Permalänk
Medlem

144hz Skärm stutter

Skaffade nyss en 144hz skärm från att ha haft två stycken 60hz. Kopplade in allt och var prima tills jag insåg att att min gamla 60hz skärm som är utvidgad stuttrar något enormt när jag spelar videos osv på den. Testade att dra ner min nya skärm så den också ligger på 60hz och då försvinner problemet. Frågan är om det finns någon lösning att ha båda skrämarna i olika hz utan stutters. känns jävligt tråkigt o investera i 144hz för att sedan köra den i 60 :/

Win 8.1 gtx 970 i7 6700k 16gb ram

Permalänk
Avstängd

Det är normalt att du kommer få sämre prestanda om du ser på videos etc på andra skärm medan du spelar men är man bara i Windows ska det fungera fint.

Har själv 2st där main är 144Hz och sekundär 60Hz.

Testat att installera om drivrutiner?

Permalänk
Medlem

@PWR-RST: Nej alltså jag kan spela en video / stream på min 144hz skärm och allt är smooth, men om jag flyttar fönstret till 60hz skärmen så hackar det som fan. Men om ställer in så båda skärmarna är på 60hz så är det smooth. Det är något som händer när jag har olika hz på mina skärmar och jag vet inte vad, har testat olika kablar osv.

Permalänk
Avstängd

@LIBC:

Hur har du satt upp skärmarna? Duplicate, extend etc?

Jag kör på extend.

Permalänk
Medlem

@PWR-RST: Extend. Har testat mirror och utvidgad det enda som löser problemet är 60hz på båda skärmarna