Letar efter speldator,som även ska fungera till Redigering i form av Foto,film(Photoshop,Illustrator,after effects)

Permalänk
Medlem

Letar efter speldator,som även ska fungera till Redigering i form av Foto,film(Photoshop,Illustrator,after effects)

Tjenare!

Letar efter en ny dator. Jag kommer dela upp i sektionen för att göra det lite mera organiserat vad jag söker. Jag har ingen kunskap och bygga ihop så ser gärna att man kan få den färdigbyggd, men inte omöjligt att jag kan lösa det. Vill inte ha något flashigt chassi utan enbart ett bra funktionellt med bra luftcirkulation.

Budget: 8-10k(Möjligtvis 11k)

Klara och redigera.

Photoshop
Illustrator
Möjligtvis film

Spel jag vill spela är: Dessa behöver inte maxas. Men har gärna average eller lite över det.
LoL
WoW
Overwatch
GTA V
Diablo 3
CS:GO

Övrigt den ska uppfylla.
SSD för windows/Spel.
Två skärmar,varav en ska vara 120 hz. Den ska alltså kunna köra detta samtidigt som spel.(skärmarna ingår inte i min budget. Alltså endast dator jag söker.
Helst inte låta för mycket.

Tror det är allt, tacksam för all hjälp jag får om jag missat något så säg gärna till.

EDIT: Kanske borde vänta till black friday?

Permalänk
Medlem

Ska skärmarna ingå i det priset? Då lär det vara billiga varianter.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lunatiz:

Tjenare!

Letar efter en ny dator. Jag kommer dela upp i sektionen för att göra det lite mera organiserat vad jag söker. Jag har ingen kunskap och bygga ihop så ser gärna att man kan få den färdigbyggd, men inte omöjligt att jag kan lösa det. Vill inte ha något flashigt chassi utan enbart ett bra funktionellt med bra luftcirkulation.

Budget: 8-10k(Möjligtvis 11k)

Klara och redigera.

Photoshop
Illustrator
Möjligtvis film

Spel jag vill spela är: Dessa behöver inte maxas. Men har gärna average eller lite över det.
LoL
WoW
Overwatch
GTA V
Diablo 3
CS:GO

Övrigt den ska uppfylla.
SSD för windows/Spel.
Två skärmar,varav en ska vara 120 hz. Den ska alltså kunna köra detta samtidigt som spel.
Helst inte låta för mycket.

Tror det är allt, tacksam för all hjälp jag får om jag missat något så säg gärna till.

EDIT: Kanske borde vänta till black friday?

För den budgeten så tror jag inte vi kommer lösa dina krav, ens i närheten. Någon kanske är mer kreativ än jag är på kvällskvisten. Det stora problemet är dina krav på skärmarna. Högre uppdateringsfrekvens är översatt högre priser. Jag har lagt till 2 stycken skärmar. En med IPS som ger bättre färger, betraktningssvinklar och därmed lite bättre kontrast. Den andra skärmen är en VA skärm. Båda är 1080 skärmar med 60hz.

Processorn är en i5 som du kan överklocka och få lite mer fps ur, men stock kylaren suger fruktansvärt och det finns inget utrymme för tredjepartskylare. PSU är ingen höjdare, utan jag brukar rekommendera en SuperNova G2/G3, särskilt vid nybyggen då datorn kommer må bra en lång tid framöver med bra spänningar. 8GB RAM är minimum idag, och det börjar komma spel lite mer som kräver 16GB rekommenderat. GPU är ett 1060 med avskalad VRAM på 3GB, då skärmarna kör 1080 @ 60hz. Du kan spela allt med 1060 men räkna med hög-medium, och vissa inställningar avstängda beroende på titel.

Ledsen; Men hur jag än vrider och vänder på det så känner jag att det är ett fuskbygge som inte på långa vägar räcker fram till något av målen. Men som sagt; Någon kanske är mer kreativ på dom finare detaljerna och kan komma fram till bättre kompromiss som ger bättre prestanda. Här är iaf listan på inet. Du kan få gratis frakt som SweClocker medlem. Priset är över budget, men hamnade där då jag lade till en 120GB SSD för OS. Här ingår varken Windows, mus eller tangentbord.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/10859454/

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Tack för välskriven text super uppskattat! Lite dåligt formulerat av mig dock ber om ursäkt men. Skärmarna ska inte vara inräknande ville bara att datorn ska vara kapabel och kära skärmarna sen och att dem kommer utöver budgeten. Förlåt ännu en gång för det oklara.

EDIT:Om du har tid och möjlighet får du super gärna slänga ihop en ny vagn!

Skrivet av Unknown:

För den budgeten så tror jag inte vi kommer lösa dina krav, ens i närheten. Någon kanske är mer kreativ än jag är på kvällskvisten. Det stora problemet är dina krav på skärmarna. Högre uppdateringsfrekvens är översatt högre priser. Jag har lagt till 2 stycken skärmar. En med IPS som ger bättre färger, betraktningssvinklar och därmed lite bättre kontrast. Den andra skärmen är en VA skärm. Båda är 1080 skärmar med 60hz.

Processorn är en i5 som du kan överklocka och få lite mer fps ur, men stock kylaren suger fruktansvärt och det finns inget utrymme för tredjepartskylare. PSU är ingen höjdare, utan jag brukar rekommendera en SuperNova G2/G3, särskilt vid nybyggen då datorn kommer må bra en lång tid framöver med bra spänningar. 8GB RAM är minimum idag, och det börjar komma spel lite mer som kräver 16GB rekommenderat. GPU är ett 1060 med avskalad VRAM på 3GB, då skärmarna kör 1080 @ 60hz. Du kan spela allt med 1060 men räkna med hög-medium, och vissa inställningar avstängda beroende på titel.

Ledsen; Men hur jag än vrider och vänder på det så känner jag att det är ett fuskbygge som inte på långa vägar räcker fram till något av målen. Men som sagt; Någon kanske är mer kreativ på dom finare detaljerna och kan komma fram till bättre kompromiss som ger bättre prestanda. Här är iaf listan på inet. Du kan få gratis frakt som SweClocker medlem. Priset är över budget, men hamnade där då jag lade till en 120GB SSD för OS. Här ingår varken Windows, mus eller tangentbord.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/10859454/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttp://www.inet.se/kundvagn/bild/10859454/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Absolut inte det är jag som formulerade mig fel! Tack för påpekandet!

Skrivet av Yorg:

Ska skärmarna ingå i det priset? Då lär det vara billiga varianter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatiz:

EDIT: Kanske borde vänta till black friday?

Det tycker jag absolut.

Jag skulle hursomhelst bygga ett system kring 8600K och GTX 1070 med din budget, alternativt byta ut GTX 1070 mot ett GTX 1070Ti eller Vega 56 om priset blir rätt. Alla 1070-kort (eller respektive kort) presterar likvärdigt, så därför blir framförallt priset den avgörande faktorn.

Så testa att när Black Friday sätta ihop en korg med något av ovanstående grafikkort tillsammans med processorn 8600K. Moderkort blir då följaktligen valfri modell av Z370 samt DDR4-minnen. Nätaggregat bör vara 650W, och helst guldcertifiering. Resterande får du välja valfritt. När du kommit fram till något kan du ju lägga upp det här så kan vi hjälpa dig.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

@Samlooh: Låter kanon bra, tackar för svaret! Har du någon anning om hur priserna påverkas? Kanske lite flummigt och förstår att det varierar kraftigt. Tack återigen fortsatt trevlig kväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatiz:

@Samlooh: Låter kanon bra, tackar för svaret! Har du någon anning om hur priserna påverkas? Kanske lite flummigt och förstår att det varierar kraftigt. Tack återigen fortsatt trevlig kväll!

Omöjligt för mig att säga

Men titta på prisjakt prishistorik eller googla "Black Friday 2016" så kan du ju försöka bilda dig en egen uppfattning.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.