Permalänk
Medlem

Asus pg278Q eller Acer XB271HU

Hejsan sitter med ett 1080ti och en benq xl2411z och vill nu uppgradera till 1440p för att ha full användning av mitt 1080ti. Jag har läst en del och alla säger ju att IPS är grejer och TN panel är inte värt det. Jag är van vid tn panel och jag spelar pubg, csgo och lol 90% av tiden men även bf1 och andra krävande titlar ibland. Asusen är begangnad men i bra skick iaf enligt säljaren och 4400kr, medans Acern är ny och 6200kr. Jag spelar inte på nån hög nivå men jag är väldigt tävlingsinriktad och känner därför ett sug efter tn panel och 1ms men ni som har prövat både spelar dom få millisekunderna roll eller är jag för kräsen? Vilken skulle ni välja och varför?

Permalänk
Bildexpert 📺

@nUKKE: I bildskärmsguiden har jag jämförelser med eftersläp mellan två modeller som båda är mycket snarlika de du jämför:

http://www.sweclockers.com/artikel/22594-sweclockers-guide-ti...

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag skulle välja XB271HU pga IPS panelen och och därmed den mer korrekta färgåtergivningen, speciellt i vinkel.

PG278Q har dock en väldigt bra TN-panel, men inte riktigt såbra som en IPS.

För mig är korrekt färg & kontrast viktigare än "1ms" resonstid.
Är resonstid viktigare än 100% vettiga färger (kalibrering krävs ändå, trots IPS..) så välj TN.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

skulle säga att du märker ingen skillnad på 1ms ända upp till 4ms , jag hade kört på asus skärmen det är bra kvalitet i rog skärmarna samt så sparar du en slant med

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Hur är det eg när det gäller skillnaden på (kanter) bezels på Acer XB271HU och PG279Q (antar att det är samma design som pg278Q som denna tråd handlar om)? Funderar på flera stycken i en multimonitorsetup. Vid en första anblick ser det ut som om Acer har mindre kanter men tittar man närmar på videos ser det mer ut som om de eg är rätt lika men Acer har gömt dom mer genom att låta glaset gå längre ut, men att bildpanelen bakom eg är mindre än själva glaset.

Kan man daisy chaina displayporten från skärm till skärm så man slipper dra 3 kablar från datorn?

Vad säger ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Hur är det eg när det gäller skillnaden på (kanter) bezels på Acer XB271HU och PG279Q (antar att det är samma design som pg278Q som denna tråd handlar om)? Funderar på flera stycken i en multimonitorsetup. Vid en första anblick ser det ut som om Acer har mindre kanter men tittar man närmar på videos ser det mer ut som om de eg är rätt lika men Acer har gömt dom mer genom att låta glaset gå längre ut, men att bildpanelen bakom eg är mindre än själva glaset.

Kan man daisy chaina displayporten från skärm till skärm så man slipper dra 3 kablar från datorn?

Vad säger ni?

Acerns bezels är ca 8mm, har ingen koll på ASUSen.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL