Permalänk
Medlem

Måste man verkligen ändra brightness på sin skärm/eller på grafikkortet kanske? varje gång en nattbana laddas i rotationen? Låter lite drygt, minns inte folk gjorde det i BF4 - gjorde ni det även där?.

Jag förstår fördelarna competitive men oss flesta är väl ändå rätt casual

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Måste man verkligen ändra brightness på sin skärm/eller på grafikkortet kanske? varje gång en nattbana laddas i rotationen? Låter lite drygt, minns inte folk gjorde det i BF4 - gjorde ni det även där?.

Jag förstår fördelarna competitive men oss flesta är väl ändå rätt casual

Dom kommer säkert ljusa upp den i en patch för den är helt enkelt för mörk. Många spelare som klaga när jag var inne iaf.
Har inte alls samma problem på den andra nattbanan nivelle nights men då lyser väl natthimlen upp mer då det inte är några hus i vägen.

Permalänk
Medlem

Vet inte om man ska köpa Battlefield 1 eller SW Battlefront 1?? D:
Vilket är roligast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Vet inte om man ska köpa Battlefield 1 eller SW Battlefront 1?? D:
Vilket är roligast?

Kolla hur det ser ut på Battlefronts servrar. Kanske inte är så många som kör längre och ingen SP.
BF1 röstar jag på helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Kolla hur det ser ut på Battlefronts servrar. Kanske inte är så många som kör längre och ingen SP.
BF1 röstar jag på helt klart.

Blir så att jag testar Battlefront via Origin Acess först Synd att inte Battlefield 1 finns med där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Blir så att jag testar Battlefront via Origin Acess först Synd att inte Battlefield 1 finns med där

Både Battlefield 1 och Titanfall 2 kommer läggas till i Origin Access under sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeCors:

Både Battlefield 1 och Titanfall 2 kommer läggas till i Origin Access under sommaren.

Finfint! Tycker faktiskt att det är riktigt bra pris på Acess. 40kr/mån för massvis med spel. Battlefield 3/4 är ändå sådana spel som jag själv nöter någon månad, sen tröttnar helt på. Så att inte behöva lägga närmare 500kr/st på sådana spel är nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Måste man verkligen ändra brightness på sin skärm/eller på grafikkortet kanske? varje gång en nattbana laddas i rotationen? Låter lite drygt, minns inte folk gjorde det i BF4 - gjorde ni det även där?.

Jag förstår fördelarna competitive men oss flesta är väl ändå rätt casual

Mängder med folk springer ju runt med såna där nattsikten på Zavod 311 när den utspelas på natten och det finns väl såvitt jag vet inte i BF1?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Spelat Battlefront lite grann. Fyfan vad kul det är

Permalänk
Avstängd

@Myllerman:
Jag gilla nya nattkartan bättre än den förra.(Mindre risk att bli dödad av en sniper).
Men ska vissa skruva upp brigtness till max,
Då försvinner ju tjusningen med att det är natt.
Och att man springer och trampar på varandra.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd

@Nardds:
Ja det är nice.😊😊

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

@Nardds:
Ja det är nice.😊😊

Så några spelare bara. Iaf på natten.
Det enda servrar jag hittar med spelare på är Walker Assault. Vill spela blast så här på natten

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeCors:

Både Battlefield 1 och Titanfall 2 kommer läggas till i Origin Access under sommaren.

Var har du sett det? Hittar ingen information om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Var har du sett det? Hittar ingen information om detta.

http://www.pcgamer.com/battlefield-1-and-titanfall-2-are-comi...

Permalänk
Medlem

Gracias

Permalänk
Medlem

Sonic radar

Fungerar inte eller är Asus sonic radar blockerat i BF1..Fungerar i andra spel men inte i bf1..Visserligen är programmet inge vidare men rätt coolt

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@fermia:
Lika bra det. Ser inte hur det skulle funka effektivt i ett spel som BF där explosioner och kulspruteeld ljuder konstant från alla håll typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

@fermia:
Lika bra det. Ser inte hur det skulle funka effektivt i ett spel som BF där explosioner och kulspruteeld ljuder konstant från alla håll typ

Jag kollade på Youtube hur det fungerade i Battlefield 4 och jag blev mer förvirrad av den där radarn än något.

...och det var på locker som ändå är en rätt linjär bana.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Är nya banorna värt skaffa Premium för eller ska man fortsätta vänta? Många servrar som jag kört på som tidigare varit fullpackade är nu tomma nästintill 24/7. Väntar folk på nya banor eller håller BF1 på dö?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@oTiuZ:

På PC verkar det sjunkit en del.
Vanilla banorna är fortfarande bäst men ibland är det skönt att variera sig så beror på om du tröttnat på vanliga.

BF1 PC
21,335
Peak 24h
23,170

BF1 PS4
77,076
Peak 24h
80,618

BF4 PC
15,654
Peak 24h
16,199

Permalänk
Medlem

Har vanilla och är nöjd, Väntar på en all-dlc sweetpack 99kr.typ. Speciellt nu när det kommer ut på Access.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Fråga
Är det bara jag som upplever sjuka problem senaste tiden med spelet, det är snudd på osbelbart med Stutter, brutala framedrops etc, spelet har fungerat hur jävla bra som helst men nu helt plötsligt mitt i allt kaosar allt och det laggar fan, första tanken var att något börjar bli kajko med GPU eller CPU eller MOBO men det är bara i BF1 det spårar

tog denna screen
LÄNKTEXT
100% konstans på en 6600K
nästan 7,5GB Ram på 1080p Medium

Visa signatur

Asus B450 PRO Max / MSI Z-170 S-02 / ASUS M5A97 2.0
AMD Ryzen 5 3600 @ stock / Intel I5 6600k @ 4.3 GHz @ 1.395V / AMD FX 6350 @ 4.4GHz @ 1.4125V
MSI Radeon RX 5700 8GB / Asus GTX 1060 6GB / Saphire Radeon R9 280 3GB,
Corsair Vengance DDR4 16GB 3200Mhz / Corsair vengeance LPX DDR4 4GBx2 / Crucial Balistic DDR3 4Gbx2
Fractal Design integra M 700W / Corsair CX 500W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyberabb:

Fråga
Är det bara jag som upplever sjuka problem senaste tiden med spelet, det är snudd på osbelbart med Stutter, brutala framedrops etc, spelet har fungerat hur jävla bra som helst men nu helt plötsligt mitt i allt kaosar allt och det laggar fan, första tanken var att något börjar bli kajko med GPU eller CPU eller MOBO men det är bara i BF1 det spårar

tog denna screen
LÄNKTEXT
100% konstans på en 6600K
nästan 7,5GB Ram på 1080p Medium

Extremt många har fått samma problem inkl mig. Det började med Creators update. Att gå tillbaka till windows 10 1607 så fungerar det perfekt, eller 8.1 samt 7:an.

Permalänk
Medlem

Titanfall 2 blev precis tillagt i Origin Acess och Battlefield 1 blev tillagd som "kommer snart"

Permalänk
Medlem

Har fortfarande problem i det här spelet med melee vapen. Jag brukar spela som medic oftast och har ett vapen med ett bajonett svärd men varenda gång jag är nära en fiende och trycker F som är knappen för ens melee vapen så istället används min spade.

Grrr, man blir så sur. Men varenda gång jag vill springa till en flagga och trycker F så kommer bajonett animation på och jag springer för fulla halsar till flaggan, dock finns där ju ingen fiende som jag skulle kunna använda den på så det känns ytterst meningslöst.

Detta är inte en hat kommentar, bara en slags ur spelarens synvinkel!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

@oTiuZ:

På PC verkar det sjunkit en del.
Vanilla banorna är fortfarande bäst men ibland är det skönt att variera sig så beror på om du tröttnat på vanliga.

BF1 PC
21,335
Peak 24h
23,170

BF1 PS4
77,076
Peak 24h
80,618

BF4 PC
15,654
Peak 24h
16,199

Oj, sjukt mycket mer spelare på ps4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Oj, sjukt mycket mer spelare på ps4...

Så har det varit i tidigare spel också. Jag tror en stor del beror på att konsol helt enkelt inte har spelarna utspridda över så många spel. Vill man spela ett fps så finns inte lika mycket att välja på.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Så har det varit i tidigare spel också. Jag tror en stor del beror på att konsol helt enkelt inte har spelarna utspridda över så många spel. Vill man spela ett fps så finns inte lika mycket att välja på.

Ja, så kan det nog vara...
Alla på jobbet som spelar online spel på ps4a/xbox1 spelar antingen bf1 eller det senaste cod spelet, inget annat vad jag vet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Har fortfarande problem i det här spelet med melee vapen. Jag brukar spela som medic oftast och har ett vapen med ett bajonett svärd men varenda gång jag är nära en fiende och trycker F som är knappen för ens melee vapen så istället används min spade.

Grrr, man blir så sur. Men varenda gång jag vill springa till en flagga och trycker F så kommer bajonett animation på och jag springer för fulla halsar till flaggan, dock finns där ju ingen fiende som jag skulle kunna använda den på så det känns ytterst meningslöst.

Detta är inte en hat kommentar, bara en slags ur spelarens synvinkel!

Du har ju ett vanligt melee vapen (spade, kniv, klubba osv) som används när du trycker F medans din karaktär står stilla eller går vanligt, men har du bajonett på ditt vapen och trycker F medans du sprintar (shift) så går bajonett animationen igång! Dessutom har de gjort det svårare att styra karaktären medans man är i bajonett attacken då det var så OP tidigare!

Om du försöker få bajonettkills pga assignements för andra vapen så försök leta upp campande snipers och ställ dig rakt bakom, typ 10m ifrån.. börja springa mot dem (W + shift) och tryck samtidigt på F

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Du har ju ett vanligt melee vapen (spade, kniv, klubba osv) som används när du trycker F medans din karaktär står stilla eller går vanligt, men har du bajonett på ditt vapen och trycker F medans du sprintar (shift) så går bajonett animationen igång! Dessutom har de gjort det svårare att styra karaktären medans man är i bajonett attacken då det var så OP tidigare!

Om du försöker få bajonettkills pga assignements för andra vapen så försök leta upp campande snipers och ställ dig rakt bakom, typ 10m ifrån.. börja springa mot dem (W + shift) och tryck samtidigt på F

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Men det har ingen skillnad fastän jag springer så bryts animationen mitt i och min kille slår luften med en spade och fienden dödar mig.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.