Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tack, det var betydligare tjockare än jag trodde!

Tack för svar!

1) Tråkigt att det fungerar så! Blir då lite svårare att programmera ett tangentbord för min del, speciellt då jag använder mina tangentbord med olika datorer som har olika språk satta som standard (engelska och svenska, vissa med endast engelskt installerade).

2) Ja precis, menade DSA
Ja det var det inlägget jag tänkte på, där matt3o sa att han inte vill köra med MD längre Lite synd då Granite är så pass dyra och inte finns heller på lager hos pimpmykeyboard.

Besvarar PM strax

Ah, ja det blir det ju. Då kanske det är värt att undersöka om det finns alt-numpad-koder för dem om du fortfarande vill ha dem.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whinkz:

Hur tycker du känslan är mellan PBT och ABS när de har samma tjocklek? Känns tjocka ABS ungefär som PBT?

Jag är även intresserad att sambeställa. Dock lutar jag lite mera åt HC varianten .

Håller med det Applet säger. Ska dock sägas att jag inte använt det setet särskilt mycket, men ett par veckor iaf 🙂

Skrivet av Applet:

Annat ljud, annan känsla på ytstrukturen (varierar dock på olika pbt caps), inte samma kännsla riktigt. Jag skulle säga att det märks framförallt när man börjar nöta in de (det är då ABS verkligen skiner ).

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Någon här som köpt ett tangentbord från Varmilo genom mailkontakten på gh/reddit? Är sugen på att testa gateron black och det verkar bara vara Varmilo som säljer det, iso layout dvs.

Permalänk
Medlem

Vad ska man ha för switch till denna keycap?

Hittade A-Ö och nummertangenter på tippen men vet inte vad det passar till för switch, om nån...

Har tagit en bild, tangenten längst till höger är en Cherry MX knapp.

/phlopy

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

@phlopydisk: Ser ut som om det skulle kunna passa Cherry M7/M8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Någon här som köpt ett tangentbord från Varmilo genom mailkontakten på gh/reddit? Är sugen på att testa gateron black och det verkar bara vara Varmilo som säljer det, iso layout dvs.

Du missade Caps Unlocked senaste gruppköp med två dagar annars. Men med tanke på att det var deras sjunde gruppköp, verkar det som att de sker regelbundet.

http://caps-unlocked.com/varmilo-va69m/

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Du missade Caps Unlocked senaste gruppköp med två dagar annars. Men med tanke på att det var deras sjunde gruppköp, verkar det som att de sker regelbundet.

http://caps-unlocked.com/varmilo-va69m/

Misstänker att group buy är billigare än att beställa ett själv? Får hålla utkik nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Misstänker att group buy är billigare än att beställa ett själv? Får hålla utkik nästa gång

Det kan innebära bra priser, men det kan och/eller innebära tillgänglighet också. Via deras gruppköp har du ju ganska stor valfrihet när det kommer till switchar, hattar, belysning osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Permalänk

Vilket antiklimax. Först en positiv reaktion när man ser att de fått in Varmilo Keycaps, sedan ser man färgerna...

Permalänk
Inaktiv

Tjoho!

Titta vad som landade i brevlådan idag:

Permalänk

@Stealthbomb: Maxgaming kör Varmilos custom i norden, du kan köper alltså via dem, vet inte exakt hur det funkar men du har garanti i Sverige och alla andra skydd som konsumenter i Sverige har.

De verkar kunna göra de flesta kombinationer.

Permalänk

@Rutger Janåker: De får in fler färger strax, tydligen strejk i Göteborgs hamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Vilket antiklimax. Först en positiv reaktion när man ser att de fått in Varmilo Keycaps, sedan ser man färgerna...

Hehe... lite så, ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

För lite (fungerande) bilder (*knotch*knotch @890611 ):

Gammal bräda (Ducky Mini YOT(H?)), Nya caps: Devlins Q-serie (och en DSA-space från SP (OAZ), eftersom Devlin, uppenbarligen, har sämre färgseende än mig)
http://i.imgur.com/oQQNl93.jpg
(fler bilder i imgur-albumet: klicka på kedjan i vänstra, övre hörnet av bilden)

f.ö. Q-serien är en riktigt trevlig profil, även om jag inte hunnit testa den så länge ännu (detta är min första), lite som XDA (men aningens lägre... i.e (nästan) samma höjd som DSA, och (nästan) samma form som XDA...

*äh* Lika bra att ta en bild istället för att försöka förklara (hoppas inte browsern refreshar )
Sidovy:
http://i.imgur.com/TcBRE8km.jpg
Från vänster till höger: DSA (Vit), XDA(Grå), Q-serie(Svart)
Topvy:
http://i.imgur.com/gXhbYOem.jpg

..och ställ gärna följd-frågor eller diskutera, men gör det helst i mekaniska-tangentbord-och-tillbehor-allman-diskussion-och-fragor-tråden
(i.e. varje gång jag ser en uppdatering i denna tråden blir jag lite "halv-hård" och varje gång det inte är tangentsbordsporr så dör en en ängel (!) ...och en liten bit av min själ och livsvilja

(How to: "Citera/Quota" härifrån, "Markera" och "klipp ut", gå till "allmän-diskussionstråden", "svara" i den, "klipp in", skriv din respons... easy pesasy!)

Edit: Ovan "gnäll" är bara min åsikt: den kan med fördel ignoreras om man inte håller med: Det är rent egenintresse för att jag vill ha tillgång till ren och skär tangentbordsporr utan distraktioner

Riktigt stiligt! Gillar kombon case och keycaps. Personligen tycker jag Q-profilen ser snyggare ut än DSA och XDA

Permalänk
Inaktiv

@Applet:
Tack!
Jo, Q-profilen har rejäl potential och är rejält tjock ("Tock")! Synd bara att Devlin hade lite otur med sin QualityControl (QC) i "Q-series Ski-data" droppen! (och även den andra grön orangea....atomic/nuklear eller vad den hette... de verkar vara färgblinda!)

Profilen som sådan gillar jag...mycket! (men jag gillar inte när devlin försöker "fuska" och kör en top-print (i en annan "gul" kulör) på några av tangenterna (istället för doubleshot). Och de behöver några fler formar (6.25u! för att nämna en specifik). Och centreringen på t.ex. "5%"-tangenten *blä* (därav har jag "F-tangenter" istället")

Men omde får ordning på de detaljerna, så är de helt klart en framtida aktör på tangentbordsnördsmarknaden

Permalänk
Medlem

"[news] poker and vortex core users getting way more options" - https://reddit.com/r/MechanicalKeyboards/comments/6d7mct/news...

Det finns väl en del hoppfulla Vortex-fans nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

"[news] poker and vortex core users getting way more options" - https://reddit.com/r/MechanicalKeyboards/comments/6d7mct/news...

Det finns väl en del hoppfulla Vortex-fans nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Woah! Hade köpt ett Vortex Core på Massdrop som jag började ångra (föredrar även layouten av Minivan men kostnaden är på tok för hög) men om de implementerar detta så är det ju helt klart ett grymt bra köp

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

"[news] poker and vortex core users getting way more options" - https://reddit.com/r/MechanicalKeyboards/comments/6d7mct/news...

Det finns väl en del hoppfulla Vortex-fans nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Nice! Blir ett POK3R RGB om detta fungerar bra sen!

Permalänk
Medlem

Mera glada nyheter.
Nu finns granite HC (high contrast) i lager på pimpmykeyboard för de som är intresserade. http://pimpmykeyboard.com/dsa-hc-granite/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av whinkz:

Mera glada nyheter.
Nu finns granite HC (high contrast) i lager på pimpmykeyboard för de som är intresserade. http://pimpmykeyboard.com/dsa-hc-granite/

Skickades från m.sweclockers.com

Snyggt, aldrig sett detta set tidigare! Hoppas dock att vanliga Granite kommer i lager snart igen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Infinity Ergodox är uppe på Massdrop igen

https://www.massdrop.com/buy/infinity-ergodox

499/800 köpta nu när jag skriver detta inlägg. Frakt till Sverige blir $7.42 , tänk dock på att tull och moms kommer att läggas på.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

https://www.massdrop.com/buy/infinity-ergodox

499/800 köpta nu när jag skriver detta inlägg. Frakt till Sverige blir $7.42 , tänk dock på att tull och moms kommer att läggas på.

Om jag hade pengar över hade jag köpt ett. Jag är sugen på att testa ett sådant, men vet inte om man är korkad om man köper ett sådant utan att ha testat något dylikt innan.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Om jag hade pengar över hade jag köpt ett. Jag är sugen på att testa ett sådant, men vet inte om man är korkad om man köper ett sådant utan att ha testat något dylikt innan.

Det ska tydligen komma en litet mindre ErgoDox (MiniDox) snart också:
https://www.reddit.com/r/MechanicalKeyboards/comments/6duran/...

Kanske blir smått billigare Tycker själv att Infinity ErgoDox är lite för dyr, nästan 3000 kr inkl. frakt till Sverige om man väljer alla alternativen! Nej, för min del blir det ett Planck så fort det kommer upp på MassDrop igen! Dat Green Alu case <3

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Falbatech.pl har ErgoDox EZ för ungefär samma pris, antar att det blir mindre tull och sånt från Polen. Där kan man också få allt monterat. Någon som testat dem?

Permalänk
Medlem

@Hund: Jag köpte ett utan att prova layouten på förhand och kom ganska snart fram till att dox inte var för mig. Jag kom aldrig överens med doxets förskjutna kolumner. Tumtangenterna var ganska trevligt att ha, men resten var jag inget fan av.

@fanatixx: Jag köpte mitt dox från Falba, dock som kit och inte färdigbyggt. Min kommentar till det hela är att deras PVC chassi definitivt inte är värt att köpa samt att kvaliteten och finishen på aluminiumplåten lämnar en del övrigt att önska. PCBn var emellertid av god kvalitet.

För övrigt är väl inte Falbas doxar EZ (eller infinity, för den delen), det är ett annat företag som säljer ErgoDox EZ. Falbas är baserade på dox ursprungliga design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@Hund: Jag köpte ett utan att prova layouten på förhand och kom ganska snart fram till att dox inte var för mig. Jag kom aldrig överens med doxets förskjutna kolumner. Tumtangenterna var ganska trevligt att ha, men resten var jag inget fan av.

@fanatixx: Jag köpte mitt dox från Falba, dock som kit och inte färdigbyggt. Min kommentar till det hela är att deras PVC chassi definitivt inte är värt att köpa samt att kvaliteten och finishen på aluminiumplåten lämnar en del övrigt att önska. PCBn var emellertid av god kvalitet.

För övrigt är väl inte Falbas doxar EZ (eller infinity, för den delen), det är ett annat företag som säljer ErgoDox EZ. Falbas är baserade på dox ursprungliga design.

Ah! Ortolinjär design med förskjutna tangenter låter ju som en briljant idé - i teorin - på ett delat tangentbord. Men eftersom jag aldrig använt något annat än 'vanliga' tangentbord har jag absolut inget att jämföra med.

Det känns inte som en jättehög prio dock, vi får se hur det blir.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

@Hund: Jag håller med om att ErgoDox ser ut som om det skulle kunna vara en god idé (mycket mer så än ortho-layouter som jag verkligen inte förstår poängen med), men i praktiken kändes det mest som om mina händer var för små för att använda det.

Om man accepterar att skriva hopplöst långsamt under en inlärningsperiod och hänger sig åt ErgoDoxet kanske det kan funka, men det kräver att man antingen bär det med sig eller köper flera.

Permalänk
Medlem

Byggde mitt första 60% i helgen. Bruna Gaterons på en alu plate i ett plast case (funderar på om man ska köpa ett alu case...)
Lite besviken att jag inte moddade Cherry stabilizers (såhär), nu känns det lite grötiga (mushy). Så jag får nog löda bort alllting för att kunna komma åt stabilizers. Är det någon här som har klippt Cherry stabilizers? Hur mycket skillnad blir det?

Här är i alla fall en kort build log, sista bilden är det färdiga tangentbordet tillsammans med mitt Pok3r. Gissa vilken som är vilken

Permalänk
Medlem

@whinkz: Att klippa Cherrystabbar gör väldigt stor skillnad. Jag kan inte längre tänka mig att inte klippa. En del tycker man dessutom skall plåstermodda, för att dämpa nedslagsljudet. Kan vara värt att prova om du ändå har isär grejerna.