Linksys WRT32X Gaming Router, får man verkligen bättre ping med en sådan?

Permalänk

Linksys WRT32X Gaming Router, får man verkligen bättre ping med en sådan?

https://www.dustinhome.se/product/5011041585/wrt32x-gaming-ro...

Vad säger swec om denna?

77% lägre, ping låter ju helt galet för att vara sant?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

@blue eyed devil: Tja, det syftar säkert till den implementerade "Killer" tekniken som skall prioritera speltrafik i den bästa av världar.
Men om det är samma "Killer" teknik som finns på nätverkskorten så hade jag aldrig låtit den komma in i mitt hus, skapar mer problem än det löser.

Sen har vi ju klassikern, låter FÖR bra för att vara sant så är det troligen det också, dvs säga det är inte sant.

Vad har du för uppkoppling och hur många klienter skall ansluta trådlöst respektive trådat?
Stödjer dom trådlösa klienterna AC?

Permalänk
Medlem

Som @MacAllan skriver är det samma "Killer" som finns på "Spel laptop" nätverkskort skulle jag sky den som pesten, fy fan vilket jäkla skit till att strula nå så in i H*lvete.

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

77% lägre, ping låter ju helt galet för att vara sant?

Verkar ju få hyfsade reviews rent generellt - men jo, att trimma ljusets hastighet i fiber med 77% är ganska bra jobbat - spec för en ändutrustning...

Permalänk

Linksys WRT32X

Skulle vara roligt och veta vad du får för ping med "Linksys WRT32X", då min ping gick upp ifrån 16 (äldre routrar) till 23 med "WRT32X". Också har jag 10 ping utan router. Jag upplevde även att "Killer™-aktiverade enheter" var ganska osmidig att få det att fungera. Men detta kanske inte du har stött på :)

Permalänk
Medlem

Den här säljs till lättlurade konsumenter genom att ha "Gaming" i modellnamnet.
Vill minnas att det började med D-Link DGL-4300 som kom någonstans runt -04 eller -05, den här salufördes med "Gaming" och resten är histora.
Folk köper "gaming"-möss, tangentbord, skärmar, routrar, musmattor, moderkort, GLASÖGON.
Jag skulle också utnyttja folks dumhet om jag var ett stort vinstdrivande företag.

Till saken, har du problem med hög latens hemma inom ditt LAN så kanske du skulle börja felsöka där.
Att WRT32X använder QOS för speltrafik är ingenting nytt utan det rör sig om kejsarens nya kläder.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Nej, jag skulle nog gå så långt som att säga att det är avsiktligt missledande/falsk marknadsföring. Det ska vara väldigt speciella förhållanden för att det ska göra någon skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Folk köper "gaming"-möss, tangentbord, skärmar, routrar, musmattor, moderkort, GLASÖGON.
Jag skulle också utnyttja folks dumhet om jag var ett stort vinstdrivande företag.

Det är också korkat att övergeneralisera som du gör. Visst är det en trend att sätta på bling bling och märka produkter med "Gaming" för att sälja, men det finns massor av bra produkter som har kommit av det också.

Permalänk
Medlem

@Buio: De "bra" funktionerna finns i regel redan i produkten. Ordet "Gaming" läggs till för att locka till sig en större massa eftersom ordet säljer. Lite som "sex".
Det finns en anledning till att människor kallas för får (bääbää).

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX