Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Samma skit för mig och mina polare, direkt man blir fler än 2 i ett party så dc'ar någon. Dock har det varit så sedan releasen för oss...

Dyraste och sämsta spelsläppet jag varit med om i hela mitt liv.... hur jävla svårt kan det vara att fixa spelet, har gått ett bra tag sedan det släpptes.

Tänkte nu efter några månader installera och testa spelet igen, samma jävla skit. Kan fortfarande inte spela med mer än EN vän, joinar en tredje, så är det nån som DC'ar. Helt jävla otroligt detta spel.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ostbiten:

Tänkte nu efter några månader installera och testa spelet igen, samma jävla skit. Kan fortfarande inte spela med mer än EN vän, joinar en tredje, så är det nån som DC'ar. Helt jävla otroligt detta spel.

Har ni alla kollat så Nat är Öppen och Serveranslutningen är Connected?

I xbox appens test.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Har ni alla kollat så Nat är Öppen och Serveranslutningen är Connected?

I xbox appens test.

Yes, vi alla har öppen NAT, samt anslutna, det enda konstiga jag tycker är att vi alla har runt 170-185 i ping.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk

Har de några reor på Microsoft Store eller har priset varit detsamma sedan det släpptes?
Är sugen på att köpa men avvaktar lite på eventuell prissänkning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ostbiten:

Tänkte nu efter några månader installera och testa spelet igen, samma jävla skit. Kan fortfarande inte spela med mer än EN vän, joinar en tredje, så är det nån som DC'ar. Helt jävla otroligt detta spel.

kan ju vara hårdvara-relaterat.

aldrig haft problem med mitt x99-system när det kommer till FH3... Funkar alltid klockrent.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Är det här spelet fortfarande uselt sett till prestandan? Är så sugen på att köpa det igen... Håller på att ladda demot men jag vet ju inte om det representerar "the full game" så att säga..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Hur flyter detta på xbone? Horizon 2 är i min mening knappt spelbart när man spelat FM 6.

Förstår att det kanske inte går få exakt samma flyt då det är skillnad på att ladda en bana med texturer kontra en öppen värld med texturer.

Men känns som man har halva FPS'en i H2 kontra FM6.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

@Thumbii:
Jag spelar det på min i7 950 och RX480 och det flyter på bra i high 60fps 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Är det här spelet fortfarande uselt sett till prestandan? Är så sugen på att köpa det igen... Håller på att ladda demot men jag vet ju inte om det representerar "the full game" så att säga..

Jag skulle inte vilja säga att det är uselt, utan snarare att det är en handfull olyckliga individer som har otur som spelet krabbar för fortfarande. Jag hade lite sämre prestanda och några småbuggar när det släpptes men nu har jag inte det längre och för mig fungerar spelet felfritt.

Köpa igen? Om du redan har köpt det en gång är det väll bara att ladda ner det igen?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Hur flyter detta på xbone? Horizon 2 är i min mening knappt spelbart när man spelat FM 6.

Förstår att det kanske inte går få exakt samma flyt då det är skillnad på att ladda en bana med texturer kontra en öppen värld med texturer.

Men känns som man har halva FPS'en i H2 kontra FM6.

Inte så konstigt då alla horizon körs i 30fps medan motorsport rullar på i 60fps

Det är förvisso väldigt stabila 30fps i 3an men usch så jobbigt det var att spela på kompisens xbone när man är van vid pc versionen hemma.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kberg:

Inte så konstigt då alla horizon körs i 30fps medan motorsport rullar på i 60fps

Det är förvisso väldigt stabila 30fps i 3an men usch så jobbigt det var att spela på kompisens xbone när man är van vid pc versionen hemma.

Ah, då har man lärt sig något nytt

Då får det bli till PC om jag väljer att köpa det, tack för infon!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Köpa igen? Om du redan har köpt det en gång är det väll bara att ladda ner det igen?

Jag gjorde en refund

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk

Rea på Forza Horizon 3 idag och 6 dagar framåt på Microsoft Store!

Permalänk
Medlem

Köp det!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

För er som kör med AMD kort kan jag nu rekommendera detta spel varmt (speciellt nu när det är på rea 389kr). I varje fall om ni har 290x eller bättre. Jag vet inte om det är AMD eller Microsoft som har fixat prestandaproblemen eller vad som är gjort men nu flyter spelet på som smör. Inga lagg/frysningar/eller fps drop på High settings. Inte ens i Surfers Paradise vart det uppenbarligen har varit problem tidigare med låga fps. Drivrutinerna som jag kan rekommendera är 17.2.1. Om man kör med allra senaste AMD drivrutinerna fick i varje fall jag konstiga artefakter i ForzaVista mode och när man var inne i Festival Mode och skulle göra inköp av nya delar osv. Dock får man möjligtvis lite högre fps i själva spelet om man kör med senaste drivrutinerna, men helheten är bäst med 17.2.1

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Skrivet av Skippo:

För er som kör med AMD kort kan jag nu rekommendera detta spel varmt (speciellt nu när det är på rea 389kr). I varje fall om ni har 290x eller bättre. Jag vet inte om det är AMD eller Microsoft som har fixat prestandaproblemen eller vad som är gjort men nu flyter spelet på som smör. Inga lagg/frysningar/eller fps drop på High settings. Inte ens i Surfers Paradise vart det uppenbarligen har varit problem tidigare med låga fps. Drivrutinerna som jag kan rekommendera är 17.2.1. Om man kör med allra senaste AMD drivrutinerna fick i varje fall jag konstiga artefakter i ForzaVista mode och när man var inne i Festival Mode och skulle göra inköp av nya delar osv. Dock får man möjligtvis lite högre fps i själva spelet om man kör med senaste drivrutinerna, men helheten är bäst med 17.2.1

Kan ju säga att när det vart 2017 så har jag och en kompis inte kunnat spela online längre, och vi har testat alla saker men inget verkar hjälpa.

Nyaste windows builden och uppdateringen gjorde spelet ospelbart för mig. framdrops överallt, till och med i menyn. Game mode funkar inte i spelet utan istället fryser det datorn eller programmet. Dock inte testat med senaste geforce drivisar så ska ge ett försök då.

Kan tycka att jag inte borde ha framedrops på det spelet med en i5-6600k @ 4.5ghz och ett strix 1070 oc.....

Testade forza 4 hos en kompis för någon dag sedan (har haft det på 360 förr och älskade det) och kan ju säga att det spelet är så snuskigt bättre i allt, förrutom att i fh3 så svänger man snabbare. Och jag förstår inte valet av däck i spelet. vad man än väljer så slirar bilen ju bara.....

Missnöjd med spelet är man, inte vad jag trodde det skulle vara. dock har jag ju grindat upp mig till ca rank 180 och kompisen har kört upp till 400-500 om jag inte mins fel.

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Hej på er,
Jag köpte Forza horizon 3 nu när dom hade lite rea! Tyvärr har jag inte fått glädjen av att testa det ännu pga följande bekymmer..

"Load failed! An unknown error occurred, please try again later"
Detta meddelande kommer precis efter man ska klicka "enter" för att starta spelet.
Har läst massor om liknande fel men hittar ingen som har exakt samma fel så vet inte vad det kan bero på, Någon här som har sett liknande eller kan ha en ide?

Jag har ett Xbox konto som fungerar bra att logga in med i appen.
Kontrollerat att tjänster är igång.

Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!

Pc specs:
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core i5 @ 3.40GHz Kaby Lake 14nm Technology
16,0GB DDR4 RAM
NVIDIA ASUS GeForce GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

@JohanLq: Ouch, det där meddelandet är inte roligt, finns ett närmast oändligt antal personer med samma problem och vad jag sett hitintills har ingen hittat en universal lösning. En del rekommenderar att ta bort lokalt sparad savegame data, en del rekommenderar att man provar med ett annat windows konto, en del att man installerar om burken...

Det är ett fel som plågat en hel del forza spel och det verkar vara direkt knutet till krångel med cloud saves, antingen mismatch, korrupt save, ingen kontakt osv osv. Till och med xbox one har plågats av dessa fel.

Prova att öppna xbox appen och sedan under inställningar (kugghjulet) så har du Nätverk, där kommer appen kolla om du kan komma åt xbox live, kan vara ett bra ställe att börja felsöka, om det strular kan du prova att tillfälligt stänga av brandväggen.

Du kan prova att göra en cancel på synkningen av sparad data/din profil, detta gör du direkt vid uppstart av FH3. Välj sedan lokal data.

Du kan rensa savegame data genom att gå till windows inställningar/appar/fh3 och sedan klicka advanced sedan reset av data. Efter detta måste du avbryta synkningen igen när du drar igång FH3, välj sedan at inte använda data sparad i molnet utan bara lokal data.

Om du vill rensa lokal savegame data manuellt av någon anledning så hittar du den under C:\Users\dittanvändarnamn\AppData\Local\Packages\Microsoft.OpusPG_8wekyb3d8bbwe\SystemAppData
Efter att du rensat kan du igen prova att göra en cancel på syncen av gamedata i början

OBSOm andra funderar så är detta saker man kan göra om man inte är rädd om savegame data sparad i molnet eller lokalt, om man som Johan precis ska börja spela så gör det inget.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

@JohanLq: Ouch, det där meddelandet är inte roligt, finns ett närmast oändligt antal personer med samma problem och vad jag sett hitintills har ingen hittat en universal lösning. En del rekommenderar att ta bort lokalt sparad savegame data, en del rekommenderar att man provar med ett annat windows konto, en del att man installerar om burken...

Det är ett fel som plågat en hel del forza spel och det verkar vara direkt knutet till krångel med cloud saves, antingen mismatch, korrupt save, ingen kontakt osv osv. Till och med xbox one har plågats av dessa fel.

Prova att öppna xbox appen och sedan under inställningar (kugghjulet) så har du Nätverk, där kommer appen kolla om du kan komma åt xbox live, kan vara ett bra ställe att börja felsöka, om det strular kan du prova att tillfälligt stänga av brandväggen.

Du kan prova att göra en cancel på synkningen av sparad data/din profil, detta gör du direkt vid uppstart av FH3. Välj sedan lokal data.

Du kan rensa savegame data genom att gå till windows inställningar/appar/fh3 och sedan klicka advanced sedan reset av data. Efter detta måste du avbryta synkningen igen när du drar igång FH3, välj sedan at inte använda data sparad i molnet utan bara lokal data.

Om du vill rensa lokal savegame data manuellt av någon anledning så hittar du den under C:\Users\dittanvändarnamn\AppData\Local\Packages\Microsoft.OpusPG_8wekyb3d8bbwe\SystemAppData
Efter att du rensat kan du igen prova att göra en cancel på syncen av gamedata i början

OBSOm andra funderar så är detta saker man kan göra om man inte är rädd om savegame data sparad i molnet eller lokalt, om man som Johan precis ska börja spela så gör det inget.

Hej och tack så mycket för en utförlig förklaring

Angånede nätverksinställningarna i Xbox appen, det ser ut som på bilden nedan.
Att serveranslutning inte fungerar är ytterligare ett bekymmer, jag har dock läst mig till på andra forum att spel ska fungera trots detta fel, kan bli bekymmer vid flerspelarlägen dock.
Nu vet jag i och för sig inte om Forza kanske kräver det ständigt?

Har testat förslagen i denna instruktion:
http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-on-windows/social/server-c...

Även detta för att återställa Teredo:
http://support.xbox.com/en-US/xbox-on-windows/social/troubles...

Jag testade att återställa datan i Forza appen men jag fick aldrig välja save options när jag startar spelet igen, jag har inget minne av att jag har gjort det tidigare heller dock

stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLq:

Hej och tack så mycket för en utförlig förklaring

Angånede nätverksinställningarna i Xbox appen, det ser ut som på bilden nedan.
Att serveranslutning inte fungerar är ytterligare ett bekymmer, jag har dock läst mig till på andra forum att spel ska fungera trots detta fel, kan bli bekymmer vid flerspelarlägen dock.
Nu vet jag i och för sig inte om Forza kanske kräver det ständigt?

Har testat förslagen i denna instruktion:
http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-on-windows/social/server-c...

Även detta för att återställa Teredo:
http://support.xbox.com/en-US/xbox-on-windows/social/troubles...

Jag testade att återställa datan i Forza appen men jag fick aldrig välja save options när jag startar spelet igen, jag har inget minne av att jag har gjort det tidigare heller dock

http://i1249.photobucket.com/albums/hh509/schimpy/1_zps4x9nq2ei.jpg

Ser onekligen ut som att något på ditt nät strular eller i din burk, har du någon mjukvarubrandvägg igång genom atnivirus paket kanske? Prova att stänga av den tillsammans med något eventuellt annat prog som påverkar nätverket. Kolla din router om den har en brandvägg och om den har det så kan du prova att öppna följande portar, gäller även mjukvarubrandväggar i datorn.

Port 88 (UDP)
Port 3074 (UDP och TCP)
Port 53 (UDP och TCP)
Port 80 (TCP)
Port 500 (UDP)
Port 3544 (UDP)
Port 4500 (UDP)

80 bör vara öppen redan Tyvärr tror jag att FH3 mer eller mindre kräver konstant uppkoppling mot xblive. Sedan vid start av FH3 så kan man avbryta när det står något i stil med synchronizing profile, gör man det ska det defaulta till lokalt sparad data, nästa gång du startar FH3 kommer det försöka synka igen och då kommer det märka att lokala datan är nyare än den i molnet och då får man välja vilken variant man vill ha kvar, i ditt fall väljer du lokal data. Microsoft skulle behöva en smidigare lösning på att hantera savegame data i molnet då slapp man strul som detta men man är väl rädd att folk skulle ställa till för mycket strul själva då istället

Dock tror jag ditt fel mer handlar om en allt för strikt router eler mjukvarubrandvägg.

Om man ignorerar den löjliga latencyn jag har här (tankar...) så ser du hur det bör se ut i xbox appen. Det som står på din bild är att anslutning till xbox live servrar funkar icke, själva xbox live tjänsterna är igång i din burk och nätanslutning har du till övriga internet men just xblive server anslutning vill inte lira, tyder som sagt på stängd brandvägg. Det står lite otydligt med "flerspelarläge", kommer du inte åt den tjänsten så kommer du inte åt "live" delen alls egentligen, single eller multiplayer.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Någon som vet hur man får spelet att starta i fullscreen.
Startar alltid i windowed för mig.
Spelet laggar mer nu än det gjorde när jag nyss köpt det samt demot flöt mycket bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Någon som vet hur man får spelet att starta i fullscreen.
Startar alltid i windowed för mig.
Spelet laggar mer nu än det gjorde när jag nyss köpt det samt demot flöt mycket bättre

Mitt startar med introvideo i fönster för att sedan övergå till borderless windowed fullscreen, äkta exclusive mode fullscreen finns egentligen inte i FH3 eller något annat UWP spel/app. Alt+enter löser dock problemet enklast.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Ser onekligen ut som att något på ditt nät strular eller i din burk, har du någon mjukvarubrandvägg igång genom atnivirus paket kanske? Prova att stänga av den tillsammans med något eventuellt annat prog som påverkar nätverket. Kolla din router om den har en brandvägg och om den har det så kan du prova att öppna följande portar, gäller även mjukvarubrandväggar i datorn.

Port 88 (UDP)
Port 3074 (UDP och TCP)
Port 53 (UDP och TCP)
Port 80 (TCP)
Port 500 (UDP)
Port 3544 (UDP)
Port 4500 (UDP)

80 bör vara öppen redan Tyvärr tror jag att FH3 mer eller mindre kräver konstant uppkoppling mot xblive. Sedan vid start av FH3 så kan man avbryta när det står något i stil med synchronizing profile, gör man det ska det defaulta till lokalt sparad data, nästa gång du startar FH3 kommer det försöka synka igen och då kommer det märka att lokala datan är nyare än den i molnet och då får man välja vilken variant man vill ha kvar, i ditt fall väljer du lokal data. Microsoft skulle behöva en smidigare lösning på att hantera savegame data i molnet då slapp man strul som detta men man är väl rädd att folk skulle ställa till för mycket strul själva då istället

Dock tror jag ditt fel mer handlar om en allt för strikt router eler mjukvarubrandvägg.
http://i.imgur.com/bJrcoRC.png
Om man ignorerar den löjliga latencyn jag har här (tankar...) så ser du hur det bör se ut i xbox appen. Det som står på din bild är att anslutning till xbox live servrar funkar icke, själva xbox live tjänsterna är igång i din burk och nätanslutning har du till övriga internet men just xblive server anslutning vill inte lira, tyder som sagt på stängd brandvägg. Det står lite otydligt med "flerspelarläge", kommer du inte åt den tjänsten så kommer du inte åt "live" delen alls egentligen, single eller multiplayer.

Hur kontrollerar jag portarna? och eventuellt redigerar så dom gör rätt?
Jag testade att sänka säkerhheten på routerns brandvägg till den lägsta samt stänga av windows brandväggen, ingen färbättring dock!
Har inget annat brandvägg eller antivirus installerat som mjukvara.

Ska testa att koppla ur routern helt och köra datorn direkt mot nätverksuttaget hemma så får vi se vad som händer. Ska bara leta fram lite längre kabel

Permalänk
Medlem

Största besvikelsen på mycket länge för mig. Spelet flöt på hyfsat på min dator, men att helt pissa på PC-versionen med dåligt utbud av rattar och tillbehör är droppen för mig. Tänkte kolla upp nu, ca 6 mån senare, om de fixat stödet för TH8a-shiftern (som f.ö. funkat till Xbox One sedan launch). Nope, fortfarande inget stöd. Force feedbacken är även den skrattretande, även för ett arkad-ish bilspel. Väldigt glad att jag refundade skiten.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLq:

Hur kontrollerar jag portarna? och eventuellt redigerar så dom gör rätt?
Jag testade att sänka säkerhheten på routerns brandvägg till den lägsta samt stänga av windows brandväggen, ingen färbättring dock!
Har inget annat brandvägg eller antivirus installerat som mjukvara.

Ska testa att koppla ur routern helt och köra datorn direkt mot nätverksuttaget hemma så får vi se vad som händer. Ska bara leta fram lite längre kabel

Jag har testat utan router.
Jag kontrollerade Teredo parametrar, dom säger följande nedan.
Är det inte lite märkligt att Network=unmanaged?

Gjorde även preceduren med att installera om teredo enligt följande guide: http://support.xbox.com/en-US/xbox-on-windows/social/troubles...
Har testat Type: enterpriceclient samt endast client
Inget av detta har ändrat resultatet i xbox appen

Teredo Parameters
---------------------------------------------
Type : enterpriseclient
Server Name : win10.ipv6.microsoft.com.
Client Refresh Interval : 30 seconds
Client Port : unspecified
State : qualified
Client Type : teredo client
Network : unmanaged
NAT : none (global connectivity)
NAT Special Behaviour : UPNP: No, PortPreserving: No

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLq:

Jag har testat utan router.
Jag kontrollerade Teredo parametrar, dom säger följande nedan.
Är det inte lite märkligt att Network=unmanaged?

Gjorde även preceduren med att installera om teredo enligt följande guide: http://support.xbox.com/en-US/xbox-on-windows/social/troubles...
Har testat Type: enterpriceclient samt endast client
Inget av detta har ändrat resultatet i xbox appen

Teredo Parameters
---------------------------------------------
Type : enterpriseclient
Server Name : win10.ipv6.microsoft.com.
Client Refresh Interval : 30 seconds
Client Port : unspecified
State : qualified
Client Type : teredo client
Network : unmanaged
NAT : none (global connectivity)
NAT Special Behaviour : UPNP: No, PortPreserving: No

Att du får lite strul med ipv6 är inte helt ovanligt men behöver i sig inte vara orsaken till dina xblive problem, eftersom felet dessutom kvarstår utan router och utan brandvägg igång så verkar det vara något annat fel än något enkelt port fel. Jag får citera mig själv för en eventuell fix som skulle kunna hjälpa, hade en liknande situation där allt utom xbox appen kunde ansluta och hittade en lösning. Följande kan orsaka en del extra strul så det kan vara smart att göra en extra återställningspunkt först.

Skrivet av tellus82:

Update: Har nu fixat felet på burk nummer två och då höll jag reda på varje grej jag gjorde och det visade sig vara TCP/IP stacken som behövde en reset genom att köra nedanstående kommando i förhöjd kommandotolk

netsh int ip reset

Det kan hända att man behöver fixa rättigheter att köra kommandot, detta görs genom regedit och sedan högerklicka på nyckel 26 som hittas på stället visat här nedanför.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Nsi\{eb004a01-9b1a-11d4-9123-0050047759bc}\26

Där bör det stå Alla, bocka i fullständig behörighet och tryck verkställ, återupprepa sedan "netsh int ip reset" i kommandotolken. Rättigheterna återställer sig själva vid omstart så man behöver inte in och ändra via regedit.

Efter detta så avinstallerade jag Xbox appen genom förhöjd powershell med kommandot, kom ihåg att starta om efter avinstallationen.

Get-AppxPackage *xboxapp* | Remove-AppxPackage

För att sedan åter installera Xbox apppen behöver man bara söka efter xbox i windows store och installera.

PS. på första burken fick jag blåskärm efter att ha nollställt tcp/ip men det berodde på en gammal nätverksdrivare, efter att först avinstallerat den & återgått till windows egna så kunde ovanstående fix göras utan att skapa blåskärm. Varför jag har behövt göra detta på två av fyra maskiner kan jag inte svara på, bägge använder dock Intel NIC och naturligtvis intel drivare, det skulle kunna vara det som är grundorsaken.

PS. Teredo ska vara satt till client och det ska stå unmanaged vid network

De blå fältet täcker intern och extern ip adress, då en del prylar jag har kräver pnp funktion aktiv i nat delen hos routern så får den vara igång, annars kan man egentligen köra utan pnp men då får man konfigurera portvidarebefodran mer manuellt

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Att du får lite strul med ipv6 är inte helt ovanligt men behöver i sig inte vara orsaken till dina xblive problem, eftersom felet dessutom kvarstår utan router och utan brandvägg igång så verkar det vara något annat fel än något enkelt port fel. Jag får citera mig själv för en eventuell fix som skulle kunna hjälpa, hade en liknande situation där allt utom xbox appen kunde ansluta och hittade en lösning. Följande kan orsaka en del extra strul så det kan vara smart att göra en extra återställningspunkt först.

PS. Teredo ska vara satt till client och det ska stå unmanaged vid network
http://i.imgur.com/WtypPj6.png
De blå fältet täcker intern och extern ip adress, då en del prylar jag har kräver pnp funktion aktiv i nat delen hos routern så får den vara igång, annars kan man egentligen köra utan pnp men då får man konfigurera portvidarebefodran mer manuellt

Jag ska testa detta imorgon!
Så länge vill jag bara tacka dig för att du är så hjälpsam! Oerhört tacksam

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Att du får lite strul med ipv6 är inte helt ovanligt men behöver i sig inte vara orsaken till dina xblive problem, eftersom felet dessutom kvarstår utan router och utan brandvägg igång så verkar det vara något annat fel än något enkelt port fel. Jag får citera mig själv för en eventuell fix som skulle kunna hjälpa, hade en liknande situation där allt utom xbox appen kunde ansluta och hittade en lösning. Följande kan orsaka en del extra strul så det kan vara smart att göra en extra återställningspunkt först.

PS. Teredo ska vara satt till client och det ska stå unmanaged vid network
http://i.imgur.com/WtypPj6.png
De blå fältet täcker intern och extern ip adress, då en del prylar jag har kräver pnp funktion aktiv i nat delen hos routern så får den vara igång, annars kan man egentligen köra utan pnp men då får man konfigurera portvidarebefodran mer manuellt

Hej igen!

Har testat ditt förslag men tyvärr blev resultatet detsamma..
Jag fick dock ett "Åtkomst nekad." meddelande i loggen efter jag körde reset ip, har kontrollerat att nyckel 26 står i fullständig behörighet.
Gick bra att avinstallera xboxappen och återinstallera men resultatet är fortfarande "Blockerad" tyvärr.
Klistrar in loggen från reset ip här nedan

C:\Windows\system32>netsh int ip reset
Resetting Compartment Forwarding, OK!
Resetting Compartment, OK!
Resetting Control Protocol, OK!
Resetting Echo Sequence Request, OK!
Resetting Global, OK!
Resetting Interface, OK!
Resetting Anycast Address, OK!
Resetting Multicast Address, OK!
Resetting Unicast Address, OK!
Resetting Neighbor, OK!
Resetting Path, OK!
Resetting Potential, OK!
Resetting Prefix Policy, OK!
Resetting Proxy Neighbor, OK!
Resetting Route, OK!
Resetting Site Prefix, OK!
Resetting Subinterface, OK!
Resetting Wakeup Pattern, OK!
Resetting Resolve Neighbor, OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , failed.
Åtkomst nekad.

Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Restart the computer to complete this action.

Permalänk
Skrivet av JohanLq:

Hej igen!

Har testat ditt förslag men tyvärr blev resultatet detsamma..
Jag fick dock ett "Åtkomst nekad." meddelande i loggen efter jag körde reset ip, har kontrollerat att nyckel 26 står i fullständig behörighet.
Gick bra att avinstallera xboxappen och återinstallera men resultatet är fortfarande "Blockerad" tyvärr.
Klistrar in loggen från reset ip här nedan

C:\Windows\system32>netsh int ip reset
Resetting Compartment Forwarding, OK!
Resetting Compartment, OK!
Resetting Control Protocol, OK!
Resetting Echo Sequence Request, OK!
Resetting Global, OK!
Resetting Interface, OK!
Resetting Anycast Address, OK!
Resetting Multicast Address, OK!
Resetting Unicast Address, OK!
Resetting Neighbor, OK!
Resetting Path, OK!
Resetting Potential, OK!
Resetting Prefix Policy, OK!
Resetting Proxy Neighbor, OK!
Resetting Route, OK!
Resetting Site Prefix, OK!
Resetting Subinterface, OK!
Resetting Wakeup Pattern, OK!
Resetting Resolve Neighbor, OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , failed.
Åtkomst nekad.

Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Restart the computer to complete this action.

fick samma som dig när jag testade(blockerad), dock hittade jag inte hur man kollade nyckel 26 utan hittade bara vart nyckel 26 var..
Så irriterande problem

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLq:

Hej igen!

Har testat ditt förslag men tyvärr blev resultatet detsamma..
Jag fick dock ett "Åtkomst nekad." meddelande i loggen efter jag körde reset ip, har kontrollerat att nyckel 26 står i fullständig behörighet.
Gick bra att avinstallera xboxappen och återinstallera men resultatet är fortfarande "Blockerad" tyvärr.
Klistrar in loggen från reset ip här nedan

C:\Windows\system32>netsh int ip reset
Resetting Compartment Forwarding, OK!
Resetting Compartment, OK!
Resetting Control Protocol, OK!
Resetting Echo Sequence Request, OK!
Resetting Global, OK!
Resetting Interface, OK!
Resetting Anycast Address, OK!
Resetting Multicast Address, OK!
Resetting Unicast Address, OK!
Resetting Neighbor, OK!
Resetting Path, OK!
Resetting Potential, OK!
Resetting Prefix Policy, OK!
Resetting Proxy Neighbor, OK!
Resetting Route, OK!
Resetting Site Prefix, OK!
Resetting Subinterface, OK!
Resetting Wakeup Pattern, OK!
Resetting Resolve Neighbor, OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , failed.
Åtkomst nekad.

Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Restart the computer to complete this action.

Uppenbarligen är det ett nyckelvärde som strular fortfarande men det är inte säkert att det gör så mycket egentligen då det mesta blivit återställt, en sak strular dock men kolla videon nedan för mer exakt beskrivning än jag gav om hur man kommer runt detta. Gäller även @DreinLifeOfYou

Ni kan prova följande kommandon också, samma som tidigare i förhöjd kommandotolk.

netsh int tcp reset

netsh int ipv4 reset

netsh int ipv6 reset

netsh winsock reset

Om inget av ovanstående hjälper så skulle jag prova att byta drivrutin till nätverkskortet och sedan testa samma åtgärder igen, på en av mina burkar hjälpte nämligen detta. Sen kan ni prova följande kommando i förhöjd powershell (sök, högerklicka, kör som admin) som kommer att installera om och återregistrera alla windows appar som man inte kan komma åt i store eller app inställningar själv, så som xboxlive profil synk appen (den är dold)

Get-AppxPackage -allusers | foreach {Add-AppxPackage -register "$($_.InstallLocation)\appxmanifest.xml" -DisableDevelopmentMode}

Tänk på att detta kan potentiellt orsaka extra nedladdningar av appar redan installerade, inklusive spel, det bör inte göra det men det finns inga garantier

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::