Permalänk
Avstängd

[Ebay] problem att får packet

Tjo,

Jag har köpte en sak från Ebay men packet är nära mig men den verka inte komma till något ställe att hämta ut det.

Tuesday, May 9, 2017 1:05 PM Awaiting Pickup Tuesday, May 9, 2017 1:05 PM In Transit with Destination Carrier Tuesday, May 9, 2017 6:05 AM Sweden Out for Delivery Tuesday, May 9, 2017 1:05 AM Sweden In Transit with Destination Carrier

Och jag lyckas inte spåra den mer än det här.

Kanske ska ha mer tålamod.

redigerat på önskemål av TS
Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Mmm. Troligen mer tålamod. Testa track'a här med: https://www.17track.net/sv

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Obsidian:

Mmm. Troligen mer tålamod. Testa track'a här med: https://www.17track.net/sv

När jag kollar där så är den sista på 03/05 har inte fått något nytt att spåra packet med.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Posten är långsam, man får vänta en vecka innan man borde kolla in på det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frejoh466:

Posten är långsam, man får vänta en vecka innan man borde kolla in på det.

Jo men är tänkte om han som skicka packet har skrivet något fel och dom inte vet vart packet ska något stans?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

Jo men är tänkte om han som skicka packet har skrivet något fel och dom inte vet vart packet ska något stans?

Väldigt osannolikt, men om det inte händer något på ca en vecka så skulle jag bli orolig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Skrivet av superegg:

Jo men är tänkte om han som skicka packet har skrivet något fel och dom inte vet vart packet ska något stans?

Av allt som är dåligt med posten så är de bra på att få fram till rätt address. Skriver du in en address som inte finns så brukar posten vara duktiga på att få fram det till den rätta adressen (sedan är väl om posten lägger det i rätt låda en annan sak).

Har fått brev till en address som liknar min fast är helt fel. Ändå så har den lyckats komma fram. Så det bästa är att vänta en vecka innan man börjar oroa sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av utsatt_unge496:

Väldigt osannolikt, men om det inte händer något på ca en vecka så skulle jag bli orolig.

Packet är nära mig och har inte hänt något på 2 dagar och jag ser på Ebay hur den flytta fram och tillbaka.

Skrivet av Frejoh466:

Av allt som är dåligt med posten så är de bra på att få fram till rätt address. Skriver du in en address som inte finns så brukar posten vara duktiga på att få fram det till den rätta adressen (sedan är väl om posten lägger det i rätt låda en annan sak).

Har fått brev till en address som liknar min fast är helt fel. Ändå så har den lyckats komma fram. Så det bästa är att vänta en vecka innan man börjar oroa sig.

Då den är från England så vet jag inte om öäå funkar så bra.

Men jag har köpte massor av saker från Ebay som är från England utan några problem.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

Sök på posten.se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är bara tvungen. Paket*

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Inaktiv

PAKET

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Sök på posten.se

Skickades från m.sweclockers.com

Har provat finns inte med där och har heller inte fått något nytt spårningsnummer.

Skrivet av Eazy:

Är bara tvungen. Paket*

Är van att Google bruka påpeka fel när jag skriver nu har jag fått flera. xD

Tack för att ni tala om det så jag lär mig någon gång.

Skrivet av anon176726:

Tack!

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Jag har också råkat ut för det där vid ett tillfälle, men jag minns inte hur jag gjorde.

Jag beställde ett föremål från England och på ebay så kunde jag följa paketet hela vägen till Norrköping där det sen fastnade. Var det att jag med hjälp av tracking numret från ebay kunde komma underfund med vilket bolag som säljaren använt för att skicka paketet, och på det bolagets internationella tracking sida hittade jag ett till tracking nummer för samma paket. Och det nya tracking numret visade att paketet kommit till mitt utlämningsställe dagen efter.

Hur som helst visade inte ebay att ett lokalt svenskt åkeri tagit över transporten inne i Sverige och jag fick aldrig någon avisering av paketet. Men med hjälp av kolli numret så kunde jag ändå hämta ut det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kalle-anka:

Jag har också råkat ut för det där vid ett tillfälle, men jag minns inte hur jag gjorde.

Jag beställde ett föremål från England och på ebay så kunde jag följa paketet hela vägen till Norrköping där det sen fastnade. Var det att jag med hjälp av tracking numret från ebay kunde komma underfund med vilket bolag som säljaren använt för att skicka paketet, och på det bolagets internationella tracking sida hittade jag ett till tracking nummer för samma paket. Och det nya tracking numret visade att paketet kommit till mitt utlämningsställe dagen efter.

Hur som helst visade inte ebay att ett lokalt svenskt åkeri tagit över transporten inne i Sverige och jag fick aldrig någon avisering av paketet. Men med hjälp av kolli numret så kunde jag ändå hämta ut det.

Hur kollar man på Ebay vilket företag dom använde?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av superegg:

Hur kollar man på Ebay vilket företag dom använde?

Det bästa är väl att kontakta säljaren. Skickade ett stort paket till en i England det tog två dagar sen hade han hämtat det. Han hade köpt via ebay bara det att jag skickade han dels det svenska och sedan det internationella spårningsnumret. Jag skickad det även genom paypal.

Har beställt saker ifrån Sverige norr om Sverige tar det alltid en extra dag m a o det går snabbare att skicka till England än att beställa saker ifrån Norrland

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tiamat:

Det bästa är väl att kontakta säljaren. Skickade ett stort paket till en i England det tog två dagar sen hade han hämtat det. Han hade köpt via ebay bara det att jag skickade han dels det svenska och sedan det internationella spårningsnumret. Jag skickad det även genom paypal.

Har beställt saker ifrån Sverige norr om Sverige tar det alltid en extra dag m a o det går snabbare att skicka till England än att beställa saker ifrån Norrland

Fick gå till "Help & Contact" och sen "Tracking a package" och sen fick jag välja mitt packet och sen "This shipment has been transferred to WNDirect for delivery to the final destination #***************" sen så kunde jag trycka på #*************** och nu kan jag ser mer om mitt paket än jag kunde innan.

Wow

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666