Mining Rigs Tråden (Bilder)

Permalänk
Medlem

kan man dela upp gpu'erna i olika instanser av qtminer t.ex.? fundera på ha en gpu på mining 24/7 och bara köra igång det andra kortet när jag inte är hemma? går det mixa olika.
Letade efter krypto forumdelen men den verkar borta?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

För skojs skull gick jag in på https://whattomine.com/

Kan det stämma att man kan tjäna 25 - 30 kr per dygn med ett GTX 1060? Då har man ju tjänat in inköpskostnaden på ca 3 månader (tänkte om jag sätter det i en server som ändå alltid är igång).

Det man mycket väl stämma. Ingen garanti på att lönsamheten håller sig i 3 månader men prova. Du kan antingen sälja av det du får in varje dag på och mina eller så behåller du allt du minar fram. Det har visat sig vara bäst rent ekonomiskt historiskt sett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omega5509:

kan man dela upp gpu'erna i olika instanser av qtminer t.ex.? fundera på ha en gpu på mining 24/7 och bara köra igång det andra kortet när jag inte är hemma? går det mixa olika.
Letade efter krypto forumdelen men den verkar borta?

Tack på förhand

Är helt säker på att det går. Men jag vet tyvärr inte riktigt hur man gör. Kika in claymores dual miner. Finns en readme fil. Där borde alla funktioner finnas med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Vilken sida skulle ni rekommendera för att växla mellan Bitcoin och SEK?

Permalänk
Medlem

@Lodem: Jag använder kraken, det har funkat bra för min del och är också smidigt när man vill plocka hem pengar till "vanliga" kontot på banken, sker enkelt via överföring. Du säljer alltså bitcoin till EUR på kraken och sen för du över EUR till ditt konto (SEK). Att registrera sig och få sina uppgifter validerade tar nått dygn men sen är det bara köra. Rekommenderar att aktivera tvåfaktorsautentisering för inloggningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av storp_se:

Jag använder kraken, det har funkat bra för min del och är också smidigt när man vill plocka hem pengar till "vanliga" kontot på banken, sker enkelt via överföring. Du säljer alltså bitcoin till EUR på kraken och sen för du över EUR till ditt konto (SEK). Att registrera sig och få sina uppgifter validerade tar nått dygn men sen är det bara köra. Rekommenderar att aktivera tvåfaktorsautentisering för inloggningen.

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodem:

Även Bitstamp funkar på samma sätt. Väldigt smidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

Nån som har tips på pool man ska ansluta sig till, eller bara köra själv?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

@-=Sh/\rK=-:

Jag skulle definitivt rekommendera att ansluta sig till en pool. Så slipper du hålla på att hålla en blockkedja synkad själv. För ETH/ETC så kan jag rekommendera ethermine.org och flypool.org för ZEC. Om man vill göra det riktigt enkelt för sig så kan nog nicehash.com vara bra.

Permalänk
Skrivet av storp_se:

@-=Sh/\rK=-:

Jag skulle definitivt rekommendera att ansluta sig till en pool. Så slipper du hålla på att hålla en blockkedja synkad själv. För ETH/ETC så kan jag rekommendera ethermine.org och flypool.org för ZEC. Om man vill göra det riktigt enkelt för sig så kan nog nicehash.com vara bra.

Tack

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk

Har 5 riggar.
2 med 8 kort och 3 med 7

Sapphire nitro+ eller pulse kort

Permalänk
Medlem

Hjälpte ett par grabbar här från forumet för lite över 1 månad sedan. Totalt 80st GTX 1070 kort. Dock 72 kort inkopplade på bilden.
Total hashrate cirka 2200 Mh/s för Etherum med överklockning. Cirka 32400 Sol/s för Equilhash
Strömförbrukning cirka 11 000W
En ära att få vara med och bygga den.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Nice. Lite mera bilder skulle vara trevligt.
Skulle verkligen rekommendera konstruktionen från min post ovanför. Billigare och effektivare än så blir det nog inte och bygga.
Jag har byggt mina egna riggar med liknande hyllor.
Kostar cirka 300 kr + 200 kr för material. Du kan ha upp till 32 kort på en hylla.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Skrivet av Nzt:

Nice. Lite mera bilder skulle vara trevligt.
Skulle verkligen rekommendera konstruktionen från min post ovanför. Billigare och effektivare än så blir det nog inte och bygga.
Jag har byggt mina egna riggar med liknande hyllor.
Kostar cirka 300 kr + 200 kr för material. Du kan ha upp till 32 kort på en hylla.

Har ett galleri på g. Lägger ut en länk när det är klart

Permalänk
Medlem

Hur gör ni med värmen när ni har så pass många grafikkort i drift? Lär ju bli ganska varmt i rummet om man inte leder bort värmen på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertlindgren82:

Har ett galleri på g. Lägger ut en länk när det är klart

Nice. Gör så

Skrivet av ronnylov:

Hur gör ni med värmen när ni har så pass många grafikkort i drift? Lär ju bli ganska varmt i rummet om man inte leder bort värmen på något sätt.

Precis. Man leder bort värmen. Finns många olika sätt.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Precis. Man leder bort värmen. Finns många olika sätt.

Ser en stor golvfläkt nere till vänster. Misstänker nästan att det finns fler.

En undran dock? Ser ut att vara hemma i någons bostad? Är inte 11kW konstant ganska hårt drag på deras elanslutning?

Permalänk
Medlem

@Chrisj:

Precis. Finns fler.
Vart dem är nämner jag inte. Elen går bra. Är uppdelade på flera olika säkringar.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Ser en stor golvfläkt nere till vänster. Misstänker nästan att det finns fler.

En undran dock? Ser ut att vara hemma i någons bostad? Är inte 11kW konstant ganska hårt drag på deras elanslutning?

Fönsterbänkskanal, ser mer ut att vara kontor eller tidigare kontorsfastighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Fönsterbänkskanal, ser mer ut att vara kontor eller tidigare kontorsfastighet

Har du helt rätt i, lade inte märke till den, förblindad av alla vackra GPUer :>

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag laddade upp några bilder på mitt bygge också, här:
http://www.sweclockers.com/galleri/14334-mining-rig

Permalänk
Medlem

Hur stor vinst kan man tänka sig efter elräkning är betald?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

Hur stor vinst kan man tänka sig efter elräkning är betald?

Det beror ju på hur många grafikkort du har, hur du optimerar dom och vilken kryptovaluta du väljer att gräva.
Men vad jag vet så har alla som börjat gräva hittills lyckats tjäna ganska så bra, om man har sålt sina kryptomynt dvs.
Många gör det ju främst för att det roligt och för att hjälpa till att förbättra framtidens betalningssätt.

Permalänk
Avstängd

Varför inte bara köpa en Antminer S3/S5? Men den klarar väl kanske bara Bitcoin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruggs:

Varför inte bara köpa en Antminer S3/S5? Men den klarar väl kanske bara Bitcoin?

Precis, en Antminer klarar ju bara bitcoin och bitcoin är oerhört svårt att gräva idagsläget vad jag vet.
2:a generationens kryptovalutor som har en mera generell hashnings-algorithm går det inte att använda specialanpassade processorer så då är grafikkort det bästa som finns.

Permalänk
Medlem

@yessiri:

Nja, Antminer D3 gräver efter Dash som inte använder sig av SHA256-algon.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av gizze:

@yessiri:

Nja, Antminer D3 gräver efter Dash som inte använder sig av SHA256-algon.

Ja man kan köpa en Antminer D3 om man vill gräva kryptovalutor som använder sig av X11 algoritm istället för SHA256. Men det finns inga special-miners för Ethereum vad jag vet för att det blir för svårt.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cryptocurrencies

Men Dash är nog bra att gräva nu när det verkar som att Apple kommer börja använda den valutan i sin App store.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte jag skulle fråga er vad som är det mest effektiva att göra i dagsläget. Jag har tillgång till lokal där det i dagsläget värms upp med direktverkande el i form av 2 x 10Kw fläktar. Kan jag slå 2 flugor i en smäll och generera värme samtidigt som jag bryter kryptovaluta?

Köpa 2 Antminer s9?
Ogenomtänkt budget taget från luften 50tkr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolpa:

Jag tänkte jag skulle fråga er vad som är det mest effektiva att göra i dagsläget. Jag har tillgång till lokal där det i dagsläget värms upp med direktverkande el i form av 2 x 10Kw fläktar. Kan jag slå 2 flugor i en smäll och generera värme samtidigt som jag bryter kryptovaluta?

Köpa 2 Antminer s9?
Ogenomtänkt budget taget från luften 50tkr?

2st 10kw fläktar? Fläktar som drar 10 000watt?
Hur menar du? Förklara lite mera så ska jag försöka svara på frågan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data