Permalänk
Inaktiv

Headset Gaming ~3000

Hej mina kära små lingongrisar!

Jag läste på lite och köpte mig ett Arctis 7 Headset efter ett antal reviews, blev sjukt besviken och tycker att mitt gamla (skitdåliga) Vengence 2100 är bättre och reklamerade dem.

Har ni tips på andra headsets? Kan tänka mig att betala upp till runt 3000 kr. Måste vara trådlösa. Modmic är inte ett alternativ pga detta.

Mvh överste lingongris.

Permalänk
Medlem

Logitech G933 är billiga på Elgiganten den här veckan, kan vara värt att kolla på: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...

Annars blir det svårt eftersom du vill ha trådlösa. Jag vet att Astro har en del dyra sådana.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Inaktiv

Mm, efter jag har haft trådlösa kan jag verkligen inte gå tillbaka. Friheten att kunna gå runt i huset är svårslagen.

Har kollat en del på dem, men många har sagt att Arctis 7 har varit bättre vilket jag tar som ett dåligt tecken. Tack ändå <3

Ska kolla på Astros

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Är Steelseries Siberia 800 något att ha? Dyrt, men kanske är värt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196866:

Mm, efter jag har haft trådlösa kan jag verkligen inte gå tillbaka. Friheten att kunna gå runt i huset är svårslagen.

Har kollat en del på dem, men många har sagt att Arctis 7 har varit bättre vilket jag tar som ett dåligt tecken. Tack ändå <3

Ska kolla på Astros

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av anon196866:

Är Steelseries Siberia 800 något att ha? Dyrt, men kanske är värt det?

G933 är väl trådlösa? USB adapter.

Sitter också och kollar headset som ska ersätta mina Siberia V2. Då jag har ett ljudkort (inget extreme nytt) så har jag gillat ljudet enormt sen jag byggde burken. Hoppas kunna få lika fylligt ljud på nästa par men att jag då vill ha just trådlösa och mitt ljudkort är endast för 3.5.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196866:

Är Steelseries Siberia 800 något att ha? Dyrt, men kanske är värt det?

Jag har den äldre versionen siberia h och är väldigt nöjd med dessa
min kompis köpte för bara någon vecka sedan siberia 800 men på dessa läckte ljud ur lurarna som togs upp av micen, se video nedan
om han fick ett måndagsex eller om 800 är sämre kan jag inte svara på

kan vara värt att köpa hem ett par o testa iaf, jag är som sagt grymt nöjd med mina siberia h

https://www.youtube.com/watch?v=CwDiLOx9eUw

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

jag har G933, köpte även mina för 1190 på elgiganten. Tycker att de är riktigt bra! Sitter bra på huvudet, bra ljud och prisvärda tycker jag (iaf för 1190).

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Annars kan du köpa stationär mikrofon och trådlösa hörlurar.
Du får bättre ljud och mikronkvalité. Men kan däremot inte prata om du går iväg

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wenro:

G933 är väl trådlösa? USB adapter.

Sitter också och kollar headset som ska ersätta mina Siberia V2. Då jag har ett ljudkort (inget extreme nytt) så har jag gillat ljudet enormt sen jag byggde burken. Hoppas kunna få lika fylligt ljud på nästa par men att jag då vill ha just trådlösa och mitt ljudkort är endast för 3.5.

Ropa högt om du hittar något intressant, så gör jag det samma

Skrivet av htbtoma:

Jag har den äldre versionen siberia h och är väldigt nöjd med dessa
min kompis köpte för bara någon vecka sedan siberia 800 men på dessa läckte ljud ur lurarna som togs upp av micen, se video nedan
om han fick ett måndagsex eller om 800 är sämre kan jag inte svara på

kan vara värt att köpa hem ett par o testa iaf, jag är som sagt grymt nöjd med mina siberia h

https://www.youtube.com/watch?v=CwDiLOx9eUw

Ska kolla om fler har det problemet, vore konstigt för ett headset på 3k... Tack för feedback <3

Skrivet av archie:

jag har G933, köpte även mina för 1190 på elgiganten. Tycker att de är riktigt bra! Sitter bra på huvudet, bra ljud och prisvärda tycker jag (iaf för 1190).

Har hört mycket gott om dem, men känns oroande att Arctis kostade 1,4k. Dessa är ännu billigare och dessutom äldre. Iofs bara att lämna tillbaks dom ifall dem är dåliga. Tack för hjälpen <3

Skrivet av ronz:

Annars kan du köpa stationär mikrofon och trådlösa hörlurar.
Du får bättre ljud och mikronkvalité. Men kan däremot inte prata om du går iväg

Tänkt en del på det, men kommit fram till att det inte kommer funka. Går ofta runt och snackar med folk i mitt hus. Konstigt? Perhaps. Tack <3

Permalänk
Medlem

@anon196866: 1190 är ju ett reapris, dock ett reapris som de har emellanåt! Jag är iaf jäkligt nöjd med mina!

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196866:

Ska kolla om fler har det problemet, vore konstigt för ett headset på 3k... Tack för feedback <3

tror på måndagsex helt ärligt.. kompisen som köpte 800 jobbar med IT-support och är väldigt kunnig inom datorer, felsökning osv men fick det inte att funka. Mitt 2 år och 1 gen äldre headset fungerar dock prima och har så alltid gjort.

det absolut bästa, som är helt oslagbart med båda versionerna är att det följer med två batterier, så att man alltid har ett laddat (laddas i dockan som kommer med) och aldrig behöver koppla in någon sladd, dvs "äkta" trådlösa lurar, inte bara trådlösa ibland.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Astro A50 Gen3 är nog det bästa du kan skaffa om du vill ha trådlöst med tanke på din budget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av archie:

@SpelSjuk: 1190 är ju ett reapris, dock ett reapris som de har emellanåt! Jag är iaf jäkligt nöjd med mina!

Finns tyvärr inget ställe i närheten där jag kan testa hörlurar. Men fasen, det är lockande! Ska läsa lite fler review om dem

Skrivet av htbtoma:

tror på måndagsex helt ärligt.. kompisen som köpte 800 jobbar med IT-support och är väldigt kunnig inom datorer, felsökning osv men fick det inte att funka. Mitt 2 år och 1 gen äldre headset fungerar dock prima och har så alltid gjort.

det absolut bästa, som är helt oslagbart med båda versionerna är att det följer med två batterier, så att man alltid har ett laddat (laddas i dockan som kommer med) och aldrig behöver koppla in någon sladd, dvs "äkta" trådlösa lurar, inte bara trådlösa ibland.

Ja! Att ha 2 batterier känns som guld. Känns lite motigt att ändå hosta upp de 3k jag tänkt, haha. Tack för all din hjälp! Blir säkert ett köp i helgen.

Skrivet av likecke:

Astro A50 Gen3 är nog det bästa du kan skaffa om du vill ha trådlöst med tanke på din budget.

Har läst mycket gott om dem. Har du Astro A50 själv?

Permalänk
Medlem

@anon196866: Har inte ägt dom själv, dock så har jag provat dom hos en kompis, dom verkade riktigt bra för vad dom var men jag före dra ljudet och komforten med mina egna hd598!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av likecke:

@SpelSjuk: Har inte ägt dom själv, dock så har jag provat dom hos en kompis, dom verkade riktigt bra för vad dom var men jag före dra ljudet och komforten med mina egna hd598!

Ok Synd att de (HD598) inte var trådlösa hörlurar!

Permalänk
Medlem

Jag är själv ute efter ett trådlöst headset och har funnit att En den kommande Stealth 700 från Turtle Beach verkar riktigt bra. Finns två varianter, en för PS 4 och en för XB1/Win 10. Kolla upp den!

@anon196866
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Specias:

Jag är själv ute efter ett trådlöst headset och har funnit att En den kommande Stealth 700 från Turtle Beach verkar riktigt bra. Finns två varianter, en för PS 4 och en för XB1/Win 10. Kolla upp den!

@SpelSjuk
Skickades från m.sweclockers.com

Jädrans, det där låter grymt intressant! Jag är lite av en noob på detta, men är det inte lite halvkasst att det inte är 7.1 ljud? Kanske inte spelar någon roll. Tack för tipset hörru! <3

Permalänk

Köpte också de där G933 på elgiganten för ett tag sen för 1190, grymt nöjd för det priset. Sitter skönt och bra med trådlöst, dock inte så ljudisolerande om du är ute efter det.

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • EVGA RTX 2080s • 64GB DDR5 • Asus B650 • Corsair HX1000i
🖥️ → Skärm: Iiyama G-Master GB3461 - 34" 21:9 144hz • 🥽 → VR: Oculus Quest 2
🎧 → Logitech G933 🖱️ → Corsair Sabre RGB | ⌨️ → Corsair K70 Lux

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196866:

Har du Astro A50 själv?

Äger ett par, Kort sammanfattning:

Märkte först i efterhand när jag bytte till öppna hörlurar hur varma A50 var att använda, vet inte om det kommer vara ett problem för dig men G933 känns mycket luftigare imo, har idag ett par Sennheiser HD800; överlag anser jag dock att headsetet annars är bekvämt och sitter stabilt på huvudet. Ljudet är bra anser jag, inte HD800 klass men utmärkt för filmer & spel. Gillar du musik skulle jag leta på annat håll men annars är det inget att skämmas för. Batteritiden är dock kort, räkna med max ett par timmar så hade personligen nästan alltid mina kopplade till basenheten via en 5m kabel. Kan vara svårt att hitta en kabel som fungerar då anslutningen sitter lite galet men finns om du letar i rätt butiker.

Efter att ha använt mina i ca ett år anser jag inte att de är värda priset, G930/G933 eller liknande från Logitech är nästan likvärdiga och kostar avsevärt mindre. Vill dock vara tydlig med att Astro A50 inte är dåliga imo, utan endast dyra med tanke på konkurrenternas alternativ.

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196866:

Jädrans, det där låter grymt intressant! Jag är lite av en noob på detta, men är det inte lite halvkasst att det inte är 7.1 ljud? Kanske inte spelar någon roll. Tack för tipset hörru! <3

Vad jag kan se så har den 7.1. Dock är Emulering av 7.1 inte så bra just nu. 5.1 fungerar Dock rätt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Specias:

Vad jag kan se så har den 7.1. Dock är Emulering av 7.1 inte så bra just nu. 5.1 fungerar Dock rätt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är så dålig på detta att jag knappt vet vad det betyder. 7.1 = ljud från fler vinklar än 5.1? Är detta ett "true" 7.1 headset eller emulerat?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Emomilol1213:

Köpte också de där G933 på elgiganten för ett tag sen för 1190, grymt nöjd för det priset. Sitter skönt och bra med trådlöst, dock inte så ljudisolerande om du är ute efter det.

Har hört vädligt mycket bra om dem, men känns som att jag "borde" lägga mer av min budget. Presterar dem bättre än hörlurar för runt 3k?

Skrivet av Thestar19:

Äger ett par, Kort sammanfattning:

Märkte först i efterhand när jag bytte till öppna hörlurar hur varma A50 var att använda, vet inte om det kommer vara ett problem för dig men G933 känns mycket luftigare imo, har idag ett par Sennheiser HD800; överlag anser jag dock att headsetet annars är bekvämt och sitter stabilt på huvudet. Ljudet är bra anser jag, inte HD800 klass men utmärkt för filmer & spel. Gillar du musik skulle jag leta på annat håll men annars är det inget att skämmas för. Batteritiden är dock kort, räkna med max ett par timmar så hade personligen nästan alltid mina kopplade till basenheten via en 5m kabel. Kan vara svårt att hitta en kabel som fungerar då anslutningen sitter lite galet men finns om du letar i rätt butiker.

Efter att ha använt mina i ca ett år anser jag inte att de är värda priset, G930/G933 eller liknande från Logitech är nästan likvärdiga och kostar avsevärt mindre. Vill dock vara tydlig med att Astro A50 inte är dåliga imo, utan endast dyra med tanke på konkurrenternas alternativ.

Jäklarns, bra sammanfattning och tack för dina åsikter! Just nu lutar beslutet åt Steelseries Siberia 840/800 men även dessa verkar... sådär... Letar vidare! Tack igen <3

Permalänk
Medlem

@anon196866: kolla på asus 7.1 hörlurar, jag gick från sennheiser pc serie till dessa.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.