Permalänk
Medlem

Iphone 8 och Iphone X

Ja, eventet har varit. Priserna i USA är i min mening galna väldigt höga, och i Sverige är det inte bättre:

7990 för Iphone 8
9095 för Iphone 8+
11 495 för Iphone X (64 gb) 13 195 (256 gb)

Iphone X

Alla de nya kommer med A11-chipet med 6 kärnor, vilket verkar vara riktigt snabbt. Kameran är också uppdaterad, trådlös laddning är nytt och Face ID för iPhone X

  • Större skärm som täcker hela framsidan

  • Högre upplösning och OLED

  • Utöver Face-ID satsar de också på Animojis och facetracking

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Inaktiv

När du skriver galna menar du att du inte tror att de kommer sälja?

Jag tror priserna är helt perfekta, de kommer sälja slut och ligga efter med leveranserna i 4 - 6 månader.

Förövrigt intresserad av att se hur bra face unlock är.

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på en X får kränga min Iphone 7+ på Tradera framöver!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Rätt nöjd med min iphone 6s. Tillräckligt snabb. Laggar aldrig. Visst bättre kamera är väl trevligt.

Men nja. Inte mycket som lockar med 7,8 eller x. Iaf med tanke på vad man får hosts upp.

Jag blir inte heller så kåt på beezles. Känns som megapixel och GHz-race under 00-talet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

När du skriver galna menar du att du inte tror att de kommer sälja?

Jag tror priserna är helt perfekta, de kommer sälja slut och ligga efter med leveranserna i 4 - 6 månader.

Förövrigt intresserad av att se hur bra face unlock är.

De misslyckades en gång med att låsa upp den under presentationen, var lite komiskt - verkade annars lite långsammare än Touch ID, men ändå imponerande snabbt

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Jacob Fanboy
Skrivet av Haziza:

Riktigt sugen på en X får kränga min Iphone 7+ på Tradera framöver!

Säger som Haziza min 7:a får dock bli reservtelefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

När du skriver galna menar du att du inte tror att de kommer sälja?

Jag tror priserna är helt perfekta, de kommer sälja slut och ligga efter med leveranserna i 4 - 6 månader.

Förövrigt intresserad av att se hur bra face unlock är.

Skrivet av Haziza:

Riktigt sugen på en X får kränga min Iphone 7+ på Tradera framöver!

Skrivet av Drygman:

Säger som Haziza min 7:a får bli reservtelefon.

Vi får väl se hur tillgången ser ut, det är ju inte helt solklart hur många de lyckats producera, kanske är en anledning till att det är ett tag kvar tills den lanseras. Men jag håller med om att den är häftig, även om jag undrar vad ni tycker gör den värd så mycket pengar? Eller ser ni den snarare som "state of the art" och tänker mindre på kostnaden som kanske ändå inte är så viktig?

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Tycker att du (ts) ska förtydliga att 64gb modellen av iPhone X kostar 11495kr och 256gb modellen kostar 13195kr.
Tycker generellt att hela smartphone marknaden har spårat ut fullständigt när det gäller pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

De misslyckades en gång med att låsa upp den under presentationen, var lite komiskt - verkade annars lite långsammare än Touch ID, men ändå imponerande snabbt

Han bytte väl mobil efter det? Kanske inte hade hans ansikte inlagt i den? Bara spekulation dock.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Han bytte väl mobil efter det? Kanske inte hade hans ansikte inlagt i den? Bara spekulation dock.

Så kan det mycket väl ha varit, jag tyckte mest att det var lite ironiskt med tanke på hypen de byggt upp kring funktionen - men självklart svårt att få allt att fungera perfekt uppe på scen.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Usch vad besviken jag är ...

Visst, iPhone X är trevlig - men nästan 12 000kr för i princip samma sak som redan Samsung m.fl. erbjuder för 4000kr mindre.

Och iPhone 8 .. Alltså kom igen, 720p-upplösning år 2017 och ta 8000kr? Fyfan.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

iPhone X är spännande, men vad har den som S8 inte har? Den verkar ju nästan det dubbla dessutom.

Den kommer säkert sälja bra dock.

Permalänk
Inaktiv

Skrattar, gäspar och surfar vidare

Permalänk
Medlem

Vi får se vad chefen säger kring uppgradering

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Är allt sugen på att sälja min 7+ och ordna en X. Men nja, får vänta tills studierna är över..

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

iPhone X är spännande, men vad har den som S8 inte har? Den verkar ju nästan det dubbla dessutom.

Den kommer säkert sälja bra dock.

Animoji

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Det var ju inte lite cringe Jag och kompisarna i Discord fick oss ett gott skratt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Usch vad besviken jag är ...

Visst, iPhone X är trevlig - men nästan 12 000kr för i princip samma sak som redan Samsung m.fl. erbjuder för 4000kr mindre.

Och iPhone 8 .. Alltså kom igen, 720p-upplösning år 2017 och ta 8000kr? Fyfan.

Om man inte bryr sig om mjukvaran så kanske man borde köpa Samsung men folk som köper X gör det antagligen för att den kör IOS...

Skrivet av DozeN:

iPhone X är spännande, men vad har den som S8 inte har? Den verkar ju nästan det dubbla dessutom.

Den kommer säkert sälja bra dock.

Säker ansiktsupplåsning.
IOS.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Om man inte bryr sig om mjukvaran så kanske man borde köpa Samsung men folk som köper X gör det antagligen för att den kör IOS...

Det är självklart. Jag älskar iOS och har alltid kört med iPhone, men man kan ju fortfarande bli besviken på att det som huserar mjukvaran inte är bättre.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Säker ansiktsupplåsning.
IOS.

Inte mycket med andra ord

Iris scanner samt fingerprint är väl ganska säker och även något jag föredrar framför ansiktsigenkänning.

IOS vs Android är ju självklart personligt, om vi bortser från det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Inte mycket med andra ord

Iris scanner samt fingerprint är väl ganska säker och även något jag föredrar framför ansiktsigenkänning.

IOS vs Android är ju självklart personligt, om vi bortser från det.

Fingerprint på S8 är ju värdelös så den räknas inte. Finns väl seriöst ingen som krabbar med att smeta upp sitt finger där?
Är inte Samsungs Iris scanner ganska halvtaskig? Fungerar den i mörker?

IOS vs Android är ju de största och mest avgörande så varför bortse från det? Lika mycket personlig preferens som allt annat på mobilen. Jag som kör systemkamera bryr mig inte det minsta om kameran på mobilen.

Nu låter jag som en hater men det är jag inte. Kör både Android och IOS =D.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Fingerprint på S8 är ju värdelös så den räknas inte. Finns väl seriöst ingen som krabbar med att smeta upp sitt finger där?
Är inte Samsungs Iris scanner ganska halvtaskig? Fungerar den i mörker?

IOS vs Android är ju de största och mest avgörande så varför bortse från det? Lika mycket personlig preferens som allt annat på mobilen. Jag som kör systemkamera bryr mig inte det minsta om kameran på mobilen.

Nu låter jag som en hater men det är jag inte. Kör både Android och IOS =D.

Ja Samsungs iris scanner funkar i mörker...IR ljus, precis samma som Iphone x (eller var det iphonen som har samma som s8?)

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Som vanligt ligger Apple 1år efter samsung och tar ut sjukt mycket pengar iaf...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd

Att tänka på innan man beställer en ny Iphone är att från det sjukt höga priset så tillkommer det ett par kostnader till.
Vill man lyssna på musik - ett par lurar
Vill man snabbladda - en snabbladdare och kabel
Läs denna länk där de går igenom de kostnader som tillkommer.
https://www.google.se/amp/s/www.forbes.com/sites/gordonkelly/...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Att tänka på innan man beställer en ny Iphone är att från det sjukt höga priset så tillkommer det ett par kostnader till.
Vill man lyssna på musik - ett par lurar
Vill man snabbladda - en snabbladdare och kabel

Följer det inte med några hörlurar till de nya modellerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Så kan det mycket väl ha varit, jag tyckte mest att det var lite ironiskt med tanke på hypen de byggt upp kring funktionen - men självklart svårt att få allt att fungera perfekt uppe på scen.

Är rätt relevant att nämna att det inte var själva face-id som inte kunde känna igen honom, utan det var snarare att telefonen ibland kräver att man knappar in koden, tex efter en omstart. Detta är precis samma med touch-id.

Visa signatur

| Intel i7 4690k | Fractal Design R4 | MSI GTX 970 | Asus Xonar DX | Corsair 750W | SSD Samsung 500GB + WD 1 TB | Corsair 16GB 1600MHz | Sennheiser PC360 | LG W2753VC |

Permalänk
Inaktiv

För mig finns det 3 val.
iPhone X, imponerande på alla sätt om full utrustad med klocka och allt går på runt 20 000kr.
Billigare iPhone, att köpa iPhone 8 som ser de gamla men ej kostar så mycket mindre än iPhone X känns som om man gav upp på mållinjen.
En Android, finns i alla smaker.

Skrivet av izzeww:

Tycker att du (ts) ska förtydliga att 64gb modellen av iPhone X kostar 11495kr och 256gb modellen kostar 13195kr.
Tycker generellt att hela smartphone marknaden har spårat ut fullständigt när det gäller pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller ej med om urspårning av pris. Man får en väldigt bra mobil idag för under 2000kr, att det senare finns exklusivare varor gör inget, för inga förnuftiga personer köper dem om de ej har råd eller behov.
Man kan ha sämre ställt och ha behov av en 10 000kr mobil, tex om man i sitt jobb är mycket på resande fot och vill kunna göra allt ifrån mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Som vanligt ligger Apple 1år efter samsung och tar ut sjukt mycket pengar iaf...

Japp, men deras varumärke säljer.
Precis som jag spekulerade i sedan i tisdags (brist in på 2018) så börjar nu "analyserna" från mer insatta folk trilla in:

https://www.theverge.com/circuitbreaker/2017/9/15/16317688/ap...

Citat:

But “due to supply constraints,” he adds, it’s unlikely demand will match supply until 2018.

https://9to5mac.com/2017/06/21/iphone-8-ram-flash-storage-chi...

Citat:

Component orders for the iPhone 8 are creating a worldwide shortage of DRAM and NAND chips, with competitors struggling to secure their own supplies, says a report.

Så spelar ju ingen roll hur "efter" dom är, när Apple släpper något nytt så blir det kaoz på marknaden. Alla mina polare som köpte S8:an hade den på releasedag, och jag läste ingenting om nån global komponentbrist på grund av den..?

Spanar man t ex här:
https://9to5google.com/2017/07/11/analysts-estimate-samsung-g...
Så sålde S8 ~20% sämre än S7.

Citat:

Estimated sales in the first 60 days were 9.8M for the S8

Analytikerna tror nu alltså att Apple kan pumpa ut 40 mill X på dom 2 månader som kommer vara kvar 2017 efter release, 4 gånger siffrorna på S8, och det tror dom alltså är långt ifrån att kunna möta efterfrågan...

Och detta är alltså trots ett pris på 11,5 resp 13k!

Skrivet av Stefflo:

Att tänka på innan man beställer en ny Iphone är att från det sjukt höga priset så tillkommer det ett par kostnader till.
Vill man lyssna på musik - ett par lurar
Vill man snabbladda - en snabbladdare och kabel
Läs denna länk där de går igenom de kostnader som tillkommer.
https://www.google.se/amp/s/www.forbes.com/sites/gordonkelly/...

Bra info, men tror det är irrelevant för dom flesta som hostar upp 8-13 lax för en lur...
Jag må ha någon diagnos, men nörden i mig ser det bara som positivt att det finns massa snacks att köpa till runtomkring #sheeple

Nu kan man ju bara spekulera, men blir det så jävla illa att det tar in i januari.. Sån jävla epic fail säger jag bara.
Ponera leveransdatum på 12:e januari, det är alltså 4 månader efter eventet(!). Vi snackar alltså att man då ska hosta upp 13 lax för en lur som är 1/3 av sin livscykel in mot nästa event?
Ska bli riktigt riktigt festligt att se hur priserna hamnar på blocket, skulle inte förvåna mig om det går att få ut 15-18 lax om det visar sig att bristen stämmer.
Jag jobbar ju inte i närheten med detta, men det jag frågar mig är bara hur fan det alltid blir så att dom hamnar så efter?
Så som jag förstått det så har dom ju alltså börjat med 8/X långt innan 7:an ens släpptes? Dvs dom sitter redan nu i full flärd med iphone 9 / 11? (oops nine eleven! majgod!, lär ju inte bli dom siffrorna nästa år!)
Så frågan är hur det _alltid_ lyckas bli så att dom inte hinner klart? Jag menar, bästa vore väl om dom bara kunde finalisera designen säg 3-4 månader innan release och bygga ett lager?

@izzeww Det har på flera ställen konstaterats att det finns 2 skäl till priset på X, (1) dom kommer ändå inte kunna möta demand pga tillverkningsproblem. (2) Det är premium. Jämför med modeindustrin. Rimligt att köpa en bit läderväska för 25-30 lax? Om ens det stoppar....

Skrivet av joakim99:

Följer det inte med några hörlurar till de nya modellerna?

Det följer med, men tyvärr inte dom trådlösa. Detta är sjukt lågt, när halva presentationen handlade om hur bra det ekosystemet ihop med klockan är, så är det ändå bara trådade.
Dock följer det ju med en 3.5 mm så man kan ju nyttja befintliga lurar man har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

För mig finns det 3 val.
iPhone X, imponerande på alla sätt om full utrustad med klocka och allt går på runt 20 000kr.
Billigare iPhone, att köpa iPhone 8 som ser de gamla men ej kostar så mycket mindre än iPhone X känns som om man gav upp på mållinjen.
En Android, finns i alla smaker.

Jag håller ej med om urspårning av pris. Man får en väldigt bra mobil idag för under 2000kr, att det senare finns exklusivare varor gör inget, för inga förnuftiga personer köper dem om de ej har råd eller behov.
Man kan ha sämre ställt och ha behov av en 10 000kr mobil, tex om man i sitt jobb är mycket på resande fot och vill kunna göra allt ifrån mobilen.

Finns ingen vuxen vettig människa som köper en mobil för över 2000 privat.
Finns många riktigt bra telefoner för under 2000.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joakim99:

Följer det inte med några hörlurar till de nya modellerna?

Ja men endast med sladd. Vill du ha de trådlösa måste du köpa extra. Laddare följer givetvis med men då är det den vanliga. Vill du använda snabbladdning så måste du köpa till extra.

Läste något annat inlägg tidigare att om man ville ha alla lightning -> hdmi och så vidare så tror jag det fanns runt 15 olika kablar och att köpa dessa så kostade det lika mycket som hela telefonen. Tyvärr hittar jag inte sidan just nu.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10