Testpilot: Vertagear Triigger 350 Special Edition

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Vertagear Triigger 350 Special Edition

Med en sportigt röd metalliclack och Formel 1-inspirerade paddlar sladdar gamingstolen Vertagear Triigger 350SE in hos testpiloten Joakim "vargeEEEEn" Pekkari för recension.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Blir att köpa stolen och några rgb slingor hehe

Permalänk
Medlem

Med ett sådant pris så borde jag iaf få ett par extra FPS i spel på köpet.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Har suttit och kikat lite på gamingstolar senaste tiden, den här kommer jag definitivt inte att köpa. 8,5 papp är ju sinnessjukt dyrt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg stol. Min RH Design Logic börjar absolut spela på sista refrängen nu och en ny stol skulle sitta (mohahaha) bra.
Vad är maxvikt för denna?
Sen ska ju plånboken hålla med också, vilket den INTE kommer göra de närmaste åren

Permalänk
Medlem

När man är uppe i de prisklasserna känns det som man lika gärna kan köpa "riktiga" märken som Kinnarps eller Herman Miller :/

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

påminner om en herman miller aeron. en aeron går nog att få för 3000-4000kr på blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaxXeZ:

När man är uppe i de prisklasserna känns det som man lika gärna kan köpa "riktiga" märken som Kinnarps eller Herman Miller :/

Men varför kan inte Vertagear vara ett "riktigt" märke? :S så länge grejerna är bra så borde det väl räcka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

påminner om en herman miller aeron. en aeron går nog att få för 3000-4000kr på blocket.

Hittar man dem för så lite så är det ju bra. Nypriset för dem är ju annars och sniffar på 15k.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Bara sett dessa i UK än så länge. Inga svenska återförsäljare??

Permalänk
Medlem

Jag vet att folk vill köpa nytt och fräsigt men om du vill ha ta på en RIKTIG kontorsstol så kostar de så in i helvete mycket pengar. IKEA? Jula? MIO? De säljer till privata slutkunder och de vet att kvalitet är det sista de ska ge sig in i när det kommer till kontorsstolar. Känner ni till märken så som Kinnarps? RH? Vet du vad en hyfsad RH-Stol kostar ny? Inte jag heller för de skriver inte ens ut skiten på sin egen hemsida. De säljer exklusivt till företag för det är där pengarna finns och det är där de riktiga kraven på kvalitet och ergonomi finns. Gamingstolar är ett lika pinsamt koncept som gamingkalsonger, det är bara överprissatta jävla kalsoner ihopsatta med undermålig svetsteknik i Kina.

Nej, jag gör inte reklam för något här men de senaste två stolarna jag köpt de senaste 15 åren har varit från ett företag som nu bytt namn och heter Rekomo. Om ni googlar så kan ni se att de förmodligen har en lagerbutik i en stad nära er och att de säljer ex. moms för att de är inriktade till företag de med.

Men, de säljer till privatpersoner så länge du betalar momsen. De säljer kontorsmöbler som de köpt från konkorsbon och de säljer de vidare till smartare nyare företag som vill köpa kvalitetsmöbler men inte har råd med den vrålfeta offert de får när de mailar RH och ber om priset på ett väntbord.

Titta på deras utbud här: https://www.rekomo.se/produkt-kategori/kontorsstolar-arbetsst...

Där kommer ni att finna till synes förbannat dyra begagnade kontorsstolar. Varför köpa dyra begagnade kontorsstolar? För att exempelvis den RH Kontorsstol Logic 4 för 3200:- ex moms som du nyss tittade på och fnös åt, vet du vad den kostade ny? Det var förmodligen över 10000:- ex moms, om det ens räcker och inte är en förolämpning för den stackars stolen. RH är byggda för att hålla en livstid. Inte tills garantin går ut.
Alla de priser du ser där är möjligtvis prutbara i viss mån, men inte mycket då de vet vad det är de säljer. Då ni fortfarande fnyser åt tanken att köpa begagnat, surfa runt lite på deras sida och ta reda på varför. Jag citerar från hemsidan:

Citat:

Eftersom någon annan redan har använt möblerna och stått för den största värdeminskningen kan vi hålla låga priser. Vår policy är att ligga på halva nypriset eller lägre.

Och den klassiska: "Hur vet jag att det inte är skadade möbler jag köper?"

Citat:

Våra kontorsmöbler är kvalitetstestade av Sveriges kontorselit, av bland andra ingenjörer, chefer, konsulter och telefonförsäljare. Vi tar gärna in möbler från kvalitetsmärken så som Isku, Lammhults, Kinnarps, Abstracta, Horreds och Mitab. Vi lägger stor omsorg på att ta hand om möblerna; är något trasigt eller smutsigt åtgärdar vi det innan försäljning. För oss är det viktigt att våra möbler ska kännas som nya vid leverans och med lång erfarenhet vet vi vad som håller måttet och vad som gjort sitt och istället går till återvinning.

Tror ni att de är luffare som inte vet vad de sysslar med så rekommenderar jag att ni kollar på deras portfolio och hur länge de funnits i branschen.

Köp inte billig skit (inte direkt riktat mot denna recensionen men gamingstolar i allmänhet och det privata möbelsortimentet i synnerhet). Du har faktiskt råd att investera i en bra stol som kommer följa med dig längre än du anar.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Ouh, jävlar va saftig prislapp. För 8500 spänn ska man fan kunna justera armstödena bättre, tycker jag.

Den såg rätt så cool ut däremot.

Permalänk
Medlem

Denna var mkt snygg och såg väldigt bekväm ut. Men var kan den köpas i Sverige? Och framför allt, var kan man provsitta den någonstans? Vill inte betala 8500kr för nåt utan att först testa.

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem

8500kr då borde man kunna göra om det till en säng ifall man lanar...
https://www.youtube.com/watch?v=S6AnKm2_080

Permalänk
Medlem

Varför ska man ens fundera på att lägga ut över 8 tusen på en tillverkare som inte ens vågar lägga ut maxbelastningen på sin dyra "fin-stol" ?

Jag tror den är gjord för folk med mycket pengar och e-organet i högsta hugg

Det är något som testaren då rakt borde tvingat fram ur specsen, rätt värdelöst för någon som är lång och tyngre, men å andra sidan så kanske den inte är riktad till den typen av användare

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Varför säljer de inte stolen för 4000 och tar över marknaden?

Visa signatur

Datorer eller inte Spel är endå kul :)

Permalänk
Medlem

Njaa sån stol kan man ju inte ha utan att skämmas, för mycket "gamer" stuk

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaxXeZ:

När man är uppe i de prisklasserna känns det som man lika gärna kan köpa "riktiga" märken som Kinnarps eller Herman Miller :/

Det här var min första tanke oxå.

Går jag och köper en Kinnarps så vet jag att den kommer att hålla minst 15-20år utan problem. Går den sedan sönder går det att få tag på reservdelar utan problem. Har haft min i tio år nu och köpte den begangnad, har fått smörja den en gång.

Kommer den här hålla lika länge och kommer det att gå att få tag på delar om det skulle behövas?

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Tycker priset är för mycket för denna stol. Ser mera ut som en 5000-6000 kr sådan på sin höjd. Men "gaming" stolar är väl relativt liten "mjölkad" marknad hittills så jag antar att det är det som Vertagear satsar på, då det inte finns så många konkurrenter i denhär nischen så kan det väl bara dra upp priset bara för att liksom. DXRacer, Maxnomic osv är ju relativt prisvärda ändå och står sig ganska okej, speciellt vad gäller kvalité för pengen om man jämför typiska Jysk, Ikea stolar och sen högkvalitativa kontorsstolar i den andra änden så kostar det ju åtminstone vad de borde göra (dock stör jag mig på vissa design saker som dedär vingarna vid sidorna som är bara negativt, inte positivt vad gäller ergonomi).

Mesh gillar jag dock, skulle vara gött med en DXRacer/Maxnomic mesh stol men utan dedär förbannade vingarna vid sittdynan.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

That price!. Du får ju en kinnarps kontorsstol med fler (konfort)funktioner för 8500kr ink moms. 5 års garanti. Min mor har en kinnarps den är 20 år. Fungerar felfritt och inga hål i tyget.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Hittar man dem för så lite så är det ju bra. Nypriset för dem är ju annars och sniffar på 15k.

Aeron är ett mycket bra köp från Ebay.
Jag köpte min från England för 6500 kr inkl frakt en med "polished aluminium" och sålde den 1 år senare för 8500 kronor.
Vilka andra stolar kan man egentligen köpa, använda ett år och sälja med vinst?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Frågan är vad som anses vara prisvärt, för både jobbstolen kontra hemmastolen? Antar att de flesta som jobbar på "kontor" sitter mer än vad de står/går eller sover i sängen på natten.

Den här ska jag lobba för till nästa byte på jobbet. Nog för att Kinnarpstolen där kommer hålla 10-20 år till...

http://confidentliving.se/produkt/aeron-kontorsstol-fullt-utr...

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Aeron är ett mycket bra köp från Ebay.
Jag köpte min från England för 6500 kr inkl frakt en med "polished aluminium" och sålde den 1 år senare för 8500 kronor.
Vilka andra stolar kan man egentligen köpa, använda ett år och sälja med vinst?

Begagnad eller? Hur mkt kostade frakten?

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Skrivet av mikgus:

Det här var min första tanke oxå.

Går jag och köper en Kinnarps så vet jag att den kommer att hålla minst 15-20år utan problem. Går den sedan sönder går det att få tag på reservdelar utan problem. Har haft min i tio år nu och köpte den begangnad, har fått smörja den en gång.

Kommer den här hålla lika länge och kommer det att gå att få tag på delar om det skulle behövas?

Kinnarps >10 år här med. Har smörjt någon gång med hagmans leather care och någon gång med morsans sadelkräm, båda funkade fint.

Visa signatur

System: 2500K @4.1GHz, GTX 780, 8GB DDR3 @1866MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats76:

Begagnad eller? Hur mkt kostade frakten?

Yes begagnad! Frakten låg på cirka 660 kr!
http://www.ebay.com/itm/HERMAN-MILLER-AERON-POLISHED-ALUMINIU...

Köpte av henne "busy-mom-of-one" Säljer stolar hela tiden. Bara vara med och buda. Hamnar den under 6000 kronor så är det definitivt värt ett köp. Är inte svårt att sälja för ca 8000 här i Sverige så det är som att man investerar i något som ökar med 33% tills man nu vill sälja det.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Gillar man racing/gamer-stilen så kan jag förstå varför man skulle vilja ha en, men för de pengarna kan man ju få vilken stol som helst på Kinnarps. Känns som en bättre investering enligt mig.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezzo_:

Jag vet att folk vill köpa nytt och fräsigt men om du vill ha ta på en RIKTIG kontorsstol så kostar de så in i helvete mycket pengar. IKEA? Jula? MIO? De säljer till privata slutkunder och de vet att kvalitet är det sista de ska ge sig in i när det kommer till kontorsstolar. Känner ni till märken så som Kinnarps? RH? Vet du vad en hyfsad RH-Stol kostar ny? Inte jag heller för de skriver inte ens ut skiten på sin egen hemsida. De säljer exklusivt till företag för det är där pengarna finns och det är där de riktiga kraven på kvalitet och ergonomi finns. Gamingstolar är ett lika pinsamt koncept som gamingkalsonger, det är bara överprissatta jävla kalsoner ihopsatta med undermålig svetsteknik i Kina.

Nej, jag gör inte reklam för något här men de senaste två stolarna jag köpt de senaste 15 åren har varit från ett företag som nu bytt namn och heter Rekomo. Om ni googlar så kan ni se att de förmodligen har en lagerbutik i en stad nära er och att de säljer ex. moms för att de är inriktade till företag de med.

Men, de säljer till privatpersoner så länge du betalar momsen. De säljer kontorsmöbler som de köpt från konkorsbon och de säljer de vidare till smartare nyare företag som vill köpa kvalitetsmöbler men inte har råd med den vrålfeta offert de får när de mailar RH och ber om priset på ett väntbord.

Titta på deras utbud här: https://www.rekomo.se/produkt-kategori/kontorsstolar-arbetsst...

Där kommer ni att finna till synes förbannat dyra begagnade kontorsstolar. Varför köpa dyra begagnade kontorsstolar? För att exempelvis den RH Kontorsstol Logic 4 för 3200:- ex moms som du nyss tittade på och fnös åt, vet du vad den kostade ny? Det var förmodligen över 10000:- ex moms, om det ens räcker och inte är en förolämpning för den stackars stolen. RH är byggda för att hålla en livstid. Inte tills garantin går ut.
Alla de priser du ser där är möjligtvis prutbara i viss mån, men inte mycket då de vet vad det är de säljer. Då ni fortfarande fnyser åt tanken att köpa begagnat, surfa runt lite på deras sida och ta reda på varför. Jag citerar från hemsidan:
Och den klassiska: "Hur vet jag att det inte är skadade möbler jag köper?"

Tror ni att de är luffare som inte vet vad de sysslar med så rekommenderar jag att ni kollar på deras portfolio och hur länge de funnits i branschen.

Köp inte billig skit (inte direkt riktat mot denna recensionen men gamingstolar i allmänhet och det privata möbelsortimentet i synnerhet). Du har faktiskt råd att investera i en bra stol som kommer följa med dig längre än du anar.

Två frågor:

1. Gamla Bafab, right?
2. Jobbar du där?

Jag får erkänna att det nu har hunnit passera ett par år sedan jag satte min fot där senast, men kvalitén på det man brukade hitta på Bafab var minst sagt... varierade. Om prislappen var angenämn var skicket på det man köpte inte direkt mint condition. Framförallt var det sällsynt att man lyckades hitta snygga kontorsstolar till bra pris, eftersom det är ständig efterfrågan på sådana. Jag kollade i princip alltid efter stolar när jag var där, oavsett i vilket ärende, eftersom det alltid går att få med sig en stol hem relativt enkelt även om man inte har med sig ett större fordon.

Vissa dagar kändes det mer som att man besökte Erikshjälpen eller Holmens...

Permalänk

Har väntat på Vertagear Gaming svin länge nu. Kan den inte bara dyka upp?!

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem

Har suttit en del olika kinnarps över ca 3.5 år (olika callcenter företag m.m.). De har ofta haft 3-4 olika modeller på kontoret som man fått välja här och där. Har aldrig upplevt full bekvämlighet eller stöd på någon utav dem.

Fortfarande den skönaste stolen jag suttit i länge är en DXRacer. Även om den ser dum ut, är "för dyr" för livslängden så har jag alltid suttit skönt i dessa.

Kinnarps är bra, absolut, men för mig är det skönare med en köksstol.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

@mezzo_: Håller helt med. Varför skaffa sådana här fula leksaksstolar med en massa stylat skit som endast tilltalar dem som fortfarande bor hemma när man kan skaffa en riktig kontorsstol som är byggd för att hålla. Själv har jag en kontorsstol jag fick köpa för 2000kr men som jobbet hade tidigare köpt in för ca 20000kr, den absolut bästa stol jag någonsin haft. Oerhört skön, har komfort, allt går att justera och den ser SNYGG ut och passar ett modernt arbetsrum.

Rekommenderar alla andra här att kolla på länken som mezzo postade, ni får bra bättre stol för oftast mindre pengar än dessa andra leksaksstolar. Såvida inte en massa bling, fräsiga rödfärgade plastdekaler och sånt tilltalar er dvs. Men om man är ute efter nåt riktigt till arbetsrummet så kolla bortom allt bling-skräp som detta.