Problem med uppkoppling till vissa hemsidor och spel

Permalänk

Problem med uppkoppling till vissa hemsidor och spel

Tjenare, när jag kom hem idag försökte jag gå in på lite vanliga hemsidor som jag brukar besöka dagligen utan problem. Men idag så kunde jag inte komma in på tex twitter, 9gag men youtube, twitch och det mesta andra funkade perfekt. Jag kunde heller inte joina vissa discord servrar, det stod bara RTC connecting. Men bytte jag kanal så gick det alldeles utmärkt (osäker på ifall det vara samma region servrarna låg på). Sen skulle jag testa logga in på LOL men där står det bara authenticating vilket det brukar göra när det är ett nätverksproblem(enligt riot forums), men spel som cs, dota, wow funkar alldeles utmärkt.

Jag har gjort de mest standard grejerna för att försökt fixa det men inget funkar. Har varit såhär i över 6 timmar och det känns lite förlänge för att vara ett vanligt problem.

Tack i förhand för all hjälp! //kolatroll

Permalänk
Inaktiv

DNS problem kanske
Testa ändra DNS till 8.8.8.8

Permalänk

@anon284015: Ändrade och startade om datorn men samma problem fortfarande. :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kolatroll:

@OldFatGamer: Ändrade och startade om datorn men samma problem fortfarande. :/

Öppna CMD, kör ipconfig /flushdns

testa igen.

Permalänk

@anon284015: Testade det nu med men tyvärr samma resultat :/

Permalänk
Medlem

@kolatroll: Vad kör du med för brandvägg och/eller antivirus program?
Testa inaktivera den o se om de hjälper.
Testa även inaktivera windows brandvägg om du inte vad vad du har

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kolatroll:

@OldFatGamer: Testade det nu med men tyvärr samma resultat :/

Har du full kontroll över din dator och nätverk? Jag vet nu inte hur gammal du är så ursäkta om frågan är dum, men har du föräldrar som slängt igång någon Föräldrakontroll på router alternativt din dator?

Permalänk

@Purrfected: Kör med AVG, testade stänga av det och windows brandvägg. Samma resultat.

Permalänk

@anon284015: Flyttat till min brorsas hus nu när han är bortrest. Har bott här i en vecka utan problem men jag har ingen aning ifall han har satt på någon spärr eller liknande tyvärr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kolatroll:

@OldFatGamer: Flyttat till min brorsas hus nu när han är bortrest. Har bott här i en vecka utan problem men jag har ingen aning ifall han har satt på någon spärr eller liknande tyvärr.

Startat om routern?
Testa förresten att ändra båda DNS värdena i Windows. Den ena till 8.8.8.8 och den andra till 8.8.4.4

Permalänk
Medlem

@kolatroll: Kan det vara så att såna sidor är låsta dagtid?
Har du surfat vid denna tiden tidigare?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Permalänk

@Purrfected: Nu vid den här tiden har jag gjort det ja

Permalänk
Medlem

@kolatroll: Har du mobilen uppkopplad via wifi? Kommer du ut på sidorna med den?
Isf är ju problemet i datorn iaf.
Kommer du in på sidorna via en proxy? testa någon gratis typ https://hide.me/en/proxy

Edit: Kan inte komma på fler saker att testa på rak arm annars, du får nog ringa ispn isf. Om det är problem även på mobilen.
Om den fungerar så testa systemåterställning om du har någon återställningspunkt som inte är allt för långt tillbaka.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

@Purrfected: Snackat med supporten hos bredbandsbolaget nu i 45min. De kom inte på en lösning på problemet. Måste vara datorn som strular så blir nog att återställa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolatroll:

Tjenare, när jag kom hem idag försökte jag gå in på lite vanliga hemsidor som jag brukar besöka dagligen utan problem. Men idag så kunde jag inte komma in på tex twitter, 9gag men youtube, twitch och det mesta andra funkade perfekt. Jag kunde heller inte joina vissa discord servrar, det stod bara RTC connecting. Men bytte jag kanal så gick det alldeles utmärkt (osäker på ifall det vara samma region servrarna låg på). Sen skulle jag testa logga in på LOL men där står det bara authenticating vilket det brukar göra när det är ett nätverksproblem(enligt riot forums), men spel som cs, dota, wow funkar alldeles utmärkt.

Jag har gjort de mest standard grejerna för att försökt fixa det men inget funkar. Har varit såhär i över 6 timmar och det känns lite förlänge för att vara ett vanligt problem.

Tack i förhand för all hjälp! //kolatroll

Samma problem med lol EUW. authenticating står det bara. har testat med att updatera drivisar/win. installerat om LOL, bytt virusprogram,stängt av brandväggen, startat om, reparerat mm

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.