Värdering: SNES-samling

Permalänk
Medlem

Värdering: SNES-samling

Hej Sweclockers!

Efter att ha blivit inspirerad av en annan tråd och nyfiken på vad jag själv har behöver jag er hjälp att värdera min SNES-samling. Jag har insett att det verkar finnas en stor kunskap inom detta området och hoppas därför att jag kan få hjälp. För stunden är jag inte intresserad av att sälja, så bud undanbedes vänligt men bestämt.

Samlingen jag har är (ber om ursäkt för bildkvalitén):

Spel

Breath of Fire, Breath of Fire 2, Chrono Trigger
Lufia, Lufia 2, Terranigma
Final Fantasy 2, Final Fantasy 3, Secret of Mana

Super Mario World, Super Mario Allstars, Mystical Ninja
NHL 94, Punch Out, Super Tennis
Donkey Kong Country, Harvest Moon, Lord of the Rings

Soul Blazer, Zelda 3, Super Mario RPG
Mystic Quest, Illusion of Gaia, Final Fantasy 5 (japan)
Super Gameboy

NBA Jam TE, Street Fighter 2, Killer Instinct
Super Street Fighter 2, Ultimate Mortal Kombat 3, Super Soccer
International Superstar Soccer, Magic Sword, Zero - The Kamikaze Squirrel

Guider

Super Mario World, Final Fantasy 5, Zelda 3, Final Fantasy 3
Chrono Trigger, Breath of Fire, Final Fantasy 3
Secret of Mana, Mystic Quest

Permalänk
Medlem

Fin samling du skrapat ihop! Är samtliga spel PAL?

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Den där samlingen är nog inte värd mer än 700 kronor....

Skämt åsido - vilken härlig nostalgi man fick av att se allt detta! Extra kärlek till Zelda 3.

Jag tänker spontant att de där guiderna borde vara värda en del - trots att de är i använt skick?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

@ClubT: Jag vet inte vad det är värt... Men kan säga att jag på riktigt blev tårögd när jag såg din samling. Det här var inte vad jag förväntade mig när jag läste rubriken i forumet. Om du säljer allt i en "batch" så mellan tummen och pekfingret, kanske 15.000 kr om du hittar rätt köpare? Men jag kanske är ute och cyklar... Det kanske är värt mycket mer? Googlar du per titel så får du reda på hur mycket du får sammanlagt om du säljer spelen separat.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@kobocha Alla spel är inte PAL, då vissa inte ens släpptes här borta. Men ett par stycken iaf Jag har för mig att jag har ett register hemma där jag skrivit upp vilket format spelet är i. Terranigma är nog det intressantaste undantaget då det släpptes i Europa men inte i USA (om jag förstått det hela rätt).

@ED_209 Tack för tipset, jag har kollat på Rarityguide men tycker det är svårt att bedöma dels om man faktiskt får ut de angivna priserna och dels hur man ska klassa sina spel som ju är i varierat skick.

@Najk Haha ja i så fall skulle jag överväga att köpa på mig en uppsättning till Just guiderna är väldigt olika i skick, men Final Fantasy 3 köpte jag inplastad så den misstänker jag att en samlare haft före mig.

Kul med lite svar i tråden!

Permalänk
Medlem

Fin samling! Ett tips är att skaffa skyddsboxar till dem! Hjälper att hålla boxarna i bra skick och därmed värdet uppe.

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver Roligt att det är fler än jag som har någon form relation till dessa gamla spelen. Som kuriosa så samlade jag ihop dessa i början på 2000-talet när jag själv var student och då var kostnadsläget inte alls som idag även om SNES inte var den mest aktuella/hetaste plattformen då. Sen har de blivit liggandes...

@4ndroidG Mycket bra tips! Det var faktiskt anledningen till att bilderna togs, för jag hade äntligen fått tummen ur och beställt en uppsättning skyddsboxar från ebay. (De tar bra betalt för lite plast )

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Riktig fin samling! Svårt att säga vad det kan vara värt dock!

Permalänk
Medlem

Ingen aning om värdet men grym samling