Uppgradera win7 till win10?

Permalänk
Medlem

Uppgradera win7 till win10?

Hej!
Såg att man fortfarande kan uppgradera gratis.
Men måste man först uppgradera win7 för att sedan formatera och göra en ny installation?

Eller kan man formatera först, installera win10 och uppge CD nyckeln för win7 för att få en legitimt win10?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av fenne85:

Hej!
Såg att man fortfarande kan uppgradera gratis.
Men måste man först uppgradera win7 för att sedan formatera och göra en ny installation?

Eller kan man formatera först, installera win10 och uppge CD nyckeln för win7 för att få en legitimt win10?

Isåfall vore det inte en uppgradering utan en ominstallation;)
Man kunde skriva in sin W7-nyckel vid en W10-installation, vet ej om det fungerar idag.

Annars är det ju bara uppgradera och köra på eller uppgradera och göra ominstallation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fenne85:

Hej!
Såg att man fortfarande kan uppgradera gratis.
Men måste man först uppgradera win7 för att sedan formatera och göra en ny installation?

Eller kan man formatera först, installera win10 och uppge CD nyckeln för win7 för att få en legitimt win10?

du kan installera win 10 och sedan aktivera med win7-key (fungerade med min win 8 iaf)

Permalänk
Medlem

Det fungerar fortfarande att installera Win10 med Win7 nyckel, gjorde det senast förra helgen på grannens dator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Det fungerar fortfarande att installera Win10 med Win7 nyckel, gjorde det senast förra helgen på grannens dator.

Ah kanon! Tack för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyperbol:

du kan installera win 10 och sedan aktivera med win7-key (fungerade med min win 8 iaf)

Det du skrev var också lösningen för några där nyckeln inte funkade när installations dvd / usb frågade efter nyckeln. De skippade och aktiverade efteråt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Om jag varit dig skulle jag

1. uppgradera till windows 10
2. köra en ren-install inifrån windows 10 och välja rensa bort allt så får du en ny-clean installation, tar inte längre än max 50min beroende på hur snabb dator du har.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Om jag varit dig skulle jag

1. uppgradera till windows 10
2. köra en ren-install inifrån windows 10 och välja rensa bort allt så får du en ny-clean installation, tar inte längre än max 50min beroende på hur snabb dator du har.

Poänglöst när han/hon kan installera en ren installation direkt med Windows 7-nyckeln.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q