Dåligt bemötande av kundtjänst

Permalänk
Medlem

Dåligt bemötande av kundtjänst

Köpte en projektor på Elgigantens sommarrea och tänkte senare köpa en ramspänd duk, men ångra mig och beställde även en manuell 108" duk, som också var på rean.

Köpte duken via hemsidan 170702 och betala 895kr plus 199kr för att få den hemkörd på kvällen 170719. Fick den då och satte upp den och upptäcker att båda kortsidorna är böjda/kurvade, när jag drar ner den. Hoppas på att den ska gå till sig om den får hänga ett tag, men det gör den ej.

Så i fredags kontakta jag kundtjänst för att förhoppningsvis få en ny duk. Var lång kö per telefon, så jag provade chatten istället. Där får jag prata med en tjej som verkar ovetande om vad jag pratar om. Hon säger åt mig att jag ska ta varan med mig till närmsta varuhus och visa felet där. Jag säger att jag inte har nån bil och varan är 240cm lång och därmed "lite" krånglig att ta på bussen (inkl ett bussbyte). Dessutom har jag ju betalat för att få den hemkörd och tycker då att Elgiganten bör köra ut en ny vara och hämta den gamla, när varan inte var vad jag betalat för (felande). Mailar en bild på duken och sen går det väldigt snabbt i chatten. Blir "att vi ska kolla upp detta och återkomma" och sen skriver hon "ha en bra dag" och lämnat chatten. Kände inte vidare bra bemötande och hann knappt skriva nått, innan hon försvann. Hmm..

Så igår åkte jag till varuhuset vi har och gick in på kundtjänst där. Hade med mig kvitto och flera bilder (på mobilen). Är en ung kille, som jag får prata med. Han frågar om jag har duken med mig och jag säger samma som till hon i chatten, att jag inte har bil och varan är för stor för bussen. Han tittar på bilderna och jag säger att jag vill ha en ny vara utkörd och att dom då får den gamla tillbaka. Han måste gå och prata med nån om detta och försvinner ett tag. Kommer sen tillbaka och säger att han kan inte göra nått, om jag inte har varan med mig. Han ber mig vända mig till kundtjänst per telefon. Hmm..

Vad är detta för j##la bemötande. Jag har köpt en vara och betalat för hemleverans också. Märker att varan är skadad efter jag packat upp den. Vänder mig till kundtjänst och ingen vill rätta till problemet. Jag tycker absolut inte jag ska behöva hyra bil/ta taxi med varan till varuhuset, när jag betalt för leverans. Det hela är väldigt absurt och dåligt av Elgiganten.

Ena sidan på duken (andra är ungefär detsamma)

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Har väl inte riktigt nått att tillföra annat än att jag helt håller med. Har Elgiganten levererat en defekt produkt får de fixa med transport för att byta ut den.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

@pirpen:

Tror inte du kan kräva någonting. Men jag håller givetvis med dig, dåligt av elgiganten!

Elgiganten finns här på forumet. Kanske kan få input därifrån (?). @Elgiganten

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pirpen:

Köpte en projektor på Elgigantens sommarrea och tänkte senare köpa en ramspänd duk, men ångra mig och beställde även en manuell 108" duk, som också var på rean.

Köpte duken via hemsidan 170702 och betala 895kr plus 199kr för att få den hemkörd på kvällen 170719. Fick den då och satte upp den och upptäcker att båda kortsidorna är böjda/kurvade, när jag drar ner den. Hoppas på att den ska gå till sig om den får hänga ett tag, men det gör den ej.

Så i fredags kontakta jag kundtjänst för att förhoppningsvis få en ny duk. Var lång kö per telefon, så jag provade chatten istället. Där får jag prata med en tjej som verkar ovetande om vad jag pratar om. Hon säger åt mig att jag ska ta varan med mig till närmsta varuhus och visa felet där. Jag säger att jag inte har nån bil och varan är 240cm lång och därmed "lite" krånglig att ta på bussen (inkl ett bussbyte). Dessutom har jag ju betalat för att få den hemkörd och tycker då att Elgiganten bör köra ut en ny vara och hämta den gamla, när varan inte var vad jag betalat för (felande). Mailar en bild på duken och sen går det väldigt snabbt i chatten. Blir "att vi ska kolla upp detta och återkomma" och sen skriver hon "ha en bra dag" och lämnat chatten. Kände inte vidare bra bemötande och hann knappt skriva nått, innan hon försvann. Hmm..

Så igår åkte jag till varuhuset vi har och gick in på kundtjänst där. Hade med mig kvitto och flera bilder (på mobilen). Är en ung kille, som jag får prata med. Han frågar om jag har duken med mig och jag säger samma som till hon i chatten, att jag inte har bil och varan är för stor för bussen. Han tittar på bilderna och jag säger att jag vill ha en ny vara utkörd och att dom då får den gamla tillbaka. Han måste gå och prata med nån om detta och försvinner ett tag. Kommer sen tillbaka och säger att han kan inte göra nått, om jag inte har varan med mig. Han ber mig vända mig till kundtjänst per telefon. Hmm..

Vad är detta för j##la bemötande. Jag har köpt en vara och betalat för hemleverans också. Märker att varan är skadad efter jag packat upp den. Vänder mig till kundtjänst och ingen vill rätta till problemet. Jag tycker absolut inte jag ska behöva hyra bil/ta taxi med varan till varuhuset, när jag betalt för leverans. Det hela är väldigt absurt och dåligt av Elgiganten.

Ena sidan på duken (andra är ungefär detsamma)
http://forumbilder.se/G90RG/duken.jpg?width=150

Lite spännande, var också i kontakt med Elgigantens servicetelefon nu i veckan.
Jag köpte för ett tag sen en ny TV där och blev med väggfäste också. Var säljaren som plockade ihop allt. Nu långt senare när jag ska sätta upp TV:n så upptäcker jag att något inte stämmer. Googlar och läser att fler med ny samsungtv har problem med att skruvar är gör korta och bland elgigantens svar så står de att de nu har plockat ihop ett kit för att passa även min tv och de skickar ut detta gratis.
Efter 10 minuter i telefonkö så får jag prata med tjejen där. Tar 10 minuter att förklara problemet och då har halva tiden gått ut på att berätta vad ett väggfäste är. Jag ber henne skicka mig detta skruvkit men hon hittar inte detta i systemet även om jag uppger artnummer på den. Jag ber henne gå in på deras sida på internet och läsa deras egna svar, tar fem minuter att få henne att gå in där.
Hon pratar med någon kollega ett par gånger och till slut så säger hon åt mig att åka till Bahaus och köpa dessa skruvar som behövs. Jag skrev efter det en lite spydig recension på deras sida men den kunde de inte ens lägga ut.
Jag kommer åka tillbaka med detta föste och kan jag så tänker jag inte handla hos Elgiganten igen. De har förverkat sitt förtroende och servicenivå.

Detta fäste gäller det
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/vaggfaste-mobler-...

Hoppas du får hjälp från dessa nötter, tyvärr tror jag inte det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Någon moderator kanske kan flytta dessa inlägg direkt till Elgiganten forumet om de tycker den passar bättre där.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Elgiganten... hade kontakt med dom för reklamation av vara köpt i butik. Enligt kundtjänst så är varje butik enskild, och vid reklamation ska man ta det via butiken man köpte det i.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Tyvärr kan man inte förvänta sig en slät 108" duk för 895kr. Har du tur så kommer den sträcka ut sig lite men tror att nästa du, eventuellt, får kommer se likadan ut.

Vill du ha en slätare rullduk så får du köpa en med tab tension, men den kommer också riskera bli veckig med tiden.

Permalänk
Medlem

Vad du kan begära är att få en fraktsedel och lämna in på ditt postombud. Att de ska hämta den hemma hos dig är inget någon butik gör eller behöver göra.

Permalänk
Medlem

Att varan är hos dig och du inte kan ta med dig produkten till varuhuset är då ditt problem skulle jag säga. Visst, jag har aldrig haft någon bra erfarenhet med Elgiganten heller och jag gillar dem inte rent generellt, men det är tyvärr inte deras fel att du inte kollar produkten vid leverans.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Att varan är hos dig och du inte kan ta med dig produkten till varuhuset är då ditt problem skulle jag säga. Visst, jag har aldrig haft någon bra erfarenhet med Elgiganten heller och jag gillar dem inte rent generellt, men det är tyvärr inte deras fel att du inte kollar produkten vid leverans.

Det är inte direkt praktiskt genomförbart att be budfirman (OBS. ej El-Giganten) att stå kvar i 15-20 minuter medan man packar upp och monterar duken (det kan ju lika gärna räta ut sig av tyngden).

Vid den här typen av ärenden har man rätt att begära skälig ersättning för utgifter som uppstått i samband med reklamationen och en taxiresa för att transportera en två och en halv meter lång duk bör absolut falla inom ramarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Otori:

Tyvärr kan man inte förvänta sig en slät 108" duk för 895kr. Har du tur så kommer den sträcka ut sig lite men tror att nästa du, eventuellt, får kommer se likadan ut.

Vill du ha en slätare rullduk så får du köpa en med tab tension, men den kommer också riskera bli veckig med tiden.

Har liknande erfarenheter, därför jag gick över till ramspänd när jag körde projje. Enda som var slätt

Permalänk
Medlem

Elgiganten finns här på forumet, skriv där om dina problem, kanske kan få bättre hjälp där (troligtvis)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det är inte direkt praktiskt genomförbart att be budfirman (OBS. ej El-Giganten) att stå kvar i 15-20 minuter medan man packar upp och monterar duken (det kan ju lika gärna räta ut sig av tyngden).

Vid den här typen av ärenden har man rätt att begära skälig ersättning för utgifter som uppstått i samband med reklamationen och en taxiresa för att transportera en två och en halv meter lång duk bör absolut falla inom ramarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är dock ens rätt att kolla varan vid leverans. Jag är mycket väl medveten om hur distribution fungerar då jag arbetat inom yrket samt delvis fortfarande gör det då jag arbetar som installatör. Och det tar då inte 15-20 minuter att skära upp ett paket(OBS. inte riva upp) och kolla varan. Sluta överdriva.

Sen dessutom vill jag gärna påpeka att Elgiganten då ska betala för en taxibil som är stor nog att ta duken på ett SÄKERT sätt, alltså inte lägga det mellan sätena t.ex. Alltså kommer det bli mycket dyrare än dessa 199kr för hemkörning som tidigare betalats. Då skulle de gå minus, vilket de helt enkelt inte kan göra. Det måste du ju förstå själv?

Och det är egentligen inte ens OnTopic. Det är fortfarande TS problem att få varan till butiken för att lämna tillbaka. Finns inte en chans att varken budfirman eller Elgiganten kommer och hämtar varan. Antingen får TS leva med att duken är formad i hörnen eller så får han fixa fram skjuts för att ta sig till butiken. Punkt slut.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

han har fortfarande rätt att få ersättning för att föra tillbaka vara och hem igen, hur ska han kolla vara när han måste sätta upp varan i taket ska du stå där då och vänta eller?

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Han som körde ut varan till mig, stanna inte ens vid min port, utan en bit bort. Han bad mig kolla att kartongen var hel och det var den (inte en skråma). Sen fick jag själv bära hem kartongen, en 50 meter. Skulle jag allvarligt packat upp varan ute och rullat ut den på backen och kollat efter fabrikationsfel?

Att en rullduk inte är helt slät förstår jag också och det kan jag ta. Dom brukar vara lite vågiga. Men min duk verkar ha spänningar i sig och det är kortsidorna som är böjda. Uppifrån kassetten och hela vägen ner till "pinnen".

Förstår inte hur detta ska belastas mig. Jag har beställt en ny felfri vara med hemkörning. Då ska jag väl få det också?

Kan också tillägga att det var hon i chatten, som bad mig ta med varan till närmsta varuhus. Och när jag köpte en tv med hemkörning på en annan affär, så hämta dom tv´n, när den gick sönder och behövde lagas.

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Känner du ingen med bil som kan hjälpa dig? Har själv köpt en duk från El giganten dessa dukar är total skit tyvärr! Fick byta ut min 3 ggr innan jag hitta en som var okej!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Känner du ingen med bil som kan hjälpa dig? Har själv köpt en duk från El giganten dessa dukar är total skit tyvärr! Fick byta ut min 3 ggr innan jag hitta en som var okej!

Tyvärr känner jag bara 2 personer som har körkort och dom har liksom jag, ingen bil. Resten i min bekantskapskrets har inget körkort.

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Sen dessutom vill jag gärna påpeka att Elgiganten då ska betala för en taxibil som är stor nog att ta duken på ett SÄKERT sätt, alltså inte lägga det mellan sätena t.ex. Alltså kommer det bli mycket dyrare än dessa 199kr för hemkörning som tidigare betalats. Då skulle de gå minus, vilket de helt enkelt inte kan göra. Det måste du ju förstå själv?

Om Elgiganten har valt att sälja en tjänst för ett pris de går back på är det Elgigantens sak, inte TS.

Det är dessutom vanligt att garantiärenden inte ger någon vinst eller går back vilket betalas av att majoriteten av sålda varor inte behöver garantiärenden och att priset är lagt på en sådan nivå att det går ihop ändå.

Det är den extra marginalen för fel som är den största skillnaden i pris mot stora märken och kina prylar.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av pirpen:

Köpte en projektor på Elgigantens sommarrea och tänkte senare köpa en ramspänd duk, men ångra mig och beställde även en manuell 108" duk, som också var på rean.

Köpte duken via hemsidan 170702 och betala 895kr plus 199kr för att få den hemkörd på kvällen 170719. Fick den då och satte upp den och upptäcker att båda kortsidorna är böjda/kurvade, när jag drar ner den. Hoppas på att den ska gå till sig om den får hänga ett tag, men det gör den ej.

Så i fredags kontakta jag kundtjänst för att förhoppningsvis få en ny duk. Var lång kö per telefon, så jag provade chatten istället. Där får jag prata med en tjej som verkar ovetande om vad jag pratar om. Hon säger åt mig att jag ska ta varan med mig till närmsta varuhus och visa felet där. Jag säger att jag inte har nån bil och varan är 240cm lång och därmed "lite" krånglig att ta på bussen (inkl ett bussbyte). Dessutom har jag ju betalat för att få den hemkörd och tycker då att Elgiganten bör köra ut en ny vara och hämta den gamla, när varan inte var vad jag betalat för (felande). Mailar en bild på duken och sen går det väldigt snabbt i chatten. Blir "att vi ska kolla upp detta och återkomma" och sen skriver hon "ha en bra dag" och lämnat chatten. Kände inte vidare bra bemötande och hann knappt skriva nått, innan hon försvann. Hmm..

Så igår åkte jag till varuhuset vi har och gick in på kundtjänst där. Hade med mig kvitto och flera bilder (på mobilen). Är en ung kille, som jag får prata med. Han frågar om jag har duken med mig och jag säger samma som till hon i chatten, att jag inte har bil och varan är för stor för bussen. Han tittar på bilderna och jag säger att jag vill ha en ny vara utkörd och att dom då får den gamla tillbaka. Han måste gå och prata med nån om detta och försvinner ett tag. Kommer sen tillbaka och säger att han kan inte göra nått, om jag inte har varan med mig. Han ber mig vända mig till kundtjänst per telefon. Hmm..

Vad är detta för j##la bemötande. Jag har köpt en vara och betalat för hemleverans också. Märker att varan är skadad efter jag packat upp den. Vänder mig till kundtjänst och ingen vill rätta till problemet. Jag tycker absolut inte jag ska behöva hyra bil/ta taxi med varan till varuhuset, när jag betalt för leverans. Det hela är väldigt absurt och dåligt av Elgiganten.

Ena sidan på duken (andra är ungefär detsamma)
http://forumbilder.se/G90RG/duken.jpg?width=150

Tjena!

Verkar som du skickats mellan varuhus och våran kundtjänst då det varit tveksamheter hur din produkt skall ha hanteras. Ledsen för det.

Vi skickar ut en ny till dig. Vi har tittat på din bild och det ser ut som du fått ett sämre exemplar. Men vi vill ändå nämna att dessa lite enklare dukar korvar sig alltid i hörnen. Dom hänger ut sig lite efter tiden men helt raka blir dom inte, då behöver du kolla på en ramspänd.

Återkom med ditt kvittonummer i ett PM så ber vi vår kundtjänst boka in ett utbyte.

//Alex

Skrivet av Stefflo:

Lite spännande, var också i kontakt med Elgigantens servicetelefon nu i veckan.
Jag köpte för ett tag sen en ny TV där och blev med väggfäste också. Var säljaren som plockade ihop allt. Nu långt senare när jag ska sätta upp TV:n så upptäcker jag att något inte stämmer. Googlar och läser att fler med ny samsungtv har problem med att skruvar är gör korta och bland elgigantens svar så står de att de nu har plockat ihop ett kit för att passa även min tv och de skickar ut detta gratis.
Efter 10 minuter i telefonkö så får jag prata med tjejen där. Tar 10 minuter att förklara problemet och då har halva tiden gått ut på att berätta vad ett väggfäste är. Jag ber henne skicka mig detta skruvkit men hon hittar inte detta i systemet även om jag uppger artnummer på den. Jag ber henne gå in på deras sida på internet och läsa deras egna svar, tar fem minuter att få henne att gå in där.
Hon pratar med någon kollega ett par gånger och till slut så säger hon åt mig att åka till Bahaus och köpa dessa skruvar som behövs. Jag skrev efter det en lite spydig recension på deras sida men den kunde de inte ens lägga ut.
Jag kommer åka tillbaka med detta föste och kan jag så tänker jag inte handla hos Elgiganten igen. De har förverkat sitt förtroende och servicenivå.

Detta fäste gäller det
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/vaggfaste-mobler-...

Hoppas du får hjälp från dessa nötter, tyvärr tror jag inte det.

Hej!

Beklagar att du inte fått rätt skruvar från början. Återkom med kvittonummer i ett PM om du fortfarande vill ha längre skruvar. https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tillbehor-ljud-bi...

//Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Och det tar då inte 15-20 minuter att skära upp ett paket(OBS. inte riva upp) och kolla varan. Sluta överdriva.

Ågren skrev "[...] att stå kvar i 15-20 minuter medan man packar upp och monterar duken [...]. Sluta ljug?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgiganten:

Tjena!

Verkar som du skickats mellan varuhus och våran kundtjänst då det varit tveksamheter hur din produkt skall ha hanteras. Ledsen för det.

Vi skickar ut en ny till dig. Vi har tittat på din bild och det ser ut som du fått ett sämre exemplar. Men vi vill ändå nämna att dessa lite enklare dukar korvar sig alltid i hörnen. Dom hänger ut sig lite efter tiden men helt raka blir dom inte, då behöver du kolla på en ramspänd.

Återkom med ditt kvittonummer i ett PM så ber vi vår kundtjänst boka in ett utbyte.

//Alex

Hej!

Beklagar att du inte fått rätt skruvar från början. Återkom med kvittonummer i ett PM om du fortfarande vill ha längre skruvar. https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tillbehor-ljud-bi...

//Alex

Då jag ansåg att Elgiganten inte är ett serviceföretag så lämnade jag tillbaka mitt fäste igår. Killen i servicedesken i Västerås var väldigt trevlig och han förstod problemet.
Tur att det finns några vettiga hos er iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Vill bara berätta att jag fått en tid för utbyte av duken. Jag har full förståelse att nästa duk knappast kommer vara helt slät. Men den jag har nu är extremt böjd på kortsidorna, speciellt den vänstra. Jag vet att en rullduk inte ska vara så här, då jag haft en billig duk tidigare och den var lite vågig, men inte med böjda kortsidor.

Tack till Alex!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Vill bara berätta att jag i tisdags fick den nya duken. Ja, den var inte bättre. Nu är båda kortsidorna lika mycket böjda, men det är ingen bucklighet i "synfältet", utan där är den så gott som slät. Jag trodde att jag fått ett måndagsex, men man borde ju inte få två måndagsex på rad?

Upptäckte att nån skrivit om duken att han trodde valsen var för kort och det skulle ju absolut kunna vara det som ger detta problem. Dock hade han problem med upprullningen och ingen annan har skrivit om böjda sidor.

Jag ska prova att köpa affischlister nu och sätta efter kortsidorna och se om jag kan få till det!? Har tyvärr inte råd att köpa nån ramspänd duk...hur mycket jag än skulle vilja.

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5