Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

Hej vilka externa hårddiskar passar på Playstation PRO? Vill minst ha 1 TB billigt som möjligt

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle gissa på att det är samma storlek som till den vanliga PS4 och PS3 med. Så 2,5tum och max 9,5mm hög.
Sedan kan du enkelt leta upp en skälv på prisjakt

Med lite pill och tid så kanske denna kan fungera (om det fortfarande är den Samsung disken i som är rätt storlek) https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2322358 och då får du ett kabinet över att stoppa den andra disken till baka i. Det gjorde jag Kan dock säja att den disken jag fick låter mer och känns långsammare än original . Men nu har jag även den första gen PS4 som kom Till pro så SSHD kan vara ett alternativ så får du lite kortare laddtider men är inte så dyrt som SSD om du också vill ha det
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1706075

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

@Mega-Dark: jag hittade en 2 tb på rean nu så e nöjd men tack för infon

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

Hej vilka externa hårddiskar passar på Playstation PRO? Vill minst ha 1 TB billigt som möjligt

Skickades från m.sweclockers.com

Köp vilken USB3-disk som helst. Fungerar i princip med alla. Samma sak för Xbox.

Själv så köpte jag en 8 TB Seagate Game Disk disk hos Amazon UK igår för nybeställd XB1 X (Inet/Swec-specialaren), men det specialpriset är borta nu.

Såg dock att det är kvar hos Amazon DE för 177€ (kräver Amazon Prime, men gratis att testa i en måndad): https://www.amazon.de/Seagate-STGG8000400-Drive-externe-Festp...

De har även deal på lite mindre diskar 4TB och 2TB (i PlayStationstil också), så kan vara värt att checka ut (har inte gjort det själv då jag ville maxa med 8TB).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Hjälp

Tjo det är fel med mitt ps4 för att när jag kopplar in mina hörlurar i kontrollen så funkar inte micen men den funkar om man t.ex kopplar in den i mobilen eller datorn. och nu är det så att inga av mina microfoner på hörlurarna funkar till kontrollerna (har 2st) men alla funkar till andra saker någon som har samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av teose1029:

Tjo det är fel med mitt ps4 för att när jag kopplar in mina hörlurar i kontrollen så funkar inte micen men den funkar om man t.ex kopplar in den i mobilen eller datorn. och nu är det så att inga av mina microfoner på hörlurarna funkar till kontrollerna (har 2st) men alla funkar till andra saker någon som har samma problem?

Inte så att du missat en inställning bara? När du har lurarna i så får du mer inställningar att välja på när du håller ner ps knappen för att få upp den menyn (finns även under ljudinspelningar i inställningar tror jag).

Kan även vara så att de lurar du använder använder en annan standard än den som PS4 använder?
https://www.quora.com/What-is-the-difference-between-3-5-mm-j...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag går i tankarna att sälja min PS4a och köpa ett Nintendo Switch istället.
Främst för att jag vill spela Co-op med sambon och så lockar Super Mario + Zelda en del.

Men, hur mycket kan man få för ett PS4a idag med tillbehör?
Jag har följande tillbehör:
2 kontroller
Spel 8st: The Last Of Us, Wolfenstein, Horizon: Zero Dawn, Guitar Hero(2 gitarrer), Rayman Legends, inFAMOUS Second Son, The Witcher Wild Hunt, Dark Souls 3.
PS4 Bluetooth Headset

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fruttyh:

Jag går i tankarna att sälja min PS4a och köpa ett Nintendo Switch istället.
Främst för att jag vill spela Co-op med sambon och så lockar Super Mario + Zelda en del.

Men, hur mycket kan man få för ett PS4a idag med tillbehör?
Jag har följande tillbehör:
2 kontroller
Spel 8st: The Last Of Us, Wolfenstein, Horizon: Zero Dawn, Guitar Hero(2 gitarrer), Rayman Legends, inFAMOUS Second Son, The Witcher Wild Hunt, Dark Souls 3.
PS4 Bluetooth Headset

Du är välkommen till Switchtråden för diskussion samt tips på spel och sådant.

Kan personligen inte ge något tips om pris men det är ursprungliga PS4 och inte Slim eller Pro? 500GB HDD eller något större? Påverkar ju priset så kan vara bra för värderingen förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Du är välkommen till Switchtråden för diskussion samt tips på spel och sådant.

Kan personligen inte ge något tips om pris men det är ursprungliga PS4 och inte Slim eller Pro? 500GB HDD eller något större? Påverkar ju priset så kan vara bra för värderingen förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag dyker nog upp där efter jag har inhandlat en.
Det är första versionen med 500GB HDD!
Är 3000:- ett rimligt pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Ja, jag dyker nog upp där efter jag har inhandlat en.
Det är första versionen med 500GB HDD!
Är 3000:- ett rimligt pris?

Ha lite koll på dessa auktioner; https://www.tradera.com/search?categoryId=344248&sortBy=TimeL...

Just nu en PS4:a med 6 spel, högsta bud 1800:-

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

@oobum Hade helt glömt Tradera, bra tips! Tack

Permalänk
Inaktiv

Wow.. blev ett PSVR under Black Friday, 2990:-.

Hur ska man bäst beskriva känslan?? Som att gå ifrån textbaserade spel till 3d grafik, ungefär så stort kändes det.

Hade mina farhågor då folk klankat på upplösningen, håller inte med, Skyrim VR ser fantastiskt ut i riktig 3d. Fastnade i timmar i RecRoom VR med att leka katt och dinosaure, frugan fick jag hålla i, hon hängde inte med på att bordet stog kvar framför henne när hon satte på sig hjälmen.

Helt klart roligaste spel manicken jag köpt på länge, ser fram emot att kunna spela igen, har saknat den känslan länge, alla spel har lixom kännts "Meh, har ju gjort det här iförut" ett bra tag.

Tror det skulle säljas mycket mer, om man kunde förklara på ett bra sätt själva känslan man har när man är "inne" i VR världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Ja, jag dyker nog upp där efter jag har inhandlat en.
Det är första versionen med 500GB HDD!
Är 3000:- ett rimligt pris?

Kan inte svara för andra, men beror på hur många och vilka spel som följer med. För det priset behöver det för min del vara med flera relativt nya AAA-spel med för att ens överväga.

Nya PS4 Slim har sålts på kampanj under året för 1999.- hos bla. Elgiganten.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Nu har Playstation store en julkalender. Man kan få Crash Bandicoot för 239kr. https://store.playstation.com/en-se/product/EP0002-CUSA07399_...

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@martinot Mycket bra poänger, jag glömde några spel i min post som jag såg att jag hade hemma. Men får helt enkelt testa att lägga ut det på marknaden här och se ifall någon nappar till ett pris man vill sälja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Wow.. blev ett PSVR under Black Friday, 2990:-.

Hur ska man bäst beskriva känslan?? Som att gå ifrån textbaserade spel till 3d grafik, ungefär så stort kändes det.

Hade mina farhågor då folk klankat på upplösningen, håller inte med, Skyrim VR ser fantastiskt ut i riktig 3d. Fastnade i timmar i RecRoom VR med att leka katt och dinosaure, frugan fick jag hålla i, hon hängde inte med på att bordet stog kvar framför henne när hon satte på sig hjälmen.

Helt klart roligaste spel manicken jag köpt på länge, ser fram emot att kunna spela igen, har saknat den känslan länge, alla spel har lixom kännts "Meh, har ju gjort det här iförut" ett bra tag.

Tror det skulle säljas mycket mer, om man kunde förklara på ett bra sätt själva känslan man har när man är "inne" i VR världen.

Åh vad kul!
Kan inte du "pinga mig" när du skriver någon uppdatering om vad du tycker om VR?
Har läst mig till att det är nyhetens behag", men är ju kul om du något senare fortfarande återvänder till att spela på den

Förresten, hur är det med att ha sladdar hängandes överallt?

Permalänk

förlåt så hemskt mycket helt fel tråd sorry

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Åh vad kul!
Kan inte du "pinga mig" när du skriver någon uppdatering om vad du tycker om VR?
Har läst mig till att det är nyhetens behag", men är ju kul om du något senare fortfarande återvänder till att spela på den

Förresten, hur är det med att ha sladdar hängandes överallt?

Näeh, det här är wow! varje gång..

Kabeln märker jag inte på PSVR hjälmen, resten fick fint plats i tv bänken utan problem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Liljagare:

Näeh, det här är wow! varje gång..

Kabeln märker jag inte på PSVR hjälmen, resten fick fint plats i tv bänken utan problem.

Man tappar bort tiden totalt med.. :\ Har aldrig blitt så "inne" i spelen som med VR.

Som tur är, inge inge åksjuka, så kan spela i timmar. Man mår lite konstigt dock när man slutar om man spelat ett långt pass, hjärnan blir lite disassocierad på något sätt en kvart efter, känns som man är kvar i spel världen en stund. Flummig känsla.

Det går verkligen inte att beskriva hur "inne" i spelvärlden man blir. Det måste upplevas.

Permalänk
Medlem

Låter najs med vr när ni skriver om det, blir sugen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Någon som testat både vive och psvr som kan ge en vägledning för eller emot?

Är ju ett ps fan men steam spel lockar ju också

Permalänk
Medlem

Har nu en PS4 Pro på g, ligger lite i vågskålen då det kommer till VR. Har än så länge egentligen bara hittat 2 spel jag tycker känns riktigt intressanta och det är Doom och Skyrim. Finns det några andra ni rekommenderar?
EDIT: Menar alltså VR spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Har nu en PS4 Pro på g, ligger lite i vågskålen då det kommer till VR. Har än så länge egentligen bara hittat 2 spel jag tycker känns riktigt intressanta och det är Doom och Skyrim. Finns det några andra ni rekommenderar?

Eh?
Tonvis!
PS4:an har så galet mycket titlar.

Bäst jag spelat är definitivt "The last of Us".
Kan rabbla upp hur mycket som helst, men vad gillar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Eh?
Tonvis!
PS4:an har så galet mycket titlar.

Bäst jag spelat är definitivt "The last of Us".
Kan rabbla upp hur mycket som helst, men vad gillar du?

Last of us som VR? Inser nu att jag var lite otydlig i föregående post, men alltså VR.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Last of us som VR? Inser nu att jag var lite otydlig i föregående post, men alltså VR.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah! Sorry.
Sheisse. Jag kommer inte ihåg vad spelen heter. Men har sett "COO-OP mode" killarna på Youtube spela 2 olika FPS. Ett "western" inspirerat zombielir som jag var sjukt intresserad av + ett annat som utspelar sig på en annan planet, futuristiskt, typ spindelliknande varelser som "hoppade" mot ansiktet.

Någon annan kommer säkert kunna hjälpa oss tyda mitt utlägg

Permalänk
Medlem

Sony Playstation store har ett litet utbud av spel som går att köpa 2 för 289 SEK. Bland annat Last of us remastered, olika Assasins creed, Fallout 4, Farcry 4, osv.

Jag köpte Last of us remastered samt ett av Assins creed spelena. Skall bli roligt att spela remastered versionen, några år sedan jag spelade originalet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av N_Micke:

Låter najs med vr när ni skriver om det, blir sugen

Det är sjukt kul.

Jag brukar klättra upp någonstans i Skyrim VR mot kvällen, hitta ett ställe med fin utsikt och titta på stjärnorna. Jag hade problem med att slutföra quests i vanliga Skyrim, man hittar ju så många saker att undersöka på vägen. Det har blitt helt hopplöst i VR, jag fastnar på allt. Som en hundvalp som jagar en fjäril.

Hoppas VR håller i sig, nästa generation lär bli helt underbar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Det är sjukt kul.

Jag brukar klättra upp någonstans i Skyrim VR mot kvällen, hitta ett ställe med fin utsikt och titta på stjärnorna. Jag hade problem med att slutföra quests i vanliga Skyrim, man hittar ju så många saker att undersöka på vägen. Det har blitt helt hopplöst i VR, jag fastnar på allt. Som en hundvalp som jagar en fjäril.

Hoppas VR håller i sig, nästa generation lär bli helt underbar..

Svinhäftig beskrivning! Ska hålla ett öga på Blocket. Har sett dem säljas för 2300-2500 kr där.
Men hur funkar själva styrandet av VR i t ex Skyrim?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon173292:

Det är sjukt kul.

Jag brukar klättra upp någonstans i Skyrim VR mot kvällen, hitta ett ställe med fin utsikt och titta på stjärnorna. Jag hade problem med att slutföra quests i vanliga Skyrim, man hittar ju så många saker att undersöka på vägen. Det har blitt helt hopplöst i VR, jag fastnar på allt. Som en hundvalp som jagar en fjäril.

Hoppas VR håller i sig, nästa generation lär bli helt underbar..

Skyrim trippeldippar jag gärna med om Bethesda supportar Oculus Rift någon gång. Hitills väljer de att straffa oss kunder för deras rättshaveri med Oculus/Facebook över Carmacks arbete.

Jag gillar din beskrivning, hoppas man får uppleva den själv bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skyrim trippeldippar jag gärna med om Bethesda supportar Oculus Rift någon gång. Hitills väljer de att straffa oss kunder för deras rättshaveri med Oculus/Facebook över Carmacks arbete.

Jag gillar din beskrivning, hoppas man får uppleva den själv bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag trodde du kompletterade din Oculus Rift med en PSVR här i oktober-november? No?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Jag trodde du kompletterade din Oculus Rift med en PSVR här i oktober-november? No?

Haha, nä. Jag köper bara spel jag aldrig spelar till min PS4.

Skickades från m.sweclockers.com