Paket från USA - utlämnat till fel person, samt fel serviceombud.
Hej!
Jag beställde ett grafikkort (GTX 1070) från USA genom Wish och fick ganska omgående ett tillhörande "Tracking #" (dvs. kollinummer). Jag kunde följa paketets väg från USA -> Köpenhamn -> Malmö.
Därefter tog PostNord "över" kollinumret, och jag kunde börja spåra det i deras system genom deras hemsida.
Nu händer det intressanta, varan ifråga skickas från Malmö -> Härryda -> Torslanda, där det uppdateras på Postens hemsida och står att paketet finns att hämta hos serviceombud. Då de har stängt under helger, så kunde jag inte få tag på kundtjänsten och fråga hur mitt paket lyckades hamna i fel stad, till fel ombud (bor i Stockholm).
Jag ringer dem under morgonen idag, och får höra att inte nog med att paketet hamnat fel, det verkar även ha "gått ut", dvs. någon (som inte är jag) har hämtat ut mitt paket.
När de slår en sökning på kollinumret hos PostNord, så får de fram att informationen på paketet INTE tillhör mig. Vilket låter ganska otroligt.
Här står jag då, utan ett grafikkort, felanmält till Wish och inväntar svar, och har även hört av mig till Klarna och bett dem frysa fakturan.
Har någon varit med om något liknande? Är det möjligt att PostNord "märkte om" paketet på något sätt när det kom in till Sverige och att det då sattes en ny (felaktig) etikett på paketet med felaktig leveransinformation? Det låter ganska så otroligt att Wish-säljaren skulle ha gett mig fel kollinummer - eller resonerar jag fel? Lägger ogärna skulden på någon part, är mest frågvis till hur det kunde ske, paketet verkar enligt PostNord ha varit adresserat till någon helt annan än mig.
Då det inte står någon personlig information på Postens hemsida så tänkte jag att jag även skriver ut kollinumret: CJ541478995US.