Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

ATX moderkortsplåt

Hej,

Söker en moderkortsplåt / motherboard tray för ATX, alternativt billigt chassi som jag kan plocka ur det från. Ska användas till eget custom bygge.

Alternativt om någon kan tipsa om var man kan köpa en mobo tray för en rimlig peng.

Tack

/Daniel

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

De enda plåtarna som jag sett går att köpa här i Sverige är t.ex. Lian Li och liknande. Minst 300:-.

Osäker på Eday/Kina/andra länder, men jag skulle rösta på att slakta ett befintiligt som du är inne på.

Lycka till, bygglogg sen??

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

De enda plåtarna som jag sett går att köpa här i Sverige är t.ex. Lian Li och liknande. Minst 300:-.

Osäker på Eday/Kina/andra länder, men jag skulle rösta på att slakta ett befintiligt som du är inne på.

Lycka till, bygglogg sen??

Jag har sett de rackarna också, men de verkar gått ur allas sortiment. Omöjligt att hitta något på Ebay och Ali express också (det var min första tanke). Visst, jag har nog sett någon, men då har det varit till ohemult pris.
Det förvånar mig att det är så svårt att få tag i, borde vara många som vill köpa!

Tror inte det platsar in i bygglogg, lite för basic.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men du kan inte hitta nåt beggat gammalt chassi någonstans och massakera det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk

Vad kan du tänkas betala inkl frakt? 200-300:- ? Kan kanske ordna en åt dig, har ett par chassin som ska skrotas. Beror på om du är ute efter någon speciell variant, vill du kanske ha plats för 120mm fläkt i samma plåt?

Permalänk
Medlem