Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Inaktiv

Ojoj en Magni 3! Har iofs Magni 2 så den stannar.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Schiit magni 3
o2+sDac
LC

Så många val. Vilken kommer ni att köpa?

Ingen av ovanstående men jag har Cavalli Tube Hybrid beställd. Byter kanske till CTH modellen med SDAC inbyggt. Borde bli lättare att sälja om jag inte gillar den. Och lite kul att testa hur SDAC står sig mot gamla ODAC och andra DAC:ar.

https://www.massdrop.com/buy/massdrop-cth-sdac-dac-amp
https://www.massdrop.com/buy/massdrop-x-alex-cavalli-cth-tube...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Србо:

Fått hem från Kina mina Original Rock Zircon och dom låter väldigt bra, bättre än Tennmak Pro, klart ljud, bra mellanregister, klar bas där Tennmak Pro är efter. För knappt en hundring är Rock Zircon nästan gratis.

Sennheiser ie800 som jag också äger är inte bättre på något sätt. Det Rock Zircon saknar är underbart klara subbasen som Shure 846 har i övrigt är det inte stor skillnad. Kvaliten verkar vara bra.

Skickades från m.sweclockers.com

ja det är synd att basen är lite väl slapp i Tennmak pro. Har kollat länge på zircon men aldrig slagit till, tycker dom ser så fula ut Har ett par KZ ZS5 på väg hem och det ska bli lite intressant och se hur dom står sig. Har bra erfarenheter av de andra KZ-lurarna jag köpt genom åren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agustavsson:

ja det är synd att basen är lite väl slapp i Tennmak pro. Har kollat länge på zircon men aldrig slagit till, tycker dom ser så fula ut Har ett par KZ ZS5 på väg hem och det ska bli lite intressant och se hur dom står sig. Har bra erfarenheter av de andra KZ-lurarna jag köpt genom åren.

Smaken är olika, jag tycker om designen. Dom låter förvånansvärt bra, värt att riskera en hundring. Sitter utmärkt i öronen, vilket jag var tveksam till innan jag prövade iom att det var silikonproppar som inte brukar sitta bra och isolering är svag, men dessa isolerar hyfsat. KZ ZS5 skall vara det bästa från KZ, bra bas har den fått beröm för som ju inte riktigt fanns där innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Bose QC35 II är på g enligt läckor.

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.blog.google/products/assistant/headphones-optimiz...

Och där kom announcement.

Permalänk
Medlem
Skrivet av §2:

Tjena!

Någon som har tips på några bra bluetoothhörlurar (in-ear) från aliexpress eller liknande?
Har varit sugen på ett par Airpods ett tag nu men priset på 1700kr får mig att avstå...

Vill helst att det ska vara helt sladdlösa men skulle funka med sladd bakom nacken.
Pris max 1000kr.

OBS skall användas med min iPhone SE

Tack på förhand.

Jag bumpar denna fråga lite pga att jag också letar BT in-ear lurar för ungefär samma pris. Dock vanlig android.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stoltz:

Jag bumpar denna fråga lite pga att jag också letar BT in-ear lurar för ungefär samma pris. Dock vanlig android.

Optoma NuForce BE Sport3

Permalänk
Fyndjägare

Kolla vad jag hittade. Beyer DT880 för 1190:-
Demoexemplar i gott skick. 250 Ohm. Säljes med 12 mån. garanti.

https://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=3728&menu=1

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Tack. Dem svenska sidorna har jag koll på vad som är bra eller inte. Var mer om någon hade koll på någon anorlunda bra "kina lur" som man hade missat.

Permalänk
Fyndjägare

Ligger ett par Hifiman HE-400i för 1990kr här. Mycket bra pris.

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=20392...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av stoltz:

Jag bumpar denna fråga lite pga att jag också letar BT in-ear lurar för ungefär samma pris. Dock vanlig android.

Supra nitro X kanske? Har bara testat dom en kortare stund men helt klart kändes det som ett bra köp. Bra kabel och grym ergonomi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Supra nitro X kanske? Har bara testat dom en kortare stund men helt klart kändes det som ett bra köp. Bra kabel och grym ergonomi.

Det är dem jag sneglar på, om inget annat alternativ dyker upp. För utbudet är ju vad det är här i lilla Sverige.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stoltz:

Tack. Dem svenska sidorna har jag koll på vad som är bra eller inte. Var mer om någon hade koll på någon anorlunda bra "kina lur" som man hade missat.

Dom här har bra recensioner överlag och får mig intresserad:
KD Brand Bluetooth Earphone Wireless Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Schiit magni 3
o2+sDac
LC

Så många val. Vilken kommer ni att köpa?

Klickade precis hem Massdrop O2 + SDAC DAC/Amp på impuls. Ska bli spännande!

Permalänk
Skrivet av Србо:

Dom här har bra recensioner överlag och får mig intresserad:
KD Brand Bluetooth Earphone Wireless Sport

Kan rekommendera dessa istället. Balanserat ljud med bra tryck, dock ej någon monsterbas. Passformen är i mina öron mycket bra men har man väldigt små öron så kanske det inte blir helt 100. Man kan använda dom utan den där lilla "snoppen" om man nu vill det

Har jämfört med JBL reflect Mini bt, everest 100 och Supra nitro X i samma sittning. Supra nitro X hade bäst ljud, everest 100 bäst ergonomi och Ceptor har helt fruktansvärt bra price/performance ratio, i alla fall just nu för 299 spänn.

Permalänk
Medlem

Tja!

Ute efter något nytt till mina HD650 då min NAD D1050 inte räcker till på förstärkarsidan imo, vissa frekvenser hålls tillbaks alldeles för mycket. Är tvungen att öka volymen till icke-hälsosamma nivåer för att få ett jämnt ljud.

Är ute efter något som håller tillbaks diskanten, som kanske ger ett något mörkare ljud.
Hade eventuellt tänkt behålla D1050 som DAC och köpa till en förstärkare enbart. Har då kollat på Schiit Valhalla/Magni men finns det bättre alternativ?

Maxpris kanske runt 6k helst men är flexibel.

Permalänk

@n4ight: Jag skulle rekommendera Elekit TU-8200 om du klarar av DIY.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Gaben:

@n4ight: Jag skulle rekommendera Elekit TU-8200 om du klarar av DIY.

Oj det där såg väldigt intressant ut!
Klart man kan fixa ihop ett DIY men jag skulle helst ha en komplett lösning då tid ( och tålamod ) är något jag saknar för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n4ight:

Tja!

Ute efter något nytt till mina HD650 då min NAD D1050 inte räcker till på förstärkarsidan imo, vissa frekvenser hålls tillbaks alldeles för mycket. Är tvungen att öka volymen till icke-hälsosamma nivåer för att få ett jämnt ljud.

Är ute efter något som håller tillbaks diskanten, som kanske ger ett något mörkare ljud.
Hade eventuellt tänkt behålla D1050 som DAC och köpa till en förstärkare enbart. Har då kollat på Schiit Valhalla/Magni men finns det bättre alternativ?

Maxpris kanske runt 6k helst men är flexibel.

Jag hade kollat på Lake People/Violectric om du vill ha solid state. Du kan också hitta Musical Fidelity x-can v2/v3 (oftast runt 1000-2000kr) begagnade som jag tycker passar väldigt bra ihop med HD650. Det finns även mängder av uppgraderingar du kan göra via Mike Grierson som är snubbe som finns i Skottland.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av n4ight:

Tja!

Ute efter något nytt till mina HD650 då min NAD D1050 inte räcker till på förstärkarsidan imo, vissa frekvenser hålls tillbaks alldeles för mycket. Är tvungen att öka volymen till icke-hälsosamma nivåer för att få ett jämnt ljud.

Är ute efter något som håller tillbaks diskanten, som kanske ger ett något mörkare ljud.
Hade eventuellt tänkt behålla D1050 som DAC och köpa till en förstärkare enbart. Har då kollat på Schiit Valhalla/Magni men finns det bättre alternativ?

Maxpris kanske runt 6k helst men är flexibel.

Ligger en Violectric V200 på Hifimagasinet. Om du vill ha en solid state som inte är skarp eller vass i ljudet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Såg att både Violectric V200 och X-CAN V3 fanns uppe på Hifimagasinet så jag ska ta mig en närmare titt på dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av n4ight:

Såg att både Violectric V200 och X-CAN V3 fanns uppe på Hifimagasinet så jag ska ta mig en närmare titt på dem!

Jag har haft båda och tycker båda är riktigt riktigt bra. Har dock slutat upp med en V2 Tycker den är helt fantastisk med tanke på pris. Det är alltid kul att kunna byta lite rör etc.

Om du kör alla uppgraderingar via Rockgrotto så går det på ungefär 200gbp totalt men det ska förbättra ljudet avsevärt. Har tidigare köpt rör av Mike där och han är en supertrevlig snubbe. Du kan kolla mer på: http://www.rock-grotto.co.uk/xcanpropage.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Ingen av ovanstående men jag har Cavalli Tube Hybrid beställd. Byter kanske till CTH modellen med SDAC inbyggt. Borde bli lättare att sälja om jag inte gillar den. Och lite kul att testa hur SDAC står sig mot gamla ODAC och andra DAC:ar.

https://www.massdrop.com/buy/massdrop-cth-sdac-dac-amp
https://www.massdrop.com/buy/massdrop-x-alex-cavalli-cth-tube...

Även jag funderar på att införskaffa en CTH+SDAC.

Sitter nu på en Little Dot MK IV SE samt en Little Dot DAC_1.

Frågan är om det blir någon större skillnad. Gillar det varma ljudet från en rörförstärkare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Supra nitro X kanske? Har bara testat dom en kortare stund men helt klart kändes det som ett bra köp. Bra kabel och grym ergonomi.

Skrivet av stoltz:

Det är dem jag sneglar på, om inget annat alternativ dyker upp. För utbudet är ju vad det är här i lilla Sverige.

Håll er borta från dom. Ljudet är helt ok och batteritiden är skitbra. Men, räckvidden på blåtanden är katastrof.
Om man har telefonen i höger ficka i brallorna och tittar lite åt vänster så tappar man kontakten helt.
Fri sikt är det som gäller för att dessa skall fungera.
Testat mot flertalet telefoner och TV.
Har varit i kontakt med Sound By Sweden som bad mig skicka in dom. Fick ett nytt par med exakt samma problem.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Skrivet av Krux:

Håll er borta från dom. Ljudet är helt ok och batteritiden är skitbra. Men, räckvidden på blåtanden är katastrof.
Om man har telefonen i höger ficka i brallorna och tittar lite åt vänster så tappar man kontakten helt.
Fri sikt är det som gäller för att dessa skall fungera.
Testat mot flertalet telefoner och TV.
Har varit i kontakt med Sound By Sweden som bad mig skicka in dom. Fick ett nytt par med exakt samma problem.

Det där är ett problem som jag har upplevt på ALLA iems med bluetooth. Kroppen är ju dessvärre mestandels vatten och bluetooth orkar inte igenom helt enkelt. Men nog fan kan man tycka att någon borde lösa det.

Permalänk
Medlem

Spännande att ge sig in i hörlurar, har beställt en Geek out 720 och troligtvis paras den med ett par Hifiman HE-400i. Tidigare har jag bara använt hörlurar som ATH-M50 > Monoprice 8323 > Superlux 668B (nuvarande) och aldrig med något annat än moderkortets inbyggda ljudkort.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av nrj:

Även jag funderar på att införskaffa en CTH+SDAC.

Sitter nu på en Little Dot MK IV SE samt en Little Dot DAC_1.

https://s26.postimg.org/nn0cuqmb9/DSCF0020.jpg

Frågan är om det blir någon större skillnad. Gillar det varma ljudet från en rörförstärkare.

Little Dot MK IV SE är ju en ren röris. CTH är en hybrid med solidstate i utgångsstegen. Så de kommer ha olika karaktär är jag rätt säker på. Och allt hänger ju på matchningen med dina hörlurar. Vilka har du?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare

Och till er som funderar på Sony MDR-Z7 som går för 3490kr på CDON just nu. Läs Headfonics recension och avgör om den passar er. Inte bara rosor

https://headfonics.com/2015/06/the-mdr-z7-by-sony/

"Overall, there is quite a lot I disliked about the headphone on an objective level. However, I’ve found it to be subjectively highly musical and damned fun to use. Sometimes, we don’t neeed accuracy or clinical sound. Some days, we just want to rock out, sit back and relax and enjoy the tunes without worrying about how accurate the headphone recreates the source track. I truly don’t care for that, I never did and never will. For that reason, I enjoy the Z7 despite its flaws much in the same way I enjoy the HD650 despite it sounding like a hot mess of haze and thickness. They are musical and relaxing, comfortable and well rounded with genre selection, they don’t need amplification and sound great on every source I own. These qualities combined make it a great buy at the used prices, but definitely not something I would recommend paying full price for. Sony is overcharging for the headphone and doesn’t include a portable cable, this really upset me.

Despite all of the negative things I had to say, I still reach for it when I want to lounge around or for Youtube surfing. Some headphones just get the imaging setup wrong, but Sony got it right and that alone makes it worth using and keeping as a set to handle day to day activities. She is a well rounded headphone that is good everywhere, but not very good in the slightest, nor great anywhere. Pick one up used or refurbished and avoid paying full price, you can do better for $600+ these days. What upsets me a great deal is that my $600 Flare R2Pro iems slaughtered this Z7 in every way so severely, that I am not sure how to accurately scribe the words into text for you all to read. There is a huge sense of fidelity quality that bridged the gap between what the Z7 has to offer and the new generation of similarly priced iems from innovative companies like Flare Audio…but that doesn’t really mean much, the Fostex TH600, Fidelio L2, K550, Focal Classic, AKG K267 and similar under $600 great headphones that I own that are full sized all paled in comparison to the R2Pro iem from Flare Audio. Everyone has to improve their game if they want to stay alive in the next few years. I think Sony can do it, they proved they could improve and innovate as well, but they really need to take drastic measures to improve any future models in this price range that may come in 2016-2017."

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Är det någon som på rak arm vet om jag kan köpa en sån här:

https://www.apple.com/se/shop/product/MK0W2ZM/A/lightning-til...

Och sedan koppla in min DAC i USB-porten och min laddare i Lightning-porten och därmed både lyssna på musik och ladda min iPhone samtidigt?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Fantastisk deal på z7. Har ett par som jag gillar bättre än hd600, aq nighthawk, x2.