft STORKOVAN då det inte längre bara är privata individer som stämmer utan miljardföretag.

Vilka miljardföretag stämmer Microsoft?

Skrivet av danedi:

Det man ska skämmas för i ditt fall är helt enkelt försäljningen av personlig data till tredje part. (kan vara regeringar, företag eller andra organisationer)

Vill du även att folk ska sluta söka på duckduckgo och börja använda bing istället?

Vilken mobil kör du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

genuint dåligt behöver det inte vara, det beror ju på vad man anser det vara värt. "There's no such thing as a free lunch"... Om man inte kör någon lämplig linuxdist med fokus på integritet då, vilket folk borde göra om de tycker att det är så farligt med riktad reklam och anonymiserad telemetridata.

Du undvek frågan. Men det kvittar nog, inget du säger har betydelse eller är till hjälp med problemen folk diskuterar.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Du undvek frågan. Men det kvittar nog, inget du säger har betydelse eller är till hjälp med problemen folk diskuterar.

Din fråga, om jag uppfattade det rätt var "Du vill alltså på riktig, trotts att det är kontroversiellt/dåligt ansett från alla parter, ha detta i en dators operativsystem?"

Trotts att den är full av felslut, retoriska fulknep, ledande, och innehåller påståenden du inte kan bevisa, så tycker jag att jag på ett uttömmande sätt svarade på den.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Din fråga, om jag uppfattade det rätt var "Du vill alltså på riktig, trotts att det är kontroversiellt/dåligt ansett från alla parter, ha detta i en dators operativsystem?"

Trotts att den är full av felslut, retoriska fulknep, ledande, och innehåller påståenden du inte kan bevisa, så tycker jag att jag på ett uttömmande sätt svarade på den.

Du vill ha reklam spyware i windows, got it. Då vet vi var du står.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Tjaa, fanns en anledning till varför jag slängde mina Windows-skivor åt skogen...

Eller rättare sagt, flera anledningar...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Min platta blev obrukbar med windows 10. Ingen toutch och gyro slutade fungera. 1300 kr till återvinningscentralen.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Man gör viktigare saker på en dator än på en surfplatta och en mobil. Ingen skulle köpa en mobil eller surfplatta med ett OS som spontanresettar. Ännu mindre skulle någon köpa en dator som spontanresettar.

Det är bara att rejta produkter som spontanresettar med noll stjärnor och caps lock på, så stävjes förhoppningsvis ofoget.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Har fått höra följande när jag var ute hos en "kund":
"Windows 10? Jag har inte Windows 10 och vill inte ha det heller!"

Personen visste alltså inte att det var Windows 10 på datorn, troligtvis hade man lyckats uppdatera från Windows 7 utan att ens lägga märke till det.
Om sån person blir av med sina filer har dom ju inte en susning om vad de ska göra.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag gillar Windows 10 och vill att så många som möjligt skall köra det, så vad ska jag skämmas för? Det spelar förresten ingen roll. Vad du tycker att jag skall skämmas för och inte påverkar inte mina åsikter ett dugg. Vilket tramsargument alltså.

Här gjorde du bra ifrån dig att strunta svara på den första delen/frågan. Som var direkt kopplat till ett påstående du gjorde längre upp. (Att folk inte blir påtvingade). Svara på det ist för att tjata om hur bra Win10 är och hur du vill alla skall skaffa det. - Det om ngt - är ett tramsargument för att ursäkta MS beteende.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Du vill ha reklam spyware i windows, got it. Då vet vi var du står.

Jag har än sålänge inte sett någon reklam i Windows 10, och kallar man telemetridata som används för att förbättra systemet för Spyware så ja tack, gärna det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.