Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Hmm, jag gillar fear 2 med men det är lite sämre på en del plan. Bland annat ljudet. Jag kan rekommendera Condemned: Criminal Origins bland annat för att det utvecklades av monolith också och har en liknande ton.

Sen om vi ska snacka "skutt i stolen" skulle jag inte i första hand kolla på First Person Shooters. Snarare spel som Penumbra och Amnesia i så fall för min del, men inga spel har skrämt mig mer än Silent Hill 1, 2, 3 och nu senast PT (playable teaser) men inga av dem är FPS:er och de är mycket mer svårsmälta på grund av att story:n har mer vikt. Men stämning är A och O för att det ska vara läskigt, tom dead space lyckades med det i de första två spelen.

Har blivit rekommenderad Amnesia(svensk utvecklare?). Har den på en lapp plus en till. Får se när man kommer till dom någon gång. Dead space började jag någon gång 2009 blev aldrig klar med den, likaså Condemned: Criminal Origins 2006. Är mest inne på FPS som ligger i stil med F.E.A.R, AvP 2, Half Life, Half Life 2, RTCW, Far Cry, Crysis m.fl.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Har blivit rekommenderad Amnesia(svensk utvecklare?). Har den på en lapp plus en till. Får se när man kommer till dom någon gång. Dead space började jag någon gång 2009 blev aldrig klar med den, likaså Condemned: Criminal Origins 2006. Är mest inne på FPS som ligger i stil med F.E.A.R, AvP 2, Half Life, Half Life 2, RTCW, Far Cry, Crysis m.fl.

Jepp, det kan vara så att du föredrar en annan typ av spel, men då är jag förvånad att du verkar föredra Doom3 över Doom(4).
Personligen föredrar jag Penumbra och Soma över Amnesia, men det är ju det spelet som gjorde Frictional Games riktigt kända. Tänk också på att det är indiespel som är väldigt nischade. Jag räknar inte med att en kotte på swec gillar renodlade skräckspel, allra minst något som frictional games gjort men inte för att de är dåliga utan för att de flesta fansen verkar gilla att filma sig själva när de skriker sig hesa och döva framför skärmarna.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Precis lirat klart kampanjen.. var väl sådär..
Hade hoppats på ett spel mer likt Doom 3

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jepp, det kan vara så att du föredrar en annan typ av spel, men då är jag förvånad att du verkar föredra Doom3 över Doom(4).
Personligen föredrar jag Penumbra och Soma över Amnesia, men det är ju det spelet som gjorde Frictional Games riktigt kända. Tänk också på att det är indiespel som är väldigt nischade. Jag räknar inte med att en kotte på swec gillar renodlade skräckspel, allra minst något som frictional games gjort men inte för att de är dåliga utan för att de flesta fansen verkar gilla att filma sig själva när de skriker sig hesa och döva framför skärmarna.

SOMA hade handling jämfört med Doom(4). Gillade dock inte hur spelet slutade men ibland får man gilla läget. Tror att jag blev skrämd någon gång där, men inte tillräckligt för att minnas spelet.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

SOMA hade handling jämfört med Doom(4). Gillade dock inte hur spelet slutade men ibland får man gilla läget. Tror att jag blev skrämd någon gång där, men inte tillräckligt för att minnas spelet.

Jag känner mig lite som en skitstövel nu för att jag fick det att låta som att doom spelen inte kan vara läskiga, eller FPS spel överlag. Doom3 och fear var båda skitläskiga när man kutade runt i korridorer som var "lite för tysta" och så plötsligt fick man eldbollar från imps eller gevärskulor i huvet. Bara överraskningen fick en att balla ur lite trots att det inte rörde sig om avsiktliga jumpscares.
Urskillningslöst köttande är dock lite närmre doom spelens hjärta så jag får ge mig när jag förespråkar doom3. Det är lite av ett förräderi mot vad doom egentligen handlar om antar jag.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av JohnnyGreed:

Varför går det ner i slo-mo när man byter vapen? Känns lite trist...

För att du använder noob-menyn. Byt vapen med siffertangenterna istället

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Värt att införskaffa Doom?
Jag har aldrig tidigare testat något utav Doom-spelen men tycker detta ser lockande ut, vet inte om multiplayern ser speciellt intressant ut men ni som har spelat det.. Är det värt att köpa spelet enbart för campaignen?
Lär bli lite mutliplayer men lär nog hålla mig till storyn!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

Om du gillar ett fps med snabb fart ja då tycker jag det är värt det.

Permalänk
Medlem

Nån som klarat spelet på nightmare? Klarat spelet på näst lättaste och tyckte det var ganska enkelt för det mesta, dock var slutet ganska svårt på denna svårighetsgrad. Är sugen på att spela på nightmare men är rädd att bossfighterna och slutet blir omöjligt att klara :/

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Inaktiv

@gujukal: ja bossarna är rätt hårda. Men de har faktiskt svagheter som man kan utnyttja och undvika. Finns flera klipp på Youtube ang det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Nån som klarat spelet på nightmare? Klarat spelet på näst lättaste och tyckte det var ganska enkelt för det mesta, dock var slutet ganska svårt på denna svårighetsgrad. Är sugen på att spela på nightmare men är rädd att bossfighterna och slutet blir omöjligt att klara :/

Yes. Sitter och kör U-N just nu, ruskigt mycket adrenalin när man kör. Redan råkat dö ett par gånger av dumma misstag (läs råkat hoppa för långt ner i lava eller andra djup...). Love it!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Riktigt bra video om DOOM motorn

hoppas de patchar in stöd för Vulkan också snart , de sa ju att det skulle komma efter release.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergvan:

Värt att införskaffa Doom?
Jag har aldrig tidigare testat något utav Doom-spelen men tycker detta ser lockande ut, vet inte om multiplayern ser speciellt intressant ut men ni som har spelat det.. Är det värt att köpa spelet enbart för campaignen?
Lär bli lite mutliplayer men lär nog hålla mig till storyn!

Jag spelar enbart SP delen och det är underbart! Jag fixar till och med Achivements och Secrets osv, vilket jag inte gjort på 100 år i ett spel haha, vill bara ha ut så mkt speltid som möjligt, Kör igenom det nu på Nightmare ( 3dje nedifrån ) men ska spela igenom det igen sen på näst svåraste. Perma Death svårighetsgraden kommer ju vara omöljlig... Iaf för mig dör titt som tätt som det är redan nu.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag spelar enbart SP delen och det är underbart! Jag fixar till och med Achivements och Secrets osv, vilket jag inte gjort på 100 år i ett spel haha, vill bara ha ut så mkt speltid som möjligt, Kör igenom det nu på Nightmare ( 3dje nedifrån ) men ska spela igenom det igen sen på näst svåraste. Perma Death svårighetsgraden kommer ju vara omöljlig... Iaf för mig dör titt som tätt som det är redan nu.

Awesome! Kommer nog att köpa det idag, det lär läggas ner några timmar i det ifall man fastnar för det! Tack för tipsen

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Riktigt bra video om DOOM motorn

hoppas de patchar in stöd för Vulkan också snart , de sa ju att det skulle komma efter release.

https://www.youtube.com/watch?v=la0O0SyM3gg

Motorn är otroligt för konsoler. Jag hoppas Vulkan är en stor framgång också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuyverOC:

Motorn är otroligt för konsoler. Jag hoppas Vulkan är en stor framgång också.

Verkligen de har lyckats bra! hoppas också på stöd ifrån Vulkan snart, de sa ju "efter realease" finns ju stöd i senaste nVidia drivern iaf för vukan

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Flashbacks?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Flashbacks?

HL eller Doom3?

Permalänk
Skrivet av ArtMan:

HL eller Doom3?

Doom3 såklart Dom har väl iof haft några varianter av den scenen genom åren nu. Förväntade mig något i D4 också men det hände ju tyvärr inte så mycket.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Spelar bara single player, Just Cause 3 roligt och det är allt annat än dåligt, hade lite buggar, men nu efter patchen flyter det på utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag spelar enbart SP delen och det är underbart! Jag fixar till och med Achivements och Secrets osv, vilket jag inte gjort på 100 år i ett spel haha, vill bara ha ut så mkt speltid som möjligt, Kör igenom det nu på Nightmare ( 3dje nedifrån ) men ska spela igenom det igen sen på näst svåraste. Perma Death svårighetsgraden kommer ju vara omöljlig... Iaf för mig dör titt som tätt som det är redan nu.

Införskaffade Doom och har enbart lirat någon timme i SP/MP, men jag tycker verkligen om spelet och kommer försöka att klara det på alla nivåer! Tack för tidigare tips, är mycket nöjd

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

iddqd, idkfa undrar hur 4an tar dessa

Permalänk
Avstängd

Ha va coolt

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Skrivet av jiMLyy:

iddqd, idkfa undrar hur 4an tar dessa

?, är det för nått?

Permalänk
Medlem

gamla fuskkoder till doom som alla pc spelare borde känna till

Permalänk
Medlem

Har spelat igenom kamoanjen 4 gånger och tycker fortfarande den är rolig! Multiplayern ger jag inte mycket för dock. Hur fan tänkte man med loadouts och avsaknade av deathmatch?!

Permalänk
Medlem

Om man köper retail versionen är den på steam då?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Om man köper retail versionen är den på steam då?

Ja.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.