html (dreamweaver): Öppna stor bild i nytt fönster

Permalänk
Medlem

html (dreamweaver): Öppna stor bild i nytt fönster

Jag använder mig av Dreamweaver.

Hur kan jag öppna en stor bild i ett nytt fönster som är precis som en popup; d.v.s utan något verktygsfält och så att storleken på fönstret är precis lika stor som själva bilden? Nu har jag bara länkat direkt till bilden och satt Target till "_blank" men då får jag med allt annat krafs oxå.

Tack

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

markera länken -> tryck på "+" i behaviors panelen -> välj "open browser window" -> där kan du gör diverse inställningar ... bla. storlek på fönster och vad du vill ska visas (status bar etc..)

hoppas det var det du mena ... jag fattade inte riktigt.... men men ...

edit: _blank gör bara att du får upp bilden i ett nytt förnster... som du märker om du tar _self.. då kommer länken att visas i samma fönster som länken befann sig i innan...

Visa signatur

This is a sign.

Permalänk
Medlem

snälla

Varför använda DreamWeaver i huvudtaget ? det är bara lamt, lättare att koda HTML för hand, HTML är desutom så jävla lätt kod så du behöver inte något program för det.

Visa signatur

"För att ta reda på vem som styr, ta först reda på vem du inte får kritisera"

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen te00peak, det var precis det jag menade!

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Re: snälla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av axique
Varför använda DreamWeaver i huvudtaget ? det är bara lamt, lättare att koda HTML för hand

Är du korkad?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Re: snälla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av axique
Varför använda DreamWeaver i huvudtaget ? det är bara lamt, lättare att koda HTML för hand, HTML är desutom så jävla lätt kod så du behöver inte något program för det.

alla kanske inte orkar lära sig HTML bara för att göra en liten hemsida.. . dreamweaver är ett alldeles utmärkt program för dem tycker jag..

Visa signatur

This is a sign.

Permalänk
Medlem

Jag håller med till 100%. Blir så förbannad på alla 1337 fjårtisar som tror dom är asballa bara för att dom läst html för dummies.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Dreamweaver används av många företag för hemsidor. Ofta är det någon i organisationen utan programmeringskunskaper som får hand om uppgiften. Dreamweaver är ett utmärkt hjälpmedel.

Visa signatur

/ Assar