Strulande AX750 samt problem med Corsairs supportsida

Permalänk

Strulande AX750 samt problem med Corsairs supportsida

Har ett corsair AX750 PSU som har börjat strula, datorn har problem o starta och ibland stänger den av sig spontant. Har provat byta till en annan PSU och då försvann problemet.

Så långt allt väl, PSUt har 7års garanti och jag köpte det för 5 år sen. Så jag tänkte göra en RMA på Corsairs sida men fastnar på sidan. corsair.secure.force.com/close

Går jag till corsairs hemsida och klickar på waranty så hänvisar dom till adressen corsair.force.com för o göra RMA claims, denna adressenm tar mig till https://corsair.secure.force.com/close och på denna sida så står följande information:

"To contact Corsair support, please go to our new support site at http://support.corsair.com"

Klickar jag på den länken så kommer jag tillbaka till samma sida.

Nån mer som har det här problemet? hur kommer jag åt en fungerande supportsida hos corsair?

Permalänk
Medlem

*edit* ja på måndag bör sidan vara uppe igen då.
http://www.corsair.com/en-eu/landing/undermaintenance

Citat:

On July 7th at 7 PM PST, our support system will be down for a planned maintenance window. This will last for the full weekend. We apologize in advance for the inconvenience. Our support system will be back up and running on July 10th at 7 AM PST.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Johannes P:

Har ett corsair AX750 PSU som har börjat strula, datorn har problem o starta och ibland stänger den av sig spontant. Har provat byta till en annan PSU och då försvann problemet.

Så långt allt väl, PSUt har 7års garanti och jag köpte det för 5 år sen. Så jag tänkte göra en RMA på Corsairs sida men fastnar på sidan. corsair.secure.force.com/close

Går jag till corsairs hemsida och klickar på waranty så hänvisar dom till adressen corsair.force.com för o göra RMA claims, denna adressenm tar mig till https://corsair.secure.force.com/close och på denna sida så står följande information:

"To contact Corsair support, please go to our new support site at http://support.corsair.com"

Klickar jag på den länken så kommer jag tillbaka till samma sida.

Nån mer som har det här problemet? hur kommer jag åt en fungerande supportsida hos corsair?

Hejsan Johannes,

Har du lyckats göra en RMA nu?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk

Kom inte loss föräns nu o göra det.

Skapat en ticket #601539. Lyckades inte lura ut vad som var LOT nummer, men gick att skapa ticketen utan det.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Johannes P:

Kom inte loss föräns nu o göra det.

Skapat en ticket #601539. Lyckades inte lura ut vad som var LOT nummer, men gick att skapa ticketen utan det.

Vad bra, hör av dig hur det går.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Vad bra, hör av dig hur det går.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Vad brukar vara den normala ledtiden på ett RMA ärende? PSUn har varit hos dom under "Processing" i två veckor nu.

//Pajander

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Johannes P:

Vad brukar vara den normala ledtiden på ett RMA ärende? PSUn har varit hos dom under "Processing" i två veckor nu.

//Pajander

Hej Pajander,

Har det löst sig? Om inte, har du ett ticket nummer jag kan kika in på?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Pajander,

Har det löst sig? Om inte, har du ett ticket nummer jag kan kika in på?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Nej dom har snart haft den i "Processing" en månad, ticket nummer #601539

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Johannes P:

Nej dom har snart haft den i "Processing" en månad, ticket nummer #601539

Ursäkta att det dröjer, jag ska be dom kolla upp din ticket nu direkt.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Ursäkta att det dröjer, jag ska be dom kolla upp din ticket nu direkt.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hört nått? Jag har inte hört ett pip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes P:

Hört nått? Jag har inte hört ett pip.

Att det står processing, är dom har inget i lager för skicka ut och Man får vänta i evigheter om inte själv kontaktar dom. Hände för mig när gjorde RMA på K95 RGB. Då dom slutat sälja K95 RGB, fick jag vänta över 2-3 veckor utan någonting hände och fick välja ett sämre K70 RGB LUX som ersättningsvara, då dom inte hade K95 RGB Platinum i lager. Tröttnade all väntan så jag valde K70 istället.

Då AX750 inte säljs längre, kommer du inte få nåt i utbyte och du får vänta i evigheter utan nåt händer.
Ta och kontakta dom via live chatten och välj liknande som AX750 som ersättningsprodukt. Typ AX760 och brukar inte vara problem.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

@XPerion: Hej tack för tipset, chattade med dom precis och verkar lösa sig genom att dom skickar en motsvarande modernare som dom har i lager. Om det stämmer vad dom sa så blir det en AX860 jag får hem istället. Får se när det anländer vad det är.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Johannes P:

@XPerion: Hej tack för tipset, chattade med dom precis och verkar lösa sig genom att dom skickar en motsvarande modernare som dom har i lager. Om det stämmer vad dom sa så blir det en AX860 jag får hem istället. Får se när det anländer vad det är.

Skönt att höra att det löste sig!