Permalänk
Avstängd

Spelat ca. 4 timmar nu och har kommit in i det lite. Gillar spelmotorn. Påminner mig om Rage men med avsevärt mycket bättre texturer då. Samma spawn system av fiender.

AI:n är väl inget att hänga i julgranen i mitt tycke. Fiender känns lite laggiga. Dom kunde vara snäppet snabbare.

Är jättedålig på att hitta secrets. Kanske spelar om spelet sen för att hitta allt. Får se.

Rätt kul ändå även om det är ett rätt simpelt spel. Det enda jag stör mig på hittills är att man fastnar överallt när man springer omkring. Hupp. Där var en kant. Hupp. Där var en kant till. Hupp. Trappjävel, jag dör ju. Hupp. Osv...

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag har inte hängt med riktigt i spelmotorn till detta DOOM.
Är det fler spel med denna motorn som kommer? Är det snart? Är vulkan på väg till dessa eventuella spel då, dvs bekräftat?

Sen undrar jag om någon här har kollat skillnaden/belastning på cpu före och efter vulkan?

(Ja det är roligare att prata med er än googla)

Just nu finns det bara ett par enstaka spel som stöder Vulkan och jag tror faktiskt inte att det blir så många fler. Har tyvärr ingen koll på CPU-belastning men det går säkert att få fram siffror om du kikar på lite benchmarks med Vulkan.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_Vulkan_suppo...

Finns det någon bra deal för Doom? Jag missade GMGs erbjudande för ~200kr vilket är ganska surt och till råga på det har butikspriserna höjts av någon anledning...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag hade velat testa spelet med Vulkan men såfort laddingsskärmen är klar stängs spelet bara ner. Samma sak med spelet The Talos Principle. Vet inte riktigt vad jag gör för fel. Har datorn i Sign med Windows 8.1 och 368.81

Permalänk
Medlem

Nu har även demot av DOOM Vulkan support ifall någon där ute inte har spelet. Blev en skaplig ökning för mitt R9 290 kort

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Såg att spelet finns för 300 kronor på krysslådan. Är spelet något att ha för det priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Nu har även demot av DOOM Vulkan support ifall någon där ute inte har spelet. Blev en skaplig ökning för mitt R9 290 kort

Måste fråga varför gick du över till AMD?och inte uppgradera till 980ti Du har sagt du har nvidia kort innan.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Måste fråga varför gick du över till AMD?och inte uppgradera till 980ti Du har sagt du har nvidia kort innan.

Vadå gått över? Jag har alltid haft AMD sedan ATI 850 XL tiden och några Nvidia. Det starkaste Nvidia jag har är ett Geforce 560Ti (inte speciellt bra med andra ord). Citerade du rätt person förresten?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HazZarD:

suck nej glitches då är man fan en jävla loser och inget annat. Rekord i att vara en dumfan isf och inget annat.

Skrivet av anon5930:

Games Done Quick-folket fäller en tår, det är ju vad deras speedruns oftast går ut på.

Men jag håller med med @AMD-FX och i viss mån dig, enda det där glitchade klippet kan vara bäst på är bland glitchade runs. Mer vore fel att jämföra den direkt med runs som gjorts utan glitchar.

Det finns väl olika kategorier som i alla andra spel?
Vore ju sjukt tråkigt om alla gjorde samma sak.

Runs som använder glitches brukar vara mycket roligare att titta på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på att börja lira Doom igen då man spelade dom gamla spelen. Tycker ni det är värt att köpa ny dator för detta eller kommer man tröttna fort?

Permalänk
Skrivet av Salp:

Jag är sugen på att börja lira Doom igen då man spelade dom gamla spelen. Tycker ni det är värt att köpa ny dator för detta eller kommer man tröttna fort?

Ny dator bara för Doom är väl att ta i. Det är en bra singleplayer-kampanj, med lite replay-värde om man gillar att jaga collectables och hitta hemligheter samt prova olika svårighetnsnivåer. Multiplayer-delen blev ingen hit, men vissa verkar gilla det. Lär inte bli så långlivat dock. Du kommer troligtvis tröttna efter ett par veckor.

Är du sugen på en ny dator så tycker jag att du ska hitta lite fler spel att roa dig med utöver Doom.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Vadå gått över? Jag har alltid haft AMD sedan ATI 850 XL tiden och några Nvidia. Det starkaste Nvidia jag har är ett Geforce 560Ti (inte speciellt bra med andra ord). Citerade du rätt person förresten?

Jaja okej! Fick för mig du hade 970 då vi diskuterade i "Skyrim mods" My bad

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Avstängd

Skitkul spel som aldrig blir tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Klarade precis single player, spelet rockar!

Permalänk
Inaktiv

Spelets soundtrack släpptes nyligen också, finns lite här och var men Youtube är lättast att länka:

Mick Gordons video för BFG Factory är sevärd med IMHO.

Det har blivit en hel del BFG Factory, Harbinger, Flesh & Metal samt Olivias Doom den senaste tiden.

Permalänk
Medlem

Drog igång liret för första gången idag. En halvsekunds delay på allt jag gjorde, fps som hoppade mellan 14 och 144 (på riktigt). Misstänkte att det hade med SLI att göra. Stängde av SLI, ändrade till Vulkan (av ren nyfikenhet) och alla problem löste sig. Allt på Ultra, Nightmare där det går, och jag lyckas hålla 100+ konstant. Galet väloptimerat spel!

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem

Doom började precis ladda ner en uppdatering på Steam (arcade mode uppdateringen).
Uppdateringen storlek: 11,6 GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Doom började precis ladda ner en uppdatering på Steam (arcade mode uppdateringen).
Uppdateringen storlek: 11,6 GB

Jo, laddades ner igår här. Tycker inte storleken motiverar innehållet, och installationsmappen är nu uppe i över 70 GB. Fick lite problem med den SSD spelet var installerat på.

Blir nog kul att testa arkad-läget iallafall. Men ja... storleken... vafan.

Permalänk
Avstängd

Borde panga mig igenom spelet. Såg att det hade patchat i natt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo, laddades ner igår här. Tycker inte storleken motiverar innehållet, och installationsmappen är nu uppe i över 70 GB. Fick lite problem med den SSD spelet var installerat på.

Blir nog kul att testa arkad-läget iallafall. Men ja... storleken... vafan.

Undra om de kör explosiv dekompression på sina filer istället för att packa dem. Blir till att köra lite i alla fall. Jag har flyttat mitt till HDD, så det var inga problem men i alla fall stort spel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Undra om de kör explosiv dekompression på sina filer istället för att packa dem. Blir till att köra lite i alla fall. Jag har flyttat mitt till HDD, så det var inga problem men i alla fall stort spel.

Fungerar det fint att spela spelet från HDD? Inga problem med att texturer strömmas in för långsamt? Är mest det som gör att jag försöker undvika HDD för spel idag. Även om detta förekommer även så här. Hade lite problem med Bioshock 1 & 2 Remastered med just detta. Var lite oväntat med dessa titlar men kan i detta fall ha varit något problem med själva spelet förstås.

På tal om kompression, DOOM 3 fick jag packa upp för att spara på systemresurserna så det blev lite spelbarare vid lanseringen, en halv evighet sedan.

Permalänk
Avstängd

Körde Doom 3 på en Athlon X2 och ett GF4 Ti 4200 @anon5930. Flöt på riktigt fint.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chipw00t:

Körde Doom 3 på en Athlon X2 och ett GF4 Ti 4200 @anders190. Flöt på riktigt fint.

Athlon XP 1800+, någon seg HDD (40GB Maxtor 5400 RPM alternativt WD 80GB 7200 RPM) samt ett Geforce 3 Ti 200 här. Mitt system var något utdaterat vid tidpunkten.

Iofs hade jag tillgång till en släpbar Toshiba laptop med en Pentium 4 "Prescott" 3,2GHz med HT och ett Geforce FX Go 5600 något senare. Gick bättre med allt utom det grafiska, FX-serien var verkligen usel.

Första gången jag spelade igenom det spelet riktigt välflytande var nog först 2007 då jag köpte nytt.

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt doom ännu då det inte verkade gå att köra coop för single player uppdragen, vet någon om dom patchat in något sett att köra coop på singleplayer biten? Doom3 var sjukt kul i coop vill jag minnas (var nån mod som gjorde det möjligt att köra singleplayer coop på doom3)

Vet ni om något liknande har kommit till doom4 ännu?

Permalänk
Medlem

Om någon fortfarande spelar multiplayer och är sugna på lite team deathmatch eller whatevs får ni gärna adda mig på steam @ Newae

Permalänk
Medlem

Är det någon som har samma problem som mig? Uppspelningen av animationer i MP menyn är sinnessjuk. Karaktären står och gubbar absurt fort och taunts går inte att förstå eftersom de också är loopade och går ursinningt snabbt. Hittar ingen förklaring på detta.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem att starta upp liret? Har inte kört det på ett halvår eller så och nu tar det 2 minuter sedan ändrar den upplösningen på skärmen till typ 640x480 och hittar inte till några inställningar i själva liret?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

Med den senaste uppdateringen(6.66) så ingår alla DLC som släppts. Gäller samtliga plattformar.

Mer info:
https://bethesda.net/en/article/3lw31bjKOsagegSyIYWIEg/the-ul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Med den senaste uppdateringen(6.66) så ingår alla DLC som släppts. Gäller samtliga plattformar.

Mer info:
https://bethesda.net/en/article/3lw31bjKOsagegSyIYWIEg/the-ul...

Har ingen koll, men det är väl bara dlc till MP:n som ingen spelar? Ändå lite douchigt mot dem som köpt det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

Har ingen koll, men det är väl bara dlc till MP:n som ingen spelar? Ändå lite douchigt mot dem som köpt det.

Tror bara det släppts MP-dlc än så länge.

Permalänk
Inaktiv

En liten fördel med detta kan nog ändå vara att spelet tycks ha krympt lite i storlek. Otroligt bloatat spel i mitt tycke, speciellt då MP inte intresserar mig i denna titel.