Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

GTX 970 (asus strix ej oc edition)... Hur högt kan minnet egentligen klocka? Är just nu på 8514mhz utan problem?!

Permalänk
Medlem

GTX 970 (asus strix ej oc edition)... Hur högt kan minnet egentligen klocka? Är just nu på 8514mhz utan problem?!

Hej!
Sitter och kör igenom benchmark-tester nu. Gpun går inte så högt, mellan när den boostar mellan 1420mhz och 1460mhz typ. Men minnet verkar inte ha någon hejd alls? Tittar jag på andras resultat så brukar minnet aldrig gå över 8ghz?! Har förvisso inga spel att testa stabiliteten med än, men har inga som helst problem i Superposition Benchmark på extreme i 1080p. Har testat valley och Heaven också utan några som helst artefakter eller liknande.
Update: 8812mhz på minnet kör jag nu utan problem. Provade att så på stort och gå upp till 8912mhz och först då började jag se artefakter. Sinnesjuka minnen på mitt kort verkar det vara. Synd att gpun inte är lika vass

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Värt att notera är att GDDR5 har ECC vilket medför att du kan nå gränsen där det börjar generas fel ganska långt innan man ser synliga artefakter eller kraschar. Visar sig bland annat genom att man får ut 0% eller rentav sämre prestanda när man drar upp minnet över en viss nivå.

Tror det är hwinfo där man kan se om det genereras ecc fel på grafikkortet vid belastning. Sedan är inte valley/heaven speciellt bra om man ska testa stabilitet enligt mina erfarenheter, stabil OC har alltid legat ett par % lägre i spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Värt att notera är att GDDR5 har ECC vilket medför att du kan nå gränsen där det börjar generas fel ganska långt innan man ser synliga artefakter eller kraschar. Visar sig bland annat genom att man får ut 0% eller rentav sämre prestanda när man drar upp minnet över en viss nivå.

Tror det är hwinfo där man kan se om det genereras ecc fel på grafikkortet vid belastning. Sedan är inte valley/heaven speciellt bra om man ska testa stabilitet enligt mina erfarenheter, stabil OC har alltid legat ett par % lägre i spel.

Du har antagligen helt rätt! Superposition är riktigt tungt, men gav inga fel. Däremot var klocken inte spelstabil. Quake Champions dog efter några rundor så fick backa rätt rejält på minnet. 7780mhz typ. Så det var visst inget överdrivet bra kort jag fått tag på utan mer ett "standard bra" antar jag.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad -> Geforce*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...