Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

Har precis skaffat PS4 efter att ha haft PS 3 innan.

Känns lite märkligt med kontrollerna att man måste logga in per kontroll eller ange att man är gäst.

Hur fungerar det är egentligen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Har precis skaffat PS4 efter att ha haft PS 3 innan.

Känns lite märkligt med kontrollerna att man måste logga in per kontroll eller ange att man är gäst.

Hur fungerar det är egentligen?

Fungerar precis som du skrev. Ska man spela Fifa, två st online mot någon annan så måste även andra handkontrollen ha ett eakonto tex... Totalt hjärndött.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tar upp en sak jag undrar om här på den här tråden än att skapa en egen tråd.

Jag är extremt sugen på en PS4 Pro men jag har några frågor och om det är värt för mig att skaffa en från en vanlig PS4.

Hur funkar detta med upplösning, jag har 2 olika skärmar. 1440p och 1080p, om jag spelar på en av dessa kommer spele(t)n skalas ner från 4K för och ge detaljrik bild, likt Tv apparater gör för vi säger spel som körs i 1080p men skalas fint upp till 4K till 4K tvn?

Jag är sugen på att uppleva i 1440p främst. Jag behöver då en för min skärm adapter för min skärm har ingen HDMI uttag så funkar det jättebra med en HDMI-DP sladd?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Tar upp en sak jag undrar om här på den här tråden än att skapa en egen tråd.

Jag är extremt sugen på en PS4 Pro men jag har några frågor och om det är värt för mig att skaffa en från en vanlig PS4.

Hur funkar detta med upplösning, jag har 2 olika skärmar. 1440p och 1080p, om jag spelar på en av dessa kommer spele(t)n skalas ner från 4K för och ge detaljrik bild, likt Tv apparater gör för vi säger spel som körs i 1080p men skalas fint upp till 4K till 4K tvn?

Jag är sugen på att uppleva i 1440p främst. Jag behöver då en för min skärm adapter för min skärm har ingen HDMI uttag så funkar det jättebra med en HDMI-DP sladd?

PS4 Pro kan endast visa 1080p eller 4K, 1440p kommer inte att visas på skärmen. I dom flesta fallen så skalas spelen ner från högre upplösning till 1080p och supersamplar bilden men i vissa fall så finns det inget sådant läge för 1080p-skärmar.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

PS4 Pro kan endast visa 1080p eller 4K, 1440p kommer inte att visas på skärmen. I dom flesta fallen så skalas spelen ner från högre upplösning till 1080p och supersamplar bilden men i vissa fall så finns det inget sådant läge för 1080p-skärmar.

Okej, gör nästan ingenting, ville bara veta.

Men min 1080p skärm den kommer väl dra nytta av många funktionerna? Främst är det många av PS4 spelen som har stöd. Jag vill j uppleva t.ex The Last of Us i 1800p, högsta kvalite för att få uppleva stabil 60FPS, efter att ha kollat in Digital Foundry's video om spelet på Ps4 Pro. För det läget kommer väl downsampla ner till 1080p för min skärm?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Vill du ha bra bildkvalitet, så ska du köra 30 FPS läget på Last of Us, vet att 60 fps läget fick en del kritik för massa fula skuggor osv, bästa är nog ändå 30 FPS på 4K upplösningen,

Permalänk
Medlem

Jag har skaffat mig en Pro, jag trodde spel som BO III skulle ha nån grafik inställningar. Jag vet inte. Spelet ska vara ett av många för Pro stöd för bättre grafik. Skalas spelet ner till 1080p För jag såg ingen krispigare kvalité. Lite besviken.

edit* Såg nu att 1080p downsamples från 4K inte stödjer av detta spel som andra gör. :/

Såg att funktionen downsamples inte stödjes för det spelet till 1080p
Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

PlayStation 4 Slim 500 GB Glacier White, 1995.-

https://www.netonnet.se/art/dator/spelkonsol/spelkonsol/sony-...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Fungerar logitech g533 på ps4 pro?

Permalänk
Medlem

rea igen på ps4 slim ifall ni vill slå till för 1990,

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3866011

Permalänk
Medlem

Elgiganten i Valbo (Gävle) har nyöppning imorgon Tisdag.
De säljer PS4 Pro för 2990kr!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Elgiganten i Valbo (Gävle) har nyöppning imorgon Tisdag.
De säljer PS4 Pro för 2990kr!

Nice!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronz:

Elgiganten i Valbo (Gävle) har nyöppning imorgon Tisdag.
De säljer PS4 Pro för 2990kr!

Ingår något spel med? Det där var inte alltför illa ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ingår något spel med? Det där var inte alltför illa ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Nä inget spel

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

http://www.express.co.uk/entertainment/gaming/808027/PlayStat...

Vad tror ni om dessa förändringar som kan komma att ske av plus tjänsten? Vad kan det innebära?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, kommer vi att få se ett PS4 slim 1TB i guld, i Sverige? I USA kommer de säljas för $250, med handkontroller i guld för $39 styck.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad tror ni, kommer vi att få se ett PS4 slim 1TB i guld, i Sverige? I USA kommer de säljas för $250, med handkontroller i guld för $39 styck.

Tacky!

(Sedan förmodligen enbart billig plast, och knappast guld heller för de låga priserna, om de inte vill göra förlust medvetet.)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Tacky!

(Sedan förmodligen enbart billig plast, och knappast guld heller för de låga priserna, om de inte vill göra förlust medvetet.)

Självfallet är det bara en färg, men om priset blir lika humant i Sverige, kan jag leva med det.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört ett dussin nya/gamla spel på PS4 Pro så kan jag säga att det är en hyfsat dålig investering.

Dåligt stöd, flesta spel klarar inte ens att hålla 30 fps stabilt även efter att ha blivit patchade för PS4 pro.

Vill inte ens veta hur dåligt det flyter på i 4K.

Battlefield-serien är ett undantag, man märker direkt skillnad med högre fps, även om jag inte ser någon större skillnad på ögongodis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Efter att ha kört ett dussin nya/gamla spel på PS4 Pro så kan jag säga att det är en hyfsat dålig investering.

Dåligt stöd, flesta spel klarar inte ens att hålla 30 fps stabilt även efter att ha blivit patchade för PS4 pro.

Vill inte ens veta hur dåligt det flyter på i 4K.

Battlefield-serien är ett undantag, man märker direkt skillnad med högre fps, även om jag inte ser någon större skillnad på ögongodis.

Tack för informationen.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Playstation Plus 1år pris sänkt till 336kr
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1845368

Edit: Även på PSN Store med

Edit igen: Det är vist lite rea på nästan alla Playstation grejer och tillbehör
https://www.playstation.com/sv-se/explore/ps4/buy-ps4/ps4-dea...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Fråga om man köper mer plus nu och lägger på den jag redan har (ca 1/2år), förlänger jag det då på det redan befintliga eller skrivs det gamla över och dom dagarna försvinner?

Och kan man kanske se någonstans hur många dagar man har kvar? då jag satt mitt att inte automatiskt förnya sig.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Fråga om man köper mer plus nu och lägger på den jag redan har (ca 1/2år), förlänger jag det då på det redan befintliga eller skrivs det gamla över och dom dagarna försvinner?

Och kan man kanske se någonstans hur många dagar man har kvar? då jag satt mitt att inte automatiskt förnya sig.

Hittade inget på deras hemsida om det, men vet att man kan kolla det under settings på Playstation 4.

Settings -> Playstation Network/Account Management -> Account Information -> Playstation Subscription -> Playstation Plus

Där hittar du information om när du aktiverade din subscription senast och när den går ut bland annat.

Sist jag förlängde min sub var några månader innan den skulle gå ut och dom nya 12 månaderna las direkt på dom redan existerande.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Du förlänger din nuvarande prenumeration när du köper nytt och nuvarande PSN+ inte löpt ut.

Gör så varje gång det är rea på 12 månader.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKA_Rappen:

Hittade inget på deras hemsida om det, men vet att man kan kolla det under settings på Playstation 4.

Settings -> Playstation Network/Account Management -> Account Information -> Playstation Subscription -> Playstation Plus

Där hittar du information om när du aktiverade din subscription senast och när den går ut bland annat.

Sist jag förlängde min sub var några månader innan den skulle gå ut och dom nya 12 månaderna las direkt på dom redan existerande.

Skrivet av iller:

Du förlänger din nuvarande prenumeration när du köper nytt och nuvarande PSN+ inte löpt ut.

Gör så varje gång det är rea på 12 månader.

Som jag trodde då, (bara att fylla på med fler dagar utan att man förlorar befintliga) men nu fick jag det bekräftat. Tack

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Inaktiv

Här var det tyst hehe. Vad tyckte ni om Sonys E3-uppvisning? Personligen tyckte jag det var för mycket fokus, som vanligt, på att lansera om PS2 och PS3-titlar. Sedan väldigt mycket VR-utgåvor av gamla spel och väldigt lite nytt. Lämnade mycket att önska för min del.

Men det är väl Gone Days som fortfarande ser halvintressant ut samt möjligen Horizon: Zero Dawn-DLC't för min del.

Permalänk
Medlem

Inte sett konferansen med tanken på tiden den sändes, men listan av spel som annonserades

Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy – Final Trailer
Life is Strange: Before the Storm
Undertale coming to Vita!... also PS4!
Uncharted: The Lost Legacy
Days Gone
Monster Hunter World
Shadow of the Colossus
Call of Duty: WWII
Horizon: Zero Dawn - The Frozen Wilds
PlayStation VR Titles
God of War
Detroit: Become Human
Destiny 2
Spider-Man
Gran Turismo Sport
Marvel vs. Capcom: Infinite
Hidden Agenda
Knack 2
Final Fantasy XII: The Zodiac Age
Final Fantasy XIV: Stormblood
Strange Brigade
Everybody's Golf
Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom
Matterfall
Ace Combat 7: Skies Unknown
Dissidia: Final Fantasy NT
Kingdom Hearts III

Dold text

Så för min del är det inte ett enda nytt spel annonserat jag bryr mig om, en hel del äldre titlar men inte precis något nytt då alla har varit kända i mer än ett år ( Ni No Kuni 2, Detroit: Become Human samt FF14 ) Samt tredje releasen av Shadow of the Colossus är mer skrattretande än något...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Här var det tyst hehe. Vad tyckte ni om Sonys E3-uppvisning? Personligen tyckte jag det var för mycket fokus, som vanligt, på att lansera om PS2 och PS3-titlar. Sedan väldigt mycket VR-utgåvor av gamla spel och väldigt lite nytt. Lämnade mycket att önska för min del.

Men det är väl Gone Days som fortfarande ser halvintressant ut samt möjligen Horizon: Zero Dawn-DLC't för min del.

Skrivet av Tenerezza:

Inte sett konferansen med tanken på tiden den sändes, men listan av spel som annonserades

Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy – Final Trailer
Life is Strange: Before the Storm
Undertale coming to Vita!... also PS4!
Uncharted: The Lost Legacy
Days Gone
Monster Hunter World
Shadow of the Colossus
Call of Duty: WWII
Horizon: Zero Dawn - The Frozen Wilds
PlayStation VR Titles
God of War
Detroit: Become Human
Destiny 2
Spider-Man
Gran Turismo Sport
Marvel vs. Capcom: Infinite
Hidden Agenda
Knack 2
Final Fantasy XII: The Zodiac Age
Final Fantasy XIV: Stormblood
Strange Brigade
Everybody's Golf
Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom
Matterfall
Ace Combat 7: Skies Unknown
Dissidia: Final Fantasy NT
Kingdom Hearts III

Dold text

Så för min del är det inte ett enda nytt spel annonserat jag bryr mig om, en hel del äldre titlar men inte precis något nytt då alla har varit kända i mer än ett år ( Ni No Kuni 2, Detroit: Become Human samt FF14 ) Samt tredje releasen av Shadow of the Colossus är mer skrattretande än något...

Håller med om att överlag var det en väldigt tråkiga uppvisning och mycket om spel som redan var kända. Är väl Spider-man, God of War och Days Gone för min egen del som ser intressant ut och de spelen var ju redan kända sen tidigare iaf så.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AKA_Rappen:

Håller med om att överlag var det en väldigt tråkiga uppvisning och mycket om spel som redan var kända. Är väl Spider-man, God of War och Days Gone för min egen del som ser intressant ut och de spelen var ju redan kända sen tidigare iaf så.

Jo, iofs tycker jag samtliga har lämnat lite att önska. Just Sony undrar jag om de verkligen visat allt, kanske de har något mer som de täcker av imorgon eller om någon dag då det mest kändes som gammal skåpmat det som visades. Förvisso kul för de som har PSVR eller inte spelat på tidigare Playstation-konsoller men som "veteran" var det lite väl sparsmakat.

Permalänk

Någon annan som har problem med att PS4 Pro låter som ett jetplan ibland? Händer när jag pushar hårdvaran i Horizon Zero Dawn på "4K" inställningen