Rykte: AMD Radeon RX Vega släpps i tre modeller – Core, Eclipse och Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Finns det något mer ryktet avslöjar?

Ryktet säger ju att Vega ska prestera/motsvara 10XX serien men det gör det hela idiotiskt tycker jag, man skippade en generation för att... ge nvidia gratis dominans på marknaden?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VadSaDu:

Och här är jag och försöker mig på ett till GTX970, känner mig utdaterad

är det 4GB varianten ?

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av Swedman18:

Ryktet säger ju att Vega ska prestera/motsvara 10XX serien men det gör det hela idiotiskt tycker jag, man skippade en generation för att... ge nvidia gratis dominans på marknaden?

Ryktet avslöjar bara namn och rekommenderat pris för de tre korten, att de presterar likvärdigt med Nvidias 10XX-kort är bara SweClockers kvalificerade gissningar utifrån prissättningen

AMD har en väldigt skral ekonomi, speciellt om man jämför med Nvidia. Det gick väl helt enkelt inte snabbare än så här för dem att trolla fram något som kan konkurrera med Pascal. Om det nu visar sig att Vega kan det så tycker jag det är jädrigt imponerande i alla fall, givet AMD:s förutsättningar.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Är väll inte helt omöjligt att amd gör en repris av lanseringen av 290/290x där det tidigare matchade t780 och även titan och det senare var en klass över .
Skillnaden nu är att nvidia inte har mer silikon att låsa upp annat än att klocka upp 1080 ti/titan till nivåer där strömförbrukningen börjar springa iväg.

Visa signatur

AMD Ryzen 2700@4200 on AMD x370 with AMD Vega 64 ROG STRIX
Cpu kylare: Coolermaster Masterliquid 240
16Gb DDR4, Samsung Evo 850 512Gb
Konsol:Xbox One, New 3DS XL

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _Merc_:

är det 4GB varianten ?

3,5GB/4GB

Men det lustiga är att jag har haft ~~3990MB vRAM usage utan problem i benchmarks..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

''AMD:s dito gå in på vilket bör innebära en prislapp på omkring 5 500 kronor inklusive moms i svenska butiker.''

Så med straffskatt och lite ÅF-fuffens är 5500:- egentligen 8990:- i Sverige? För liksom..de kan ta det där lilla extra.

Ja, "kemikalie-utskottet" ska ju ha sitt med...

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@astr84:
Där har du fel.
Volta är ett 800mm chip, Globalfoundries/Samsung som AMD använder har en max gräns på 600mm vid "14nm" , förfinad 16nm teknik. Det mäts ju hejvilt så. TSMC jobbar även på 12nm "16nm" teknik. Globalfoundries har 12nm redo för "mobila kretsar", eller i andra ord är yielden nonexistent på större chip så de kan enbart tillverka små fram tills att tekniken förfinas ytterligare.

Så lösningen? Mer silikon helt enkelt, större kretsar

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Det är lite, mmh, att se Sweclockers falla för dessa fantasier som sprids på Reddit som fakta, för att andra sajter anger dem som "reliable sources" i hopp om att det skulle stämma.

Det här är den "pålitliga källan" https://www.reddit.com/r/Amd/comments/6aeat3/full_vega_lineup...

Fakta vi vet om Vega : (ingenting)
Vad vi hoppas : Att AMD visar Vega på Computex i slutet av Maj.

Den där källan är så pinsamt dålig. Namnet inte färdigställt 2-3 veckor innan korten ska vara i lagerhyllorna i butikerna? Och skulle de på allvar övervägt att kalla ett kort för dwarf? Det finns inte ett påstående i den där läckan som jag finner rimligt mer än möjligtvis priserna.
Jag har ju förvisso avfärdat saker som visat sig vara sanna förut med motiveringen att det bara är för dumt. Så kan ju säkert bli besviken på verkligheten igen.

Permalänk
Medlem

Det mest intressanta för min del är nog hur energieffektiva Vega-korten blir. Det har ju varit AMD's akilleshäl en tid. Har nu ett RX480 som iofs fungerar fint prestandamässigt men det går ju inte att komma ifrån faktumet att motsvarande GTX1060 går svalare och därför har mindre ljud.

Kan AMD få en "thermal efficiency" som ligger åtminstone väldigt nära Nvidia så kan Vega bli mycket intressant då jag hellre använder AMD pga Freesync, men om det blir en repeat på Polaris gällande effektiviteten så lär jag nog gå tillbaks till Nvidia, speciellt om det kommer lite passande prissänkningar eller kampanjer i samband med att Vega släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Sägs att informationen i själv verket är baserad på en nu borttagen Reddit-inlägg. Jag var i tråden förrigår...men kanske yttersta källan någon mer pålitlig men jag är väldigt tveksam och förvånad över hur snabbt overifierade 'rykten' sprids runt techmedia.

Skickades från m.sweclockers.com

En sak relaterat till detta är att det förvånar mig över hur många som inte är källkritiska och att så många tror att rykten är sanna, inte bra.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

3,5GB/4GB

Men det lustiga är att jag har haft ~~3990MB vRAM usage utan problem i benchmarks..

I rate 3,5 out of 4

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av str8forthakill:

@astr84:
Där har du fel.
Volta är ett 800mm chip, Globalfoundries/Samsung som AMD använder har en max gräns på 600mm vid "14nm" , förfinad 16nm teknik. Det mäts ju hejvilt så. TSMC jobbar även på 12nm "16nm" teknik. Globalfoundries har 12nm redo för "mobila kretsar", eller i andra ord är yielden nonexistent på större chip så de kan enbart tillverka små fram tills att tekniken förfinas ytterligare.

Så lösningen? Mer silikon helt enkelt, större kretsar

Fast volta är inget som kommer under 2017 utan är nästa gen som ställs mot vega refresh alt navi.
Anledningen till den sena lanseringen denna generation är att hbm2 bara funnita i begränsad upplaga fram till nu vilket gjort att endast halo kort ala gp100 kunnat lanceras och även det släptes väll ganska nyligen även om det presenterades för ett år sedan ?

Visa signatur

AMD Ryzen 2700@4200 on AMD x370 with AMD Vega 64 ROG STRIX
Cpu kylare: Coolermaster Masterliquid 240
16Gb DDR4, Samsung Evo 850 512Gb
Konsol:Xbox One, New 3DS XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Som jag nämnde i Vega tråden är prissättningen och prestanda intervallet vettigt men... tillförlitlig källa, lol. Knappast.

Det enda som jag hoppas absolut inte stämmer är att top end är vattenkylt. Den skiten är ju en anledning till varför Fury X floppade. Det gick varmt, luftkylda kort var tystare och den tog upp en fläktplats. Det var totalt meningslöst och utan tvekan onödigt dyrt för AMD.

Mjo fast sålänge AMD mjölkar GCN så lär vi nog få se ett och ett annat vattenkylt kort ifrån AMD även i fortsättningen

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Medlem

Vilket namn....Radeon RX VEGA NOVA! Herregud.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

3,5GB/4GB

Men det lustiga är att jag har haft ~~3990MB vRAM usage utan problem i benchmarks..

Ok, du du använder allt minne, och?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Haha
1080ti skulle ta 1080s gamla pris men kollar man priserna så ligger dom i snitt 1000kr högre.
500-1500 extra ligger dom på. Ändå köper folk korten o jag har då inte sett någon här klaga på att priset är högre än det borde vara med tanke på att det redan är sjukt mycket pengar för ett grafikkort.

Jag klagade men köpte ändå, fan ska man göra när Sverige knullar en i röven med skatt haha.. faan asså

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Det är lite, mmh, att se Sweclockers falla för dessa fantasier som sprids på Reddit som fakta, för att andra sajter anger dem som "reliable sources" i hopp om att det skulle stämma.

Det här är den "pålitliga källan" https://www.reddit.com/r/Amd/comments/6aeat3/full_vega_lineup...

Fakta vi vet om Vega : (ingenting)
Vad vi hoppas : Att AMD visar Vega på Computex i slutet av Maj.

Här är en cachad version av vad han skrev. Han hade tydligen ändrat namnen flera gånger.

Hans källa:
"I have a reliable source within AMD HQ. My friend is a marketing intern and a couple of weeks ago when the staff were on lunch break he snuck into a room that is normally off limits to interns and saw all the branding info and release dates on a whiteboard."

Trovärdigheten i inlägget, låter jag vara osagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

3,5GB/4GB

Men det lustiga är att jag har haft ~~3990MB vRAM usage utan problem i benchmarks..

kanske för att det är 4 GB i minne och inte 3.5 som vissa verkar tro.

Permalänk
Medlem

Alla dessa rykten
Namnet vega nova bäddar ju för ett kort till, ett vega supernova.
Undra om inte detta ryktet endast är en trollning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Alla dessa rykten
Namnet vega nova bäddar ju för ett kort till, ett vega supernova.
Undra om inte detta ryktet endast är en trollning.

jo du det hela känns som det är någon som sitter och skrattar arslet av sig i någon källare nu..

varför väntar man inte på riktiga uppgifter istället för "oh boy någon på reddit sa att det var så här då måste det vara sant!"

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Det mest intressanta för min del är nog hur energieffektiva Vega-korten blir. Det har ju varit AMD's akilleshäl en tid. Har nu ett RX480 som iofs fungerar fint prestandamässigt men det går ju inte att komma ifrån faktumet att motsvarande GTX1060 går svalare och därför har mindre ljud.

Kan AMD få en "thermal efficiency" som ligger åtminstone väldigt nära Nvidia så kan Vega bli mycket intressant då jag hellre använder AMD pga Freesync, men om det blir en repeat på Polaris gällande effektiviteten så lär jag nog gå tillbaks till Nvidia, speciellt om det kommer lite passande prissänkningar eller kampanjer i samband med att Vega släpps.

Ganska fränt ändå hur snabbt det har vänt det här med energieffektiv, var inte allt så många år sen det var prestanda som gällde över strömförbrukningen, idag är det tvärtom.
Inte för att jag är emot det, att göra saker effektivare och effektivare är en del av det fina med utvecklingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@astr84:
Där har du fel.
Volta är ett 800mm chip, Globalfoundries/Samsung som AMD använder har en max gräns på 600mm vid "14nm" , förfinad 16nm teknik. Det mäts ju hejvilt så. TSMC jobbar även på 12nm "16nm" teknik. Globalfoundries har 12nm redo för "mobila kretsar", eller i andra ord är yielden nonexistent på större chip så de kan enbart tillverka små fram tills att tekniken förfinas ytterligare.

Så lösningen? Mer silikon helt enkelt, större kretsar

"volta" är väl en arkitektur inte ett chip. 800mm2 chippet i tesla V100 heter troligen GV100. Och är nog inget som kommer konkurrera med något vega eller navi kort, följer de sitt vanliga schema så är det nog ett GV104 som kommer sitta i den första GFX volta-gpu:n, oklart vad storleken hamnar på. Men GP100 var dubbelt så stor som GP104, så nu när vi ändå spekulerar så kan man ju gissa på runt 400mm2.

Skrivet av astr84:

Fast volta är inget som kommer under 2017 utan är nästa gen som ställs mot vega refresh alt navi.
Anledningen till den sena lanseringen denna generation är att hbm2 bara funnita i begränsad upplaga fram till nu vilket gjort att endast halo kort ala gp100 kunnat lanceras och även det släptes väll ganska nyligen även om det presenterades för ett år sedan ?

Nej det har funnits länge, dock har de varit reserverade för specifika tillverkare osv. Dock kom PCI-E versionen rätt nyligen. Sen skulle jag inte kalla det halo produkt (iaf inte på samma sätt som fury och titan var), är 100% HPC gpu.

Nu är detta iof rejält äpplen mot päron, men är ju lite lustigt att nvidia kunde ta över 10,000 dollar för sin 600mm2 GPU med HBM, när AMD tog 649

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av murklor:

Som jag nämnde i Vega tråden är prissättningen och prestanda intervallet vettigt men... tillförlitlig källa, lol. Knappast.

Det enda som jag hoppas absolut inte stämmer är att top end är vattenkylt. Den skiten är ju en anledning till varför Fury X floppade. Det gick varmt, luftkylda kort var tystare och den tog upp en fläktplats. Det var totalt meningslöst och utan tvekan onödigt dyrt för AMD.

Inte konstigt när de kör en jättestor krets med inbyggt HBM-minne. Det är praktiskt omöjligt att kyla med en fläkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Folk lägger gärna ut extra pengar när det står Nvidia på kortet.
Skulle det stå AMD så förväntar folk sig "typ" halva priset för samma prestanda.

Varför kan man undra?

Kommer du 1 år sent till festen så kommer det att kosta, speciellt om AMD förväntar sig sälja kort på en mättad marknad.
Historiskt har priserna (fps/kr) sänkts ordentligt när en ny generation släpps som vega är, tom halverats som när 4850/4870 släpptes.
Vi vet hur det gick förra gången, Fury-serien finns inte ens med bland topp 100 dx12-korten på steam survey.
AMDs kort hade konstiga kylare, noll överklocknings utrymme och 4gb ram, till ungefär samma pris som Nvidia fps/kr om du inte räknade med fabriksklockade Nvidia-kort med riktiga kylare.
Sen har Nvidia ett bättre rykte generellt så är det bara.

Jag kommer att vänta på vega om inget bra 1080 erbjudande dyker upp på vägen, AMD kanske överaskar vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Håller med, tyvärr så har det blivit så genom åren pga nVidias energisnåla kort som presterar bra direkt ur box, men tappar lite senare.

Folk vill ha bra idag, inte kanske imorgon.

AMD glänste med sin HD 7XXX-serie, sen tappade de bort sig i dimman och nVidia seglade hem marknaden, och skapade en enorm kundbas och tyvärr..fanboism.

AMD glänste duktigt med 4000- 5000- och 6000-serierna också, mer så än Nvidia faktiskt. Men folk skulle ha Nvidia ändå.

Se gärna den här ingående historiebeskrivningen om hur vi hamnade där vi är idag.

AMD fick inte pengar för sina överlägsna arkitekturer, och som jag skrev i Vega 10-tråden så ströp AMD FoU-satsningen precis efter de lanserat den sämsta arkitekturen någonsin relativt sin tid, GCN alltså. De satsade allt på GPGPU men av det blev det intet. Nu sitter de fast i skiten och verkar inte vilja satsa det som krävs för att komma ur det. Känns som att de mest gör det bästa av det de har, nämligen säljer till diverse nischmarknader som datacenter, professionella användare och diverse inbyggda lösningar som Mac och konsoler. Spelkortsmarknaden får det som blir över av det sen.

Jag hoppas Vega kan bli en vändning, eller möjligen Navi om inte Nvidia springer för långt bort till dess. Annars är det bara att böja sig för Jen-Hsung Huan och ställa sig i kö för att kyssa hans fötter.

Skrivet av anon12433:

Jag känner mig rätt trygg med pris/prestandan på mitt 1080 för 4500kr totalt efter cashback och såld spelkod. Jag tror inte AMD har någonting att komma med där, men hoppas verkligen de kan bjuda på lite konkurrens efter att ha varit uträknade så länge.
De måste ha någonting bra i rockärmen om de ska kunna utmana nu ett år senare.

Okej, så du köpte ett kort på rea, grattis. Ser inte hur det är relevant här.

Skrivet av Swedman18:

Ryktet säger ju att Vega ska prestera/motsvara 10XX serien men det gör det hela idiotiskt tycker jag, man skippade en generation för att... ge nvidia gratis dominans på marknaden?

AMD har inga pengar eftersom ingen köpte deras produkter när de var riktigt bra. Tror du verkligen de bara ger upp för att det är roligt eller?

Se gärna videon och det jag skrivit överst till VadSaDu.

Skrivet av astr84:

Är väll inte helt omöjligt att amd gör en repris av lanseringen av 290/290x där det tidigare matchade t780 och även titan och det senare var en klass över .
Skillnaden nu är att nvidia inte har mer silikon att låsa upp annat än att klocka upp 1080 ti/titan till nivåer där strömförbrukningen börjar springa iväg.

Skrivet av str8forthakill:

@astr84:
Där har du fel.
Volta är ett 800mm chip, Globalfoundries/Samsung som AMD använder har en max gräns på 600mm vid "14nm" , förfinad 16nm teknik. Det mäts ju hejvilt så. TSMC jobbar även på 12nm "16nm" teknik. Globalfoundries har 12nm redo för "mobila kretsar", eller i andra ord är yielden nonexistent på större chip så de kan enbart tillverka små fram tills att tekniken förfinas ytterligare.

Så lösningen? Mer silikon helt enkelt, större kretsar

Det heter kisel, dammit Engelskans silicon betyder kisel. Engelskans silicone betyder silikon.

Skrivet av legend78:

Mjo fast sålänge AMD mjölkar GCN så lär vi nog få se ett och ett annat vattenkylt kort ifrån AMD även i fortsättningen

Som sagt, se gärna det jag skrev överst.

Skrivet av Cameltotem:

Jag klagade men köpte ändå, fan ska man göra när Sverige knullar en i röven med skatt haha.. faan asså

Man kan flytta till annat land. Gärna innan man påbörjar den skattefinansierade och kostnadsfria utbildningen.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Ja, "kemikalie-utskottet" ska ju ha sitt med...

Börjar bli lite tröttsamt.

Det tas inte ut någon kemikalieskatt på bara ett grafikkort.

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Utdaterad Ska du säga, look at my sign man

Alltså varje dag man kommer hem från jobbet och tänker, nu fan ska jag beställa min 30k + dator ink. skärm kommer nya nyheter upp.. först Intels i9 och nu detta Seriöst, ångesten bara ryker

i9 säger ju dock ingenting. Intels i7 har ju varit allt ifrån 2-kärniga till 10 kärniga CPUer, namnet är ingenting annat än marknadsföring.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Ganska fränt ändå hur snabbt det har vänt det här med energieffektiv, var inte allt så många år sen det var prestanda som gällde över strömförbrukningen, idag är det tvärtom.
Inte för att jag är emot det, att göra saker effektivare och effektivare är en del av det fina med utvecklingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag håller helt med Förut brydde jag mig inte alls ärligt talat, då var prestandan allt. Nuförtiden prioriterar jag att få det så tyst som möjligt fast fortfarande med bra prestanda, och då blir energieffektivitet plötsligt mycket viktigare då mer energi ofrånkomligen leder till mera värme som leder till mera ljud. Min nuvarande dator är bra på den punkten efter en del ingrepp, får kolla power-led om man vill kontrollera att datorn faktiskt är igång :). Detta gäller dock inte när jag spelar eftersom mitt Asus strix RX480 varvar upp mot 1800-2000 varv för att hålla temperaturerna inom rimliga nivåer då. 3 fläktar som går i närapå 2000 varv är alldeles för högljutt enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Visst är det tur att dom kan mjölka skandinaviska marknaden så dom får lite extra stålars i fickan.

Skatter FTW

Permalänk
Medlem

Kände på mig att det skulle bli piss när AMD valde att behålla polaris. "Core" behövde ersätta RX 570/580 och dessutom spöa GTX 1080 med råge för att AMD skulle ha en chans att vinna mitt förtroende.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...