Permalänk

Rundad chassi skruv

Tjenare jag har en skruv som jag har rundat sitter fast i en spacer och moderkortet och hur gör jag för att få loss den tar emot alla förslag tacksam för hjälp
Mods får flytta om det inte passar in här visste inte vart jag skulle stoppa tråden.
Mvh Ligtningshaadow

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

En bild hade gjort det lättare att se exakt vad det handlar om

Kan du ta loss spacern så är det lättaste kanske att skaffa en ny sådan.

Permalänk
Medlem

Liten svetstång kanske?
Kan bli trångt dock, annars borra av skallen, försiktigt!

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

kan man inte skruva loss distansen från skruven med hjälp av tänger så får man borra av skruvskallen.

Permalänk
Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

Den där borde inte vara några problem att få ut med en bra stjärnmejsel och att man håller distansen med en passande nyckel.

En mejsel med bra passning och tryck ordentligt när du skruvar. Lägg kortet ner..

Så blir skruvar gärna om man använder fel verktyg.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Vem drar en moderkortsskruv med kraft xD
Övertygad att du kan skruva ut den med en lite större mejsel.

Permalänk

Jag köpte detta begagnat så inte jag som rundat skruvarna

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

@Ligtningshaadow: ser ut som du skulle kunna skruva ut dem genom att sätta en vanlig rak mejsel i skruvskallarna, någon som precis på gränsen passar och som sätter sig ordentligt, och sen skruvar du på distanserna med en tång.

alternativt gripa tag i skallarna med en tång, och skruva på distanserna med en annan.

Permalänk
Medlem

@elBenko:

Bästa är alltid att försöka med en bra stjärnmejsel först, du får dubbelt så mycket ingrepp.

Den där skruven är sabbad för att man använt dåliga verktyg inget annat.. vill påstå att jag fått loss skruvar som sett värre ut än så genom att ta det lugnt.

Lägg kortet på bordet och håll i distansen med en skiftnyckel, ta ett stabilt grepp i mejseln och låt kroppsvikten arbeta för att hålla mejseln i ingrepp, håll mejseln som en ölburk och eventuellt kan man stödja den mot bröstkorgen, skruva genom att låta hela överkroppen vrida sig sakta men säkert.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Jag fixade detta med två pollygriper

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk

Glömde tacka för alla som skrivit så tack! Alla som gav mig tips

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

Ett annat tips för liknande händelser är gummisnoddstricket. Såg det på en "life-hacks" video, har testat och funkar. Du tar en gummisnodd som är platt, lägger platta biten emot och trycker ner skruven.

Funkar baserat på egna erfarenheter.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär