Kan man navigera fönster på en skärm man inte ser?

Permalänk
Medlem

Kan man navigera fönster på en skärm man inte ser?

Jag skulle vilja navigera på TVn i vardagsrummet med en dator som står i ett annat rum. T.ex dra över en VLC spelare och få fullskärm alternativt en stream i webbläsaren. Jag kan alltid dra över fönstret och trycka kortkommandon men det måste ju finnas något sätt inbyggt i Windows. Kan man inte använda Virtual Desktop till det på något sätt? Jag kör HDMI till TVn. Jag har funderat på en trådlös mus men eftersom att det är en vägg så kommer nog inte det funka jättebra.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag hänger inte helt med på frågan. Är det att du inte ser vad du gör på TVn när du navigerar på datorn utan måste springa imellan rummen för att dubbelkolla? Eller handlar det om att du vill styra datorn från rummet där TVn står?

Om det bara är första problemet så räcker det väl att "spegla" datorn så att det du ser på datorn ser du även på TVn. Däremot kan du ju inte använda datorn till annat under tiden du streamar/kollar vlc om du gör på det sättet.

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av moffe89:

Jag hänger inte helt med på frågan. Är det att du inte ser vad du gör på TVn när du navigerar på datorn utan måste springa imellan rummen för att dubbelkolla? Eller handlar det om att du vill styra datorn från rummet där TVn står?

Om det bara är första problemet så räcker det väl att "spegla" datorn så att det du ser på datorn ser du även på TVn. Däremot kan du ju inte använda datorn till annat under tiden du streamar/kollar vlc om du gör på det sättet.

Alternativ 1 är rätt. Just det ja. Man kan visa samma bild på båda skärmar (datorskärmen/tvn), right? Hur gör jag det i Nvidia kontrollpanelen eller via Windows?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Hmm testa tryck Win-knappen + P

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av moffe89:

@ClintBeastwood: Hmm testa tryck Win-knappen + P

Det löste biffen. Tack så mycket! Problemet nu är att när jag väljer att bara visa "pc screen" så blir den automatiskt tvn :/ Jag tittade i Nvidia kontrollpanelen men hittar inte riktigt hur jag kan byta?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Så bra!
PC screen only borde styras av vilken skärm du valt som "primär" i kontrollpanelen.

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av moffe89:

@ClintBeastwood: Så bra!
PC screen only borde styras av vilken skärm du valt som "primär" i kontrollpanelen.

Orkar inte pilla mer just nu men det räcker att bara använda alternativet att endast visa skärm nr. 2 istället så det är inga större problem. Grymt simpel lösning som funkar skitbra!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Håll in Windows knappen medan du klickar på piltangenterna för att navigera fönstren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k, G.SKILL 32GB, GTX 1080Ti, Z170, In Win

Permalänk
Medlem

Tror det är windowsknappen + shift + piltangent för att flytta mellan bildskärmar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k, G.SKILL 32GB, GTX 1080Ti, Z170, In Win