ati + opengl + CS = ERROR?!

Permalänk
Medlem

ati + opengl + CS = ERROR?!

Har ett radeon 9500 pro kort. Det funkar finfint, förutom i CS/HL. När jag kör CS i opengl, så vägrar AA fungera, o avsett hur jag ställer in det. I alla andra spel jag har, såsom quake, ghost recon, U2, UT2003 mf så funkar AA finfint.

När jag byter till direct3d i CS, då funkar AA, men som sagt, inte i openGL. Vad kan det bero på? Nån som vet vad man kan göra för att fixa detta? Tacksam för svar.

PS: Kör me de senaste drivers till graffekortet.

PS2: Jag kör med halflife + CS (asså inte CS retail). Att byta till CS retail, kan det göra nån skilland tro?

Permalänk
Medlem

Formatera, byt drivisar. fungerar det fortfarande inte så kör i direct3D vilket duger ganska gott.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Lägg till -32bpp i genvägen så kanske det funkar....

Permalänk

Läs CSFAQ'n och lägg till de där ATI-fixkommandot.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Tack till er som svarat. Jag har först provat ta bort HL & installera om, men det hjälpte inte. Men -32bpp var lösningen! Anledningen till att jag inte ville fortsätta köra med direct3d är att mit CS flyter sämre då.