Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
$HOME
Registrerad
Jun 2006

Jag har gått över till Funtoo nu. Det käns faktiskt som en fräsch och rolig version av Gentoo.

Gentoo Linux | Screenshots | dotfiles

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Nu kanske folk blir griniga men det är inte menat så... men tusan vilka tråkiga "skrivbord" ni visar upp nu för tiden. Det är ju bara enfärgad bakgrund med konsoler med en massa text i. Ser jag tillbaka 10 år sedan när jag satt och portade Window Blinds teman till KDE3 så fick man anstränga sig lite för att få ihop det. Det jag gjorde ser kanske amatörmässigt ut idag (och kanske då med) men tycker fortfarande att det ser mer roligt ut än dagens design.

Sorry om jag trampar någon på tårna!

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Testpilot
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Defcon:

Nu kanske folk blir griniga men det är inte menat så... men tusan vilka tråkiga "skrivbord" ni visar upp nu för tiden. Det är ju bara enfärgad bakgrund med konsoler med en massa text i. Ser jag tillbaka 10 år sedan när jag satt och portade Window Blinds teman till KDE3 så fick man anstränga sig lite för att få ihop det. Det jag gjorde ser kanske amatörmässigt ut idag (och kanske då med) men tycker fortfarande att det ser mer roligt ut än dagens design.

Sorry om jag trampar någon på tårna!

En snygg font är numera viktigare än någonsin..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2009

Arch Linux
i3-gaps
Terminator
Conky

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2009

Liten update

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2004

Här är mitt Arch som det set ut idag, inga konstigheter egentligen - xfce4, nemo, conky i windowslik miljö.

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Testpilot
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av llxt:

Aldrig förstått det här med gaps i i3, vill man inte komma åt så mycket arbetsyta som möjligt?
Det är iaf anledningen till att jag använder i3, kör tom 1px ram på aktiva fönstret för att inte slösa på arbetsyta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av huttala:

Aldrig förstått det här med gaps i i3, vill man inte komma åt så mycket arbetsyta som möjligt?
Det är iaf anledningen till att jag använder i3, kör tom 1px ram på aktiva fönstret för att inte slösa på arbetsyta.

Well, vi är alla olika. Jag kan själv inte byta till någom annan fönster hanterare. Är förälskad i i3-gaps och vill inte byta
Tycker om allt som kommer med i3. Gaps gav mig lite mer att leka med

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Testpilot
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av llxt:

Well, vi är alla olika. Jag kan själv inte byta till någom annan fönster hanterare. Är förälskad i i3-gaps och vill inte byta
Tycker om allt som kommer med i3. Gaps gav mig lite mer att leka med

Ja, det förstår jag såklart.
Ska försöka omformulera mig.

Vad är fördelen?
Är det visuellt snyggare i dina ögon, är det lättare att hålla reda på alla fönster eller är det något annat som gör att gaps är fördelaktigt för dig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av huttala:

Vad är fördelen?
Är det visuellt snyggare i dina ögon, är det lättare att hålla reda på alla fönster eller är det något annat som gör att gaps är fördelaktigt för dig?

hehe, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Ja nog tycker jag att det blir snyggare med en bakgrundsbild och lite mellanrum. Jag har tidigare kört med endast i3 och jag förstår tanken med att fylla hela skärmen. Kan väl inte påstå att det är lättare att hålla reda på fönstren med i3-gaps men det duger/ser bra ut för mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jan 2003

@huttala: Jag kör också bara i3 och jag förstår inte heller tjusningen i i3-gaps har aldrig testat det heller, men det tilltalar mig inte är så nöjd med vad jag har med i3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Sedan när måste man förklara för icke-förståare varför man kör på ett visst sätt?

Själv hatar jag tiling wm, men förstår att andra inte gör det...

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Testpilot
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av eXpander_:

Sedan när måste man förklara för icke-förståare varför man kör på ett visst sätt?

Själv hatar jag tiling wm, men förstår att andra inte gör det...

Jag undrar för att jag vill veta, inte för att klanka ner på någon. Vill ha andras perspektiv på det hela för att jag är genuint intresserad.
Vad har man annars ett forum till? Om ingen får ha åsikter eller frågor om något så känns det tämligen meningslöst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

@huttala: Glömde dricka en kopp kaffe idag och fick därför en för svajjig humör ...

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Testpilot
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005

@eXpander_: Haha, been there. Ingen fara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av huttala:

Vad är fördelen?

För egen del känner jag mig långt mer produktiv i i3 än med en DE. Jag har en 32" 4K monitor, med en vanlig "Full HD" på 24" hade jag inte använt i3. Testade på en laptop och det kändes inte så effektivt.

i7
GTX
4K

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Testpilot
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Dockland:

För egen del känner jag mig långt mer produktiv i i3 än med en DE. Jag har en 32" 4K monitor, med en vanlig "Full HD" på 24" hade jag inte använt i3. Testade på en laptop och det kändes inte så effektivt.

Jag kör själv i3 på 2st 2560x1440 och 1st 1920x1080 skärm ovanför.
Det var i3 gaps jag undrade över.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av huttala:

Jag kör själv i3 på 2st 2560x1440 och 1st 1920x1080 skärm ovanför.
Det var i3 gaps jag undrade över.

Ah, sorry. Läste slarvigt. Gaps vet jag inte vad det är dock, men skall läsa ikapp.

Skickades från m.sweclockers.com

i7
GTX
4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där min VPN visar att jag är såklart
Registrerad
Jan 2005

Två skärmar med 1920 x 1080 vardera.
5 "skrivbord" för varje skärm i enlighet med ikonerna centrerade uppe i mitten på varje "topbar".
Fyllt på topbaren med tid, volym, cpu/gpu temp, bitcoin ticker samt hur många uppdaterade paket finns tillgängliga.

Arch Linux med bspwm och en massa ricing