Vilken av dessa datorer är bäst/mest prisvärd?

Permalänk

Vilken av dessa datorer är bäst/mest prisvärd?

Hej!

Jag hade tänkt bygga en dator, jag har tänkt länge och kollat runt och jag har bestämt mig för att det troligen blir någon av dessa kombinationer, jag vet bara inte vilken som är bäst.

Bygge 1

* NZXT s340 special edition
* Intel i5 6600
* Nvidia Geforce GTX 1070 msi armour OC
* Gigabyte g1 sniper B7
* 8 GB ram, Jag Kan uppgradera senare
* 1 TB HDD
* 120 GB SSD

Bygge 2

* NZXT s340 special edition
* Intel i6 7600k (Kanske vattenkyld med en Cooler Master MasterLiquid Lite 120)
* Nvidia Geforce GTX 1070 msi armour OC
* Asus asus strix z270h gaming (på rea)
* 8 GB ram, kan uppgradera senare
* 1 TB HDD
* 16 GB intel optane

Om ni tycker att jag borde byta ut någon/några av delarna säg gärna till (förutom grafikkortet som jag redan köpt när det var på rea)!

Permalänk
Medlem

@Wikiviret: skriv vad du ska göra med den och vad din budget är så är det lättare att får bra hjälp ;D och rubriken kan ju vara lite mer givande

Permalänk

@Wikiviret:

ingen ssd på bygge 2? vad är det du undrar mer specifikt.. alltid bra köpa en K modell håller högre andra handsvärde även om du inte ska överklocka den själv.

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk

@GzXboom: jag ska nästan bara använda den för gaming och min budget är absolut som mest 12000.

Permalänk

@NinjaMartin: jag ringer att jag inte behovet bichon SSD i bygge 2 då den har optane. Bygge 1 har inte ett moderkort som man kan överklocka med så jag tog ingen K

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10442503/

vilken skärm har du?

såg nu att du hade GPU redan.

Permalänk
Medlem

bygge 2, fast skippa optane och kör en dedikerad ssd för boot, som du sen utökar med en ssd för spel.

Permalänk

Just nu har jag en asus-skärm 1080p men jag tänker uppgradera bör datorn är byggd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av elBenko:

bygge 2, fast skippa optane och kör en dedikerad ssd för boot, som du sen utökar med en ssd för spel.

Optane gör väl en hdd i princip lika snabb som en SSD (i vissa fall), jag har inte råd med en för stor SSD

Skickades från m.sweclockers.com