Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

@martinot: Nä wifi som gäller utan adapter

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Skrivet av klirre:

Nu har jag, efter snart en månads funderande, bestämt mig för att skaffa en switch + zelda. Har följt tråden rätt bra, men kan ha missat om denna frågan ställts förr:

Vilka tillbehör är absolut nödvändiga att köpa direkt?

Jag ska ha switch+zelda i alla fall, samt ett sd-kort på 128GB för att kunna köpa digitala spel.
Vet inte hur mycket jag kommer släpa med mig switchen utanför hemmet, bor fem minuters bilfärd från jobbet och reser sällan längre sträckor än så, men ett fodral kanske ändå är nödvändigt?

Blir nog att beställa amFilm från amazon, har hellre lagt några kronor på ett skärmskydd än repor pga. oaktsamhet.

Tänker vänta med pro-kontrollen, får se hur mycket jag kommer spela i dockat läge.

Har jag missat nåt uppenbart så tipsa gärna!

Skickades från m.sweclockers.com

Bra val att köpa switch! Skärmskydd och fodral tycker jag att du ska ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcnil:

@martinot: Nä wifi som gäller utan adapter

Ok, lite förvånande att just dockan inte har det, men som tur är så är det ju inget större problem då USB-adapters med nätverksportar är väldigt billiga att köpa till i efterhand.

@klirre:

Eftersom du skall använda den främst som en stationär konsol så skulle jag absolut säga 1-2 stycken Pro-kontrollers, och eventuellt en just nämnd nätverksadapter (om du vill ha bättre koppling än vad WiFi ger).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

World of Goo är skoj, helt klart. Går dock endast att spela i handheld mode med touchskärmen. Lätt värt en hundring

Låter bra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

Bra val att köpa switch! Skärmskydd och fodral tycker jag att du ska ha

Nån som provat "copter exoglass"? Inet har den i lager för 150:- (om man köper switch samtidigt), kanske lättare att beställa där än via amazon eller ebay. Funkar den lika bra som amFilm är ju priset ungefär detsamma.
Vilket fodral är mest prisvärt? Inga verkar finnas i lager i sverige så jag får prova utan först.

@martinot
Tror jag håller i pengarna när det gäller prokontrollen, vet inte om jag kommer föredra stationärt eller handhållet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nintendo Switch bundle med Mario kart deluxe 8?

Den finns på den ryska Nintendos hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Nintendo Switch bundle med Mario kart deluxe 8?

Den finns på den ryska Nintendos hemsida.
https://pbs.twimg.com/media/C9OE0sgVwAEMr6R.jpg

https://pbs.twimg.com/media/C9OEj-FV0AA6o22.jpg:large

Snyggt! Är nog bara en tidsfråga innan paketet även hittar hit.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Flera nyheter på Nintendo direct inatt:

Neon gula joycons med extra batteri.


3 stycken nya Zelda amiibos den 23 Juni

Dold text

Link figurer Majora’s Mask, Twilight Princess, and Skyward Sword

Ny Pikmin amiibo 28 Juli:

Dold text

Arms 16 Juni:

Ny karaktär MinMin

Splatoon 2, 21 Juli med nytt mode samla guldägg:

Salmon Run, a new four-player co-op mode*, is coming to the Splatoon 2 game. By teaming up with friends, players can take a part-time job battling the new Salmonid species, which the Squid Research Lab reports might even be more lethal than the Octarians! When players fall in co-op mode, teammates can revive them by inking them on the battlefield.

+ tre nya amiibos Inkling Girl, Inkling Boy, och Inkling Squid

Dold text

Minecraft 11 Maj med Super Mario Mash-Up Pack

Dold text

Rayman legends Definitive Edition 2017 ej fastställt datum:

Dold text

Sonic Forces Julen 2017

Detta var ett axplock här är hela filmen från Nintendo direct:

En extra nyhet snart kan man I USA köpa endast dockan till Switch från den 19 Maj.

Dold text
Permalänk

[quote postid="16772145" userid="257853" name="Tiamat"]
Flera nyheter på Nintendo direct inatt:

http://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2017/04/C9PsgEeVYAADmvW.jpg

Vad är det översta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

[quote postid="16772145" userid="257853" name="Tiamat"]
Flera nyheter på Nintendo direct inatt:

http://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2017/04/C9PsgEeVYAADmvW.jpg

Vad är det översta?

Kombination av topp till Joy-cons (såna som följer med maskinen) med mer stöd för händerna och batteripack.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nME:

Kombination av topp till Joy-cons (såna som följer med maskinen) med mer stöd för händerna och batteripack.

Med tanke på väldigt begränsad batteritid, och vissa antennproblem, så känns detta som en potentiell hit och riktigt lyft för konsolen. När jag skaffar Switch kommer det klart bli med ett par sådana här (hoppas att det kommer i paket/bundels för att hålla nere priset). Riktigt bra nyhet (och alla nya spel som tex. Sonic)!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Med tanke på väldigt begränsad batteritid, och vissa antennproblem, så känns detta som en potentiell hit och riktigt lyft för konsolen. När jag skaffar Switch kommer det klart bli med ett par sådana här (hoppas att det kommer i paket/bundels för att hålla nere priset). Riktigt bra nyhet (och alla nya spel som tex. Sonic)!

Jag har aldrig medvetet laddat mina joy-cons.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

En extra nyhet snart kan man I USA köpa endast dockan till Switch från den 19 Maj.

Står det något om pris? Hade varit gött ha en docka i sovrummet med. Då man dragit sladdarna genom vardagsrumsmöbler osv. (Kommer inte åt sidan från jobbet)

Om den är för dyr, vore ett alternativ ju att bara ha en extra nätadapter i sovrummet. Kan man köpa en sådan billig? HDMI finns ju redan, ganska smidigt bara rycka loss sladdarna och bära dockan mellan vardagsrum/sovrum.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jag har aldrig medvetet laddat mina joy-cons.

Dessa funkar som en boosterfunktion till Switchen. Ungefär som Apples batteriskal till iPhone.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Akerhage:

Står det något om pris? Hade varit gött ha en docka i sovrummet med. Då man dragit sladdarna genom vardagsrumsmöbler osv. (Kommer inte åt sidan från jobbet)

Om den är för dyr, vore ett alternativ ju att bara ha en extra nätadapter i sovrummet. Kan man köpa en sådan billig? HDMI finns ju redan, ganska smidigt bara rycka loss sladdarna och bära dockan mellan vardagsrum/sovrum.

Borra ett hål mellan vardagsrum och sovrum (om de ligger i anslutning) köp en förstärkare med 2 zoner Så har jag funkar utmärkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

Borra ett hål mellan vardagsrum och sovrum (om de ligger i anslutning) köp en förstärkare med 2 zoner Så har jag funkar utmärkt!

Tyvärr funkar inte det...men finns det ingen nätadapter bara att köpa billigt?
För antar att en vanlig telefonladdare för nexus 6p inte funkar där att koppla in + HDMI?
Edit, kom på att dockan antagligen inte har usb-c, utan någon annan del. Men vill gärna ha tips!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Inaktiv

Jag som uppfattade det som om de där USB-portarna på sidan var nya... men lanseringsdockan har ju också dessa. Jag har faktiskt missat dessa helt, lite onödigt att ha laddkabeln för Pro-kontrollen dragen från den inre USB-porten.

De nya spelen som visats upp känns lovande med, även om jag vill se mer VC och Stardew Valley ASAP. Just Payday 2 känns som ett oväntat val av spel men varför inte, the more the merrier.

Jag har inte sett det nämnas men Lego City Undercover ska ha sålt bäst till Switch i Storbrittanien: http://www.nintendolife.com/news/2017/04/lego_city_undercover...
Lite oväntat, hade räknat med att iallafall PS4 sålt bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Tyvärr funkar inte det...men finns det ingen nätadapter bara att köpa billigt?
För antar att en vanlig telefonladdare för nexus 6p inte funkar där att koppla in + HDMI?
Edit, kom på att dockan antagligen inte har usb-c, utan någon annan del. Men vill gärna ha tips!

Vill minnas att dockan har usb-c också. Ska inte svära på det dock. Sen om en laddare till 6p är tillräckligt eller ej vet jag inte. Skulle kunna testa vid något tillfälle.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Akerhage:

Står det något om pris? Hade varit gött ha en docka i sovrummet med. Då man dragit sladdarna genom vardagsrumsmöbler osv. (Kommer inte åt sidan från jobbet)

Om den är för dyr, vore ett alternativ ju att bara ha en extra nätadapter i sovrummet. Kan man köpa en sådan billig? HDMI finns ju redan, ganska smidigt bara rycka loss sladdarna och bära dockan mellan vardagsrum/sovrum.

Ja priset är 90 $ då ingår hela paketet med sladdar/adapter:

The Nintendo Switch Standalone Dock will be available for $89.99, which means you're essentially getting a free HDMI cable by buying the package instead.
Har sett en del som har moddat en egen docka.

Att bara köpa dockan utan sladdar/adapter Nintendos US sida för 60 $:

The replacement dock is $59.99, the AC adapter is $29.99, and the HDMI cable is $8.00, making the total replacement more expensive than the dock package that is being put on sale in May.

Det blir totalt 97.98 $ vs 89.99 $.

Permalänk
Konsolgrävare

Perfekta kombinationen när man väntar på sitt flyg Glad påsk på er alla!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Perfekta kombinationen när man väntar på sitt flyg Glad påsk på er alla!
http://i.imgur.com/v66TrPEh.jpg

Glad påsk, ska spela Lego city undercover idag med brorsan.

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Perfekta kombinationen när man väntar på sitt flyg Glad påsk på er alla!
http://i.imgur.com/v66TrPEh.jpg

Jäkla glidare! Hoppas du åker till något kallt och regnigt!
Glad påsk!

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Glad påsk, ska spela Lego city undercover idag med brorsan.

Ska man köpa det som 26år gammal kille? Eller ska man vänta tills Mario Kart kommer? Vill gärna ha något att spela, har du något att rekommendera?:)

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Damponmyboard:

Ska man köpa det som 26år gammal kille? Eller ska man vänta tills Mario Kart kommer? Vill gärna ha något att spela, har du något att rekommendera?:)

Tja ålder spelar nog inte så stor roll gillar du Lego och deras humor skaffa Lego City undercover. Du kan köra två player på det även om det blir mer co-op player för den andra.

Det jag rekommenderar är Binding Isaac afterbirth + kan laddas ned på US konto så vidare du inte vill vänta på EU kopian.
Sjukt roligt spel som jag har spelat + 60 timmar.

Permalänk

Det är nu man börjar inse vilka stora möjligheter och potential den här underbara maskinen har, jag hoppas verkligen Nintendo tar chansen och presenterar bra spel till Switch under E3 i år. Jag hoppas de erbjuder mer än de här mobil liknande indie spelen, vill se ett bra 3D Metroid, ett nytt Pokémon spel med open world och kanske någon Donkey Kong, eller Kirby spel. Sedan finns det redan outsläppta spel som jag ser fram emot så som Street Fighter II, Super Mario Odyssey och Xenoblade Chronicles 2!

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Den där sonic videon måste ju vara ett skämt, varför har dom lagt in massa laddnings skärmar i trailern? Sen tycker jag personligen att sonic ska vara i en fantasi värld o inte hiroshima.

Visa signatur

Lite go musik att njuta av medans du sitter och slö surfar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KnX1QXroAss

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jan Cogo:

@Tiamat: Den där sonic videon måste ju vara ett skämt, varför har dom lagt in massa laddnings skärmar i trailern? Sen tycker jag personligen att sonic ska vara i en fantasi värld o inte hiroshima.

Inofficiell video, den riktiga videon lär vara denna:

Permalänk
Medlem

@anon5930: ah ok tack. Känns som ett spel som passar bättre i arkad hall. Dom skulle släpp ett sonic som sonic 2 med dagens 2d grafik som tex rayman legends istället.

Visa signatur

Lite go musik att njuta av medans du sitter och slö surfar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KnX1QXroAss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jan Cogo:

@anders190: ah ok tack. Känns som ett spel som passar bättre i arkad hall. Dom skulle släpp ett sonic som sonic 2 med dagens 2d grafik som tex rayman legends istället.

Sonic Mania är spelet du letar efter. Kommer till bl.a. Switch "sommaren 2017". Kanske inte dagens grafik dock, men troligtvis en hel del "Sonic 2-känsla".

Tycker själv Sonic Forces ser mer lovande ut än det mesta annat de släppt med den blå igelkotten på bra många år (vilket inte säger särskilt mycket tyvärr).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jan Cogo:

@anders190: ah ok tack. Känns som ett spel som passar bättre i arkad hall. Dom skulle släpp ett sonic som sonic 2 med dagens 2d grafik som tex rayman legends istället.

Borde nog fungera helt okej, är väl samma gameplay som i ett flertal tidigare 3D Sonic-titlar. Personligen lär jag skippa det spelet, är inte så mycket för Sonic idag och jag är av åsikten att Sonic-spelen var som bäst när Sega hade egen hårdvara att sälja spelet för. Sedan känns det rätt udda när man Ser Nintendo marknadsföra ett Sega-spel, och då dessutom Sonic. Men så ser marknaden rätt annorlunda ut idag mot för sent 80-tal och hela 90-talet förstås.

Något sådant hade varit rätt nice med. Just Rayman Origin och Legends är ju ett riktigt bra exempel här. Samtidigt tycker jag att Blaster Master Zero är en lyckad remaster också, man behåller mycket av det ursprungliga spelet men uppdaterar en del för att bättre passa dagens spelmarknad. Jag hade gärna sett något sådant med faktiskt.

Skrivet av mudde:

Sonic Mania är spelet du letar efter. Kommer till bl.a. Switch "sommaren 2017". Kanske inte dagens grafik dock, men troligtvis en hel del "Sonic 2-känsla".

Tycker själv Sonic Forces ser mer lovande ut än det mesta annat de släppt med den blå igelkotten på bra många år (vilket inte säger särskilt mycket tyvärr).

Sonic Colors och Generations samt Sonic 4 (eller vad nu det spelet heter) är väl de fåtal bra Sonic-spel som släppt sedan Sega lade ner Dreamcasten. Något av 3D-spelen under PS2-eran var rätt omtyckt med, samma typ av gameplay som denna. Men ja, allt som allt så är det ju bottennapp efter bottennapp. Vore det inte för att Sega är en bra utgivare för andra studior så hade de nog varit helt borta idag. :/

Och när vi ändå önskar... Shenmue 1 + 2 till Switch!