Samsung Galaxy S7 flytta bort "program" genvägen (hjälp)

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S7 flytta bort "program" genvägen (hjälp)

Hej!

Skaffade nyss ny en Samsung Galaxy S7 men jag stör mig på att "program" genvägen inte går att ta lös eller flytta från sin position. På min S6 edge fanns den inte där och då fick jag plats med 5 appar där nere. Någon som är mer skarp än mig som vet? På Google var det fattigt.

http://sv.tinypic.com/r/241kx2e/9

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Nova launcher (eller annan valfri) Då kan du ändra otroligt mycket och göra telefonen som du vill ha den.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Rekommenderar Nova launcher (eller annan valfri) Då kan du ändra otroligt mycket och göra telefonen som du vill ha den.

Har hört många fördomar om att alla sådana är batterislukare. Är Nova Launcher bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swires:

Har hört många fördomar om att alla sådana är batterislukare. Är Nova Launcher bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Använt Nova väldigt länge på många telefoner, det första jag installerar för att få en telefonen som jag vill ha den, blir även rappare. Kostar inget att prova, gillar du det inte är det bara att avinstallera som vilken app som helst

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Har en till fråga nu när jag ändå är pågång. Mina bilder från förra telefonen fanns även på min google drive profil på datorn, men nu är de tydligen borta?
Tillägger att min förra mobil blev fuktskadad så jag har inte rört någonting, men för det ska väl inte bilder bara försvinna från drive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swires:

Har en till fråga nu när jag ändå är pågång. Mina bilder från förra telefonen fanns även på min google drive profil på datorn, men nu är de tydligen borta?
Tillägger att min förra mobil blev fuktskadad så jag har inte rört någonting, men för det ska väl inte bilder bara försvinna från drive?

Har ingen aning om drive på datorn, menar du om du startade webläsaren, gick till drive.google.com så fanns dina bilder där? Isf ligger de kvar där.
Måhända att google flyttat de till deras fotogrej som kom för något år sedan eller vad det var där du kan ladda upp obegränsat med bilder och videor.(max 16mpx/1080 annars dras det från de 15gb du får gratis)

Så öppna google photos, photos.google.com eller appen Foto från Google och se om dina bilder inte ligger där. När du ända har den igång på telefonen så slå på säkerhetskopiering och gå in i inställningarna och slå på enbart under laddning och wifi, det kanske är default på, vad vet jag. Du kanske vill att den ska göra backup direkt på mobildata så då får du ju iaf kolla så det är som du vill ha det. Finns något program till datorn också som laddar upp till samma tjänst om du har en massa bilder osv på datorn.

Sist har jag för mig att jag sett "visa bilder från drive", men kommer inte ihåg var jag sett det, kanske i fotoappens inställingar. Eller i driveappens inställningar, kanske var "visa bilder från drive på google foto". Nånting var det iaf.

Och håller med Aeqvist, Nova Launcher(prime såklart) är den första appen man lägger in på telefonen. Dels för att man kan ändra gridsize och ha hur många ikoner i bredd och höjd man vill, storlek på ikonerna, kunna döpa om appar och mappar eller inte ha text alls, svepgester som tex svepa ner varsomhelst på skärmen istället för att dra uppifrån för att öppna notifieringsmenyn. Sen stöd för ikonpack så man kan få allt att se lite mera cleant ut. Att nova skulle dra en massa batteri är lika sant som att tomten finns.

Edit: Senaste Samsungtelefonen jag hade var en s2:a och den hade lite bloatware, skulle jag av någon anledning bli tvungen att använda en samsungtelefon idag så skulle både nova launcher prime och packet disabler pro vara de 2 första apparna jag installerade.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ospolice.pa...
Här står lite om vad man kan inaktivera: https://forum.xda-developers.com/galaxy-s8/help/package-disab...